Класс: 8 класс
Тема: Стихийные бедствия. Цунами.
Цель урока: Способствовать формированию лексических навыков по теме «Стихийные бедствия»
Задачи урока:
1. усвоение лексических единиц по теме «Стихийные бедствия»;
2.развитие умений в чтении, говорении, аудировании;
3.содействовать формированию самостоятельной познавательной деятельности и умению пользоваться справочником;
4. развивать умение прогнозирования содержания текста по невербальным опорам.
Планируемые результаты:
1) владение лексикой по теме Стихийные бедствия;
2) владение информацией о стихийных бедствиях и умение использовать ее при выполнении заданий .
Обеспечение урока: проектор, презентация, карточка
Ход урока.
Орг. момент.
T: Morning everybody. Nice to see you.
Целеполагание.
Guess the topic of our lesson 20, 19, 21, 14, 1,13,9 4,9,19,1,19,20, 5, 18
T: So, the basic topic of our lesson today is…
S: Tsunami disaster (slide1, 2)
T: According to our theme and the material at page 74 we’ll try to do our best to enlarge your vocabulary in the field of disasters. That’s why we shall
Students: learn new words
- listen to the text
- practice the words in exercises or tasks;
III. Фонетическая зарядка.
We’ll start with exercise 1 page 74. While listening to the music, look through the words page WL14 module 5. Which of them come to your mind? Read aloud.
(slide3)
Речевая зарядка. T: Now imagine the scene. Where are you? What is happening? What people are doing? How do you feel?
S1: I am on the beach and I see huge waves coming towards me. People are screaming and running to safety. I feel really scared.
IV.Чтение. The four people’s reports who really experienced a tsunami. Read the first sentence from each extract and make a suggestion (стр. 74 упр. 2)
T: Now let’s listen, read and check
V. Задание по подготовке к ОГЭ. It`s time to answer the questions (стр. 75 упр. 3) Don`t forget to give full answers and read parts of the text helped you decide.
Динамическая пауза.
T: Interview the people who wrote texts. (стр. 75 упр. 5)
Диалог (ролевая игра)
Учащиеся работают в группах по 4-5 человек:
1—играет роль журналиста, остальные—героев текста (упр.2). карточка
VI. Name the disasters in Russian. Compare with your partner. (взаимоконтроль). (стр. 75 упр. 6)
Now choose the correct word to the pictures to know how well you can understand the vocabulary. (Students in writing form individually)
(slide4)
VII. Рефлексия. (slide5)
Make a сinquain Tsunami
1 –noun
2-two adjectives
3- three verbs
4- phrase of 4 words(your attitude to the topic)
5- synonym to the noun of the first line
Домашнее задание. Оценивание. Стр. 75 упр. 9
T: The lesson is over. Thank you for your work and try to do your best.
