СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока по литературному чтению на родном (крымскотатарском ) языке И. Бахшыш "Яз йыры" (1 класс)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по литературному чтению на родном (крымскотатарском ) языке И. Бахшыш "Яз йыры" (1 класс)»

Дата:11.04.2022с. Урок № 56 Класс: 1-Б Предмет литературному чтению на родном (крымскотатарском) языке Учитель_Лятифова М.Я.

ТЕМА. «Яз йыры». И. Бахшыш.

ЦЕЛЬ:йыл мевсимлерини хусусиетлерине коре бири-биринден айырмагъа огретмек; шиирнинъ снерлевасына коре мундериджесини тюшюнип тапмакъ; мундериджесине коре озьлерине серлева уйдурмакъ; табиаткъа ве этрафтаки алемге севги ашламакъ.

Планируемые результаты урока:

Предметные:

Метапредметные.

Коммуникативные УУД: планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками, умение слушать и слышать собеседника, вступать с ним в диалог.

Регулятивные: умение формулировать цель на уроке с помощью учителя; анализировать результаты своей работы на уроке;

Познавательные: умение выбирать наиболее эффективные способы решения упражнений, сравнивать и анализировать информацию;

Личностные: желание приобретать новые знания, умения; осваивать новые виды деятельности

Оборудование урока: учебник эдебий окъув 1 сыныф М.С. Саттарова, С.С. Саттарова; презентация, портрет

Тип урока: Урок усвоения новых знаний

Ход урока (Дерс кетишаты)

  1. Организационный момент.(Тешкилий дакъкъа).

Селямлашув. Дерске азырлыкъны тешкерюв.

2. Воспроизведение и коррекция опорных знаний и опыта учащихся (Бильгилерни актуаллештирюв).

- Кечкен дерсимизде насыл икяени ве шиирни окъудыкъ? Ким язды?(«Табиат уяна» Н.Керичли, «Мевсим баарь» Я.Шакир-Али).

-Бу эсерлерде не бирлештире? (Мевсимлер акъкъында айтыла.)

-Олар насыл фаркълана? (кузьде ягъмур, къышта исе чокъча къар ягъа.)

-Кузьде насыл емишлерни джыялар?(Алма, эрик, армут, айва)

-Къышта чёль, тарла ве дерьягъа не ола? (Шиирге эсасланып , икяе этелер. Баштан-аякъ акъ кийин, безенди чёль, тарлалар; дерьялар юкълай.)

3.Мотивация учебной деятельности учащихся. Сообщение темы, цели, задач урока и мотивации учебной деятельности школьников. (Бильгилерни актуаллештирюв ве дерс макьсадларыны къоюв)

- Къайсы йыл мевсимлери акъкъында эсерлер я да шиирлер окъудыкъ?(Баарь, кузь, къыш)

- Бугьньки дерсимизнинъ мевзусы не оладжакъ? (Яз мевсими.)

- Талебелер, «Яз» сёзюнен ассоциация олгъан хусусиетлерни, предметлерни, арекетлерини айталар.

Дерсликни 40 саифесини ачамыз ве мевзуны окъуймыз. (Яз йыры. Ильяс Бахшыш)

4. Восприятие и первичное осознание нового материала, осмысление связей и отношений в объектах изучения. (Дерс мевзусы узеринде иш.)

-Оджа йыр сёзюнинъ манасыны талебелерден сорай. Манасы бир, амма язувы башкъа олгъан сёзюни тапалар (Тюркю). Балалар бильмесе, оджа анълата.

- Шиирни талебелер ифадели окъуйлар.Нида джумлелерине дикъкъат айырып, токътав ишаретнинъ макъсадыны айталар.

Дерсликнен чалышув 40 саифеде.

- Бу шиирни окъугъанда, сизде насыл дуйгъулар пейда ола?(Къуванч, шенълик, севги.)

-«Кийди ешиль урбасыны…» сатырларнынъ манасыны насыл анълайсынъыз? (Отлар, осюмликлер осьти, эр ер ешиль олды.)

-Адамларда яз кельгенде насыл дуйгъулар пейда ола?(Къуванч, ишанч)

- Лугъатнен чалышув. Янъы сёзлерни лугъат дефтерге язып ал.

5. Физминутка.

Эллер бельде.

Омузларда.

Сонъ котерем

Йылдызларгъа.

Шап-шап шапырдайым,

Сонъ хайтарма ойнайым.

6. Первичная проверка понимания усвоенного, первичное закрепление усвоенного. (Дерс мевзусы узеринде ишни девам этюв)

Китапнен чалышув 41 саифеде. Бильгини тешкер!

-Талебелер суаллерге джевап берелер.

- Йыл мевсимлерининъ адларыны хатырла. (Баарь, яз, кузь, къыш)

- «Табиат уяна» ибаресини насыл анълайсынъ? Кечильген мевзуларгъа эсасланып, анълатмагъа тырыш.

- Йыл мевсимлерине багъышлангъан шиирлерни ве оларнынъ муэллифлерини хатырла.

-Шиирден сатырны девам эт: «Ешилленди небататлар(растительность), … … »

- Ильяс Бахшышнынъ «Яз йыры» шииринде насыл къушларнынъ адлары анъыла?

- Нокъталар ерине сонъ я да эвель сёзюни къой:

Баарь къыштан ….келе.(сонъ)

Яз кузьден …. келе. (Эвель)

7.Подведение итогов урока (рефлексия). (Дерснинъ нетиджесини чыкъарув)

-Бугунь дерсимизнинъ мевзусы насыл эди? (И. Бахшыш «Яз йыры»)

-И. Бахшыш шиирни язгъанда насыл дуйгъулар сезди? (Къуванч, табиаткъа севги.)

Рефлексия

-Бугунь дерсте мен …. («Яз йыры»нен таныш олдым).

-Балаларнен бирликте биз …. (окъудыкъ)

-Бугуньки дерсимизни мен… (бегендим)

-Озь дерсте бильгилеринъизни Смайлик вастасынен фият кесинъиз.