Лексические упражнения.
Numbers 1-10
Задание 1. Подбери пару для слова и напиши его.
one three six eight ten two five four seven nine |
1 _______ 4________ 8_______ 10________ 6_______
2_______ 5_______7________3________9_________
Задание 2. Вставь пропущенные буквы.
- n - , tw - , thr - -, fo - -, f – ve,
s – x, s – v – n, - - ght, n – n - , t – n.
Задание 3. Найди изучаемые слова и выпиши их.
g | t | h | s | t | h | r | e | e | s |
n | f | s | k | e | g | s | m | i | e |
e | o | n | e | n | e | h | f | j | v |
i | u | g | z | c | d | n | i | n | e |
g | r | w | d | t | w | o | v | v | n |
h | s | d | f | p | u | t | e | r | e |
t | s | s | i | x | g | h | l | w | a |
e | a | s | a | r | a | t | e | t | g |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 4. Догадайся, какое слово зашифровано и напиши его.
ereht _________ eon_________xsi____________
nesev_________tiheg________ wto__________
ruof_________net_______vife_______neni_________
Задание 5. Реши пример и запиши ответ словами.
one + three = _______ two + four = __________
five + three = ________ ten – four = ___________
six + one = _________ ten – two = ____________
five + four = ________ eight + one = __________
Задание 6. Найди лишнее слово и выпиши его.
Bag, pen, eight, pencil, rubber ________________
Nine, three, owl, two, seven ___________________
Blue, four, green, yellow, red __________________
Five, apple, banana, tomato, egg _____________
Задание 7. Найди начало и конец предложения. Соедини и выпиши парами.
Hello! I’m Max. Goodbye, Tommy.
How are you? Hello! I’m Olga.
Goodbye, Ben. I’m fine. Thank you.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________
Colours/Цвета
Задание 1. Подбери пару для слова и напиши его.
blue green black orange yellow white red pink purple grey brown |
зеленый _________________серый _____________ розовый _________________красный ___________
коричневый _____________черный _____________ фиолетовый _____________желтый ____________
белый ___________________синий _____________
оранжевый ______________
Задание 2. Вставь пропущенные буквы.
or – n- e, r – d, gr - - n, bl - - , - ello - ,
p – rpl - , bla - - , - - ite , gr - - , p – nk,
br - - n.
Задание 3. Найди изучаемые слова и выпиши их.
u | y | k | o | r | a | n | g | e | d |
d | e | p | u | r | p | l | e | s | a |
g | l | g | n | r | q | b | g | s | b |
r | l | d | r | e | d | l | p | g | r |
e | o | f | f | a | e | u | i | b | o |
e | w | h | i | t | e | e | n | c | w |
n | p | q | b | l | a | c | k | m | n |
a | g | r | e | y | a | d | b | z | d |
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 4. Догадайся, какое слово зашифровано и напиши его.
der__________regen__________tehwi___________
lube_________ronega_________lepupr__________
regy________wolyle____________ckabl__________
nikp__________rwobn___________
Задание 5. Продолжи предложение.
A frog is _____________. An apple is ____________.
A car is ______________. A bear is ______________.
A banana is __________. A pepper is ___________.
A tomato is ___________. An egg is _____________.
A bus is ______________. A bike is _______________.
A duck is ______________. A kite is ______________.
Задание 6. Найди лишнее слово и выпиши его.
ship, white, train, plane, bike __________________
duck, goat, owl, black, frog ___________________
sit, stand, clap, jump, brown ___________________
pink, purple, yellow, stop, blue _________________
Задание 7. Найди начало и конец предложения. Соедини и выпиши парами.
What’s your name? No! It’s a bus.
Is it a plane? You are welcome.
Thank you. My name is Anna.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
School items/Школьные принадлежности
Задание 1. Подбери пару для слова и напиши его.
bag pen book rubber pencil |
книга _________ластик ___________ручка _______
карандаш ____________сумка________________
Задание 2. Вставь пропущенные буквы.
p – n, b – g, b - - k, pen - - l, r – bb – r.
