СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект открытого урока на тему "Социальная реклама"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема: «Социальная реклама»

Цель: обеспечение современного качества образования на основе сохранения его фундаментальности и соответствия актуальным и перспективным потребностям личности, общества, государства. 

Задачи урока: повысить мотивацию обучения, повысить эффективность процесса обучения, способствовать активизации познавательной  сферы обучающихся.

Оборудование: ноутбук, интерактивная доска, колонки, раздаточный материал.

Просмотр содержимого документа
«Конспект открытого урока на тему "Социальная реклама"»

Конспект урока

Учитель: Антипова А.В.

Класс: 10б

Тема: «Социальная реклама»

Цель: обеспечение современного качества образования на основе сохранения его фундаментальности и соответствия актуальным и перспективным потребностям личности, общества, государства. 

Задачи урока: повысить мотивацию обучения, повысить эффективность процесса обучения, способствовать активизации познавательной  сферы обучающихся.

Оборудование: ноутбук, интерактивная доска, колонки, раздаточный материал.

Ход урока:

  1. Постановка учебной задачи.

  • Ranking.

  • How unacceptable are the following?

  • Rank them from1-6 (1 is the most unacceptable)

Raffling a stranger’s hair.

Throwing sand in a child’s face.

Knocking things off someone’s trolley.

Lifting up someone’s skirt in public.

Flicking a newspaper while someone’s is reading it.

Pushing someone’s hat off their head.

  • Discuss in pairs which is the most and the least unacceptable for you.

II. Предпросмотровой этап

- Discuss the following questions with a partner

1) How important is it for people to feel they are liked?

2) Can you think of a situation when you felt alone or excluded?

3) How did you deal with the situation?

- Here is someone speaking about being alone. Read what he says and answer the questions below.

“ I think I was always misunderstood. People just didn’t seem like me. I think I annoyed them. I got on their nerves. I don’t know why. That’s just the way it was. Yeah, may be I was too intense. Maybe I came on too strong. I don’t know, I really can’t say. Yeah, it was lonely, really lonely, but you, you get used to it, after a while.”

  • What would you predict about the speaker’s age, sex, character, life-style?

  • Here is the speaker again. What job do you think he might have found?

“And then, one day, everything changed, somebody friendly accepted me for what I am. Since I’ve learnt this job life is completely different. I finally feel useful, good something”

III. Просмотровой этап

- You are going to hear the speaker. Listen to the advert and see if you were right about his job.

- Work with a partner and make a list of the annoying things Mr W does in the advert (don/t look at #1)

IV. Постпросмотровой этап

- Use the phrases below to talk about things that are annoying.

For example:

What gets on my nerves is the way the wind ruffles my hair.

XX gets on my nerves.

What I really hate\dislike is (the way)…

What annoys me is…

The thing I can’t stand is…

  • Now use these phrases to talk\write about things that annoy you.

V. Рефлексия.

«Три М»

Учащимся предлагается назвать три момента, которые у них получились хорошо в процессе урока, и предложить одно действие, которое улучшит их работу на следующем уроке.