СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока английского языка по теме лексико-грамматический контроль в 10 классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

Повторение и систематизация грамматических (пассивный залог и условные предложения),  лексических, аудитивных навыков; закрепление приобретенных навыков, проверка качества и прочности усвоенного материала, сформированности умений и навыков  (предметных и метапредметных компетенций), внесение корректив, выявление пробелов в знаниях, навыках и умениях, выявление качества усвоения знаний, навыков и умений; повышать интерес к изучению иностранного языка, формировать у учащихся экологическое мышление, воспитывать культуру языкового общения. УМК Starlight 10

 

 

 

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка по теме лексико-грамматический контроль в 10 классе»

Конспект урока английского языка в 10 классе

Дата:__________________

Тема: Проверка лексико-грамматических навыков

Цели: Повторение и систематизация грамматических, лексических, аудитивных навыков; закрепление приобретенных навыков, проверка качества и прочности усвоенного материала, сформированности умений и навыков (предметных и метапредметных компетенций), внесение корректив, выявление пробелов в знаниях, навыках и умениях, выявление качества усвоения знаний, навыков и умений; повышать интерес к изучению иностранного языка, формировать у учащихся экологическое мышление, воспитывать культуру языкового общения.



Ход урока

Организационный момент:

- Good afternoon, boys and girls. It's a lovely day today, isn't it?

- How are you?

- Who is absent?

- Who is on duty today?

- Who can tell me what day is it today?



What are we going to continue studying? Can you make up the plan of our lesson?



Can you guess what we are going to do today at the lesson?

What is our plan for the lesson? What we’ll do the first?... I suggest you:



Фонетическая зарядка:

- Let’s remember the words which we have learnt in module 4 now.



Let’s write a lexical dictation:

Protect, habitat, zoo, increase, ruin; кислотный дождь, центр урагана, радикальные изменения, природные обитатели, разрушительные силы

Основная часть урока: работа на карточках



Find the odd word out

1. damage, endangered, destroy, create, ruin

2. safe, nuclear, pleasant, calm, animal

3. destruction, population, environment, pollution

4. reduce, reread, recycling



Put the verbs in brackets into the correct form

1. If I ……….(have) toothache, I would go to the dentist.

2. You ……(not/lose) weight if you eat ice cream every day!

3. If I were you, I…….(stop) eating so much junk food.

4. If you ……(study) more, you would have passed the exam.

5. You wouldn’t have got lost if you ……(follow) my directions!

6. This Soup …….(taste) better if you had added more salt.



Circle the correct tense

1. More films are watched / watch at home than in cinemas nowadays.

2. These seats are reserved / reserve for our special guests.

3. Older people especially enjoy / are enjoyed operas.

4. During the interval, ice cream will be / will available.

5. The Phantom of the Opera was staged / has been staged thousands of times.



Complete the sentences with the correct passive form of the verbs in brackets

1. Dogs must ……(keep) on a lead.

2. The Eiffel Tower ….(built) when the fire started.

3. The house …..(paint) when the fire started.

4. All the concert tickets …..(already / sell out).

5. The new museum …. (open) by the mayor next week.

6. As soon as the fire ….(put out) the fire fighters left.

7. This dress …(make) from cotton.

8. This book ….. (return) to the library yesterday.

9. The birthday present …(send) tomorrow.

10. The museum …. (visit) a million people so far.



Comment the green wisdom

“A nation that destroys its soil destroys itself. Forests are the lungs of our land, purifying the air and giving fresh strength to our people” (Franklen D Roosvelt, American president)

Физкультминутка:

Now, dear friends, it’s time to do some exercises. Stand up, please.

Hands on your hips, hands on your knees,

Put them behind you if you please.

Touch your shoulders, touch your nose,

Touch your ears, touch your toes.

Raise you hands high in the air,

At your sides, on your hair

Raise your hands as before

While you clap: one, two, three, four.


Закрепление полученных навыков (фронтальный опрос)


Заключительный этап урока:

T: Thanks’ for your work. I think you’ve worked hard.

-At the end of our lesson some little questions:

-What issues have we solved today?

-What have you learned at today’s lesson?

-Which activities do you find more difficult or more interesting?

-And now your marks for the lesson: (self estimation)………….

-As for your home task you should prepare for argumentative writing, repeat clichés

-I wish you to know how to work well, hard and have some good skills that will help you to succeed in life.

-Bye for now. Our lesson is over.