СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Коммуникативно-познавательный урок английского языка для 7 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Коммуникативно-познавательный урок английского языка для 7 класса»

План-конспект урока английского языка


Учитель : Абдуллаева С. Н.

Класс: 7 Б

Тема раздела: What the future holds

Тема урока: Predictions

Тип урока: коммуникативно-познавательный

Вид урока: урок – развитие умений говорения, совершенствования навыков чтения, аудирования, письма, грамматических навыков.

Форма урока: традиционный урок

Базовый УМК: Spolight 7 (Virginia Evans, Jenny Dooley, Olga Podolyako, Julia Vaulina)

Цели: 1. Научить учащихся рассказывать о будущих событиях, делать предсказания, спрашивать и высказывать предположения о будущей жизни.

2. Воспитывать культуру общения, ответственное отношение к будущему планеты, развивать интерес к научным достижениям, новейшим технологиям.

3. Познакомить с основными предсказаниями по поводу будущей жизни, с новыми высокотехнологичными изобретениями.

4. Развивать умения говорения, чтения, аудирования, письма; совершенствование грамматических навыков. Развитие творческого мышления, воображения.

Языковой материал: Grammar: Future Simple (will), Lexis: related to predictions for the future (predictions, creature, to exist, glass dome, mini-submarine, online school, robotic housemaid, traffic jam, underwater city, to cause)

Речевой материал: School children`s predictions for the future (short texts), аудиозапись Module5 track 1.

Оснащение урока: ТСО (компьютер,), CD (Module5 track 1)

Литература: книга для учителя Spotlight 7, интернет ресурсы,.


Ход урока:


1. Начало урока:

Приветствие.

Введение в тему урока

Reading

Ex. 1 p.46 (a)


T: Now let’s start. Have a look at the title of this Module 5 the title, Predictions, and the pictures. Explain the meaning of the title (imagining what the future will be like or what will happen in the future) and the pictures.

P1: Predictions - a statement about what will happen in the future.

P2: The pictures and the texts relate to life in the future.

Ex.1 p.46 (b)


T: Read out the prompts and elicit/explain the words and identify the items.

( Ss compare answers. Check answers.)

P 1: glass domes, underwater cities

P 2: robotic housemaid

P 3: special suits

P4: flying cars


Ex.2 p.46 b) Read the texts for specific information


T: Read the questions and the options A, B and C first to know what information to look for. (Ss choose the best option A, B or C. Ss compare answers. Check answers.)

P1, 2, 3, 4: 1B 2B3B 4A

T: Well done. Now we’ll work with new vocabulary. Explain the meaning of the words in bold without the use of a dictionary, you can use synonyms, paraphrase etc. Elicit/Explain the meanings. You can use the box presented on the board.

Don’t forget to copy the words into the vocabulary section of your notebooks at home.

P1,2,3…:

be very different (exp): not be the same

be so polluted (exp): be very dirty

exist (v): to live

mini submarines (n): small ships/vessels that

travel underwater

moon shuttle (n): a flying vessel that can

travel to the moon

have enough money (exp): have the money

you need to pay for something

believe (v): I think

traffic jams (n): when cars are stopped in the

street because there are too many of them

fuel (n): substance that produces energy when

burnt

cause pollution (exp): to make the environment

dirty


Повторение материала

Ex.4 p.47 (Practicing the future simple) a)


T: Work in pairs. Form questions and answers using the prompts.


( Ss work in pairs.)


T: read out your exchange to the class.

Pair 1:

A: Will people drive flying cars?

B: Yes, I think people will drive flying cars.

Pair 2:

A: Will computers talk?

B: Yes, I think computers will talk.

Pair 3:

A: Will time travel be common?

B: No, time travel won’t be common.

Pair 4:

A: Will people live in underwater cities?

B: No, I don’t think people will live in underwater cities.


Listening


Ex.6 p.47 Listening for specific information


T: Read the sentences first to have an idea of what information you should listen for. I’ll play the recording (twice if necessary) and you have to complete the task. (Check answers.)

P1:

1 will 2 won’t 3 will 4 won’t


Ex.7 p.47 Practising phrasal verbs (look)


T: Read the rubric, and explain the meaning of the phrasal verbs.

(Ss use their dictionaries to look up the phrasal verbs if it is necessary and the theory presented on the board) Now complete the task.

(Ss compare answers. Check answers.)

P2:

1 looking forward to

3 looking for

2 look after

4 look up


Заключительная часть.

Подведение итогов. Систематизация полученных знаний. Выставление оценок.

Объявление домашнего задания. WL 6 (5a), стр.46 упр.2 (+ will, -won’t)


T: Our lesson is over. Thank you for your work. Goodbye.

Ss: Goodbye teacher.


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!