СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Контрольно измерительные материалы для осуществления комплексного контроля сформированности навыков по английскому языку для учащихся 6 -х классов по предмету «Первый иностранный язык (английский)»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Спецификация и КИМы комплексного контроля сформированности навыков по английскому языку для учащихся 6 -х классов по предмету «Первый иностранный язык (английский)»

Просмотр содержимого документа
«Контрольно измерительные материалы для осуществления комплексного контроля сформированности навыков по английскому языку для учащихся 6 -х классов по предмету «Первый иностранный язык (английский)»»














Спецификация

комплексного контроля сформированности навыков

по английскому языку для учащихся 6 -х классов

по предмету «Первый иностранный язык (английский)»


2016-2017 учебный год




Составители:

Оммук О.А.,

преподаватель английского языка первой категории





















г. Тюмень

2017 г.





1. Назначение комплексного контроля

Контроль проводится с целью определения уровня освоения учащимися 6-х классов предметного содержания курса английского языка и выявления элементов содержания, вызывающих наибольшие затруднения.

2. Структура и содержание диагностической работы

Комплексный контроль состоит из четырёх разделов: контроль сформированности навыков аудирования, контроль сформированности навыков чтения, контроль сформированности лексико-грамматических навыков и контроль сформированности навыка устной речи (монологическая речь).

Распределение заданий комплексного контроля по разделам и проверяемым умениям и навыкам


Разделы работы

Проверяемые умения и навыки

Кол-во заданий

Макс количество баллов

Тип заданий

1

Аудирование

Понимание основного содержания прослушанного текста

Выборочное понимание нужной или интересующей информации в прослушанном тексте

5





5

5





5


Задания на установление соответствия

Задание на оценивание утверждения (ложное\ правдивое)

2

Чтение

Понимание основного содержания прочитанного текста

Понимание детального содержания текста

5



10

5



10

Задания на установление соответствия

Задание на оценивание утверждения (ложное\ правдивое)

3

Грамматика и лексика

Распознавание и употребление в речи основных значений изученных лексических единиц.

Понимание и использование явлений лексической сочетаемости.

Знание признаков изученных грамматических явлений (видо-временных форм глаголов, фразовых глаголов, модальных глаголов, степеней сравнения прилагательных)

40

40

Задания закрытого и открытого типов

4

Говорение

Употребление изученного лексико-грамматического материала в устной речи в коммуникативно значимом контексте, произносительные навыки

1

5

Монологическое высказывание



3. Характеристики используемых текстов

Аудирование: аутентичный текст, содержащий на ряду с изученными и некоторое количество незнакомых языковых явлений. Время звучания текста для аудирования 1,5 -2 мин. Текст предъявляется дважды.


Чтение: аутентичные тексты. Объем каждоготекста – 150- 250 слов.

Тексты, используемые для заданий всех разделов, отвечают следующим требованиям:

- выбранный отрывок характеризуется законченностью, внешней связностью и внутренней осмысленностью;

- содержание учитывает возрастные особенности детей 12-13лет;

- текст не перегружен информативными элементами: терминами, именами собственными, цифровыми данными;

- содержание не дискриминирует учащихся по религиозному, национальному и другим признакам;

- языковая сложность текстов соответствует заявленному уровню.


Тематика заданий во всех разделах работы

  1. Межличностные взаимоотношения в семье, со сверстниками; решение конфликтных ситуаций. Внешность и черты характера человека.

  2. Мир профессии. Проблемы выбора профессии.

  3. Досуг и увлечения (чтение, кино, театр, музеи, музыка). Виды отдыха, путешествия.

  4. Здоровый образ жизни: режим труда и отдыха, спорт, сбалансированное питание.

  5. Школьное образование, школьная жизнь, изучаемые предметы и отношение к ним. Каникулы в различное время года.

  6. Страна/страны изучаемого языка и родная страна, их географическое положение, столицы и крупные города, регионы, достопримечательности, культурные особенности (национальные праздники, знаменательные даты, традиции, обычаи).











