СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Контрольная работа для 6 класса (to have, there is/are, pronouns, comparative degrees of the adjectives, as...as)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Контрольная работа для закрепления грамматики на начальном этапе обучения, 5-6 классы.

Просмотр содержимого документа
«Контрольная работа для 6 класса (to have, there is/are, pronouns, comparative degrees of the adjectives, as...as)»

Сontrol Work (to be, to have, there is/there are, single/plural forms of the nouns, pronouns, degrees of comparison of the adjective, as…as)

1. Поставьте to be в нужной форме

1. There ... a telegram on the table.

2. ... there any telegrams from Moscow? Yes, there ... some.

3. ... there... a flight for Moscow tomorrow? Yes, there ... .

4. There ... much snow last winter.

5. There ... a lot of stars and planets in space.

2. Переведите предложения, задайте общий вопрос и ответьте на него утвердительно и отрицательно.

Образец: There is a cat in the window.

Is there a cat in the window? – Yes, there is. No, there isn’t.

1. There are some new pupils in our group.

2. There is no book on the table.

3. There were many old houses in our street.

4. There are 4 seasons in a year.

5. There will be a conference next week.

3.Образуйте сравнительную и превосходную степень следующих прилагательных. Не забудьте употреблять определенный артикль перед превосходной степенью прилагательных.

Hot _________________________________, long __________________________________, short ______________________________, clever ____________________________________, silly ______________________________ , great ___________________________________, red _________________________________, black ________________________________, white ___________________________________, thin ______________________________,

4. Переведите на английский язык.

Старый _____________, старше ________________, самый старый ____________________, самый старший ____________________, мой старший брат __________________________, мой старый друг _______________________________, дальний _______________________, самый дальний ______________________, самый длинный __________________________, короче _____________________ , счастливый ___________________________, счастливее

5. Сгруппируйте слова в 3 колонки А, В, С

1. certain; 2. expensive; 3. old; 4. fashionable; 5. funny; 6. good; 7. great; 8. pretty; 9. 10. important; 11. careful; 12. bad; 13. angry; 14: far; 15. pleasant; 16. thin.

A В С

-er/-est more/most Irregular form (искл.)

6. Вставьте as ... as или isn’t so ... as.

1. Mike is _______ tall _________ Pete. 2. Kate is not _____ nice ______ Ann. 3. My room is _____ light ____ this one. 4. This book is not ______thin________ that one. 5. Sergei is _____ old _______ Michael. 6. She is _______ young _______Tom's brother.

7. Вставьте предлоги on, in, into, out of:

1. The cups are _________ the table. 2. Where is the coffee? It is __________ the cups. 3. Put some sugar ___________ the coffee. 4. Put the books ___________ the shelf. 5. Put your pens _________ the bag. 6. He came __________ the room and sat down __________ an arm-chair. 7. We usually have dinner __________ the kitchen. 8. I saw many people _________ the street.

8. Вставьте предлоги at, from, to:

The student is standing __________ the blackboard. 2. I go __________ school every day. 3. After classes I go ___________ school with my friends. 4. He came up _________ the window and closed it. 5. We are sitting _________ the table now.

9. Переведите на английский язык следующие словосочетания, употребляя предлоги in или at.

В кухне, в порту, в плавательном бассейне, в парке, в лесу, в театре, в саду, в библиотеке, в реке, в магазине, в стакане, в комнате, в кино, в снегу, в школе, в классе, в доме, в чашке, в музее, в университете.

10. Переведите на английский язык следующие словосочетания, употребляя предлоги on или at.На полке, на подоконнике, на скамейке, на заводе, на стене, на вокзале, на полу, на крыше, на выставке, на остановке, на земле, на концерте, на доске, на уроке, на мосту, на стадионе, на снегу, на траве, на работе.

10. Поставьте следующие предложения во мно­жественное число.


1.This room is very large. 2. There is a match in the box. I. Has this lady a knife? 4. There is a man and a woman in the street. 5. This lady is that gentleman's wife. 6. This shoe is too large for my foot. 7. The child is sitting on a bench.

11. Choose the right form of the pronoun.

  1. Kate and _________ work together.

  1. me b) I c) my

  1. My sister and _________ are good friends.

  1. I b) me c) my

  1. _________ enjoy playing tennis.

  1. Us b) We c)Our

  1. We spent our holidays with _________

  1. they b) them c) their

  1. We’ll be happy if you go on a trip with _________

  1. we b) us c) our

12. Complete the story about Ruth. Put in have (not) got or has got.

Ruth is 21. She has got fair hair and blue eyes. She _____ two brothers, William and Phillip, but she _____ any sisters. Her brothers _____ brown hair and brown eyes. One of her brothers, Phillip, is married and _____ two children, so she’s an aunt. Ruth lives with her parents in an apartment.