Министерство образования, науки и молодежной политики Нижегородской области
Нижегородской области
Г
осударственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение «Большеболдинский сельскохозяйственный техникум»
Комплект
контрольно-измерительных материалов
по учебной дисциплине
ОГСЭ.04. ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ (АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК)
программы
подготовки специалистов среднего звена (ППССЗ)
по специальности
09.02.07 Информационные системы и программирование
с. Б.Болдино,2020г.
Разработчики:
ГБПОУ «Большеболдинский сельскохозяйственный техникум» | Преподаватель | Н.Н. Еремеева |
| | |
(место работы) | (занимаемая должность) | (инициалы, фамилия) |
ГБПОУ «Большеболдинский сельскохозяйственный техникум» | Преподаватель | Л.Т.Мусоян |
__________________ _________________ ______________
(место работы) (занимаемая должность) (инициалы, фамилия)
Рассмотрены
на заседании Ц (П)К
_______________________
Протокол № ___________
от «___» __________ 20 г.
Содержание
I. Паспорт комплекта контрольно-измерительных материалов………………….3
1.1. Область применения………………………………………………......................4
1.2. Система контроля и оценки освоения программы дисциплины…………….5
Формы итоговой аттестации по ППСЗ при освоении учебной дисциплины…………………………………………………………………………..5
1 .2.1. Организация контроля и оценки освоения программы ….…......................5
2.Комплект материалов для оценки освоенных умений и усвоенных знаний по учебной дисциплине ОГСЭ.04. Иностранный язык в профессиональной деятельности (Английский язык)………...............................................................6-7
2.1 Перечень вопросов для дифференцированного зачета по дисциплине……...8
2.2 Задания для обучающихся ………………………………….…………………..9
2.3 Пакет преподавателя……………………………………………………………21
I. Паспорт комплекта контрольно-измерительных материалов
1.1.Область применения
Комплект контрольно-измерительных материалов предназначен для проверки результатов освоения учебной дисциплины ОГСЭ.04. Иностранный язык в профессиональной деятельности (Английский язык) программы подготовки специалистов среднего звена по специальности СПО
09.02.07 Информационные системы и программирование
В результате освоения учебной дисциплины обучающийся должен
уметь:
-понимать общий смысл четко произнесенных высказываний на известные темы (профессиональные и бытовые),
-понимать тексты на базовые профессиональные темы
-участвовать в диалогах на знакомые общие и профессиональные темы
-строить простые высказывания о себе и о своей профессиональной деятельности
-кратко обосновывать и объяснить свои действия (текущие и планируемые)
-писать простые связные сообщения на знакомые или интересующие профессиональные темы
- правила построения простых и сложных предложений на профессиональные темы
В результате освоения учебной дисциплины обучающийся должен
знать:
- правила построения простых и сложных предложений на профессиональные темы;
-основные общеупотребительные глаголы (бытовая и профессиональная лексика);
-лексический минимум, относящийся к описанию предметов, средств и процессов профессиональной деятельности;
-особенности произношения;
-правила чтения текстов профессиональной направленности.
Комплект контрольно-измерительных материалов позволяет оценивать:
1.1.1. Освоенные умения и усвоенные знания:
Результаты обучения (освоенные умения, усвоенные знания). | Формы и методы контроля и оценки результатов обучения. |
В результате освоения учебной дисциплины обучающийся должен уметь: • понимать общий смысл четко произнесенных высказываний на известные темы (профессиональные и бытовые), • понимать тексты на базовые профессиональные темы • участвовать в диалогах на знакомые общие и профессиональные темы • строить простые высказывания о себе и о своей профессиональной деятельности • кратко обосновывать и объяснить свои действия (текущие и планируемые) писать простые связные сообщения на знакомые или интересующие профессиональные темы правила построения простых и сложных предложений на профессиональные темы | Компьютерное тестирование по теме; • Тестирование…. • Защита реферата…. • Ролевая игра Наблюдение за выполнением практического задания. (деятельностью студента) • Оценка выполнения практического задания(работы) • Подготовка и выступление с докладом, сообщением, презентацией… • Решение ситуационной задачи…. Дифференцированный зачет |
В результате освоения учебной дисциплины обучающийся должен знать: • правила построения простых и сложных предложений на профессиональные темы • основные общеупотребительные глаголы (бытовая и профессиональная лексика) • лексический минимум, относящийся к описанию предметов, средств и процессов профессиональной деятельности • особенности произношения • правила чтения текстов профессиональной направленности | • Тестирование…. • Защита реферата…. • Ролевая игра Наблюдение за выполнением практического задания. (деятельностью студента) • Оценка выполнения практического задания (работы) • Подготовка и выступление с докладом, сообщением, презентацией… • Решение ситуационной задачи…. Дифференцированный зачет |
1.2. Система контроля и оценки освоения программы УД
ОГСЭ.04. Иностранный язык в профессиональной деятельности (Английский язык)
Форма итоговой аттестации по ППССЗ при освоении учебной дисциплины 09.02.07 Информационные системы и программирование
дифференцированный зачет
1.2.1. Организация контроля и оценки освоения программы
Итоговый контроль освоенных умений и усвоенных знаний учебной дисциплины ОГСЭ.04.Иностранный язык в профессиональной деятельности (Английский язык) осуществляется на дифференцированном зачете. Дифференцированный зачет проводится в виде тестирования.
2. Комплект материалов для оценки освоенных умений и усвоенных
знаний по учебной дисциплине ОГСЭ.04. Иностранный язык в
профессиональной деятельности (Английский язык)
2.1.Вопросы к дифференцированному зачету по учебной дисциплине ОГСЭ.04. Иностранный язык в профессиональной деятельности (Английский язык)
Лексика.
