Конкурсная программа "Who is the cleverest in English?"
Цели:
Задачи:
Расширить знания учащихся об Америке и Англии.
Приобщить учащихся к культуре стран изучаемого языка.
Поддержать интерес к изучению английского языка.
Развивать память, наглядно-образное мышление, внимание.
Активизировать учебные умения и навыки школьников.
Ход мероприятия
Teacher: Good morning everybody! Welcome to our competition “Who is the cleverest in English?” Let’s start our game. We are glad to meet you. Good luck to everybody!
Now it’s time to show us your knowledge in grammar. Let’s do the test. You have only 15 minutes. Our jury will count every right answer. Only who has the most points (more right answers) has a chance to take part in the next stage of our competition.
(приложение 1)
Учащиеся, набравшие большее количество баллов, - половина участников – переходят во второй тур конкурса и продолжают соревноваться.
Teacher: Now we have the main part of our competition. And we hope you can show us your knowledge of culture and literature of different English-Speaking countries. Your task is to choose the correct answer. You’ll have a star for every right answer.
You see the names of the cities on the board. Show me only the number.
Учитель называет страну, а участники должны поднять карточку с тем номером, под которым расположена ее столица. Правильные ответы фиксируются жюри. Учитель объявляет правильный ответ.
Teacher: Well done! The next task is – you can see the flags of some countries. Show only the correct number, please.
Учитель называет флаг одной из стран, а участники должны поднять карточку с тем номером, к какой стране относится этот флаг. Правильные ответы фиксируются жюри. Учитель объявляет правильный ответ.
The flag of…
Teacher: Excellent! Now you see the national symbols of some English-Speaking countries. Show me only the number again.
Учитель называет страну. Учащиеся поднимают карточку с номером символа, относящегося к этой стране. Жюри фиксирует правильные ответы. Учитель объявляет правильные ответы.
Teacher: Great! Now it’s time to remember English literature. You see the names of some writers. Who wrote these books? Show me the number only, please.
R. Kipling
W. Shakespeare
J. K. Rowling
L. Carroll
P. Travers
J.R. Tolkien
D. Defoe
R. Stevenson
J. Swift
A. Milne
Учитель сообщает название книги, учащиеся поднимают карточку с именем данного писателя. Ответы фиксируются жюри. Учитель объявляет правильные ответы.
Who wrote?
Teacher:
Wonderful! Now, there are some tasks for your quickwit. Find the odd word. Show only the correct number, please. On the blackboard
1-coat 2-umbrella 3-jeans 4-skirt 5-suit 2
1-Hamlet 2-Macbeth 3-Othello 4-Rembo 5-Romeo 4
1- baseball 2-football 3-netball 4-volleyball 5-snowball 5
1- apples 2-bananas 3-oranges 4-potatoes 5-pears 4
1-Independence Day 2-Memorial Day 3-Teacher’s Day 4-New Year’s Day 5-Christmas 3
Учитель читает слова, учащиеся поднимают карточку с номером лишнего слова. Жюри фиксирует результат. Учитель называет правильный ответ.
Teacher:
Well done! And now the following task is - what letter is missed? Write it down on the sheet of paper which you can see on your table, please.
A,E,I,O,U…
key: Y
Учащиеся смотрят на доску и записывают свой ответ на лист, лежащий на столе. Учитель объявляет верный ответ, жюри фиксирует результаты.
Teacher:
Good of you! The next task is - name the next month. Look at them very carefully. Write it down on your sheet of paper, please.
January, February, April, July…
key: November
Учащиеся смотрят на доску и записывают свой ответ на лист, лежащий на столе. Учитель объявляет верный ответ, жюри фиксирует результаты.
Teacher:
Super! Now it’s time to find the animal in this line. Write it down on your paper, please.
On the blackboardA gold key is not a common key. monkey
He enjoyed listening to music at night. cat
What shall we do, General? dog
Nick came late to his class. camel
People who drive too fast can be arrested. bear
Учащиеся смотрят на доску и записывают свой ответ на лист, лежащий на столе. Учитель объявляет верный ответ, жюри фиксирует результаты.
Teacher:
Excellent! And your last task is - give the antonyms for these words beginning with letter S:1 Big Small
2 Different Same
3 Happy Sad
4 North South
5 Tall Short
Учащиеся смотрят на доску и записывают свой ответ на лист, лежащий на столе. Учитель объявляет верный ответ, жюри фиксирует результаты.
Teacher:
Marvelous! That’s enough for this part of the competition. Thank you for your quickwit. You are so talented and intelligent students. Jury, will you count the stars?
Жюри считает жетоны, полученные каждым участником за правильные ответы, подводит итоги данного тура. Учитель записывает фамилии участников и баллы на доске. По итогам в следующий тур проходят только два участника.
Teacher:
According to our results only two students are left and we’ll see who is the cleverest in English. The last part of our competition is to answer as many questions as you can one by one for 2 minutes. Let’s start.
Участникам предлагается ответить на вопросы за 2 минуты по очереди. Кто больше даст правильных ответов, тот и выиграл. Учитель читает вопросы. Жюри фиксирует правильные ответы.
Teacher:
Thank you very much. You know Great Britain, America and Russia very well. And now let’s listen to our jury, it says the results of the competition. Our congratulations to everybody, who took part in this contest. We’ll be glad to see you for the next time. Now our game has finished. Thank you for your participation.