Просмотр содержимого документа
«Конспект урока на тему "Visiting card"»
Visiting card.
1. greeting
2. listening comprehension – 142 and answer the questions:
What’s the girl’s name?
Is her family big? Whom has she got?
What games does Vera’s father like to play?
Can her mother play tennis?
Do the children like to swim?
Let’s speak about ourselves!
3. will you give me the word to the sound and write it down on the board:
/g/, /w/, /r/, /h/, /s/, /ei/, /ai/, /e/
4. Crosses and noughts. Translate from Russian into English
1. мне 8 лет.
2. Он из Великобритании.
3. мой брат любит играть в футбол.
4. Мы умеем хорошо бегать.
5. Кошки не умеют плавать.
6. Я хочу быть летчиком.
7. У меня есть котенок.
8. Моя мама домохозяйка.
9. Ее дядя работает в офисе.
5. Reading the text “My pet” and answer the questions. Work in pairs.
1. What pets have people got?
2. Have you got a cat?
3. What is your dog’s name?
4. What colour is your pet?
5. What does Betty do when you come home?
6. Do you like to play with Betty?
7. Is Betty clever?
8. Do you like your pet?
(составьте предложение из карточек так, чтобы оно стало ответом на один из вопросов по тексту)
6. Fill in the form orally.
7. H/w visiting card. Draw a family tree.
Оценки.
Рефлексия.