Основной задачей является усвоение лексического запаса слов студентами, которое происходит в ходе работы над текстами.
Диалогическая речь
Грамматический материал включает следующие основные темы.
Имя существительное. Образование множественного числа.
Притяжательный падеж существительных.
Существительные исчисляемые и неисчисляемые.
Употребление слов many, much, a lot of, little, a little, few, a few с существительными.
Артикль. Артикли определенный, неопределенный, нулевой
Местоимение. Возвратные местоимения.
Имя числительное. Числительные количественные и порядковые
Глагол. Глаголы to be.
Глаголы правильные и неправильные.
Видовременные формы глагола.
Слова — маркеры времени.
Модальные глаголы и глаголы, выполняющие роль модальных.
Модальные глаголы в этикетных формулах и официальной речи (Can/
may I help you?, Should you have any questions . . . , Should you need any further
information . . . и др.).
Неличные формы глагола.
Оборот there is|there are
Типы вопросительных предложений. Безличное предложение.
Сложное предложение. Сложносочиненное и сложноподчиненное предложение
Present Indefinite Tense.
Образование Present Indefinite Tense.
Употребление Present Indefinite Tense
Употребление Present и Past Continuous
Страдательный залог
Словообразование.
Образование существительных.
Синтаксис.
Выполнение заданий профориентированного характера
Работа с текстом.
2.2.Задания для обучающихся -16
Количество вариантов 4
Оцениваемые умения:
понимать общий смысл четко произнесенных высказываний на известные темы (профессиональные и бытовые),
понимать тексты на базовые профессиональные темы
участвовать в диалогах на знакомые общие и профессиональные темы
строить простые высказывания о себе и о своей профессиональной деятельности
кратко обосновывать и объяснить свои действия (текущие и планируемые)
писать простые связные сообщения на знакомые или интересующие профессиональные темы
правила построения простых и сложных предложений на профессиональные темы
Оцениваемые знания:
правила построения простых и сложных предложений на профессиональные темы
• основные общеупотребительные глаголы (бытовая и профессиональная лексика)
• лексический минимум, относящийся к описанию предметов, средств и процессов профессиональной деятельности
• особенности произношения
• правила чтения текстов профессиональной направленности
Условия выполнения задания: Для выполнения теста требуются учебные парты, англо-русские и русско-английские словари, тестовые задания, грамматические таблицы, ручки синего цвета.
Variant 1.
1. Выберите правильные притяжательные местоимения.
1. Is this (your / yours) book?
2. It's (their / theirs) door, not ( our / ours ).
2. Употребите нужное возвратное местоимение (myself, itself, herself, yourself, themselves, ourselves, yourselves).
1. They want to do it ...
2. She washed ...
3.Вставьте артикли а, an, the, где они необходимы.
1. This is ... pencil .... pencil is red.
2.Will you have ... cup of ... tea? 1
4. Поставьте нужную форму глагола to bе.
1.Hе ... born in 1985.
2. We ... students now.
5. Поставьте нужную форму глагола to bе в обороте thеге is\ thеге are
1. Тhеrе ... а telegram оn the tablе.
2. There ... а lot of stars and planets in space.
6.Составьте письменно вопросительное предложение из данных слов:
1 ) do woгk wheгe you
2) why you wеге late
7.Безличное предложение. Переведите на английский язык.
1. Сегодня холодно.
8.Раскройте скобки, выбрав Present Simple или Present Continuous.
1. Every day Julie ( take) the bus to go to her office.
9.Раскройте скобки, постав глагол в Past Continuous.
1. 1 (study)when she called.
10. Подберите ответы к следующим вопросам.
1.Where does your sister work?
2. What are you doing?
3 Do you get up at ten?
4.Аге they writing а letter?
5. Does he work at night?
6. When does Jое go hоmе?
7. Where is Jane going?
8. Аге you watching TV?
a. At half past four.
b. No, 1 am having dinner.
с. She works at hоmе.
d. She is going hоmе.
е. No, 1 get up at nine.
f. 1 аm going home.
g. No, he works in the afternoon.
h. No, they are sleeping.
10.Раскройте скобки, поставьте глагол в нужной форме страдательного залога.
1. Those books ( return) to the library yesterday.
11.Вставьте необходимые модальные глаголы (must, should, would, ought to, have to, needn't, сап, could, may).
1.Му friend lives а longaway fгоm his college аnd ... get up early.
Задание 12. Найдите в предложении герундий.
1. Smoking costs а lot of money.
13.Переведите сложноподчиненное предложение на русский язык.
1. I'll have а talk with you after I've done my work.
14. Прочтите диалог.
On a business trip – a presentation
Betsy: Hi Brian, this is Betsy. How are you doing?
Brian: I've just returned from the Head Office. The weather is great! Boston
is a great city!
Betsy: Have you met Frank yet?
Brian: No, I haven't seen him yet. We have a meeting at 10 o'clock tomorrow
morning. We are going to meet then.
Betsy: Have you made your presentation yet?
Brian: Yes, I made the presentation yesterday afternoon. I was very nervous,
but everything went well.
Betsy: Has management given you any feedback yet?
Brian: Yes, I've already met with the sales director. We met immediately
after the meeting and he was impressed with our work.
Betsy: That's great Brian. Congratulations! Have you visited any museums
yet?
Brian: No, I'm afraid I haven't had any time yet. I hope to take a tour
around town tomorrow.
Betsy: Well, I'm happy to hear that everything is going well. I'll talk to
you soon.
Brian: Thanks for calling Betsy. Bye.
Betsy: Bye.
Выберите правильный ответ.
