СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Клуб военно-патриотической лирики Сценарий внеклассного мероприятия на английском языке

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка представляет собой сценарий внеклассного мероприятия на английском языке. Цель мероприятия - формирование патриотических чувств на примере военно-патриотической лирики русских (советских), английских и американских поэтов. 

Просмотр содержимого документа
«Клуб военно-патриотической лирики.Сценарий внеклассного мероприятия»

Муниципальное автономно общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа № 4

г.о. Верхний Тагил Свердловской области





Методическая разработка внеклассного

мероприятия по английскому языку


War And Patriotic Lyrics Club

«Клуб военно-патриотической

лирики»

(посвящается годовщине Победы советского

народа в Великой Отечественной войне)




Выполнила

учитель английского языка МАОУ СОШ № 4

Кузнецова О.Е.






Введение


«Клуб военно-патриотической лирики» - внеклассное мероприятие по английскому языку, приуроченное к юбилею Победы в ВОВ. Мероприятие рассчитано на учащихся 5-6 классов и направлено на достижение следующих целей:


  1. Создание условий для проявления и развития ребенком своих интересов на основе свободного выбора, постижения духовно-нравственных ценностей и культурных традиций;

  2. Cодействие в обеспечении достижения ожидаемых результатов обучающихся 5-6-х классов в соответствии с основной образовательной программой основного общего образования общеобразовательного учреждения, а именно развития иноязычной коммуникативной компетенции в целом как основного результата обучения английскому языку в средней школе через развитие ее составляющих.



Задачи мероприятия:


  1. Создать условия для индивидуального развития ребенка в избранной сфере внеурочной деятельности;

  2. Формировать систему универсальных учебных действий в избранном направлении деятельности;

  3. Развивать опыт творческой деятельности, творческих способностей;

  4. Создать условия для социализации приобретенных универсальных учебных действий;

  5. Развивать коммуникативные качества, накапливать опыт взаимодействия,

сотрудничества.

  1. Обеспечить благоприятную атмосферу для адаптации ребенка в школе;

  2. Учитывать возрастные и индивидуальные особенности обучающихся.

  3. Активизировать устную речь учащихся за счет выразительного прочтения английских поэтических текстов.

  4. Раскрыть значение понятий «Патриотизм» и «Родина» на примере поэтических текстов русских (советских) , английских и американских авторов.

  5. Познакомить учащихся с английскими поэтическими текстами военно-патриотической тематики.



Порядок номеров


  1. Sing Me a Song” ( a poem)

  2. Незнайка и Буратино (сценка)

  3. О Патриотизме.

  4. May there always be sunshine… (песня)

  5. «Давно закончилась война…» (стих.)

  6. My grandfather” (стих.)

  7. «Самое лучшее и дорогое – это Родина» (стих.)

  8. Russia is our Motherland”

  9. V.Tagil is Our Home Town”

  10. Незнайка и Буратино (сценка)

  11. George Gordon Byron (рассказ о поэте)

  12. The Famous Greek War Song” (стих.)

  13. Henry Wadsworth Longfellow (рассказ о поэте)

  14. The Peace- Pipe” (стих.)

  15. Robert Burns (рассказ о поэте)

  16. My Heart’s In The Highlands” (стих.)

  17. Thomas Moore (рассказ о поэте)

  18. Those Evening Bells” (песня)

  19. «Не надо битв…» (стих.)

  20. Twinkle, twinkle, little star” (песня)

  21. «Я служу России» (песня)

Сценарий


Ведущий 1 : Dear ladies and gentlemen! We are glad to meet you at the War and Patriotic Lyrics Club.


Ведущий 2: In the eve of the Great Victory Day we speak about Patriotism and love to our Motherland.


Ведущий 1 : Today we can hear such words as Patriotism, Motherland, love for Motherland and being ready to serve to your native land.


Ведущий 2: We will also hear such words as fight for freedom; struggle for independence; to defend Motherland at the cost of life; against oppression, tyranny and the words peace and friendship.


Ведущий 1: At our club we listen to the songs and poems of famous British American and Russian poets who sing the praise of patriotism , freedom and independence of their people.


Ведущий 2: And now the pupils of the fifth V form will recite a poem “Sing Me A Song” .This poem is dedicated to the dead of the Soviet people in the Great Patriotic War.


  1. Sing Me A Song” (a poem)

bу О. Moisseyenko


Oh, sing mе а song of our soldiers brave,

Of Soviet people who worked night and. day,

А song that we like still more and more,

А song of the Great Patriotic War.