4. Распределение заданий комплексного контроля по планируемым результатам


Планируемые результаты обучения

Число заданий

Распознавание основных значений изученных лексических единиц, знание признаков изученных грамматических явлений (видовременных форм глаголов, модальных глаголов и их эквивалентов, степеней сравнения прилагательных и наречий)

40

Воспринимать на слух и понимать основное содержание учебных и несложных аутентичных текстов, построенных, в основном, на знакомом языковом материале.

10

Читать и понимать запрашиваемую информацию в учебных и несложных аутентичных текстах, построенных в основном на изученном языковом материале.

15

Делать короткое подготовленное монологическое высказывание по изученным темам, уметь отвечать на дополнительные вопросы по теме

1


5. Время выполнения работы

На выполнение каждого этапа комплексного контроля отводится 45 минут (в т.ч. аудирование – 15 мин., чтение – 30 мин.)


6. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом

В заданиях по аудированию, чтению за каждый правильный ответ кадет получает 1 балл. Задание с кратким ответом или с выбором ответа считается выполненным, если записанный ответ совпадает с эталоном.

В случае, если в заданиях обведены 2 и более ответов к одному тестовому заданию (возможно, в том числе правильный), выставляется 0 баллов.

За неверный ответ или отсутствие ответа в любом задании выставляется 0 баллов. Ответы необходимо занести в бланк ответов.

Критерии оценки лексико-грамматического теста:

«5» - 34-40

«4» - 27-33

«3» - 20-26

Критерии оценивания чтения

«5» - 13-15

«4» - 9-12

«3» - 7-8

Критерии оценивания аудирования:

«5» - 9-10

«4» - 7-8

«3» - 5-6

Задания по говорению оцениваются с учетом правильности и полноты ответа в соответствии с критериями оценивания.


7. Условия проведения комплексного контроля

Комплексный контроль сформированности навыков по английскому языку в 6 классе проводится в три дня.


7.1. Кадровое обеспечения проведения комплексного контроля:

Все этапы комплексного контроля проводит преподаватель английского языка, работающий в данной группе.


8. Процедура проведения комплексного контроля

8.1. Процедура проведения контроля в разделе «Аудирование» и «Чтение»

Первый и второй этап комплексного контроля проводятся единовременно для учащихся всего класса (или подгруппы). Рекомендуется следующий порядок выполнения заданий:

1) аудирование,

2) чтение.

Вся работа (все её части) выдается кадетам сразу.

Преподавателю необходимо написать на доске рекомендованное время для выполнения заданий разделов комплексного контроля. Однако кадеты могут сами регулировать время выполнения заданий по своему усмотрению, за исключением задания по аудированию.

Прежде чем начать задание по аудированию, учитель объясняет порядок выполнения задания.

После первого прослушивания необходимо дать кадетам 30 секунд, чтобы они могли предварительно выполнить задание, затем провести прослушивание во второй раз.

По окончании выполнения задания по аудированию учащиеся выполняют задания комплексного контроля сформированности навыков чтения в индивидуальном режиме.


8.2. Процедура проведения лексико-грамматического теста

Задания комплексного контроля направлены на выявление уровня сформированности основных лексико-грамматических навыков и представляют собой тест, который включает 40 заданий закрытого и открытого типа.


8.3. Процедура проведения контроля в разделе «Говорение»

Прежде чем начать выполнение задания по говорению, преподаватель объясняет порядок выполнения задания.

Время подготовки – 3-4 минуты для каждого кадета. Объем высказывания 12-15 предложений.

По окончании выполнения задания по говорению кадеты выполняют тренировочные задания по изученным лексико-грамматическим темам в индивидуальном режиме.


Комплексный контроль сформированности навыков аудирования

по английскому языку для учащихся 6 классов за 2016-2017 уч. год

Вариант I

Task 1. Listen and match the people to the activities.

1.

Mark

a.

shop for souvenirs

2.

Mary

b.

visit museums

3.

Mum

c.

stay in hotel

4.

Jim

d.

do sightseeing

5.

Dad

e.

shop for clothes



f.

taste local food



g.

attend a performance



h.

go on a day trip

1.

2.

3.

4.

5.



Task 2. Listen to the text and circle True or False.

