СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Контрольная работа

Нажмите, чтобы узнать подробности

Контрольная работа для 5 класса по модулю 1.

Просмотр содержимого документа
«Контрольная работа»

Progress Check №1

Module 1 (5)

V-I

I. Fill in a/an.


1 __ atlas

2 __ Science teacher

3 __ eraser

4 __ day of week

5 __ English textbook

6 __ lunch break



II. Put in am/ is / are.

‐ Bill, Mary and Vicky (1) _____ my friends.

‐ (2) _____ they in the same class?

‐ No, they (3) _____ not.

‐ What classes (4) _____ they in?

‐ Bill (5) _____ in class 4”a”. Mary and Vicky (6) _____ in class 6”d”.

‐ And what class (7) _____ you in?

‐ I (8) _____ in class 5”a”.


III. Write the missing numbers.

1 one + ten = …

2 four + … = nineteen

3 seventeen – five = …

4 fourteen ‐ one =…

5 …+ two = twenty

6 nine + seven = …


IV. Answer the questions, write short answers.

  1. Are you new to the school? – No, ...

  2. Are Mark and you best friends? - Yes, …

  3. Are they at home? – No, …

  4. Is Lisa a student? – Yes, ….

  5. Is he at primary school? No, …


V. Odd one out and translate it. Вычеркни лишнее слово и переведи его.

1. English, Mathematics, Tuesday, Art

2. notepad, textbook, pencil, eleven

3. eighteen, twelve, subject, twenty

4. Friday, eraser, Wednesday, Saturday

5. favourite, morning, night, afternoon



VI. What’s this in English?


  1. ‐ Доброе утро, Маша.

‐ Привет, Вики.

  1. ‐ Как дела?

‐ Хорошо. Спасибо.

  1. ‐ Увидимся!

‐ Пока!

  1. ‐ Спокойной ночи, Саша.

‐ Спокойной ночи. Увидимся завтра.

5. ‐ Приятно познакомиться, Билл.

‐ Мне тоже.

















































Progress Check №1

Module 1 (5)

V-II



I. Fill in a/an.



1 __ art class

2 __ English teacher

3 __ school subject

4 __ ruler

5 __ Maths textbook

6 __ apple


II. Put in am/ is / are.

‐ Kate, Jane and Tom (1) _____ my friends.

‐ (2) _____ they in the same class?

‐ No, they (3) _____ not.

‐ What classes (4) _____ they in?

‐ Kate(5) _____ in class 4”a”. Jane and Tom (6) _____ in class 6”d”.

‐ And what class (7) _____ you in?

‐ I (8) _____ in class 5”b”.



III. Write the missing numbers.

1 two + ten = …

2 three + … = nineteen

3 seventeen – four = …

4 sixteen ‐ one =…

5 …+ five = twenty

6 six + seven = …


IV. Answer the questions , write short answers.



  1. Is it Hillside secondary school? – Yes, …

  2. Are you a good student? – Yes, …

  3. Are Mark and Tom your friends. - No, …

  4. Is it an eraser? – Yes, …

  5. Are they new to the school? – No, …


V. Odd one out and translate it. Вычеркни лишнее слово и переведи его.

1. Geography, Art, Wednesday, Science

2. pen, textbook, twelve, notepad

3. favourite, nineteen, eleven, twenty

4. Tuesday, Mathematics, Thursday, Saturday

5. evening, night, afternoon, subject



VI. What’s this in English?

  1. ‐ Доброе утро, Маша.

‐ Привет, Вики.

  1. ‐ Как дела?

‐ Хорошо. Спасибо.

  1. ‐ Увидимся!

‐ Пока!

  1. ‐ Спокойной ночи, Саша.

‐ Спокойной ночи. Увидимся завтра.

5. ‐ Приятно познакомиться, Билл.

‐ Мне тоже.