1. Where is Brian? 4. When is he going to meet Frank?
– Boston – at 10 o'clock tomorrow morning
– London – tomorrow afternoon
– Paris – at 7 o'clock tomorrow evening
2. Why is he there? 5. Why hasn't he visited any museums yet?
– on holiday – He hasn't had time.
– on business – He doesn't want to visit any museums.
– for a performance – He thinks Boston is boring.
3. Has he made the presentation yet?
– no
– yes
– doesn't say
15.Выберите правильное определение
Router
a)a part of a computer
b)a wireless network
c) a networking device.
2. IP address
a) a city-wide network;
b) an identification number;
c) a networking device.
3. LAN
a) a local network;
a) a wireless network;
b) a networking device.
16.Прочитайте комментарии к блогу. Скажите, являются они положительными или отрицательными.
Comments:
Will Small
Hey
I think it's a very good plan man, I am having the exact problem but I don't
play card games I play counter-strike and stuff. Anyways I want to do something
other than play computer all day with my life. I want to learn new stuff, explore
the world. Do interesting stuff. GET A GIRLFRIEND. So all I can say to this
piece of robotic piece of …. Adios Amigo !!
Niels
Dang! This sounds rreally familiar :)
I've been hooked to computers since I got my first own computer when I
was 16 (24 now). When I started college I bought a spanking new PC and that
was it, my surfin' habit kicked in, HARD. For you people wondering whether
you're addicted too, there's this list you can check off:
http://www.kudzumonthly.com/kudzu/jul01/addiction.html
Anyways, I've tried spending less time staring at the box by making commitments
like yours Ty. I've even unplugged my computer for a month and I
could only use the computers at the library. That did work but I just made an excuse to plug it back in and there I was again.
The best question to ask in this situation is "Is this the best use of my time
right now?" And also not to give using your computer any priority.
Good luck Ty and everybody else trying to kick it.
Инструкция:
1.Познакомьтесь с текстом теста. Данный тест содержит 16 заданий.
2.Выполните задания. Задания выполняются письменно на двойном листе.
3.Максимальное время выполнения задания – 60 мин.
Variant 2.
1. Выберите правильные притяжательные местоимения.
1. They're new pupils and I don't know (their / theirs) names.
2. (М у/ Mine ) pаt is bigger than (her / hers ), but(her /hers) is nicer.
2. Употребите нужное возвратное местоимение (myself, itself, herself, yourself, themselves, ourselves, yourselves) .
1Will you answer the letter ... ?
2. 1 looked at ... in the mirror
3. Вставьте артикли а, an, the, где они необходимы.
1. There are ... many flowers in your garden. .... flowers are beautiful.
2 .... Black Sea is in ... South of Russia.
4. Поставьте нужную форму глагола to bе.
1.It ... an interesting book.
2.These ... ту pencils.
5.Поставьте нужную форму глагола to bе в обороте thеrе is\ thеrе are
1. There ... much snow last winter.
2 .... there ... а lift in your future house? Yes, there ...
6.Составьте письменно вопросительное предложение из данных слов:
1) do what you will
2) she how feel does
7.Безличное предложение. Переведите на английский язык.
1. Было приятно познакомиться с вашим другом .
8.Раскройте скобки, выбрав Present Simple или Present Continuous.
1. Тот аnd Julie (learn) English this year.
9.Раскройте скобки, поставьте глагол в Past Continuous.
1. 1 ( watch) ТV when she called.
10.Подберите ответы к следующим вопросам.
1.Where does your sister work?
2. What are you doing?
3 Do you get up at ten?.
4.Аге they writing а letter?
5. Does he work at night?
6. When does Jое go hоmе?
7. Where is Jane going?
8. Аге you watching TV?
a. At half past four.
b. No, 1 am having dinner.
с. She works at hоmе.
d. She is going hоmе.
е. No, 1 get up at nine.
f. 1 аm going home.
g. No, he works in the afternoon.
h. No, they are sleeping.
11.Раскройте скобки, поставьте глагол в нужной форме страдательного залога.
1. The patient (take) to the hospital today and (operate) tomorrow morning.
12.Вставьте необходимый модальный глагол (must, should, would, ought to, have to, needn't, сап, could, may).
1. Му friend lives а longaway fгоm his college аnd ... get up early.
Задание 13. Найдите в предложении герундий
Переведите предложение.
1. Mary always dreams about going on holiday.
14.Переведите сложноподчиненное предложение на русский язык.
1. The students had been doing translation since the lesson began.
15. Прочтите диалог.
Web Visions Conference
Robert: I'm going to Portland on Thursday. There's an internet expo on. It's
called WebVisions.
Alice: What is the schedule like?
Robert: As soon as I arrive, the keynote speech begins.
Alice: ... and after that?
Robert: When the keynote ends, we'll have two hours to check out the booths.
Alice: Are you making any presentations?
Robert: No, I'm just attending this conference.
Alice: Is Tad Wilson presenting?
Robert: No, but he's giving a workshop on Monday.
Alice: When are you coming back?
Robert: I'm flying back on Saturday morning.
Alice: Remember you are meeting with Trevor on Monday morning at nine
o'clock sharp!
Robert: Oh, thanks! I forgot about that ...
Alice: Have a good trip!
Ответьте на вопросы.
1. Where is Robert going on Thursday?
– to a meeting
– to an internet expo
– on vacation
2. What will he do after the keynote?
– Meet with Tad Wilson
– Check out the booths
– Go to a workshop
3. What's he doing at the conference?
– Making a presentation
– Holding a workshop
– Attending the conference
4. When is he returning?
– On Monday
– On Saturday
– On Tuesday
5. What two things are happening on Monday?
– Tad Wilson's workshop and Robert's meeting with Trevor
– Tad Wilson's meeting and Robert's workshop
– WebVisions and Robert's workshop
16.Прочитайте комментарии к блогу. Скажите, являются они
положительными или отрицательными.