  1. Mark is going to do some sightseeing today


True


False

  1. Mark’s sister doesn’t like sightseeing.

True

False

  1. Mark’s Mum wants to buy some clothes.

True

False

  1. Dad wants to stay at home.

True

False

  1. Mark’s family enjoyed the ballet performance last night.


True


False



Вариант II

Task 1. Listen and match the people to the activities.

1.

Mark

a.

shop for clothes

2.

Mary

b.

taste local food

3.

Mum

c.

attend a performance

4.

Jim

d.

go on a day trip

5.

Dad

e.

shop for souvenirs



f.

visit museums



g.

stay in hotel



h.

do sightseeing





1.

2.

3.

4.

5.



Task 2. Listen to the text and circle True or False.

  1. Mark isn’t going to do some sightseeing today


True


False

  1. Mark’s sister likes sightseeing.

True

False

  1. Mark’s Mum wants to buy some souvenirs.

True

False

  1. Dad wants to stay at hotel.

True

False

  1. Mark’s family enjoyed the ballet performance last night.


True


False







Keys

Вариант I

Task 1. Listen and match the people to the places.

1. d

2. a

3. e

4. b

5. c



Task 2. Listen to the text and circle True or False.

1. True

2. False

3. True

4. False

5. True



Вариант II

Task 1. Listen and match the people to the places.

1. h

2. e

3. a

4. f

5. g



Task 2. Listen to the text and circle True or False.

1. False

2. True

3. False

4. True

5. True

































Комплексный контроль сформированности навыков чтения

по английскому языку для учащихся 6 классов за 2016-2017 уч. год


Вариант I

Task 1. Match the occupations to the descriptions of the daily routine. One is extra.

1. HEALTHY FOOD COMES TO SCHOOLS

2. SAD FACTS TO DISCOVER

3. CHIPS ARE DANGEROUS FOR KIDS’ HEALTH

4. FRESH FOOD IS NOT EVERYONE’S FAVOURITE

5. JAMIE OLIVER AND WHY HE IS FAMOUS

6. IMPORTANT QUESTIONS TO YOU



Jamie’s School Dinner Campaign

A. Many people in England and other countries know Jamie Oliver. He is an English cook. He is famous for his book and TV series “Jamie’s School Dinners”, in which he tried to make food in schools better.

B. Jamie studied what children eat for school dinner. He found out that they eat lots of chips plus all sorts of junk (вредной) food which contains too much fat, salt and sugar. Such food is harmful.

C. He then decided to campaign for (агитировать) healthy food in schools: fresh meat or fish, fresh vegetables, salad and fruit at every meal. More than 270,000 people signed (подписали) the petition, the government gave 280 million pounds and certain junk food was banned (запрещены) from school menus.

D. The problem is that fresh food takes more time to prepare and costs much more than processed (переработанный) food. But the kids do not always like their new food. Many of them now refuse (отказываются) to eat school dinners at all!

E. Is your diet healthy? How much junk food do you eat? Are you ready to give it up?



A

B

C

D

E








Task 2. Read the text and mark the statements True (T), False (F), Not Stated (NS).

Planning Holidays Everyone needs at least one holiday a year. Different people take holidays for various purposes. Some go hunting, others prefer to climb mountains. A lot of people have holidays relative to sports activities, such as hiking, cycling, horse-back riding, rowing and canoeing, as well as scuba diving or even bungee jumping. Others choose a resort or a spa. A good idea is to go somewhere abroad to see another country. When you begin thinking and dreaming about the sun and the sea you are ready for a holiday. It’s good to go somewhere quiet where the climate is pleasant. For the first couple of days you should rest and sleep as much as you can. Eat local food. Try to learn local customs and traditions. A little sightseeing is a good thing. Always have a dictionary of the local language and pick up a few words. It’s not a bad idea to get to know the place as well as you can. Be sure to take the necessary clothes and dress according to the climate. Remember that the sun is good for some people and very bad for others. Protective oils and creams are necessary for a holiday. Don’t forget about your camera and take pictures. They will help to remember the most enjoyable moments!

