СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до 22.06.2025

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Итоговая контрольная работа для 7 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

для учащихся 7 класса к учебнику "Английский в фокусе"

Просмотр содержимого документа
«Итоговая контрольная работа для 7 класса»

Итоговая контрольная работа по английскому языку в 7 классе

(УМК М. Эванс, Ю. Ваулина “Spotlight ”)


Пояснительная записка

Цель: выявить уровень сформированности знаний, умений и навыков учащихся в соответствии с целями и задачами изученных грамматических тем «Настоящее простое время», «Настоящее продолженное время», «Будущее простое время», «Конструкция be going to», «Прошедшее простое время», «Настоящее совершенное время», «Степени сравнения прилагательных и наречий» а также уровень владения лексическими единицами по изученным темам.

Задачи:

1. Выявить моменты, недостаточно изученные учащимися;

2. Закрепить грамматические и лексические навыки;

3. Обобщить полученные знания в III четверти.

Контрольная работа составлена в соответствии с государственным образовательным стандартом, направлена на все виды речевой деятельности: аудирование, грамматика, лексика и чтение.

Данная контрольная работа предназначена для учащихся 7 класса, которые занимаются по УМК В. Эванс, Ю. Ваулина “Spotlight ”) Контрольная работа имеет два варианта, критерий оценивания результатов и ключ.

Форма проведения: контрольная работа.

Формат контрольной работы. Контрольная работа состоит из 6 заданий: аудирование, упражнения по изученной грамматике и лексике и чтение.

Упражнение 1 включает задания на понимание запрашиваемой информации.

Упражнение 2 включает задания на сравнение настоящего простого и настоящего продолженного времени.

Упражнение 3 включает задания на знание степеней сравнения прилагательных.

Упражнение 4 содержит задания на сравнение прошедшего простого и настоящего совершенного времени.

В упражнении 5 необходимо подчеркнуть правильную форму глагола, выражающую будущее (будущее простое время и конструкция be going to).

Упражнение 6 содержит текст в виде электронного письма и задания на развитие рецептивных умений с пониманием основной идеи текста и запрашиваемой информации.

Продолжительность контрольной работы – 45 минут.

Критерии оценивания. За верное выполнение каждого задания с выбором ответа и с дополнением пропуска обучающийся получает 2 балла.

Задание

Максимальное количество баллов

1

5×2=10

2

5×2=10

3

7×2=14

4

6×2=12

5

5×2=10

6

5×2=10

Максимальное количество баллов – 66 баллов.

66 – 59 баллов (100 - 90%) - «5»

58 – 46 баллов (89 - 70%) - «4»

45 – 33 баллов (69 - 50%) - «3»

32 баллов и меньше (49% и менее) - «2»


Keys

задания

I вариант

II вариант

1

1. A

2. D

3. E

4. B

5. F

1. A

2. D

3. E

4. B

5. F

2

1. drives

2. is sleeping

3. does

4. are going

5. don’t know

1. feed

2. is studying

3. are going

4. am cooking

5. don’t know

3

1. more famous

2. most successful

3. better

4. funnier

5. worst

6. most favourite

7. taller

1. more famous

2. most successful

3. better

4. funnier

5. more talented

6. worst

7. oldest

4

1. Have you ever seen

2. saw

3. Have you always liked

4. watched

5. Have you ever seen

6. watched

1. Have you ever seen

2. saw

3. I have never seen

4. loved

5. Have you ever seen

6. watched

5

1. will

2. going to

3. will

4. ‘m going to

5. ‘ll

1. ‘ll

2. going to

3. will

4. will

5. ‘m going to

6

1. Jen

2. one week

3. Ann helped with the planning. She also did the shopping and had a chocolate cake.

4. electronic and clothes shops

5. the manager of a clothes shop

1. John

2. one week

3. Martin helped with the planning. He also decorated the living room and did the shopping.

4. electronic and clothes shops

5. the manager of a clothes shop

Итоговая контрольная работа по английскому языку 7 класс


I вариант


  1. Listen to Freddy and Ally talking about the things they are going to do when in London. What activities has each person chosen to do?