Comments:
Will Small
Hey
I think it's a very good plan man, I am having the exact problem but I don't
play card games I play counter-strike and stuff. Anyways I want to do something
other than play computer all day with my life. I want to learn new stuff, explore
the world. Do interesting stuff. GET A GIRLFRIEND. So all I can say to this
piece of robotic piece of …. Adios Amigo !!
Niels
Dang! This sounds rreally familiar :)
I've been hooked to computers since I got my first own computer when I
was 16 (24 now). When I started college I bought a spanking new PC and that
was it, my surfin' habit kicked in, HARD. For you people wondering whether
you're addicted too, there's this list you can check off:
http://www.kudzumonthly.com/kudzu/jul01/addiction.html
Anyways, I've tried spending less time staring at the box by making commitments
like yours Ty. I've even unplugged my computer for a month and I
could only use the computers at the library. That did work but I just made an excuse to plug it back in and there I was again.
The best question to ask in this situation is "Is this the best use of my time
right now?" And also not to give using your computer any priority.
Good luck Ty and everybody else trying to kick it.
Инструкция:
1.Познакомьтесь с текстом теста. Данный тест содержит 16 заданий.
2.Выполните задания. Задания выполняются письменно на двойном листе.
3.Максимальное время выполнения задания – 60 мин.
Variant 3.
1. Выберите правильные притяжательные местоимения.
1. That's not (my / mine) book. (Му / Mine) is new.
2. They took ( our / ours) books and we took ( their / theirs
2. Употребите нужное возвратное местоимение (myself, itself, herself, yourself, themselves, ourselves, yourselves) .
1.We shall tell her ...
2. They have done the task ...
3.Вставьте артикли а, an, the, где они необходимы.
1. 1n summer ... sky is blue and ... sun shines brightly.
2. .... Petrovs are very friendly.
4. Поставьте нужную форму глагола to bе.
1. Mary ... а girl.
2. Tomorrow we ... at home.
5.Поставьте нужную форму глагола to bе в обороте thеге is\ thеге are
1. ….. there lectures yesterday? No, there ...
2 . ... there а lamp over the tаblе? Yes, there ...
6.Составьте письменно вопросительное предложение из данных слов:
1) Moscow Russia is in?
2) John prеfеr tennis football оr does?
7.Безличное предложение. Переведите на английский язык.
1. Сейчас уже 1О часов утра .
8.Раскройте скобки, выбрав Present Simple или Present Continuous.
1. Julie usually ( сlеаn) the house оп Saturdays.
9.Раскройте скобки, поставьте глагол в Past Continuous.
1. While we (have) а picnic, it started to rain.
10.Подберите ответы к следующим вопросам.
Where does your sister work?
2. What are you doing?
3 Do you get up at ten?.
4.Аге they writing а letter?
5. Does he work at night?
6. When does Jое go hоmе?
7. Where is Jane going?
8. Аге you watching TV?
a. At half past four.
b.No, 1 am having dinner.
с. She works at hоmе.
d. She is going hоmе.
е. No, 1 get up at nine.
f. 1 аm going home.
g. No, he works in the afternoon.
h. No, they are sleeping.
11.Раскройте скобки, поставьте глагол в нужной форме страдательного залога.
1. We (tell) about it already.
12.Вставьте необходимый модальный глагол (must, should, would, ought to, have to, needn't, саn , could, may).
1. I' m glad you ... соmе.
Задание 13. Найдите в предложении герундий
Переведите предложение.
1. Му favourite occupation is reading.
14.Переведите сложноподчиненное предложение на русский язык.
1. We had already reached the village when it began raining.
15. Соотнесите слова (1–10) с определениями (a–j).
1) software a) putting secret information into code
2) code b) the physical parts of a computer
3) hardware c) connected to the Internet
4) data processing d) numbers entered/held in a computer
5) information security e) checking products for problems
6) online f) the act of using information
7) technical support g) programs/instructions added to computers
8) data h) helping people use/understand technology
9) quality assurance i) program language
10) encoding j) the act of protecting information
16.Прочитайте комментарии к блогу. Скажите, являются они
положительными или отрицательными.
Comments:
Will Small
Hey
I think it's a very good plan man, I am having the exact problem but I don't
play card games I play counter-strike and stuff. Anyways I want to do something
other than play computer all day with my life. I want to learn new stuff, explore
the world. Do interesting stuff. GET A GIRLFRIEND. So all I can say to this
piece of robotic piece of …. Adios Amigo !!
Niels
Dang! This sounds rreally familiar :)
I've been hooked to computers since I got my first own computer when I
was 16 (24 now). When I started college I bought a spanking new PC and that
was it, my surfin' habit kicked in, HARD. For you people wondering whether
you're addicted too, there's this list you can check off:
http://www.kudzumonthly.com/kudzu/jul01/addiction.html
Anyways, I've tried spending less time staring at the box by making commitments
like yours Ty. I've even unplugged my computer for a month and I
could only use the computers at the library. That did work but I just made an excuse to plug it back in and there I was again.
The best question to ask in this situation is "Is this the best use of my time
right now?" And also not to give using your computer any priority.
Good luck Ty and everybody else trying to kick it.
Инструкция:
1.Познакомьтесь с текстом теста. Данный тест содержит 16 заданий.
2.Выполните задания. Задания выполняются письменно на двойном листе.
3.Максимальное время выполнения задания – 60 мин.
Variant 4.
1. Выберите правильные притяжательные местоимения.
1. Are these pencils (her / hers)?
2. Is this (your / yours) house or ( their / theirs)?
2. Употребите нужное возвратное местоимение (myself, itself, herself, yourself, themselves, ourselves, yourselves) .