Задание 3. Найди изучаемые слова и выпиши их.
e | r | t | y | u | i | g | h | J | b |
p | d | q | y | e | n | q | d | g | o |
e | s | f | g | q | r | m | k | j | o |
n | z | p | e | n | c | i | l | q | k |
f | d | g | s | a | a | w | d | g | l |
e | b | a | g | h | l | t | u | i | k |
d | q | f | g | r | u | b | b | e | r |
j | d | g | a | e | v | a | d | v | a |
____________________________________________________________________________________________
______________________________________________
Задание 4. Догадайся, какое слово зашифровано и напиши его.
kobo _________ nep ________ bubrer ___________
cipeln__________gba __________
Задание 5. Прочитай и нарисуй.
three pens | five pencils | two bags |
one rubber | eight pens | four pencils |
seven books | six bags | nine rubbers |
Задание 6. Найди лишнее слово и выпиши его.
three, pen, eight, two, five ____________________
book, rubber, pencil, bag, red _________________
apple, bag, egg, tomato, pepper _____________
rubber, orange, pink, grey, black ______________
Задание 7. Найди начало и конец предложения. Соедини и выпиши парами.
What’s this? I’m OK. And you?
How are you? You are welcome.
Thank you. It’s a rabbit.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________
Задание 8. Прочитай текст. Ответь на вопросы одним словом по-английски. Перепиши текст в тетрадку. Составь свой рассказ о друге, запиши его в тетрадку.
She – она has got - имеет
This is Anna. Anna is a girl. Anna has got a big red bag. She has got three books, a blue pen, ten pencils and one rubber. Anna is happy.
Как зовут девочку? ________________
Какого цвета ее сумка? ______________
Сколько у нее карандашей? _______________
У нее три ластика? _______________
Она веселая? ________________
Toys/Игрушки
Задание 1. Подбери пару для слова и напиши его.
kite doll car teddy bear ball |
кукла ____________медвежонок _______________
машинка_______________ мяч ______________
воздушный змей ________________
Задание 2. Вставь пропущенные буквы.
k – t - , - ar, t – dd - be - -, - oll, b – ll.
Задание 3. Найди изучаемые слова и выпиши их.
f | s | d | f | q | w | e | d | a | s |
t | p | k | h | j | u | s | a | f | d |
e | t | i | d | a | k | c | z | x | c |
t | g | t | s | y | g | l | d | c | a |
e | t | e | d | d | y | b | e | a | r |
w | d | g | g | o | a | a | f | j | d |
a | c | s | d | l | d | l | s | d | h |
s | x | f | f | l | f | l | s | d | g |
____________________________________________________________________________________________
______________________________________________
Задание 4. Догадайся, какое слово зашифровано и напиши его.
dedtyreab__________________ arc______________
lalb____________ oldl_____________keti__________
Задание 5. Прочитай и нарисуй.
a blue ball | a green doll | a yellow kite |
a white teddy bear | a black car | a brown teddy bear |
a red kite | a pink ball | an orange doll |
Задание 6. Найди лишнее слово и выпиши его.
red, brown, pink, car, yellow __________________
one, ball, three, four, six _______________________
kite, doll, ball, car, pencil ______________________
bag, rubber, doll, pencil, pen ________________
Задание 7. Найди начало и конец предложения. Соедини и выпиши парами.
One book? Hello! I’m Veronika.
How old are you? No, two, please.
Hello! I’m Kirill. I’m eight.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________
Задание 8. Прочитай текст. Ответь на вопросы одним словом по-английски. Перепиши текст в тетрадку. Составь свой рассказ о друге, запиши его в тетрадку.
He – он has got - имеет
This is Tommy. He is a boy. He is seven. He has got toys. Tommy has got a big blue kite, a black and white ball and a small teddy bear. He has got nine cars. He is very happy.
Сколько лет Томми? _______________________
У него большой змей? ______________________
Какой у него медвежонок ? _________________
Сколько у него машинок? ___________________
Он грустный? _________________________
Verbs/Глаголы
Задание 1. Подбери пару для слова и напиши его.
Stand up! Sit down! Come here! Jump! Clap! Stop! |
Встаньте! ____________ Остановитесь! _________
Идите сюда! ____________Садитесь!___________
Прыгайте!_________________
Хлопайте в ладоши!_________________
Задание 2. Вставь пропущенные буквы.
j – mp, st - - , - lap, c – m - he - - ,
st – n - up, s – t d - - n .
