План-конспект урока английского языка
Английский язык.
Класс: 2 «А»
УМК: Spotlight 2 Н.Быкова, Дж. Джули, М.Д.Поспелова.
Тема: «Формирование навыков аудирования. Отработка can, can`t».
Форма проведения: урок-путешествие
Цели и задачи:
повторить глагол can и глаголы движения; формировать навыки аудирования, чтения и говорения, фонематический слух . Повторение лексики/структур: climb, fly, run,jump. sing. dance, Can you jump? Yes, I can. No, Ican't.Лексика для рецептивного усвоения: Chuckles, where are you? There's Chuckles in the tree. Russia,St.Petersburg,Stockholm,Sweden,UK,London,Italy,Rome,Bursa,Tyrkey,Sochi
развивать правильную интонацию и произношение, интерес к изучению английского языка, творческие способности.
Воспитание чувства коллективизма и активности на уроках английского языка.
Оборудование: компьютер, проектор, рисунок корабля, бортовые журналы (14 шт.), морская фуражка, рисунки животных, карточка нового слова с транскрипцией, плюшевые игрушки в сумке, смайлики для рефлексии (42 шт.)
ХОД ЗАНЯТИЯ
I. Организационный момент. Речевая зарядка.
– Good afternoon, children! I am very glad to see you! We invite our guests. Say them «HELLO».
How are you today? ( Ответы детей)
Today we`ll make a cruise. [kru:z] -Морское путешествие (Словарная работа-карточка слова.)We are a ship`s company. I`m your captain. And you`re my sailors. The map of our cruise is here. We`ll start from St.Petersburg, then we`ll visit Sweden(Швецию), Stockholm, the UK, London, Italy, Rome, Turkey, Istanbul ,Russia, Sochi. But in each country we must use our English language.
What can you see in our ship?(Бинокли)
This is our ship.
– Во время всего путешествия мы будем вести бортовые журналы. Open your journals. Write down the date.
The 27 th of January.
II. Фонетическая зарядка
Let`s say some magic sounds for our cruise.

The sun is yellow,
The sky is blue,
Clouds are white,
And what are you?
(Отработка звуков в отдельных словах, чтение хором, индивидуальное чтение)
If there were no clouds, we should not enjoy the sun.
III. Повторение изученного материала.
Let`s start our cruise. The 1st country is Sweden. The city is Stockholm. Do you know him? Carlson is a Swedish hero of the tail. He says Hej. We do not know Swedish. But we know English. We`ll say him Hello.
He prepares some tasks for us.
Повторение названий животных. Беседа What can it do?
Чтение и ответы на вопросы в бортовом журнале.
Next country is The UK. We go to London. Who is there? We`ll say them Hello. They prepare next task. Look, listen. (видео- запись диалога).
Просмотр с остановками и переводом английской речи.
Read the sentence in your journal. Choose.
Физминутка
- We must go back to our ship. Let`s have a rest. Listen to my commands. I`m your captain. You are my sailors. Are you ready?
Stand up, sit down on the floor, turn around, jump, dance, swim, and fly, clean your teeth, wash your face.
Next country is Italy. We go to Rome. Italians say Bonjorno. We`ll say them Hello. They want to be our friends. Make a dialog between Russian and Italian.
Работа в парах. Заслушивание 1-2 пар.
4.The 4th country is Turkey. We go to Istanbul. Turks like to play. They gave us the magic bag. Do you know, what is in the bag? Guess. Ask me please what can I do.
(Дети отгадывают, кто из животных спрятался в сумке)
We`ll go to Russia. In Sochi. Sochi- is the capital of winter Olympic Games of 2014. Let`s sing song and show. What can we do?
VII. Подведение итогов
We are at home!
-How many countries have you visited? 4
Какое задание вам понравилось больше всего? В какой стране было это задание? Путешествие подошло к концу.
All of you have got 3 faces. Show me one of them. Do you like the lesson or you don`t like it. Путешествие подошло к концу.
Your marks for the lesson are…
Home task. Учебник стр.68 упр.3 читать
– The lesson is over, you may be free good bye!