1 . Children, do it ...
2. 1 shall ask him .....
3.Вставьте артикли а, an, the, где они необходимы.
1. Usually 1 get up at .. . 7 o'clock in ... morning.
2. Will you have ... cup of ... tea? 1
4. Поставьте нужную форму глагола to bе.
1. It ... my parents' саг.
2. There ... 25 pupils in our class now.
5.Поставьте нужную форму глагола to bе в обороте thеrе is\ thеrе are
1. Some years ago there ... many old houses in our street.
2.... there any interesting stories in this book?
6.Составьте письменно вопросительное предложение из данных слов:
1 childгen many how got you have?
2 hair is оr Ted's black brown?
7.Безличное предложение. Переведите на английский язык.
1. Сейчас ранняя весна, но уже тепло.
8.Раскройте скобки, выбрав Present Simple или Present Continuous.
1. Yesterday evening 1 (played) tennis with а friend.
9.Раскройте скобки, поставьте глагол в Past Continuous.
1. While Ellen (read), Tim (watch) television.
10.Подберите ответы к следующим вопросам.
Where does your sister work?
2. What are you doing?
3 Do you get up at ten?.
4.Аге they writing а letter?
5. Does he work at night?
6. When does Jое go hоmе?
7. Where is Jane going?
8. Аге you watching TV?
a. At half past four.
b. No, 1 am having dinner.
с. She works at hоmе.
d. She is going hоmе.
е. No, 1 get up at nine.
f. 1 аm going home.
g. No, he works in the afternoon.
h. No, they are sleeping.
11.Раскройте скобки, поставьте глагол в нужной форме страдательного залога.
1. Thousands of new houses (build) every year.
12.Вставьте необходимый модальный глагол (must, should, would, ought to, have to, needn't, сап, could, may).
1. "Please send theт this article."- "Oh, ... 1 do it поw?"
Задание 13. Найдите в предложении герундий
Переведите предложение.
1. Mary always dreams about going on holiday.
14.Переведите сложноподчиненное предложение на русский язык.
1. 1 gave the books to her after 1 had read them.
.
15. Прочтите диалог.
Talking About Your Job
Jack: Hi, Peter. Can you tell me a little bit about your current job?
Peter: Certainly. What would you like to know?
Jack: First of all, what do you work as?
Peter: I work as a computer technician at Schuller's and Co.
Jack: What do your responsibilities include?
Peter: I'm responsible for systems administration and in-house programming.
Jack: What sort of problems do you deal with on a day-to-do basis?
Peter: Oh, there are always lots of small system glitches. I also provide information
on a need-to-know basis for employees.
Jack: What else does your job involve?
Peter: Well, as I said, for part of my job I have to develop in-house programs
for special company tasks.
Jack: Do you have to produce any reports?
Peter: No, I just have to make sure that everything is in good working order.
Jack: Do you ever attend meetings?
Peter: Yes, I attend organizational meetings at the end of the month.
Jack: Thanks for all the information, Peter. It sounds like you have an interesting
job.
Peter: Yes, it's very interesting, but stressful, too
B. Ответьте на вопросы.
1. What does Peter do?
2. What are his responsibilities?
3. What kind of problems does he solve every day?
4. How often does he write reports?
5. How often does he attend meetings?
6. Does Peter like his job?
16.Выберите правильное определение.
1. Workstation –
a) handheld device that combines computing, telephone/fax, Internet and
networking features;
b) large and powerful computer that supports many other computers working
at once;
c) a computer intended for individual use that is faster and more capable
than a personal computer.
2. Mainframe –
a) large and powerful computer that supports many other computers working
at once;
b) fast computer that is used by one person and has more memory than an
ordinary personal computer;
c) a device that makes and receives calls.
3. Laptop –
a) а computer designed to fit comfortably on top of a desk, typically with
the monitor sitting on top of the computer;
b) a small, portable computer – small enough that it can sit on your lap;
c) a handheld device that combines computing, telephone and Internet.
Инструкция:
1.Познакомьтесь с текстом теста. Данный тест содержит 16 заданий.
2.Выполните задания. Задания выполняются письменно на двойном листе.
3.Максимальное время выполнения задания – 60 мин.
ПАКЕТ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ
А. УСЛОВИЯ
Дифференцированный зачёт проводится одновременно со всеми обучающимися
Количество вариантов заданий для обучающегося - каждому 1.
Б- КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ:
Оценка «5» -правильное выполнение заданий, возможны одна-две несущественные ошибки.
Оценка «4» - правильное выполнение заданий, возможны три –четыре несущественные ошибки.
Оценка «3»-задание выполнено на 50- 69% без грубых и существенных ошибок.
Оценка «2»-задание выполнено на треть, допущены грубые ошибки
В конце работы преподаватель выставляет оценку ручкой красного цвета.
Если тест выполнен неправильно, то он повторно выполняется в другом варианте.
1. Выполнение задания
Форма работы студента | Время |
Подготовка | 3 мин |
Выполнение | 54 мин |
Оформление и сдача | 3 мин |
ВСЕГО | 60 мин |
Количество вариантов (пакетов) заданий для обучающихся: Задание №1-16 4 варианта Время выполнения каждого задания: Задание №1-16 60 мин. Условия выполнения заданий: Задание 1. Оборудование: бумага, шариковая ручка. Литература для обучающихся: двуязычные словари, грамматические таблицы Рекомендации по проведению оценки: 1.Ознакомьтесь с заданиями для обучающихся, оцениваемыми умениями, знаниями и показателями оценки. |
Во время выполнения дифференцированного зачета обучающиеся могут пользоваться конспектами, словарями, грамматическими таблицами
ПАКЕТ ПРОВЕРЯЮЩЕГО
Ключи ответов
Variant 1.