1. How many people so many ways of spending holidays. _______

2. The best way to spend holidays is to do sports activities. _______

3. Going to a foreign country is a wonderful way of spending your holidays. _______

4. If you are tired after work it’s good to go to a quiet place.________

5. Every person needs a rest for some days during the holidays. _______

6. To know a foreign country better we must know local food and traditions.______

7. We must take as many clothes as possible for our holidays. _______

8. We must be careful with the sun and take some protective measures. _______

9. We must buy souvenirs to remember the places we visited. _______

10. Learning some words of the local language is useful. _______

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10













Вариант 2

Task 1. Match the occupations to the descriptions of the daily routine. One is extra.

1. CHIPS ARE DANGEROUS FOR KIDS’ HEALTH

2. FRESH FOOD IS NOT EVERYONE’S FAVOURITE

3. JAMIE OLIVER AND WHY HE IS FAMOUS

4. IMPORTANT QUESTIONS TO YOU

5. HEALTHY FOOD COMES TO SCHOOLS

6. SAD FACTS TO DISCOVER



Jamie’s School Dinner Campaign

A. Many people in England and other countries know Jamie Oliver. He is an English cook. He is famous for his book and TV series “Jamie’s School Dinners”, in which he tried to make food in schools better.

B. Jamie studied what children eat for school dinner. He found out that they eat lots of chips plus all sorts of junk (вредной) food which contains too much fat, salt and sugar. Such food is harmful.

C. He then decided to campaign for (агитировать) healthy food in schools: fresh meat or fish, fresh vegetables, salad and fruit at every meal. More than 270,000 people signed (подписали) the petition, the government gave 280 million pounds and certain junk food was banned (запрещены) from school menus.

D. The problem is that fresh food takes more time to prepare and costs much more than processed (переработанный) food. But the kids do not always like their new food. Many of them now refuse (отказываются) to eat school dinners at all!

E. Is your diet healthy? How much junk food do you eat? Are you ready to give it up?



A

B

C

D

E








Task 2. Read the text and mark the statements True (T), False (F), Not Stated (NS).

Planning Holidays Everyone needs at least one holiday a year. Different people take holidays for various purposes. Some go hunting, others prefer to climb mountains. A lot of people have holidays relative to sports activities, such as hiking, cycling, horse-back riding, rowing and canoeing, as well as scuba diving or even bungee jumping. Others choose a resort or a spa. A good idea is to go somewhere abroad to see another country. When you begin thinking and dreaming about the sun and the sea you are ready for a holiday. It’s good to go somewhere quiet where the climate is pleasant. For the first couple of days you should rest and sleep as much as you can. Eat local food. Try to learn local customs and traditions. A little sightseeing is a good thing. Always have a dictionary of the local language and pick up a few words. It’s not a bad idea to get to know the place as well as you can. Be sure to take the necessary clothes and dress according to the climate. Remember that the sun is good for some people and very bad for others. Protective oils and creams are necessary for a holiday. Don’t forget about your camera and take pictures. They will help to remember the most enjoyable moments!

1. To know a foreign country better we must know local food and traditions.______

2. We must take as many clothes as possible for our holidays. _______

3. We must be careful with the sun and take some protective measures. _______

4. We must buy souvenirs to remember the places we visited. _______

5. Learning some words of the local language is useful. _______

6. How many people so many ways of spending holidays. _______

7. The best way to spend holidays is to do sports activities. _______

8. Going to a foreign country is a wonderful way of spending your holidays. _______

9. If you are tired after work it’s good to go to a quiet place.________

10. Every person needs a rest for some days during the holidays. _______

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

















Keys


Variant I


Variant II

Task 1

A - 5

B - 3

C - 1

D - 4

E - 6

A - 3

B - 1

C - 5

D - 2

E - 4

Task 2

  1. T

  2. F

  3. T

  4. N/S

  5. T

  6. N/S

  7. F

  8. T

  9. F

  10. T


  1. N/S

  2. F

  3. T

  4. F

  5. T

  6. T

  7. F

  8. T

  9. N/S

  10. T



























Комплексный контроль сформированности лексико-грамматических навыков

по английскому языку для учащихся 6 классов за 2016-2017 уч. год

Вариант 1

I. Write the past form of the verbs:

Example: go - went

1. speak - ___________

2. keep - __________

3. work - ___________

4. grow - __________

5. paint - __________


II. Match the exchanges.

6.


How do you spell that?

a.