Задание 3. Найди изучаемые слова и выпиши их.
s | i | t | d | o | w | n | f | c | d |
t | t | q | w | w | s | a | f | l | j |
o | r | d | f | g | h | j | k | a | u |
p | w | s | t | a | n | d | u | p | m |
h | r | e | r | a | g | f | s | e | p |
t | d | s | w | r | q | e | r | d | f |
c | o | m | e | h | e | r | e | h | g |
w | h | r | u | r | h | q | w | j | e |
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Задание 4. Догадайся, какое слово зашифровано и напиши его.
mocerehe _____________ tsiwodn _____________
pots________________ dupsatn__________________
lpac_______________mujp______________________
Задание 5. Найди начало и конец предложения. Соедини и выпиши.
Clap, up!
Sit please!
Stop, here!
Stand please!
Come down!
Jump, please!
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 6. Найди лишнее слово и выпиши его.
kite, car, jump, teddy, ball ____________________
clap, stand, sit, stop, one _____________________
rubber, pencil, book, come, bag _____________
stand, nine, four, three, two ___________________
Задание 7. Найди начало и конец предложения. Соедини и выпиши парами.
This is Sue. My name is Maria.
What is it? Hello, Sue.
What’s your name? It is a pen.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 8. Прочитай текст. Ответь на вопросы одним словом по-английски. Перепиши текст в тетрадку. Составь свой рассказ о друге, запиши его в тетрадку.
Can - умеет
This is Ben. He is a boy. He is eight. He can jump and clap. Ben can stand and sit. He is happy. Come here, Ben!
Как зовут мальчика? ______________________
Сколько ему лет? ________________________
Он умеет хлопать в ладоши? ______________
Он веселый? _______________________
Food/Еда
Задание 1. Подбери пару для слова и напиши его.
a banana an egg an apple a lemon a tomato a pepper |
лимон _______________ яблоко ________________
помидор ______________ яйцо ________________
перец _______________ банан _________________
Задание 2. Вставь пропущенные буквы.
l e – o - , e - - , p – pp - - , - ana - - ,
a - - l - , tom – t - .
Задание 3. Найди изучаемые слова и выпиши их.
t | o | m | a | t | o | l | d | f | g |
d | f | e | r | a | w | e | q | d | b |
p | g | r | d | w | r | m | w | r | a |
e | a | p | p | l | e | o | l | k | n |
p | h | t | g | e | e | n | h | h | a |
p | j | o | h | t | g | j | j | j | n |
e | m | r | k | t | e | g | g | e | a |
r | f | q | e | r | j | y | r | r | t |
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 4. Догадайся, какое слово зашифровано и напиши его.
matoto ______________ prepep _______________
anaban _____________nomel _________________
lepap _______________geg ___________________
Задание 5. Вставь перед словом A или AN.
_______ banana ________ egg
_______apple ________tomato
_______lemon ________pepper
_______ orange
Задание 6. Найди лишнее слово и выпиши его.
lemom, clap, egg, apple, pepper ____________
sit, stand, pepper, come, stop ________________
book, bag, rubber, pencil, tomato _____________
apple, blue, green, red, brown ________________
Задание 7. Найди начало и конец предложения. Соедини и выпиши парами.
Goodbye, teacher! You are welcome!
Is it an egg? Goodbye, pupils!
Thank you! No! It’s a pepper.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 8. Прочитай текст. Ответь на вопросы одним словом по-английски. Перепиши текст в тетрадку. Составь рассказ о себе, запиши его в тетрадку.
I – я have got – имею like – люблю
Hello! My name is Maria. I’m a girl. I’m seven. I have got two yellow bananas. I have got three green apples and one big tomato. I like apples, bananas and tomatoes.