e.g. C Ally

A walk around city

1 Freddy

B go to museums and art galleries

2 Sue

C go shopping

3 Nathan

D see countryside

4 Bob

E see Royal Family’s home

5 Mark

F spend time with a friend

  1. Put the verbs in brackets in the present simple or present continuous.

  1. Every Monday, Sally______________________ (drive) her kids to football practice.

  2. Shhh! Be quite! John__________________________ (sleep).

  3. Jenny usually ________________________ (do) her homework in the evening.

  4. We ________________________ (go) to the shopping center this afternoon.

  5. I__________________________ (not/know) where he is.


  1. Underline the correct word.

  1. Madonna is more famous/most famous than Beyonce.

  2. This film is the most successful/ more successful film ever!

  3. He is better/best at playing the violin than his brother.

  4. Mary is funniest/funnier than Garth.

  5. That is the worst/worse film I've seen in ages!

  6. Robbie Williams is my most/more favourite singer.

  7. James is tallest/taller than Mike.


  1. Complete the dialogues using the Past Simple or the Present Perfect of the verb in brackets.

A: _____________________ (you/ever/see/) the film 'Titanic'?

B: Yes! _______________________ (I/see) 'Titanic' last year.

A: I never liked that song! ___________________________ (you/always/like) romantic songs and films?

B: Not really! __________________ (I/watch) science fiction films when I was young.

A: _________________________ (you/ever/see) the Matrix? It has a great soundtrack!

B: No, but _______________________ (I/watch) The Lord of the Rings last week.



  1. Underline the correct form of the verb.

  1. I promise I am going to/will take out the rubbish.

  2. Look at those stars in the sky! It’s probably going to/will be a beautiful day tomorrow.

  3. I will/am going to order some Chinese food if you want.

  4. I want to buy a new DVD so I’ll/’m going to save my pocket money.

  5. Maybe I’ll/am going to go to the party tonight.


6. Read the email and answer the questions.


  1. Who is Emily sending an email to?__________________________________

  2. How long did Emily and her sister prepare for the party? _________________

  3. How did Ann help?_______________________________________________

  4. Which shops did Emily’s presents come from?_________________________

  5. What is Emily’s mother job?_______________________________________
















Итоговая контрольная работа по английскому языку 7 класс


II вариант


  1. Listen to Freddy and Ally talking about the things they are going to do when in London. What activities has each person chosen to do?


e.g. C Ally

A walk around city

1 Freddy

B go to museums and art galleries

2 Sue

C go shopping

3 Nathan

D see countryside

4 Bob

E see Royal Family’s home

5 Mark

F spend time with a friend


  1. Put the verbs in brackets in the present simple or present continuous.


  1. We _________________________ (feed) the chickens every morning at 6:30.

  2. He ____________________________ (study) in his room at the moment, but he can meet us at the cinema later.

  3. We ______________________________ (go) to the park this evening. Do you want to come with us?

  4. I ________________________ (cook) dinner this evening, so please don't be late.

  5. I __________________________ (not/know) where she is.


  1. Underline the correct word.

  1. I think actors are more famous/most famous than singers.

  2. This song is the most successful/ more successful song ever!

  3. She is better/best at playing tennis than her brother.

  4. Ann is funniest/funnier than Kate.

  5. Bobby is a lot more/most talented than James.

  6. This job is the worst/worse job I've have in ages!

  7. He is the older/oldest person in the officer.


  1. Complete the dialogues using the Past Simple or the Present Perfect of the verb in brackets.

A: _____________________ (you/ever/see/) the film 'Titanic'?

B: No, but _______________________ (I/see) True Romance last night.

A: (I/ never/ see) that movie. Is it good?

B: Yes, __________________ (I/love) it! It had great music too. I bought the CD.

A: _________________________ (you/ever/see) Shrek 2? There is great rock music in the movie!

B: No, but _______________________ (I/watch) The Lord of the Rings last week


  1. Underline the correct form of the verb.

  1. Maybe I’ll go/am going to bed early tonight.

  2. Look at those black clouds! It’s probably going to/will rain.

  3. I promise I am going to/will feed the cat.

  4. I will/am going to order a pizza if you like.

  5. I want to buy a new video games o I’ll/’m going to save my pocket money.


  1. Read the email and answer the questions.



  1. Who is Ben sending an email to?____________________________________

  2. How long did Ben and Martin prepare for the party? ____________________

  3. How did Martin help?_____________________________________________

  4. Which shops did Ben’s presents come from?___________________________

  5. What is Anna’s job?______________________________________________


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!