СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по учебному предмету «Литературное чтение на коми языке» 4 класс

Категория: Литература

Нажмите, чтобы узнать подробности

       КИМ  для проведения промежуточной аттестации по литературному чтению на коми языке в 4 классе, которые изучают коми язык, как родной.Задания составлены по отрывку из произведения   И. Тотопова «Тiянлы водзö овны»  (1 вариант) и " Пожом" И. Коданева (2 вариант) .                       

Просмотр содержимого документа
«Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по учебному предмету «Литературное чтение на коми языке» 4 класс»


муниципальное общеобразовательное учреждение

Керчомская средняя общеобразовательная школа




УТВЕРЖДАЮ:

Директор МОУ Керчомской СОШ

……………………………И.А.Кузнецова









Контрольно-измерительные материалы

для проведения промежуточной аттестации

по учебному предмету

«Литературное чтение на коми языке»

4 класс























2017/2018 учебный г




Пояснительная записка


  1. Разработчик.

Гудырева Эмма Ивановна, учитель начальных классов.


  1. Основание.

  • Годовой календарный график школы;

  • Рабочая программа по учебному предмету «Литературное чтение на коми языке »;

  • Календарно-тематическое планирование по учебному предмету «Литературное чтение на коми языке» 4 класса.


  1. Назначение мониторинговой работы.

Определение уровня достижения учащимися 4-х классов планируемых результатов освоения ФГОС ООО.


  1. Форма. Итоговая контрольная работа

  1. Структура КИМ.

Итоговая контрольная работа по литературному чтению на коми языке содержит задания базового уровня (Часть А) и повышенного уровня (В и С)

содержат задания с выбором ответа (ВО), задание с развёрнутым ответом (РО).


  1. Содержание КИМ.

Задания, представленные в контрольно-измерительных материалах, составлены с опорой на планируемые предметные результаты по литературному чтению на коми языке для учащихся, заканчивающих начальную школу.

Распределение заданий по разделам курса литературного чтения


Разделы (содержание)

Количество заданий

1

Тема текста

1

2

Заголовок текста

1

3

Тип текста

1

4

План текста

1

5

Средства выразительности: эпитет, сравнение олицетворение

3

6

Работа с наглядностью

2

7

Работа с текстом

2

8

Развитие речи

2


Итого

13




Распределение заданий по планируемым результатам


Планируемые результаты обучения

Кол- во

заданий

Уровень

сложности

№задания в работе

Лыддьыны сэтшöм öдöн, медым гöгöрвоны лыддьöмторсö,гöгöрвоны произведениеыслысь сюрöссö ас кежысь лыддьöм бöрын,юрнимавны

2

Б

А1, А2

Практическöя торйöдны текст сикасъяс (велöдчан, художествоа, тӧдӧмлун сетан);

1

Б

А3

Лыддьысьны тöдмасьöм могысь, коланасö корсьöмöн, туялӧмӧн, бöрйöмöн (бöрйыны лыддьысян сикассö лыддысян могыслы лöсяланаöс); казявны, кыдзи кывбуралысь сьӧлӧмнас кылӧ чужан вӧр-васӧ

2

Б

А4, А5

Вöдитчыны текст видлалан кокньыд приёмъясӧн: юклыны текстсӧ да лöсьöдны прöстöй план.

1

Б

А6

Аддзыны (практическöя) текстысь серпаса кыв средствояс (йöзкодялöм, орччӧдӧм мичкыв, вуджкыв).

3

Б

А7, А8, А9

Аддзыны гижӧдлысь олöмын лоöмторъяскöд йитöдъяс

1

Б

А10

Тöдны челядь гижысь авторöс портрет вылысь

1

П

В2

Аддзыны гижöдысь шöр мöвпсö.

2

П

В1, С1


Проверяемые знания и умения.


