СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Интеллектуально-познавательная игра "Кто хочет стать миллионером?"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Интеллектуально-познавательная игра "Кто хочет стать миллионером?"»

Интеллектуально-познавательная игра

«Кто хочет стать миллионером?».

Цели игры:

  • систематизация и активизация знаний о странах изучаемого языка;

  • развитие кругозора и интеллектуальных способностей учащихся;

  • развитие и поддержание интереса учащихся к изучению английского языка;

  • воспитание уважительного отношения к культуре англоязычных стран,

  • формирование гражданско-патриотических качеств и национального самосознания учащейся молодёжи.

Оборудование: ноутбук, мультимедийный видпроектор, экран, презентация Power Point, интернет-ресурсы (изображения Дмитрия Диброва:

http://i15.fastpic.ru/big/2011/0122/d9/e10aa44cd68c5e48e2b3c9943542f8d9.jpg

http://s007.radikal.ru/i300/1105/58/323f745c0ee5.png и др., деньги: http://www.adme.ru/3-384043/my-mozhem-pokazat-evolyuciyu-madonny-horosho-325341-84186/ , смайлик: http://naverno.net/70.php?q=cheesy-grin-emoticon , видеоматериал: https://www.youtube.com/watch?v=_im_lC8l5Hc).


Участники игры: учащиеся группы 521п, изучающие английский язык. В игре принимают участие две команды. Каждая команда состоит из 6 участников, остальные учащиеся группы представляют аудиторию.

О правилах игры: 

Ведущий (преподаватель) приветствует участников и болельщиков с началом игры "Кто хочет стать миллионером" и рассказывает условия игры. Каждой команде предстоит ответить на 15 вопросов, каждый вопрос имеет свою "цену". В случае неверного ответа команда покидает игру с тем результатом, которого она достигла на предыдущем вопросе. На обсуждение вопроса даётся 1 минута. В течение игры её участники могут воспользоваться тремя подсказками: 1. "пятьдесят на пятьдесят" (убираются два заведомо неправильных ответа); 2. "помощь зала" (голосование проходит поднятием рук за каждый из вариантов, а игроки оценивают, за какой из них голосов было больше, или же решают воспользоваться своим вариантом ответа); 3. "звонок другу" (игроки "звонят" кому-либо из одногруппников из числа присутствующих в зале).

В данной игре на первом месте стоит не удача, а хорошие знания по географии, по истории, культуре англоязычных стран.

1.Организационный момент

Ведущий: Good afternoon, dear students and our guests. Now you will see a competition called “Who wants to be a millionaire?”. Two teams will take part in a game of the most quick-witted and the cleverest. It is devoted to the English-speaking countries. I’m sure you’ve read a lot of books and got useful information about the countries. This competition will show your achievements and your knowledge of the matter. I wish you success.

2.Представление команд-участниц игры

Ведущий: Now it’s time to introduce yourselves. The name of the team is... The captain of the team is…

3.Правила игры

Ведущий: Now I am going to tell you how to play a game. Each team gets money for every correct answer. If the answer is wrong, you get no money. The team which gets more money wins. There are three helpers:

  1. 50/50 two wrong answers are taken away;

  2. the help of audience;

  3. phone to your friend.

4.Ход игры

Вопросы для 1-й команды (правильный вариант выделен):

Ведущий:

1. Mention English-speaking country.

  1. Russia

  2. The UK

  3. China

  4. Spain

2. What is the Scottish national drink?

  1. beer

  2. tea with lemon

  3. whisky

  4. coca-cola

3. What is the national sport in America?

  1. boxing

  2. swimming

  3. bowling

  4. baseball

4. What is the capital of the USA?

  1. Chicago

  2. Washington

  3. New York

  4. Philadelphia

5. Who is the official head of the UK?

  1. The President

  2. The Parliament

  3. The Cabinet

  4. The Queen

6. How many countries does the UK consist of?

  1. 4

  2. 2

  3. 5

  4. 3

7. Which of Shakespeare's characters do these words belong to? - "To be or not to be - that is the question"

  1. King Lear

  2. Hamlet

  3. Othello

  4. Romeo

8. The Beatles came from:

  1. Liverpool

  2. London

  3. Manchester

  4. Edinburg

9. The princess Diana was the wife of

  1. Prince William

  2. Prince Charles

  3. Prince Robert

  4. Prince Edward

10. What is the capital of Northern Ireland?

  1. Cardiff

  2. Edinburgh

  3. Manchester

  4. Belfast

11. What is America’s symbol of Freedom?

  1. The statue of Liberty

  2. Disneyland

  3. The White House

  4. The Washington Monument

12. The political system of the United Kingdom is called ___________.

  1. an absolute monarchy

  2. a democracy

  3. a constitutional monarchy

  4. a republic

13. In which month is Thanksgiving Day celebrated?

  1. February

  2. November

  3. March

  4. December

14. Where is Nelson’s Column situated?

  1. in Piccadilly Circus

  2. in Trafalgar Square

  3. in Parliament Square

  4. in Victoria Square

15. Combine these parts so as to get a name.

  1. New A.Lennon

  2. John B.Zealand

  3. Charlie C. prize

  4. Nobel D.Chaplin

Answer:

1. 1-b, 2-c, 3-a, 4-d

2. 1-c, 2-b, 3-d, 4-a

3. 1-b, 2-a, 3-d, 4-c

4. 1-d, 2-a, 3-c, 4-b

Вопросы для 2-й команды (правильный вариант выделен):

1. Mention English-speaking country.

  1. Poland

  2. Italy

  3. The USA

  4. Japan

2. The national musical instrument of the Scots is called _______.

  1. the bagpipe

  2. the harp

  3. the trumpet

  4. the flute

3. Who discovered America?

  1. George Washington

  2. Christopher Columbus

  3. Pablo Picasso

  4. Julius Caesar

4. Who was the first president of the USA?

  1. Thomas Jefferson

  2. John Adams

  3. Barack Obama

  4. George Washington

5. How many states are there in the USA?

  1. 55

  2. 52

  3. 50

  4. 53

6. What separates Great Britain from Ireland?

  1. the Black Sea

  2. the North Sea

  3. the Irish Sea

  4. the Baltic Sea

7. What do children usually say at Halloween?

  1. "trick or treat"

  2. "give or take"

  3. "cry or laugh"

  4. "sing or dance"

8. What is the nickname of the British flag?

  1. Flag of St. Patrick’s Cross

  2. Stars and Stripes

  3. Red, White & Blue

  4. Union Jack

9. What is the name of the London residence of Queen Elizabeth 2?

  1. Buckingham Palace

  2. The Tower of London

  3. St. Paul’s Cathedral

  4. Westminster Abbey

10. In which city is Hollywood?

  1. New York

  2. San Francisco

  3. Los Angeles

  4. Washington


11. What is the capital of Scotland?

  1. Edinburg

  2. London

  3. New York

  4. Cardiff


12. Sir Christopher Wren built

  1. Buckingham Palace

  2. Westminster Abbey

  3. the Tower of London

  4. St. Paul's Cathedral

13. What is the longest river in the UK?

  1. the Avon

  2. the Severn

  3. the Mersey

  4. the Thames

14. Who wrote the story "The old man and the sea"?

  1. Ernest Hemingway

  2. Mark Twain

  3. Agatha Christie

  4. Jack London

15. Combine these parts so as to get a name.

  1. San A. McCartney

  2. Great B.Ben

  3. Paul C.Francisco

  4. Big D.Britain

Answer:

1. 1-c, 2-b, 3-d, 4-a

2. 1-c, 2-d, 3-a, 4-b

3. 1-d, 2-a, 3-c, 4-b

4. 1-c, 2-b, 3-a, 4-d

5.Окончание  игры и подведение итогов


Ведущий:  Dear friends! It’s a pity but our game has just finished.  Let’s count money. The 1st team has... The 2nd team has got... The team… is the winner. Thank you for coming and taking an active part in the game. You are really bright and industrious. You can do different   kinds of work. You know a lot about English-speaking countries. And I’m sure that your good knowledge of English will help you in your future life. Take these certificates of competition.

In my opinion, I should mention some facts about our native country Belarus. It is a country with a unique history and rich cultural heritage. In conclusion, I’d like to say that you must proud of Belarus, our wonderful nature, welcoming and sociable people. We should save our national traditions, we must respect our ancestors and shouldn’t forget our history.

Let’s listen to the song about Motherland and think about a sense of belonging to a Belarusian nation.

https://www.youtube.com/watch?v=_im_lC8l5Hc