Look at the sign!

7.


Where do you want the sofa, Laura?

b.

I think so. Why?

8.


Should I go straight?

c.

It's H-A-double R-I-S

9.


Are you free tonight?

d.

It is a big leather bag.

10.


What does it look like?

e.

Put it in front of the window.


III. Write sentences using the Present Simple/Present Continuous/Past Simple. The example is given below.

Example: She/usually/wear a dress – wear trousers

She usually wears a dress but today she is wearing trousers.

11. She/usually/draw pictures – listen to music/now

________________________________________________

12. They/always/watch sitcoms – yesterday/watch comedy

______________________________________________

13. I/often/go to the park – now/go to the cinema

______________________________________________

14. She/usually/do the washing up – yesterday/do the dusting

______________________________________________

15. We/every year /travel to the sea – last year/travel to the mountains

_______________________________________________


IV. Put the verbs in brackets into the Present Simple or the Present Continuous.

16. Не (not/like) __________playing chess.

17. You (do) _________________your homework now?

18. He always (speak ____________________________ at the lessons!

19. My mother and I (travel) ______________ now.

20. My grandma (not/often/make) _______________pancakes.


V. Rewrite the sentences in the plural. The example is given below.

Example: My brother is a doctor.My brothers are doctors.

21. That woman is an actress.-

________________________________________________

22. This country is rich in oil.-

_______________________________________________

23. That is Mary’s flower.-

_______________________________________________

24. This pen was in the table.-

_______________________________________________

25. He doesn’t walk in the park late.-

________________________________________________


VI. Fill in the correct possessive pronoun. The example is given below.

Example: - “Whose is this? Is it hers?”

- “Yes, it is my sister’s.”

26. - Is that the Sunders' house? No, __ is opposite the station.

27. - “Whose bag is that? Is it ____?”

- “Yes, it is Tom’s.”

28. - “Whose house is this? Is it _________?”

- “Yes, it belongs to us.”

29. - "What's __ phone number?" –

"It is 20 46 78 33."

30. - Are these Peter's children? No, __ are at school.


VII. Put the sentences below in the interrogative and negative form. The example is given below.

Example: They are playing in the yard.

Are they playing in the yard?

They aren’t playing in the yard.


31. We are singing a song now.

______________________________________________

______________________________________________

32. She often spends time with her friends.

__________________________________________

__________________________________________

33. We bought a new bicycle.

__________________________________________

___________________________________________

34. They’ll visit their friends in London.

___________________________________________

___________________________________________

35. The postman put a letter on the desk.

__________________________________________

___________________________________________


VIII. Underline the correct word.

36. This is Mary and that is his/her house.

37. There are some/a little eggs in the fridge.

38. My birthday is on/at November, 5th.

39. Put up/on a tent, please.

40. We are doing/making the dusting.

41. Jane’s daughter is keen/good on painting.

42. You must/can’t cross the road between parked cars.

43. Let’s mix/stir some eggs in the bowl.

44. You can/have to get up early tomorrow. We will go to the zoo.

45. Listen! Somebody is crying/cried.


Total








5*1=5








5*1=5
















5*1=5







5*1=5













5*1=5












5*1=5






















10*0,5=5












10*1=10


40
















Вариант 2

I. Write the past form of the verbs:

Example: go - went

1. write - ___________

2. read - __________

3. play - ___________

4. draw - __________

5. cook - __________


II. Match the exchanges.

6.


Is the party going well?

a.

That’s a good idea.

7.


What about a jigsaw puzzle than?

b.

I think at the bus station.

8.


Where did you leave your bag?

c.

When would you like it for?

9.


I’d like to book a table, please.

d.

£30, with breakfast.

10.


How much is it per night?

e.

Yeah, it’s absolutely brilliant!


III. Write sentences using the Present Simple/Present Continuous/Past Simple. The example is given below.

Example: She/usually/wear a dress – wear trousers

She usually wears a dress but today she is wearing trousers.

