СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Итоговая контрольная работа за 2 класс (УМК "Rainbow English")

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Итоговая контрольная работа за 2 класс (УМК "Rainbow English")»

Итоговая контрольная работа

(2 класс, I вариант)

1. Соедини вопросы с ответами.

Are they frogs or turtles?

I’m from Boston.

How is Charley?

It’s Mr Black, a cook.

Who is it?

I’m in the bedroom.

What is it?

They’re turtles. They are not frogs.

Where are you?

It is an old birch.

Where are you from?

He’s fine.

2. Вставь в предложения нужные формы глагола to beam, is или are, чтобы закончить предложения.

I______Don Webb. I _______ a pilot. It ______ my dog. My dog _____ brown and cute. We _______ in the park in the afternoon.

3. Выбери и отметь правильные подписи к этим картинкам.

а) seven tulips

b) eight stars

c) nine roses

a) black books

b) four sweets

c) two shops

а) funny clowns

b) brown chimps

c) two cows

а) red roses

b) black tulips

c) little cherries

а) four stars

b) five stars

c) seven stars

а) a wood

b) a hill

c) a pond

4. Выбери и отметь правильные ответы.

- How are you?

a) - I am nine.

b) - I’m fine.

- Where are the cows?

a) They are on the farm.

b) They are by the shop.

- How old are you?

a) We are eight.

b) They are fine.

- Who is it?

a) It’s a cute doll.

b) It’s Robin Finch.



5. Сделай подписи к картинкам

p….

p….

b…

k…

t…..

6. Подбери подписи к рисункам

It is one o’clock.

It is eight o’clock.

It is four o’clock.

It is five o’clock.

7. Расставь слова так, чтобы получились законченные предложения. Обрати внимание на знаки препинания.

1. are / . / in the afternoon / at scool / We

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

2. time / ? / the / What’s

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

3. to jump / like / I / . /and run

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

8. Прочитай текст и отметь правильные утверждения после него.

My name is Tom. I’m from London. I’m eight. I’m a schoolboy. I’m a good pupil. I like my school. It is big and good. I like to ride a bike and to play games. I like cherry pies and apples.

  • I’m a pupil

  • I like to ride a bike

  • I am not eight

  • I help my mother

  • I like to play games

  • I like apples

  • I am from Boston

  • I like to cook



Итоговая контрольная работа

(2 класс, II вариант)

1. Соедини вопросы с ответами.

How are you?

Fine, thank you.

Are you a pupil or a student?

They are in the wood.

How old are you?

I’m a pupil.

Where are Nick and Kitty?

It’s Greg Ross, a clown.

Is Mr Green old?

We are six.

Who is it?

No, he is not.

2. Вставь в предложения нужные формы глагола to beam, is или are, чтобы закончить предложения.

I______Sue Ross. I _______ a pupil. I like my school. My brother _____ a pupil. And my sister ________ a pupil too. They __________at school in the afternoon.

3. Выбери и отметь правильные подписи к этим картинкам.

а) three bikes

b) three kites

c) three cars

a) four thrones

b) four stones

c) four bones

а) nurses

b) cooks

c) servants

а) apples

b) grapes

c) oranges

а) foxes and chicks

b) boxes and pens

c) ducks and fish

а) two dogs

b) two frogs

c) two ponds

4. Выбери и отметь правильные ответы.

- Bye-bye?

a) – See you.

b) - I’m fine.

- Is it a horse?

a) No. it isn’t. It’s brown.

b) No, it isn’t. It’s a cow.

- Is it a blue kite or a green kite?

a) It is in the sky.\.

b) It is blue.

- Who is it?

a) It’s a quilt.

b) It’s a queen.



5. Сделай подписи к картинкам

g...

b…..

l….

c…

g….

6. Подбери подписи к рисункам

It is two o’clock.

It is six o’clock.

It is nine o’clock.

It is twelve o’clock.

7. Расставь слова так, чтобы получились законченные предложения. Обрати внимание на знаки препинания.

1. and apples / . / plums / like / We

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

2. I / can / tulips / purple / see / .

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

3. and Charley / pilots / Mark / ? / Are

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

8. Прочитай текст и отметь правильные утверждения после него.

My name is Ronny. I’m from London. I’m eight. My school is big and good. I like to play games in the park and to ride my bike. . I like to help my mother in the afternoon. My mother is a cook

  • I’m a pupil

  • I like to cook

  • I help my mother

  • I’m from London

  • My horse is funny

  • I like to ride a bike

  • I like to play games

  • I’m not eight




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!