задания

Уровень

сложности

Проверяемые знания и умения

А1

Б

Кужны висьтавны текстлысь темасö

А2

Б

Кужны висьтавны текстлысь темасö да юрнимавны

А3

Б

Кужны тöдмавны текстлысь сикассö (юöртöм, мöвпалöм, серпасалöм)

А4

Б

Кужны аддзыны текстысь вочакыв юалöм вылö

А5

Б

Кужны уджавны текстöн да аддзавны лöсялана кывъяс текст серти

А6

Б

Кужны юклыны текстсӧ да лöсьöдны прöстöй план

А7

Б

Кужны аддзыны мичкывъяс

А8

Б

Кужны аддзыны орччöдöмъяс

А9

Б

Кужны аддзыны ловзьöдöмъяс

А10

Б

Кужны аддзыны лöсялана серпас текст дорö

В1

П

Кужны вочавидзны сетöм юалöм вылö

В2

П

Кужны аддзыны гижысьöс (авторöс) портрет серти

С1

П

Кужны аддзыны гижöдысь шöр мöвпсö.




  1. Время выполнения.

На выполнение итоговой контрольной работы отводится 45 минут.

  1. Система оценивания заданий.


Тип задания

Кол-во заданий

Номер задания

Макс.балл за задание

Задания с кратким ответом (КО)

3

А1, А2, А3

1 балл

Задания с кратким ответом (КО)

5

А4, А7,А8,А9,В1

2 балла

Задания с выбором ответа (ВО)

2

А10, В2

1 балл

З адания с кратким ответом (КО)

Задания с развёрнутым ответом (РО)

2

1

А 5, А6

С1

3балла

4 балла

И того:

КО - 10

ВО - 2

РО - 1


19 баллов

2 балла

4 балла

25 баллов за всю работу


  1. Критерии оценивания заданий.


Таблица правильных ответов с баллами :

задания

Вариант 1

Вариант 2

Баллы

1 часть

А1

рыжик тшак йылысь

пожöм йылысь

1 балл

А2

Рыжик петан кад

Пöрысь пожöм

1 балл

А3

висьт -серпас

висьт- быличка

1 балл

А4

лайков местаын , ласта вылын - турун рöмаджык бана кöдж рыжик;
верӧтя вылас рӧчас- яг рыжик.

Некодöс пуыс эз вомавлы ни чирыштлы.

Быдöнлы кöсйис вöчны буртор.

2 балла

(1б за каждый ответ).


Ок, матушка – тшак, кутшöм тэ мича! Кутшöм топыд да гöгрöс! И кутшöм лöсьыда да стöча йиджтысьöмаöсь гöрдов бан вылас, банйöм булки кодь вылысас, сукджык рöма кольчаясыс…

Мелi шондi лыдтöм - тшöттöмысь киасьлiс да чолöмавлiс вöрса быдтасöс. Шоныд гожся зэръяс мыськавлiсны сылысь ки-коксö, небыд лым чиръяс пуксьывлiсны сы вылö шойччыны.

3 балла

(1б за каждое слово и словосочетание).


А6

1.Телепит лои кежавны кöджас.

2.Рыжик петан ин.

3. А со тай рыжикыс дiзьвидзö!

4.Матушка-тшак, кутшöм тэ мича!

5. Му вылас нинöмторкöд öткодявны позьтöм кöра тшак.


1.Туй бокын быдмö пожöм

2. Тырмöма, тай, майбырлы выныс

3.Сулалö да видзö пармалысь чöвлунсö

4.Вöрса кöзяйка

5.Эз весьшöрö ов пöрысь пожöм


3 балла

(1б за каждый

правильный пункт).

А7

Алöйгöрд кынöмувсö, веж ласта, паськыд кöдж, кыз кок, кöджсв вöръяс и с.в.