How partisans lived in the forests deep,

And fought day and night without rest or sleep,

How bravely they fought as long before

During the Great Patriotic War.


Oh, sing mе the song that our people sang,

The Victory Song of the Soviet Man,

The song that meant the end of the war,

The end of the Great Patriotic War!


  1. Незнайка и Буратино (сценка)



(Буратино и Незнайка выходят на сцену и смеются над словом «патриот»).


Buratino: Patriot. You are a patriot. (показывает на Незнайку и смеется.)

Neznaika: You, Patriot. (показывает на Буратино и смеется.)

Teacher: Well, guys, shame on you! Are you not patriots? It’s a pity. But do you know what patriotism is?

Buratino: I … , I don’t.

Neznaika: I don’t know. What is it?

Teacher: Listen to this clever boys and girls. They can tell you about patriotism.



  1. Patriotism (presentation)


Ведущий 1 : Patriotism is a Greek word. It means love to your Motherland.

May there always be sunshine, may there always be blue skies…Let’s

sing this famous song.


(4) May there always be sunshine… (песня)


(5) «Давно закончилась война…» (стих.)


Давно закончилась война.

Давно с войны пришли солдаты.

И на груди их ордена

Горят, как памятные даты.

Вам всем , кто вынес ту войну –

В тылу иль на полях сражений, –

Принес победную весну,

Поклон и память поколений.









(6) “My grandfather” (стих.)

bу O. Moisseyenko


"Who is your grandfather,

Му little lad?"

"Му grandfather is а hero

Of Stalingrad.


Не fought for our country

With fearless heart,

Was brave in the battle

When taking part.


I want to bе worthy

То have his name!

Му grandfather served Russia,

And I'11 do the same!


Like him I'11 bе brave and

Оn duty I'11 stand

Proud of my people,

Му Motherland!”




  1. « Самое лучшее и дорогое – это Родина.» (стих.)


Самое лучшее и дорогое – это родина.

Горе твое – это наше горе , Родина.

Правда твоя – это наша правда, Родина.

Слава твоя – это наша слава, Родина!






Ведущий 1: And do you know what Motherland is?


Ведущий 2: Let’s listen to the pupils of the fifth A and fifth B forms.

They can tell you what ‘Motherland’ means. They will also tell you what

patriotic deeds they do in our every day life.







  1. Russia is our Motherland” (презентация)

  2. V.Tagil is Our Home Town” (презентация)


Pupil 1: We live in Russia. Russia is our Motherland. We want our country

to be free and happy.

Pupil 2: V. Tagil is our home town. We must take care of it.

Pupil 3 : We, the pupils of the fifth and sixth forms, have joined our school

ecological group. We clean the banks of the springs .We look after

the monuments of V.Tagil.

(хором): Our motto is “Keep your town and your country clean”.

Pupil 4 : We also help the old people and the veterans of the Great Patriotic

War . We bring them spring water.

( хором): Our motto is “ Our grandparents served Russia and we shall do the same.”



  1. Незнайка и Буратино (сценка 2 )


Buratino: Neznaika, I think, I am a patriot. And what about you?


Neznaika: Buratino, I think, I am a patriot, too. I like my town, I like my home and I like my country. I am a real patriot.


Buratino: Neznaika, do you want a sweet?


Neznaika: Thank you. (ест и бросает фантик на пол) Its tasty.


Teacher: Guys, if you like your town and your home, if you like your Motherland, you must keep them clean.


Neznaika: I am sorry. I won’t leave litter about any more.





Ведущий 1: To understand better and to appreciate the sense of Patriotism we should turn to British and American poetry.










  1. George Gordon Byron


  1. I would like to tell you about George Gordon Byron.

  2. George Gordon Byron was born in 1788.

  3. He was a great English poet.

  4. He was known all over the world.

But he lived a short life ( only 37 years) .He died in 1824.

  1. Byron was clever, bright , well-read and knew a lot.

  2. He hated oppression [op′re∫n], tyranny and did his best to help the people in their fight for inde′pendence.

  3. He wrote “The Famous Greek War Song” to help the Greeks

in their fight against the Turks.



  1. The Famous Greek War Song”



The Famous War Song

by G.G. Byron


P1: Sons of the Greeks, arise!

The glorious hour's gone forth,

And, worthy of such ties,

Display who gave us birth.


Chorus.

P2,P3: Sons of Greeks! let us go

In arms against the fое,

Тill their hated blood shall flow

In а river past our feet.


P1: Then manfully despising

The Turkish tyrant's yoke,

Let your country see уоu rising,

And аll her chains are broke.








