Дата:11.04.2022с. Урок № 56 Класс: 1-Б Предмет литературному чтению на родном (крымскотатарском) языке Учитель_Лятифова М.Я.
ТЕМА. «Яз йыры». И. Бахшыш.
ЦЕЛЬ:йыл мевсимлерини хусусиетлерине коре бири-биринден айырмагъа огретмек; шиирнинъ снерлевасына коре мундериджесини тюшюнип тапмакъ; мундериджесине коре озьлерине серлева уйдурмакъ; табиаткъа ве этрафтаки алемге севги ашламакъ.
Планируемые результаты урока:
Предметные:
Метапредметные.
Коммуникативные УУД: планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками, умение слушать и слышать собеседника, вступать с ним в диалог.
Регулятивные: умение формулировать цель на уроке с помощью учителя; анализировать результаты своей работы на уроке;
Познавательные: умение выбирать наиболее эффективные способы решения упражнений, сравнивать и анализировать информацию;
Личностные: желание приобретать новые знания, умения; осваивать новые виды деятельности
Оборудование урока: учебник эдебий окъув 1 сыныф М.С. Саттарова, С.С. Саттарова; презентация, портрет
Тип урока: Урок усвоения новых знаний
Ход урока (Дерс кетишаты)
Организационный момент.(Тешкилий дакъкъа).
Селямлашув. Дерске азырлыкъны тешкерюв.
2. Воспроизведение и коррекция опорных знаний и опыта учащихся (Бильгилерни актуаллештирюв).
- Кечкен дерсимизде насыл икяени ве шиирни окъудыкъ? Ким язды?(«Табиат уяна» Н.Керичли, «Мевсим баарь» Я.Шакир-Али).
-Бу эсерлерде не бирлештире? (Мевсимлер акъкъында айтыла.)
-Олар насыл фаркълана? (кузьде ягъмур, къышта исе чокъча къар ягъа.)
-Кузьде насыл емишлерни джыялар?(Алма, эрик, армут, айва)
-Къышта чёль, тарла ве дерьягъа не ола? (Шиирге эсасланып , икяе этелер. Баштан-аякъ акъ кийин, безенди чёль, тарлалар; дерьялар юкълай.)
3.Мотивация учебной деятельности учащихся. Сообщение темы, цели, задач урока и мотивации учебной деятельности школьников. (Бильгилерни актуаллештирюв ве дерс макьсадларыны къоюв)
- Къайсы йыл мевсимлери акъкъында эсерлер я да шиирлер окъудыкъ?(Баарь, кузь, къыш)
- Бугьньки дерсимизнинъ мевзусы не оладжакъ? (Яз мевсими.)
- Талебелер, «Яз» сёзюнен ассоциация олгъан хусусиетлерни, предметлерни, арекетлерини айталар.
Дерсликни 40 саифесини ачамыз ве мевзуны окъуймыз. (Яз йыры. Ильяс Бахшыш)
4. Восприятие и первичное осознание нового материала, осмысление связей и отношений в объектах изучения. (Дерс мевзусы узеринде иш.)
-Оджа йыр сёзюнинъ манасыны талебелерден сорай. Манасы бир, амма язувы башкъа олгъан сёзюни тапалар (Тюркю). Балалар бильмесе, оджа анълата.
- Шиирни талебелер ифадели окъуйлар.Нида джумлелерине дикъкъат айырып, токътав ишаретнинъ макъсадыны айталар.
Дерсликнен чалышув 40 саифеде.
- Бу шиирни окъугъанда, сизде насыл дуйгъулар пейда ола?(Къуванч, шенълик, севги.)
-«Кийди ешиль урбасыны…» сатырларнынъ манасыны насыл анълайсынъыз? (Отлар, осюмликлер осьти, эр ер ешиль олды.)
-Адамларда яз кельгенде насыл дуйгъулар пейда ола?(Къуванч, ишанч)
- Лугъатнен чалышув. Янъы сёзлерни лугъат дефтерге язып ал.
5. Физминутка.
Эллер бельде.
Омузларда.
Сонъ котерем
Йылдызларгъа.
Шап-шап шапырдайым,
Сонъ хайтарма ойнайым.
6. Первичная проверка понимания усвоенного, первичное закрепление усвоенного. (Дерс мевзусы узеринде ишни девам этюв)
Китапнен чалышув 41 саифеде. Бильгини тешкер!
-Талебелер суаллерге джевап берелер.
- Йыл мевсимлерининъ адларыны хатырла. (Баарь, яз, кузь, къыш)
- «Табиат уяна» ибаресини насыл анълайсынъ? Кечильген мевзуларгъа эсасланып, анълатмагъа тырыш.
- Йыл мевсимлерине багъышлангъан шиирлерни ве оларнынъ муэллифлерини хатырла.
-Шиирден сатырны девам эт: «Ешилленди небататлар(растительность), … … »
- Ильяс Бахшышнынъ «Яз йыры» шииринде насыл къушларнынъ адлары анъыла?
- Нокъталар ерине сонъ я да эвель сёзюни къой:
Баарь къыштан ….келе.(сонъ)
Яз кузьден …. келе. (Эвель)
7.Подведение итогов урока (рефлексия). (Дерснинъ нетиджесини чыкъарув)
-Бугунь дерсимизнинъ мевзусы насыл эди? (И. Бахшыш «Яз йыры»)
-И. Бахшыш шиирни язгъанда насыл дуйгъулар сезди? (Къуванч, табиаткъа севги.)
Рефлексия
-Бугунь дерсте мен …. («Яз йыры»нен таныш олдым).
-Балаларнен бирликте биз …. (окъудыкъ)
-Бугуньки дерсимизни мен… (бегендим)
-Озь дерсте бильгилеринъизни Смайлик вастасынен фият кесинъиз.