СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Хорошие и плохие привычки.

Категория: Немецкий язык

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Хорошие и плохие привычки.»

КОНСПЕКТ УРОКА в 9 классе ПО ТЕМЕ:

“Good and bad habits”


Номер урока по календарно-тематическому плану: Lesson 28

Тип урока: Урок обобщения и систематизации знаний

Тема урока: “Good and bad habits”



Цели урока:

  • Обучающие:

    • формировать лексические навыки по теме “Good and bad habits”;

    • формировать навыки чтения с целью поиска конкретной информации;

    • формировать навыки чтения с общим охватом содержания;

    • формировать умение говорить на основе прочитанного;

    • формировать грамматические навыки – повторить наречия и степени сравнения.

  • Воспитательные: формирование ответственного отношения к здоровью.

  • Образовательные: знакомить учащихся с мнением британцев о здоровом образе жизни, полезных и вредных привычках, дать понятие о наиболее популярных продуктах питания.

  • Развивающие: развивать мыслительные операции (способность устанавливать логические связи); развивать личностную активность (высказывать свою точку зрения).

Оборудование:

  1. Раздаточный материал (карточки).

  2. Учебники ,«Activity Books» (Кузовлев В. П.).

  3. Проектор.



ХОД УРОКА

1 Организационный момент.(1)

Teacher: Good morning, boys and girls! How are you getting on today? What shall we do today? We are going to deal with the very important problem – good and bad habits, because the unit is called “Healthy Living Guide”. So we have a lot of work today. Let us begin. There are our aims.

1.To learn and train new words.
2. To read the text and try to speak.
3. To revise adverbs.

2.Речевая зарядка (4)

Teacher: So you see one interesting saying “Eat at pleasure, drink with measure “ (Ешь в волю, пей в меру).

-What proverbs do you know about health?

Соотнесите пословицу и перевод.(слайд1)


A sound mind in a sound body-В здоровом теле здоровый дух.

Good health is above wealth-Здоровье дороже денег.

Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise

Рано ложиться, рано вставать - значит здоровье, богатство и ум наживать.(Кто рано встает, тому бог подает)

Laughter is the best medicine. – Здоровый смех – лучшее лекарство.


(слайд2)Зачитывают как соотнесли, затем проверяем.


-We read new proverbs about our health. Do you know what habits our health consists of?


Teacher: Open your books at page 98 and you can learn what habits our health consists of.

Учащиеся высказывают мнение о плохих и хороших привычках.



3 Фонетическая зарядка. (2)

Teacher(слайд3) First, look at the board. You see the words. Let us read them and translate. You see the words without translation. Try to guess.

  • a diet –диета

  • wholemeal – сделанный из непросеянной муки

  • fibre – волокно, клетчатка

  • obesity – ожирение

  • smoking –alcohol –курение, алкоголь

  • weight – вес

  • to keep fit – держать форму

  • carbohydrate – углeвод

  • overweight – весящий больше нормы

  • slimmer – человек, сидящий на диете

  • inactivity – бездеятельность

  • skip – пропускать

  • dairy – молочные продукты

Учащиеся проговаривают слова в режимах: учитель – ученики; учитель – ученик.

- Слова из какой колонки мы можем отнести к хорошим привычкам, а из какой к плохим?

4.Повторение ране изученного материала и его систематизация(2мин.)


Teacher: В процессе изучения темы, мы повторяли с вами наречия, обозначающие кол-во. Вспомните какие наречия( little, much, many, a lot o f) повторяли и их сравнительную степень. (слайд4) Затем учащиеся выполняют упражнения на карточках.


5. Контроль (индивидуальная работа).(12)

-Take your cards.

-Complete these healthy eating tips using much, many, little, a lot of.

Don’t Forget:

Too ----- food makes you thin.
Too ----- food makes you fat
Too ----- sweets are bad for you, especially for your teeth.
Eat ----- high fat food and ----- fibre.
----- fruit and vegetables keep you healthy.
Walking ----- makes you fit.
Sleeping too ----- or too ----- can make you nervous and restless.

Key: little, much, many, little, much, a lot of, much, much, little.