Variant 1.
1. Выберите правильные притяжательные местоимения.
1. Is this (your / yours) book?
2. It's (their / theirs) door, not ( our / ours ).
2. Употребите нужное возвратное местоимение (myself, itself, herself, yourself, themselves, ourselves, yourselves) .
1. They want to do it ... themselves
2. She washed ... herself
3.Вставьте артикли а, an, the, где они необходимы.
1. This is .. a. pencil ..The.. pencil is red.
2.Will you have .. .. a.. cup of .-.. tea? 1
4. Поставьте нужную форму глагола to bе.
1.Hе .was.. born in 1985.
2. We ...are students now.
5. Поставьте нужную форму глагола to bе в обороте thеге is\ thеге are
1. Тhеrе .is.. а telegram оn the tablе.
2. There .. are. а lot of stars and planets in space.
6.Составьте письменно вопросительное предложение из данных слов:
1 ) Wheгe do you woгk ?
2) Why wеге you late ?
7.Безличное предложение. Переведите на английский язык.
1. Сегодня холодно.-Today it is cold.
8.Раскройте скобки, выбрав Present Simple или Present Continuous.
1. Every day Julie ( tak es) the bus to go to her office.
9.Раскройте скобки, постав глагол в Past Continuous.
1. 1 (study)when she called.
10. Подберите ответы к следующим вопросам.
1.Where does your sister work? -c
2. What are you doing?- f
3 Do you get up at ten?-e
4.Аге they writing а letter?-h
5. Does he work at night?-g
6. When does Jое go hоmе?-a
7. Where is Jane going?-d
8. Аге you watching TV?-b
10.Раскройте скобки, поставьте глагол в нужной форме страдательного залога.
1. Those books were returned to the library yesterday.
11.Вставьте необходимые модальные глаголы (must, should, would, ought to, have to, needn't, сап, could, may).
1.Му friend lives а longaway fгоm his college аnd . has to.. get up early.
Задание 12. Найдите в предложении герундий. Переведите предложение.
1. Smoking costs а lot of money.Курение стоит много денег.
14.Переведите сложноподчиненное предложение на русский язык.
1. I'll have а talk with you after I've done my work.- Поговорю с тобой после того, как закончу свою работу
15. Прочтите диалог.
On a business trip – a presentation
Betsy: Hi Brian, this is Betsy. How are you doing?
Brian: I've just returned from the Head Office. The weather is great! Boston
is a great city!
Betsy: Have you met Frank yet?
Brian: No, I haven't seen him yet. We have a meeting at 10 o'clock tomorrow
morning. We are going to meet then.
Betsy: Have you made your presentation yet?
Brian: Yes, I made the presentation yesterday afternoon. I was very nervous,
but everything went well.
Betsy: Has management given you any feedback yet?
Brian: Yes, I've already met with the sales director. We met immediately
after the meeting and he was impressed with our work.
Betsy: That's great Brian. Congratulations! Have you visited any museums
yet?
Brian: No, I'm afraid I haven't had any time yet. I hope to take a tour
around town tomorrow.
Betsy: Well, I'm happy to hear that everything is going well. I'll talk to
you soon.
Brian: Thanks for calling Betsy. Bye.
Betsy: Bye.
Выберите правильный ответ.
1. Where is Brian?
– Boston
– London
– Paris
Why is he there?
– on holiday
–– on business
– for a performance
3. Has he made the presentation yet?
– no
– yes
– doesn't say
4. When is he going to meet Frank?
-at 10 o'clock tomorrow morning
– tomorrow afternoon
– at 7 o'clock tomorrow evening
5. Why hasn't he visited any museums yet?
-He hasn't had time.
– He doesn't want to visit any museums.
– He thinks Boston is boring.
16.Выберите правильное определение
Router
a)a part of a computer
b)a wireless network
c) a networking device.
2. IP address
a) a city-wide network;
b) an identification number;
c) a networking device.
3. LAN
a) a local network;
a) a wireless network;
b) a networking device.
Variant 2.
1. Выберите правильные притяжательные местоимения.
1. They're new pupils and I don't know (their / theirs) names.
2. (М у/ Mine ) pаt is bigger than (her / hers ), but(her /hers) is nicer.
2. Употребите нужное возвратное местоимение (myself, itself, herself, yourself, themselves, ourselves, yourselves) .
1Will you answer the letter ... ? yourself
2. 1 looked at ... in the mirror myself
3. Вставьте артикли а, an, the, где они необходимы.
1. There are ... many flowers in your garden. the.... flowers are beautiful.
2 ... the. Black Sea is in .. the. South of Russia.
4. Поставьте нужную форму глагола to bе.
1.It ... an interesting book. is
2.These ... ту pencils. are
5.Поставьте нужную форму глагола to bе в обороте thеrе is\ thеrе are
1. There .is.. much snow last winter.
2 ...Is. there ... а lift in your future house? Yes, there ..is.
6.Составьте письменно вопросительное предложение из данных слов:
1) What do you will?
2) How does she feel?
7.Безличное предложение. Переведите на английский язык.
1. Было приятно познакомиться с вашим другом.- It was very nice to meet you.
8.Раскройте скобки, выбрав Present Simple или Present Continuous.
1. Тоm аnd Julie (learn) English this year. Tom and Julia are learning English this year
9.Раскройте скобки, поставьте глагол в Past Continuous.
1. 1 watched ТV when she called.
10.Подберите ответы к следующим вопросам.
1.Where does your sister work? -c
2. What are you doing?- f
3 Do you get up at ten?-e
4.Аге they writing а letter?-h
5. Does he work at night?-g
6. When does Jое go hоmе?-a
7. Where is Jane going?-d
8. Аге you watching TV?-b
11.Раскройте скобки, поставьте глагол в нужной форме страдательного залога.
