Summer Holidays.
Цели урока:
Обучающая: развивать навыки монологической устной и письменной речи; активизировать ранее изученную лексику по теме “Каникулы” в устной и письменной речи;
Развивающие: развивать интеллектуальные способности учащихся; формировать умение выделять главное, сравнивать и анализировать.
Воспитательные: развивать у учащихся самостоятельность мышления; воспитывать интерес к предмету
Ход урока:
Организационные моменты:
Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. How are you?
Fine, thank you.
And how are you?
I’m fine, thank you. Sit down.
Today we’ll speak about summer holidays, make up a story about your summer holidays.
II. Фонетическая зарядка:
I want you to read the words from the blackboard now. Let’s read them all together in a whisper. Who can read them aloud? Can you translate them? Read the words in pairs, please and make up word combinations.
to spend parents
to go abroad
to miss a trip
to take shopping
to enjoy holidays
to start mushrooms
to gather care of
Keys: to spend holidays, to take care of, to go abroad, to miss parents, to start a trip, to enjoy shopping, to go shopping, to gather mushrooms.
III. Речевая разминка.
Учащиеся отвечают на вопросы учителя, используя слова, записанные на доске для фонетической зарядки.
Вопросы учителя:
- Where did you spend your last summer holidays?
- Do you take care of your granny?
- Will you go abroad next summer?
- Did you go shopping yesterday?
- Do you like to gather mushrooms?
- Did you have a trip last summer? When did you start it?
- Does your mother enjoy shopping?
- Can you gather mushrooms all day long?
А теперь давайте поговорим, что Вы делали летом, в летние каникулы, для этого надо употребить глаголы в Past Simple.
Ребята, мы помним, чтобы построить предложение, глаголы надо поставить в прошедшее время: правильные глаголы, неправильные глаголы.
Let’s make up some sentences using these word combinations.
I V2 in summer | | I V+ed in summer |
go – went | | play – played |
IV. Активизация изученного материала по теме: «Летние каникулы».
Now you will work in groups of four. You have 5 minutes to read the text about Mike’s holidays and complete charts
Mike’s summer holidays.
I like summer holiday very much. I spent my summer holiday in the country. I rode a bike and took a lot of pictures of my friends. Also I picked berries and gathered mushrooms in the forest.
In July I went to the summer camp. I played football, took part in sport competitions and made many friends. In the evening we made a fire, played the guitar and sang songs.
In August I was at the seaside. I swam in the sea, lay in the sun, talked to friends and listened to the radio, read interesting books.
I had a good time in summer.
in a camp | | at the seaside | | in the country |
На доске учитель рисует большой кластер и каждая группа ребят читает, что она выписала из текста для каждой схемы:
What did Mike do in the camp?
What did Mike do at the seaside?
What did Mike do in the country?
Заполнили кластер на доске.
V. Физкультминутка.
Кто-то проводит каникулы за городом, кто-то в лагере, кто-то на море, а кто-то в океане.
My Bonnie is over the ocean.
VI. Совершенствование навыков монологической речи по теме: «Каникулы».
На доске написан план составления монологического высказывания, в неправильном порядке:
Put the sentences in the correct order.
1) I want to tell you about my summer holidays.
2) I was in the (at the) …………………….
3) I played football ……………………….
4) I liked my summer holidays.
Work in pairs (Расскажите друг другу)
Спишите в правильной последовательности.
VII. Подведение итогов урока. Выставление оценок.
It brings us to the end. Thank you for your work today.
Our lesson is over. I want you to be attentive and careful.
Stop! Look! Listen!
Before you cross the street
Use your eyes, use your ears
And then use your feet.