СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Контрольная работа 9 класс, учебник Комаровой (Раздел 5)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Контрольная работа 9 класс, учебник Комаровой (Раздел 5)»

Progress check test

Lexis: Our changing world

Grammar: Conditionals (1,2,3 types)

1. Translate into English.

  1. иммиграция

  2. глобальное потепление

  3. наводнение

  4. загрязнение

  5. солнечная энергия

2. Open the brackets using the 1st Conditional.

  1. If the ice melts, polar bears __ (not survive).

  2. If global warming continues, the consequences __ (be) very serious.

  3. If we ___ (not do) something soon, this problem will get worse.

  4. Some animals won’t survive if we __ (not protect) them.

  5. It I go to the cinema, I __ (call) you.

3. Open the brackets using the 2nd Conditional.

  1. Would polar bears become extinct if all the ice __ (melt)?

  2. Their life ___ (be) better if they didn’t have to walk so far to collect water.

  3. If the Thames Barrier __ (fail), it would be a real disaster.

  4. If you __ (see) the photos, you’d think it was just another disaster movie.

  5. If they ___ (not get) ill, they would live longer.

4. Open the brackets using the 3rd Conditional.

  1. If people hadn’t protected the blue whales, they ___ (not survive).

  2. If we __ (take) the food from the rubbish bins, it would have gone to a landfill site.

  3. She wouldn’t have bought that food if she ___ (know) it was GM.

  4. Dodos __ (not become) extinct if people had protected them.

  5. If the explorer James Cook __ (not arrive) in Australia in 1770, it wouldn’t have become a British colony.

5. Complete the table.