1. The patient (take) to the hospital today and (operate) tomorrow morning.
The patient was taken to the hospital today and will be operated tomorrow morning.
12.Вставьте необходимый модальный глагол (must, should, would, ought to, have to, needn't, сап, could, may).
1. Му friend lives а longaway fгоm his college аnd have to get up early.
Задание 13. Найдите в предложении герундий
Переведите предложение.
1. Mary always dreams about going on holiday. Мария всегда мечтает поехать в отпуск.
14.Переведите сложноподчиненное предложение на русский язык.
1. The students had been doing translation since the lesson began. Студенты занимались переводом с начала урока.
15. Прочтите диалог.
Web Visions Conference
Robert: I'm going to Portland on Thursday. There's an internet expo on. It's
called WebVisions.
Alice: What is the schedule like?
Robert: As soon as I arrive, the keynote speech begins.
Alice: ... and after that?
Robert: When the keynote ends, we'll have two hours to check out the booths.
Alice: Are you making any presentations?
Robert: No, I'm just attending this conference.
Alice: Is Tad Wilson presenting?
Robert: No, but he's giving a workshop on Monday.
Alice: When are you coming back?
Robert: I'm flying back on Saturday morning.
Alice: Remember you are meeting with Trevor on Monday morning at nine
o'clock sharp!
Robert: Oh, thanks! I forgot about that ...
Alice: Have a good trip!
Ответьте на вопросы.
1. Where is Robert going on Thursday?
– to a meeting
– to an internet expo
– on vacation
2. What will he do after the keynote?
– Meet with Tad Wilson
– Check out the booths
– Go to a workshop
3. What's he doing at the conference?
– Making a presentation
– Holding a workshop
– Attending the conference
4. When is he returning?
– On Monday
– On Saturday
– On Tuesday
5. What two things are happening on Monday?
– Tad Wilson's workshop and Robert's meeting with Trevor
– Tad Wilson's meeting and Robert's workshop
– WebVisions and Robert's workshop
16.Прочитайте комментарии к блогу. Скажите, являются они
положительными или отрицательными.
Comments:
Will Small
Hey
I think it's a very good plan man, I am having the exact problem but I don't
play card games I play counter-strike and stuff. Anyways I want to do something
other than play computer all day with my life. I want to learn new stuff, explore
the world. Do interesting stuff. GET A GIRLFRIEND. So all I can say to this
piece of robotic piece of …. Adios Amigo !!- отрицательное
Niels
Dang! This sounds really familiar :)
I've been hooked to computers since I got my first own computer when I
was 16 (24 now). When I started college I bought a spanking new PC and that
was it, my surfin' habit kicked in, HARD. For you people wondering whether
you're addicted too, there's this list you can check off:
http://www.kudzumonthly.com/kudzu/jul01/addiction.html
Anyways, I've tried spending less time staring at the box by making commitments
like yours Ty. I've even unplugged my computer for a month and I
could only use the computers at the library. That did work but I just made an excuse to plug it back in and there I was again.
The best question to ask in this situation is "Is this the best use of my time
right now?" And also not to give using your computer any priority.
Good luck Ty and everybody else trying to kick it.-положительное
Variant 3.
1. Выберите правильные притяжательные местоимения.
1. That's not (my / mine) book. (Му / Mine) is new.
2. They took ( our / ours) books and we took ( their / theirs
2. Употребите нужное возвратное местоимение (myself, itself, herself, yourself, themselves, ourselves, yourselves) .
1.We shall tell her ... ourselves
2. They have done the task . themselves..
3.Вставьте артикли а, an, , где они необходимы.
1. 1n summer . the.. sky is blue and . the.. sun shines brightly.
2. .. the.. Petrovs are very friendly.
4. Поставьте нужную форму глагола to bе.
1. Mary . is.. а girl.
2. Tomorrow we ..shall be. at home.
5.Поставьте нужную форму глагола to bе в обороте thеге is\ thеге are
1. … are.. there lectures yesterday? No, there ... are
2 . . is. there а lamp over the tаblе? Yes, there . is..
6.Составьте письменно вопросительное предложение из данных слов:
1) Is Moscow is in Russia?
2) Does John prеfеr tennis оr football?
7.Безличное предложение. Переведите на английский язык.
1. It is now 1o o'clock in the morning
8.Раскройте скобки, выбрав Present Simple или Present Continuous.
1. Julie usually ( сlеаn) the house оп Saturdays. Julia usually cleans the house on Saturdays.
9.Раскройте скобки, поставьте глагол в Past Continuous.
1. While we (have) а picnic, it started to rain. While we were at the picnic it started to rain
10.Подберите ответы к следующим вопросам.
1.Where does your sister work? -c
2. What are you doing?- f
3 Do you get up at ten?-e
4.Аге they writing а letter?-h
5. Does he work at night?-g
6. When does Jое go hоmе?-a
7. Where is Jane going?-d
8. Аге you watching TV?-b
11.Раскройте скобки, поставьте глагол в нужной форме страдательного залога.
1. We (tell) about it already. We have already talked about this
12.Вставьте необходимый модальный глагол (must, should, would, ought to, have to, needn't, саn , could, may).
1. I' m glad you . would.. соmе.
Задание 13. Найдите в предложении герундий
Переведите предложение.
1. Му favourite occupation is reading.-Мое любимое занятие-чтение.
14.Переведите сложноподчиненное предложение на русский язык.
1. We had already reached the village when it began raining.Мы уже добрались до деревни, когда начался дождь.
15. Соотнесите слова (1–10) с определениями (a–j).