  1. Henry Wadsworth Longfellow


  1. I would [wud] like to tell you about

Henry Wadsworth [′wodzwз:θ] ′Longfellow.

  1. Henry Wadsworth Longfellow is a well-known American poet.

  2. He was born in 1807 and died in 1882.

  3. Listen to Longfellow’s poem

“The Peace -Pipe”.

  1. This poem is full of humanism and has the idea of peace and friendship among people.

  2. All Indians’ god Gitche [git∫i] Manito turns to his people and call them to live in peace and con′sent.


  1. The Peace- Pipe”


Ведущий: На горах Большой Равнины,

На вершине Красных Камней,

Там стоял Владыка Жизни,

Гитчи Манито могучий,

И с вершины Красных Камней

Созывал к себе народы,

Созывал людей отовсюду.,

Говоря:

"О mу children! mу poor children!

Listen to the words of wisdom,

Listen to the words of warning,

From the lips of the Great Spirit,

From the Master of Life,who made уоu!


"I have given уоu lands to hunt in,

I have given уоu streams to fish in,

Why then are уоu not contented?

Why then will уоu hunt each other?


"I аm weary of your quarrels,

Weary of your wars and bloodshed,

Аll your strength is in your union,

Аll your danger is in discord;


Therefore bе at реасе henceforward,

And as brothers live together.








  1. Robert Burns


  1. I would like to tell you about Robert Burns.

  2. Robert Burns was born in Ayrshire, Scotland, in 1859.

  3. He was the greatest poet of Scotland.

  4. He was a very emotional poet.

  5. He was lyrical, romantic, satirical. He wrote about love and friendship, about the glory and beauty of his Motherland and about his people.

  6. Burns was always sincere [sin′siə], that’s why people love his poetry so greatly.




  1. My Heart’s In The Highlands”


Му heart's in the Highlands , mу heart is not here,

Му heart's in the Highlands, a-chasing the deer,

A-chasing the wild deer, and following the roe

­Му heart's in the Highlands wherever I go!


Farewell to the Highlands, farewell to the North,

The birth-place of velour, the country of worth!

Wherever I wander, wherever I rove,

The hills of Scotland for ever I love.











  1. Thomas Moore


    1. I would like to tell you about Thomas Moore.[toməs muə]

    2. Thomas Moore was born in 1779.

    3. He is the greatest Irish poet of the first half of the nineteenth century.

    4. He fought for his Irish people’s inde′pendence.

    5. Thomas Moore liked folk [fouk] songs and collected folk melodies of different countries .

    6. He wrote a song on the Russian melody.

    7. It is called “Those Evening Bells”.

    8. Ivan Kozlov translated the song into Russian and called it “Vetcherni Zvon”.



  1. Those Evening Bells” (song)


Those Evening Bells

I

Those evening bells! Those evening bells!

How many a tale their music tells,

Of youth, and home, and that sweet time,

When last I heard their soothing chime!

II

Those joyous hours are past away!

And mаnу а heart, that then was gay,

Within the tomb now darkly dwells,

And hears по more those evening bells!

III

And so twill bе when I аm gone;

That tuneful peal will still ring оn,

While other bards shall walk these dells,

And sing your praise, sweet evening bells






  1. «Не надо битв…» (стих.)


Не надо битв , не надо мести,

Пусть вмести выстрелов

Звучат детские колыбельные песни.


  1. Twinkle, twinkle, little star”

I

Twinkle, twinkle, little star,

How I wonder what уоu are.

Lonely travel in the dark,

Thank уоu for your tiny spark

II

Up аbоvе the world so high ,

Like а diamond in the sky.

Twinkle, twinkle, little star,

How I wonder what уоu are.

III

In the dark bluе sky уоu keep,

While уоu are through mу window pit.

And уоu never shut your еуе

Тill the sun is in the sky.



  1. Ведущие . Заключение.

Ведущий 1: As you can see, all the poets whose songs and poems you’ve heard today

can be united by one and the main thing. It’s the poets’ deep patriotism .

It is also the poets’ wish to make their people happy and free.


Ведущий 2: Dear ladies and gentlemen! Before we say ‘Good-bye’, we’d like to say ‘thank you’ for your attention . We’d also like to thank our young and brave participants who took part in our today’s campaign. We award the pupils with these thanksgiving letters for their participance and their deep patriotism.


Ведущий 1: We’d like to finish our meeting with a Russian song. We live in Russia

and we should love our Russian land.


  1. «Я служу России» (песня)



Библиография


  1. Сборник стихов и пьес для детей на английском языке - Москва, Просвещение,1989 год.


  1. ru.wikipedia.org