Как зовут девочку? __________________________
Сколько ей лет? ______________________
Сколько у нее бананов? ____________________
Какого цвета у нее яблоки? ________________
Она любит помидоры? _________________
Animals/Животные
Задание 1. Подбери пару для слова и напиши его.
frog goat bear owl duck rabbit |
кролик _____________ сова _________________
козел ______________ утка __________________
лягушка ______________ медведь ______________
Задание 2. Вставь пропущенные буквы.
d – ck , r – bb – t , - o – t , be - - ,
Задание 3. Найди изучаемые слова и выпиши их.
d | f | g | h | j | g | d | f | g | f |
o | w | l | a | w | f | g | b | n | r |
v | f | d | e | r | a | f | e | f | o |
d | g | h | g | f | g | h | a | h | g |
f | h | d | u | c | k | n | r | o | h |
g | j | j | b | s | d | v | u | f | g |
r | a | b | b | i | t | g | t | o | u |
a | f | f | g | o | a | t | f | f | g |
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 4. Догадайся, какое слово зашифровано и напиши его.
agot ____________reab___________wol _________
cukd____________baribt __________gorf_________
Задание 5. Отгадай загадку. Выбери и напиши ответ. Придумай свою загадку.
It is an animal. It is big. It is brown. What is it?
It is a _________________.
It is an animal. It is small. It is green. What is it?
It is a _________________.
It is an animal. It is small. It is white. What is it?
It is a _________________.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 6. Найди лишнее слово и выпиши его.
apple, lemon, goat, egg, tomato _____________
owl, frog, bear, rabbit, book __________________
pencil, rubber, bag, duck, pen _______________
rabbit, clap, come, sit, stand _________________
Задание 7. Найди начало и конец предложения. Соедини и выпиши парами.
What’s your name? I’m eight.
How are you? My name is Polina.
How old are you? I’m fine, thank you.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 8. Прочитай текст. Ответь на вопросы одним словом по-английски. Перепиши текст в тетрадку. Составь рассказ о себе, запиши его в тетрадку.
They – они animals – животные like - люблю
Hello! My name is Maxim. I am a boy. I am eight. I am a pupil. I like animals. Look! This is a big brown bear, five green frogs and a white goat. They are in the Zoo.
Сколько лет Максиму? ___________________
Он ученик? __________________
Сколько лягушек? ____________________
Какого цвета коза? ______________________
Где находятся животные? ____________________
Transport/Транспорт
Задание 1. Подбери пару для слова и напиши его.
ship bike bus train plane car |
самолет _______________ машина ____________
велосипед _____________поезд________________
автобус _______________ корабль______________
Задание 2. Вставь пропущенные буквы.
pl – n - , - - ip, - a r , b – k - ,
b – s, tr - - n .
Задание 3. Найди изучаемые слова и выпиши их.
d | f | g | s | s | d | f | f | d | b |
e | j | a | h | r | y | o | v | a | i |
t | r | a | i | n | f | u | o | m | k |
r | a | u | p | d | p | l | a | n | e |
d | c | r | d | r | w | u | y | j | j |
x | a | e | f | t | a | r | y | g | g |
c | r | w | g | b | u | s | o | d | g |
t | i | q | s | g | h | f | s | d | w |
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 4. Догадайся, какое слово зашифровано и напиши его.
kibe ___________ pihs ___________ rca __________
sbu ___________nelap___________rinat__________
Задание 5. Прочитай и нарисуй.
a big car | a small plane | a blue bus |
a green train | a small ship | a big car |
a yellow bike | two ships | one train |
Задание 6. Найди лишнее слово и выпиши его.
frog, train, owl, goat, rabbit ___________________
bike, bus, plane, ship, three ___________________
egg, apple, pepper, banana, plane ___________
bike, white, black, brown, pink ________________
Задание 7. Найди начало и конец предложения. Соедини и выпиши парами.
What is it? Yes! It’s a dog.
Goodbye, Tommy! It is a cat.
Is it a dog? Goodbye, Anna!
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 8. Прочитай текст. Ответь на вопросы одним словом по-английски. Перепиши текст в тетрадку. Составь рассказ о себе, запиши его в тетрадку.
Hello! My name is Polina. I am a girl. I am six. I am not a pupil. Look! This is a red bus. This is a big plane. It is white and blue. This is a green train and five yellow bikes.
Сколько лет Полине? _____________________
Она ученица? ______________________
Какого цвета автобус? ___________________
Какого размера самолет? _______________
Сколько велосипедов? _________________