Зачитываем ответы по цепочке с переводом.(слайд 5)

Во втором упражнении учащиеся исправляют ошибки.

Correct the mistakes (взаимопроверка)

1. Eat more sugar. (less)
2. Don’t eat vegetables.
3. Eat many fat. (little)
4. Eat the same things. (different)
5. Eat less fresh fruit. (more)
6. Eat a lot of salt. (little)
7. Eat a lot between meals. (don’t)

Взаимопроверка. (слайд6)

Ещё раз повторяем правило про степени сравнения.


6.Закрепление и автоматизация новой лексики по теме.(23)


А) Работа над чтением .(6)

Teacher: Now please, open your student books at page 99. You can see the text “Seven Deadly Health Sins “. Read the text, name modern health sins and get ready to answer my questions.

Ученики читают текст и выискивают современные грехи людей, которые влияют на здоровье человека.

“Seven Deadly Health Sins“

When the Bible set down the Seven Deadly Sins they were not meant to be taken literally. Few of us will die of pride (гордость), envy or anger. There are, however, modern health sins which are in fact far more deadly.
Two of them – obesity and physical inactivity are known from ancient times .They are joined by the modern bad habits: smoking and drinking too much alcohol , and the surprising ‘danger’ of sleeping too much or too little, eating between meals and skipping breakfast. In combination, these poor health habits could double the chance of dying or lead to different diseases (болезни) for those who survive.
Of course sleeping too much or too little, snacking and skipping breakfast are not quite as deadly as smoking, obesity and drinking. But they are indicative of dangerously chaotic lifestyles.
Regularity in life promotes your health. Sleeping seven or eight hours , getting up early, eating breakfast, a healthy diet and regular meals is really a good way to live.

Teacher: So what are the modern health sins?


Pupil 1: I think, one of the modern sins is obesity.
Pupil 2: To my mind, one of the modern sins is physical inactivity (smoking, drinking too much alcohol, eating between meals, skipping breakfast).


Teacher: I would like you to pay your attention that health is not something that comes to you by accident. Our health depends on many things: the food we eat, our good or bad habits, our physical activity.


B) Вопросно-ответная работа (фронтальный опрос). (4)

Teacher: What do we know about healthy eating? Eating the proper foods is important to stay healthy. Do you agree with me? (слайд7)Look at this poster, read and get ready to answer my questions, to share your opinions.



The questions for discussion:

1. What are the five basic types of food a person should eat?
Answer: Meat, dairy, fruits, vegetables, bread, cereal, fats, sugar.

2. What foods contain carbohydrates?
Answer: Fruits, bread, cereals, rice, potatoes, peas, beans, sugar.

3. What does dairy build in our body?
Answer: Dairy builds strong teeth and bones by providing calcium.

4. Why are fruits and vegetables important for our health?
Answer: Fruits and vegetables help us have healthy gums, good eyesight by providing Vitamins A and C.

5. What do you usually eat for breakfast? What groups are the foods from?
Answer: I have... /I always have cereal for breakfast.

6. What do you usually have for dinner? What groups are the foods from?

7. What do you usually eat for supper? What groups are the foods from?

8. What snacks are healthy for you to eat?

9. Is it healthy to skip meals?
Answer: No. It may affect your energy level and you might be weak, nervous (jumpy) or irritable (in a bad mood).

10. Why are fresh fruits and vegetables better for you than canned fruits and vegetables?
Answer: Fresh fruits and vegetables have more vitamins.

C) Проверка домашнего задания (5)

Проектная работа


D) Работа в группах. (7)

Давайте составим таблицу :1группа запишет всё, что мы знаем о здоровых привычках,2группа о вредных привычках, влияющих на наше здоровье.


Cut out snacks and desserts Physical inactivity and obesity

Exercise more drinking alcohol

Cut down on fat smoking
Do not eat at night drugs

Eat more fruit and vegetables

Use low-calorie foods

Healthy Diet

Sleeping seven or eight hours

(2 человека зарисовывают таблицу у доски в виде ромашки)



7.Завершающий этап(2)

a) Подведение итогов:

I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today?


b) Выставление оценок:

The marks for today are…


c) Домашнее задание: повторить грамматику(степени сравнения) и лексику.




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!