Конспект урока по английскому языку в 4 классе
УМК “Spotlight 4”
Тема: “Good times ahead!”
Урок 15а, стр. 122-123
Цели урока: Формирование лексического и грамматического материала по теме «Страны. Места для отдыха», развивать умения и навыки монологической, диалогической речи, аудирования.
Планируемые результаты
Личностные: – прививать любовь и интерес к иностранному языку.
Метапредметные: – развивать мышление, память, внимание, логику.
Предметные: – познакомить учащихся с названиями некоторых стран, с видами занятий на отдыхе.
- научить спрашивать и рассказывать о планируемых действиях; - активизировать умения диалогической речи, аудирования; - привлечь обучающихся к активной творческой деятельности; - формировать социокультурную компетенцию обучающихся.
Оборудование: - УМК Spotlight 4, аудиозаписи упражнений 1, 3 стр. 122-123, презентация
Формы работы: индивидуальная работа, работа в парах.
Технологии: системно-деятельностный подход, технология коммуникативного обучения
План урока
1. Организационный момент: приветствие Постановка цели урока.
- Good morning! I’m glad to see you. - How are you today?
Now open your books on page 122, look at the pictures from ex.1 and say what our theme is today?
Children: countries and places to go.
T: Yes, you are right. And what can we do for it?
learn the words
make sentences
work with text
T: So today you’ll learn some countries and how to ask and say what you are going to go.
2. Введение нового лексического материала.
- Open your books, please! Page 122, exercise 1. Listen and repeat after me all together! Greece, Italy, Portugal, Russia, Mexico, Poland, Spain, Turkey; go camping, go to the seaside, go to the mountains, go to the lake
- How can you translate the words and the combinations of words?
- Let’s read these words one by one.
Greece | [ gri:s ] | Г реция |
Italy | [ ˈɪtəlɪ ] | И талия |
Portugal | [ ˈpɔ:ʧʊɡəl ] | П ортугалия |
Russia | [ ˈrʌʃə ] | Р оссия |
Mexico | [ ˈmeksɪkoʊ ] | М ексика |
Poland | [ ˈpoʊlənd ] | П ольша |
Spain | [ speɪn ] | И спания |
Turkey | [ ˈtɜ:kɪ ] | Т урция |
3. Закрепление лексики и введение нового грамматического материала.
a) Структура be going to употребляется, когда мы говорим о планах и намерениях на ближайшее будущее. Учащиеся работают в парах. Они задают вопросы и отвечают на них, опираясь на образец.
- Now we should learn the new words. Answer my question
- Where are you going to go on holiday? Listen to my example
- I’m going to go to ……Spain…………..
b) Игра “Truth or lie” - Listen to me carefully and look at the picture! If I say right, clap once. If I say wrong, stamp once.
I ’m going to go to Italy. | I’m going to go to Turkey. |
I’m going to go to Mexico. | I’m going to go to Portugal. |
I ’m going to go to Greece. | I’m going to go to Russia. |
I’m going to go to Poland. | I’m going to go to Spain. |
c) - Answer my question - What are you going to do there?
- Listen to my example : - I’m going to go ……………….
to go camping, to go to the seaside, to go to the mountains, to go to the lake
4. Закрепление грамматического материала. - Диалогическая работа. Учащиеся работают в парах. Они задают вопросы и отвечают на них, опираясь на образец.
A: Where are you going to go on holiday? B: I’m going to go to Greece! A: What are you going to do there? B: I’m going to go to the seaside! | A: Where are you going to go on holiday? B: I’m going to go to Mexico! A: What are you going to do there? B: I’m going to go to the lake! |
A: Where are you going to go on holiday? B: I’m going to go to Italy! A: What are you going to do there? B: I’m going to go to the seaside! | A: Where are you going to go on holiday? B: I’m going to go to Poland! A: What are you going to do there? B: I’m going to go to the mountains! |
A: Where are you going to go on holiday? B: I’m going to go to Portugal! A: What are you going to do there? B: I’m going to go to the seaside! | A: Where are you going to go on holiday? B: I’m going to go to Spain! A: What are you going to do there? B: I’m going to go to the seaside! |
A: Where are you going to go on holiday? B: I’m going to go to Russia! A: What are you going to do there? B: I’m going to go to the mountains! | A: Where are you going to go on holiday? B: I’m going to go to Turkey! A: What are you going to do there? B: I’m going to go to the seaside! |
5. Listening and Reading – Чтение диалога по ролям и отработка реплик. (Учебник: стр. 123 упр. 3)
Find out the information: - Where is Chuckles going to go on holiday?
6. Домашнее задание: читать стр. 123 упр. 3 ; подготовить диалог стр. 122 упр. 2
7. Рефлексия: - What countries are you going to visit?
- What are you going to do there? - Do you like the lesson?