INTERACTIVE GAME ”LANGUAGE CITY”
Данная интерактивная игра проводилась в течении учебного дня ( на трех переменах между уроками) в рамках празднования Дня Языков среди учащихся 7-9 классов
Форма проведения: игра-соревнование (интеллектуальный марафон)
Цель – Кто быстрее соберет слово из букв (ADVENTURE)
Пояснение ( необходимо сказать ученикам) – буквы расположены по «станциям» , а не по порядку.
Teacher: Hello, my young adventurers! Some days ago I caught a bottle with a note in it. It is a message from a pirate. Read it!
“ Hi! My name is Jolly Roger! Many years ago I dug all my money and treasure, but somebody found it, and , oh, my God, rehid it!!! He left me only riddles, puzzles and tips. Please, help me, an old sick pirate, to find it!!! And I’ll be happy to share with you!!!! “
Your first task. ( Задания – подсказки написаны на листах)
1) Кабинет английского языка
“ So, before the adventure, you should have a good rest and gain strength!
We are in London now. People say, a very friendly landlady Mrs. Hudson rents rooms. Do you know her address? Find it and I give you one letter, the first clue to the word! ( на доске развешены картинки с разными адресами на англ.яз, уч-ся должны найти адрес Шерлока Холмса)
Отгадавшим я показываю букву - e - ( команда записывает все буквы на листе)
“ My congratulations! The first task has done! The second letter is in another country. This country is the biggest in the world! Do you know it?
One more clue: You can find a portrait of a famous person there “
______________________________________________________________
2) Ученики идут в кабинет литературы, где находят букву А и следующую подсказку:
“ Well done! And now you should remember what scientific discipline the Nobel Prize isn’t awarded for ”
(Математика)
__________________________________________________________
3) В одном из кабинетов математики дети находят подсказку
“ You will find the letter under the desk. Try to guess where!
( 100 : 4) – ( 25 – 3) = ? “
Сбоку ( или под столешницей) 3 парты дети находят букву - r- и записку:
“ You are brilliant students! I think you are hungry! Go to our local restaurant
and find the letter!!!
_______________________________________________________
4) В столовой, в окошечке с меню, дети находят букву -d - и очередное задание.
“ You are brave and willing to do everything. That’s why it won’t be difficult for you to get the letter from a person who takes care of your body and strength of mind”
Ответ –физкультурник
_____________________________________________________________
5) Дети идут в спорт.зал , где учитель физ-ры просит их забросить мяч в кольцо, например, 3 раза. Когда они выполнят, он показывает им букву - v - и дает новое задание:
“ Good of you! Now, trick question - Do you know the sea that brings together Spain, Libya and France? – or- What is the length of the Irtysh River? -or - What is the highest mountain in the world?
I hope, you know where you can find the answers!!! “
______________________________________________________
6) Ученики идут в кабинет географии, где висит подсказка :
“ The letter you need : the last letter in the name of our country!!!!
Дети догадываются, что это буква – n - , записывают её и получают задание:
“ You don't give up and it's perfect! …Once my friend had a dream. In the dream he saw the table of different elements… well, I think you understand where to go next and what to find”
__________________________________________________________
7) Ученики идут в Химию, где на таблице Менделеева они видят подсказку:
“ The element with atomic number 92 and atomic mass = 238,029 is your letter”
Ответ – буква - u- . После того, как дети учителю химии говорят правильный ответ, они получают новое направление:
“ If you recite any poem, or sing a song in English, Kazakh or Russian to your English teacher, she will give you a missing letter”
______________________________________________________
8) Дети идут к учителю англ.яз, читают стих, или поют песню и получают букву - t - , и последнее направление:
“ Go back to the classroom where the game started and guess one missing letter”
Кто-то из детей уже находятся в кабинете, где игра началась, кто-то придет. Они разгадывают слово, догадываются, что пропущена буква - е - . Кто первый назвал правильно слово, тот и победитель!!!