Sounds – ch and tch [ts:] and words on sounds [ts:]. Remember: don’t, doesn’t.
Type of the lesson/Cабақ үлгісі/Тип урока: Introduction of new material.
Kind of the lesson/Сабақ Түрі/Вид урока: traditional.
Aim/Мақсат/Цель:
Objectives: educational/білімдік/образовательная:
- to revise the previous theme;
-to introduce new sounds and vocabulary.
developing/дамытушылық/ развивающая:
-to develop attention and memory;
-to develop listening skill
-to develop reading skills
-to develop searching skills;
-to develop attention;
bringing-up/тәрбиелік/воспитательная:
- to promote interpersonal relationship
-to respond to the students as individual;
-to bring-up love for English language;
Resources/Көрнекті құралдар/ оборудование: computer, presentation, blackboard, video, pictures, cards.
Просмотр содержимого документа
«Конспект занятия по английскому языку»
The plan of the lesson.
Cабақ жоспары.
План урока.
Date/Күні/Дата: 22.02.16
Class/Сынып/Класс: 2
Subject/Сабақ/ Предмет:English.
Theme of the lesson/ Сабақтың тақырыбы/ Тема урока: Sounds – ch and tch [ts:] and words on sounds [ts:]. Remember: don’t, doesn’t.
Type of the lesson/Cабақ үлгісі/Тип урока: Introduction of new material.
Kind of the lesson/Сабақ Түрі/Вид урока: traditional.
Aim/Мақсат/Цель:
Objectives: educational/білімдік/образовательная:
- to revise the previous theme;
-to introduce new sounds and vocabulary.
developing/дамытушылық/ развивающая:
-to develop attention and memory;
-to develop listening skill
-to develop reading skills
-to develop searching skills;
-to develop attention;
bringing-up/тәрбиелік/воспитательная:
- to promote interpersonal relationship
-to respond to the students as individual;
-to bring-up love for English language;
Resources/Көрнекті құралдар/ оборудование: computer, presentation, blackboard, video, pictures, cards.
Plan of the lesson/Сабақтың барысы/Ход урока:
Greeting
Warm-up
Revision of previous material
Introduction of new theme
Physical training
Fixing of knowledge
Summary of the lesson
Literature/Әдебиет/Литература:
1. Интернет ресурсы: [http://yandex.kz/yandsearch?text=presentation], [http://festival.1september.ru/week /411166/].
2. Учебные пособия: Pupil’s book Almaty “Атамұра”; Афанасьева О.В./ Просвещение/2000.
Lesson’s going/Сабақтың барысы/Ход урока
| Content | Time limit | Instruct Setting |
1. | Greeting: Сәлеметсіз бе балалар! Good morning, children! Здравствуйте дети! I am glad to see you! – How are you today? Today at the lesson we will revise alphabet and learn new words. Сегодня тема нашего урока –повторим слова алфавит, выучим новые слова на звук [ts:]. Тогда lеt’s go my dear friends! | 1min. | T-Cl. S-T. |
2. | Warm-up: Сейчас мы повторим алфавит. Well done! | 2min. | T-Cl. |
3. | Revision of previous material: Ребята, а давайте вспомним какие мы с вами слова изучили на прошлом уроке?Давайте поворим. All right! Я буду вам говорить на русском языке, а вы мне на англ.яз.Ок! машина-car, парк-park, жаворонок-lark, звезда-star, сад-garden, шарф-scarf, акула-shark, двор-yard. Well done! | 10min. | T-Cl. S-T. |
4. | Introduction of new theme: And now we are learn the new sound [a:] and words on this sound. А сейчас мы изучим новый звук [а:] и слова на этот звук. Орen your textbooks on page 88 and page 89. And look words. Прослушиваем слова. Повторяем все вместе слова. Car, park, lark – жаворонок, star, garden, scarf, shark, yard- двор. И упр 6 на стр. 90 слова их нужно нам прослушить и запомнить.. Well done! Remember: page 89 –don’t, doesn’t. | 10min. | S-S. video |
5. | Physical training: And now let’s relax! Ready?! Well done children! Stand-up, please! Look at the screen. Физминутка (video).Қара Жорға. Well done my friends! Sit down, please! И за работу! | 3 min. | T-Cl. |
6. | Fixing the knowledge: And now we will execute exercise which will help us to develop our memory and attentiveness and our knowledge. Давайте выполним такое задание. К новым словам вставим цвета например – black car, green garden and … И самстоятельно составим предложения на пример рамочки Remember: I don’t eat. И т.д. Well done! | 10min. |
T – Cl. |
7. | Summary of the lesson: Оpen your diaries and write homework.Ваше домашнее задание слова учить. Учебник стр. 90, выполнить задание 6. Обьясняю что нужно сделать: вставить в предложения Live или Lives.Thank you for the lesson! You are very active, attentive and bright, I enjoyed your work at the lesson today. Кто сегодня на уроке активно работал получает вот такие оценки! Your may be free, good bye! | 2min. | |
Teacher: ____________