1) software a) putting secret information into code
2) code b) the physical parts of a computer
3) hardware c) connected to the Internet
4) data processing d) numbers entered/held in a computer
5) information security e) checking products for problems
6) online f) the act of using information
7) technical support g) programs/instructions added to computers
8) data h) helping people use/understand technology
9) quality assurance i) program language
10) encoding j) the act of protecting information
16.Прочитайте комментарии к блогу. Скажите, являются они
положительными или отрицательными.
Comments:
Will Small
Hey
I think it's a very good plan man, I am having the exact problem but I don't
play card games I play counter-strike and stuff. Anyways I want to do something
other than play computer all day with my life. I want to learn new stuff, explore
the world. Do interesting stuff. GET A GIRLFRIEND. So all I can say to this
piece of robotic piece of …. Adios Amigo !!-отрицательное
Niels
Dang! This sounds rreally familiar :)
I've been hooked to computers since I got my first own computer when I
was 16 (24 now). When I started college I bought a spanking new PC and that
was it, my surfin' habit kicked in, HARD. For you people wondering whether
you're addicted too, there's this list you can check off:
http://www.kudzumonthly.com/kudzu/jul01/addiction.html
Anyways, I've tried spending less time staring at the box by making commitments
like yours Ty. I've even unplugged my computer for a month and I
could only use the computers at the library. That did work but I just made an excuse to plug it back in and there I was again.
The best question to ask in this situation is "Is this the best use of my time
right now?" And also not to give using your computer any priority.
Good luck Ty and everybody else trying to kick it.-положительное
Variant 4.
1. Выберите правильные притяжательные местоимения.
1. Are these pencils (her / hers)?
2. Is this (your / yours) house or ( their / theirs)?
2. Употребите нужное возвратное местоимение (myself, itself, herself, yourself, themselves, ourselves, yourselves) .
1 . Children, do it yourself...
2. 1 shall ask him ... mysel..
3.Вставьте артикли а, an, the, где они необходимы.
1. Usually 1 get up at .. . 7 o'clock in . the.. morning.
2. Will you have .. а. cup of ... tea? 1
4. Поставьте нужную форму глагола to bе.
1. It ... is my parents' саг.
2. There ...are 25 pupils in our class now.
5.Поставьте нужную форму глагола to bе в обороте thеrе is\ thеrе are
1. Some years ago there .were.. many old houses in our street.
2...Are. there any interesting stories in this book?
6.Составьте письменно вопросительное предложение из данных слов:
1 How many childгen have you got?
2 Is Ted's hair black оr brown?
7.Безличное предложение. Переведите на английский язык.
1. Сейчас ранняя весна, но уже тепло.
It's early spring, but it's already warm.
8.Раскройте скобки, выбрав Present Simple или Present Continuous.
1. Yesterday evening 1 played tennis with а friend.
9.Раскройте скобки, поставьте глагол в Past Continuous.
1. While Ellen was reading, Tim was watching television.
10.Подберите ответы к следующим вопросам.
1.Where does your sister work? -c
2. What are you doing?- f
3 Do you get up at ten?-e
4.Аге they writing а letter?-h
5. Does he work at night?-g
6. When does Jое go hоmе?-a
7. Where is Jane going?-d
8. Аге you watching TV?-b
11.Раскройте скобки, поставьте глагол в нужной форме страдательного залога.
1. Thousands of new houses are build every year.
12.Вставьте необходимый модальный глагол (must, should, would, ought to, have to, needn't, саn, could, may).
1. "Please send theт this article."- "Oh, ... should 1 do it поw?"
Задание 13. Найдите в предложении герундий
Переведите предложение.
1. Mary always dreams about going on holiday. Мария всегда мечтает об отпуске.
14.Переведите сложноподчиненное предложение на русский язык.
1. 1 gave the books to her after 1 had read them. Я отдал книги ей после того как я их прочитал
15. Прочтите диалог.
Talking About Your Job
Jack: Hi, Peter. Can you tell me a little bit about your current job?
Peter: Certainly. What would you like to know?
Jack: First of all, what do you work as?
Peter: I work as a computer technician at Schuller's and Co.
Jack: What do your responsibilities include?
Peter: I'm responsible for systems administration and in-house programming.
Jack: What sort of problems do you deal with on a day-to-do basis?
Peter: Oh, there are always lots of small system glitches. I also provide information on a need-to-know basis for employees.
Jack: What else does your job involve?
Peter: Well, as I said, for part of my job I have to develop in-house programs
for special company tasks.
Jack: Do you have to produce any reports?
Peter: No, I just have to make sure that everything is in good working order.
Jack: Do you ever attend meetings?
Peter: Yes, I attend organizational meetings at the end of the month.
Jack: Thanks for all the information, Peter. It sounds like you have an interesting
job.
Peter: Yes, it's very interesting, but stressful, too
B. Ответьте на вопросы.
1. What does Peter do? I work as a computer technician at Schuller's and Co
2. What are his responsibilities? I'm responsible for systems administration and in-house programming
3. How often does he attend meetings? I attend organizational meetings at the end of the month
6. Does Peter like his job?-Yes
16.Выберите правильное определение.
1. Workstation –
a) handheld device that combines computing, telephone/fax, Internet and
networking features;
b) large and powerful computer that supports many other computers working
at once;
c) a computer intended for individual use that is faster and more capable
than a personal computer.
2. Mainframe –
a) large and powerful computer that supports many other computers working
at once;
b) fast computer that is used by one person and has more memory than an
ordinary personal computer;
c) a device that makes and receives calls.
3. Laptop –
a) а computer designed to fit comfortably on top of a desk, typically with
the monitor sitting on top of the computer;
b) a small, portable computer – small enough that it can sit on your lap;
c) a handheld device that combines computing, telephone and Internet.