11. She/usually/read poems – read a novel/now

________________________________________________

12. They/always/order dessert – yesterday/order drinks

______________________________________________

13. I/often/do the windsurfing – now/do the yoga

______________________________________________

14. She/usually/cook potato – yesterday/cook pasta

______________________________________________

15. We/every year /paint the house – last year/paint the fence

_______________________________________________


IV. Put the verbs in brackets into the Present Simple or the Present Continuous.

16. Не (not/like) __________eating fish.

17. You (clean) _________________your house now?

18. He always (write) ____________________________ on the desk!

19. My mother and I (play tennis) ______________ now.

20. My grandpa (not/often/make) _______________phone calls.


V. Rewrite the sentences in the plural. The example is given below.

Example: My brother is a doctor.My brothers are doctors.

21. That man is a waiter.-

________________________________________________

22. This city is rich in trees.-

_______________________________________________

23. That is boy’s bag.-

_______________________________________________

24. This ruler was on the desk.-

_______________________________________________

25. He doesn’t read in the bed.-

________________________________________________


VI. Fill in the correct possessive pronoun. The example is given below.

Example: - “Whose is this? Is it hers?”

- “Yes, it is my sister’s.”

26. - Are those the Blacks' daughter? No, __ is the son.

27. - “Whose dog is that? Is it ____?”

- “Yes, it is Rachel’s.”

28. - “Whose computer is this? Is it _________?”

- “Yes, it belongs to them.”

29. - "What's __ last name?" –

"It is Sunders."

30. - Are these Peter's animals? No, __ are at home.


VII. Put the sentences below in the interrogative and negative form. The example is given below.

Example: They are playing in the yard.

Are they playing in the yard?

They aren’t playing in the yard.


31. We are reading a magazine now.

______________________________________________

______________________________________________

32. She often writes letters to her friends.

__________________________________________

__________________________________________

33. We sold a new bicycle.

__________________________________________

___________________________________________

34. They’ll watch this film at home.

___________________________________________

___________________________________________

35. The postman gave the letter to my Mom.

__________________________________________

___________________________________________


VIII. Underline the correct word.

36. These are my grandparents and that is their/our house.

37. There aren’t any/a little eggs in the fridge.

38. My father’s birthday is on/at October, 5th.

39. Lean out/from of the window.

40. We are doing/making the exercises.

41. Jane’s daughter is mad/good about painting.

42. You must/can’t cross the road between parked cars.

43. Let’s mix/stir some vegetables in the bowl.

44. You can/have to get up early tomorrow. We will go to library.

45. Look! Somebody is swimming/swam.


Total









5*1=5










5*1=5
















5*1=5







5*1=5













5*1=5












5*1=5






















10*0,5=5













10*1=10


40












Keys

Вариант 1

I

1. spoke

2. kept

3. worked

4. grew

5. painted

II.

6.

c

7.

e

8.

a

9.

b

10.

d

III.

11. She usually draws pictures but now she is listening to music.

12. They always watch sitcoms but yesterday they watched comedy

13. I often go to the park but now I’m going to the cinema

14. She usually does the washing up but yesterday she did the dusting

15. We travel to the sea every year but last year we travelled to the mountains

IV.

16. doesn't like.

17. are you doing

18. is always speaking

19. are travelling

20. doesn’t often make

V.

21. Those women are actresses.

22. These countries are rich in oil.

23. Those are Mary’s flowers.

24. These pens were in the table.-

25. They don’t walk in the parks late.-

VI.

26. theirs

27. his

28. yours

29. your

30. his

VII.

31. Are we singing a song now?

We aren’t singing a song now.

32. Does she often spend time with her friends.

She doesn’t often spend time with her friends.

33. Did we buy a new bicycle.

We didn’t buy a new bicycle.

34. Will they visit their friends in London.

They won’t visit their friends in London.

35. Did the postman put a letter on the desk.

The postman didn’t put a letter on the desk.

VIII.

36. her.

37. some

38 on

39. up

40. doing

41. keen

42. can’t

43. stir

44. have to

45. is crying

Вариант 2

I

1. wrote

2. read

3. played

4. drew

5. cooked

II.

6.

e

7.

a

8.

b

9.

c

10.

d

III.

11. She usually reads poems but now she is reading a novel.

12. They always order a dessert but yesterday they ordered drinks

13. I often do the windsurfing but now I’m doing the yoga

14. She usually cooks potato but yesterday she cooked pasta

15. We paint the house every year but last year we painted the fence

IV.

