Конспект урока английского языка в 4-м классе «Любимые занятия (увлечения моих одноклассников)", УМК «Английский в фокусе»
| Тип урока: Комбинированный урок, совершенствования и развития речевых навыков. Вид урока: урок - путешествие Цель: Развитие иноязычной компетенции по теме «Мои увлечения» Задачи: образовательные: совершенствование знаний, речевых умений учащихся по теме «Любимые занятия» Развивающие: развивать умение систематизировать полученные знания и применять их на практике, развивать лексические навыки по теме «Хобби», грамматические навыки (использовании в речи Present Simple…); развивать память, речь и мышление. Оснащение урока: - учебник Spotlight 4 (Student’s book); - class CD к учебнику; - доска, компьютер, телевизор - презентация в “Power Point” с видео физминутки; - распечатки для парной работы; - распечатки для групповой работы; -иллюстрации для повторения лексики, ввода темы, рефлексии, поощрения учащихся. Ход урока I. Организационный этап Good morning, good morning, Good morning to you Good morning, dear children I am glad to see you! Are you eyes ready? – Yes! Are you ears ready? – Yes! Are you tongues ready? – Yes! Today we have an unusual lesson. Children? Do you love to travel? – Yes! Today we are going on a trip to the stations by bus. Ок? – Ок! Are you ready? – Yes! - Let's go II.Фонетическая зарядка - Let’s begin our lesson with the phonetic exercise. First of all look at the screen, listen to me and repeat after me! Автобус наш едет и мотор рычит [ r ], [ r], [ r], Say after me! А вот мы взбираемся на горку и нашему автобусу тяжело и он говорит [ t], [ t ], [ t ], пыхтит [ p], [ p], [ p ], Say after me! И чуть не заглох мотор [ d ], [ d ], [ d ], Say after me! А мы с вами сидя в автобусе стали произносить звук [ аu: ], [ au: ], [au: ], [ ɔi ] Say after me! Но все-таки наш автобус поднялся на горку и мы обрадовались, улыбнулись [ i: ], [i: ], [ i: ], Say after me! Well done! Учащиеся повторяют звуки за учителем. |
III. Определение темы и цели урока.
Now look at the screen. What do you think, what is the topic of our lesson?
«Active life and the most interesting hobbies make you feel the happiest».
- The topic of our lesson is «My hobby» (hobbies of my classmates)
- Guys, what should we learn in English class? - Read ,write ,talk, listen on hobby topic.
- Great!
T.Yes, you are very clever.
A hobby is that you enjoy or like to do in your free time on a regular basis or every time.
Different people like doing different things. Listen to some short stories and say what hobby it is.
III. Проверка домашнего задания.
- So, the first station is "Homework"
- You had to write a story about your hobby or learn a poem. Who wants to answer?
- Well done! (раздаю похвальные смайлики)
IV. Развитие навыков аудирования, обучение языковой догадке.
Прослушивание текста на компьютере и выполнения задания на листочках
(видеоролик с хобби детей и с кем и когда они его проводят)
You should hear the children's hobbies and note with whom and when they spend it
playing basketball after school
watching TV on the weekend
cooking for my parents
playing games with my brother
listening to music before a got a sleep
V. Развитие навыков чтения, обучение языковой догадке.
The next station is «Chitalkino»
Read the letter from Anna and answer the questions
Hi my friend !
I like going to the library. I have a good collection of books at home. And I'm really proud of it I have different books: fiction, historical novels, books about animals and birds, books about different countries. My hobby helps me to relax, to learn the world and understand people better.
Anna
Where does Anna like to go?
What is she hobby?
What books does Anna have?
How does she hobby help?
VI. Физминутка.
«Restalkino»
Lets have a break. Stand up, listen to song and do the exercise, please.
VII. Развитие коммуникативных умений учащихся в форме диалогической речи. Работа в парах
- The next station is called «Talkers»
Teacher: Work in pairs. Act out a conversation between two friends discussing their hobbies.( учитель раздает карточки с диалогами) But first of all, repeat the phrases after me, please. (учащиеся хором повторяют речевые образцы за учителем, соблюдая интонационный рисунок. После этого ученики в парах инсценируют диалог).Каждой паре предоставляется возможность высказаться.
The next task. Read these dialogues, say what hobbies they are about. Then make up your own dialogues and act them.
Make up your own dialogues and act them.
- You need to play a dialogue in pairs
The dialogue
A: Have you got a hobby?
B: Yes, I have
A: What is your hobby?
B: My hobby is… And what about you?
A: My hobby is…
VIII. Развитие грамматических и письменных навыков
- The next station is «Gramoteikino»
Put do or does.
We … n’t do homework every evening.
My parents … n’t work at this plant.
The girl …n’t play the piano.
Our friends … n’t like reading.
These boys … n”t play football.
IX. Задание на дом
Написать рассказ о хобби своего одноклассника, друга.
Нарисовать рисунок.
X. Рефлексия. Итог урока.
-Now, it is time to make a conclusion of our lesson. So, today we’ve spoken about our hobbies. I’d like to say that it’s very interesting to have a hobby. We should all have a hobby and our life will be more interesting. Did you like our lesson?
(дети высказывают свои мнения об уроке) Your marks for the lesson are the following (учитель оценивает работу учащихся на уроке).
Thank you for your creative work. -Your homework will be to write an essay about your hobbies using the plan. Ex.D p.49
-Stand up! The lesson is over. - Good buy. See you at the next lesson.