16. does not like

17. are you cleaning

18. is always writing

19. are playing tennis

20. doesn’t often make

V.

21. Those men are waiters.-

22. These cities are rich in trees.-

23. Those are boys’ bags.

24. These rulers were on the desks.-

25. They don’t read in the bed.-

VI.

26. theirs.

27. hers

28. theirs

29. your

30. his

VII.

31. Are we reading a magazine now?

We aren’t reading a magazine now

32. Does she often write letters to her friends.

She doesn’t often write letters to her friends.

33. Did we sell a new bicycle.

We didn’t sell a new bicycle.

34. Will they watch this film at home.

They wan’t watch this film at home.

35. Did the postman give the letter to my Mom.

The postman didn’t give the letter to my Mom.

VIII.

36. their

37 any.

38. on.

39. out

40. doing

41. mad

42. can’t

43. mix

44. have to

45. is swimming

Критерии оценивания навыков устной речи кадетов 6 курса

при прохождении переводной аттестации по английскому языку



3 балла

2 балла

1 балл

0 баллов

Качество выполнения коммуникативной задачи

Высказывание полностью соответствует коммуникативной задаче, ситуации общения; тема раскрыта полностью.

Высказывание не всегда соответствует коммуникативной задаче, ситуации общения; тема раскрыта недостаточно полно.


Высказывание не соответствует коммуникативной задаче, ситуации общения; тема не раскрыта.



Высказывание не соответствует коммуникативной задаче, ситуации общения; тема не раскрыта.



Самостоятельность кадета


Кадет инициативен, т. е. не нуждается в наводящих вопросах/подсказках.


Кадет недостаточно инициативен, но достаточно быстро реагирует на наводящие/дополнительные вопросы/подсказки.

Кадет неинициативен, нуждается в наводящих/дополнительных вопросах/подсказках.


Кадет не отвечает на наводящие/дополнитель-ные вопросы/подсказки.

Гибкость и скорость выполнения задания


Кадет достаточно легко и быстро переключается с темы на тему.


Кадет испытывает некоторые трудности при переходе с темы на тему, делает это после некоторой паузы и наводящих вопросов/подсказок.

Кадет не может легко и быстро перейти к новой теме разговора.

Кадет не может перейти к новой теме разговора.

Качественная характеристика устной речи

Кадет уверенно и адекватно ситуации употребляет языковые средства; словарный запас достаточно богатый и разнообразный.

Кадет испытывает трудности в подборе адекватных языковых средств; иногда допускает неточности в их употреблении.

Кадет испытывает большие трудности в употреблении языковых средств; словарный запас ограничен.

Кадет испытывает большие трудности в употреблении языковых средств; словарный запас ограничен.

Произношение и темп речи

Корректное произношение, естественный темп речи, учащийся высказывается достаточно бегло.

Отдельные фонетические ошибки, темп речи несколько неестественно замедленный.

Грубые ошибки в произношении, медленный темп, неоправданные длительные паузы.

Грубые ошибки в произношении, медленный темп, неоправданные длительные паузы.

Грамматическая сторона речи

Преимущественно корректная речь.

Отдельные ошибки.

Часто встречающиеся грубые ошибки, нарушающие смысл высказывания.

Очень часто встречающиеся грубые ошибки, нарушающие понимание высказывания.


18-16 баллов – оценка «5», 12-15 баллов – оценка «4», 6 -11 – оценка «3», ≤ 5 – оценка «2»

Протокол оценивания навыков устной речи кадетов __________ класса

Дата________________



ФИО кадета

Качество выполнения коммуникативной задачи

Самостоятельность кадета


Гибкость и скорость выполнения задания


Произношение и темп речи

Грамматическая сторона речи

Итого баллов:










































































Билет № 1 - “About myself.”

Билет № 2 - “Celebrations in Britain.

Билет № 3 - “Celebrations in Russia.”

Билет № 4 - “British and Russian ways of eating.”

Билет № 5 - “My free time.”

Билет № 6 - “Daily routine.”

Билет № 7 - “Russian and English Cuisine.”

Билет № 8 - “The place where you live.”