Изöрмöм туй, шочиник вожъяса, мелi шондi, вöрса

быдтас …

2 балла

А8

Кукань яй чиг моз, банйöм булки кодь, пöжöм йöв рöма сирöн

Быттьö стöрöж, вöрса кöзяйка, пöч кодь,челядь моз

2 балла

А9

Д iзьвидзö, ымралö, сöдзтысьö

Сулалö да видзö, эз чирыштлы, вомавлы, киасьлiс да чолöмавлiс…

2 балла

А10

Мöдöд серпасыс Нёльöд серпасыс 1 балл

В1,


ельдöг, выя тшак(пипудзур), ниа пу, ньыв пу, коз пу, 2 балл

ягсер, ньывтшак,уртшак сус пу, туся пу

В2

И.Торопов-мöд портретыс

И.Кодаеёв- мöд портретыс

1 балл

С 1

Авторыс лыддьö, мый рыжик тшакыс медся муса да мича тшакъяс пиысь и сылы окота унджык кыскыны ас пытшкас сьöлöмсö гильöдысь, му вылас нинöмторкöд öткодявны позьтöм кöрсö сылысь.

Шöр мöвпсö гижöма,но гижöма абу йитчысь öта-мöдыскöд сёрникузяясöн, эм тырмытöмторъяс

Гижöдыс оз лöсяв темалы

Аслас кузь нэмöн вель уна кöйдыс сiйö коявлiс ас гöгöрыс,медым мукöдъяслы сетны олöм. Сiдзкö,эз весьшöрö ов пöрысь пожöм.



Шöр мöвпсö гижöма, но гижöма абу йитчысь öта-мöдыскöд сёрникузяясöн, эм тырмытöмторъяс

4 балла





2 балл



0 балл


За неверный ответ или его отсутствие выставляется 0 баллов.


Таблица перевода первичного балла в школьную отметку.


Первичный балл

25 - 23

22 - 15

14 - 9

8 и менее

Школьная отметка

5

4

3

2



  1. Учебно-методический комплекс

1.Лыддьысян небöг, 2-4 классъяслы уджтас, Сыктывкар «Анбур»,2015

2. РПУП «Литературное чтение на коми языке » , составители – учителя: ГудыреваЭ.И., Тарабукина Н .С., Буторина Л.В.,Тарабукина В.В. 2017 г.

3.Учебник «Лыддьысян небöг» в двух частях, 4 класс, О.В.Ведерникова, Н.В.Раевская, Сыктывкар «Анбур»,2015

4. Лыддьысян небöг дiнö урок план- конспектъяс, 4 класс,Т.С. Мишарина, Сыктывкар «Анбур», 2015

5. Литературнöй коми лыддьысьöмысь небöг дорö уджъяс вöчан тетрадь 4 класслы Мишарина Т. С. 2013.





муниципальное общеобразовательное учреждение

Керчомская средняя общеобразовательная школа



УТВЕРЖДАЮ:

Директор МОУ Керчомской СОШ

……………………………И. А. Кузнецова


Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по литературному чтению на коми языке

в 4 классе

Вариант 1.

Лыддьы гижöдсö да вöч уджъяссö

Рыжик петан поводдя!

Кор ми воим Гаръяöдз, паськыд кöдж помас, меным телепит лои кежавны кöджас, видзöдлыны, петöны-ö рыжикъясыс; эмöсь кö, вотыштны. Сэтшöма ме радейта рыжикъястö – жаритöмöн и солалöмöн, би дорын бедь йылын пöжалöмöн и…

А рыжикыд мыйлакö кöджса вöръяссö медъёна радейтö. Лайковас, веж ласта вылас, петö турун рöмаджык бана кöдж рыжик, а веретя вылас, торйöн нин шондiладорса рöчас, гöрд пожöм лыскöн кыза вольсалöм му вылö петö яг рыжик.

Котöрöн – сорöн моз – оз öд терпитсьы – пырим кöджас, чатрасям, кодарöджык мунны, кöнiджык вермас лоны тшака лайковыс…

А со тай нö рыжикыс дiзьвидзö! Веретя дорöсас, пöрöм понöльлöн гöрд лыс улын.

Ме пидзöсчаняся кос лысъяссö пузувтöм рыжик весьтö и ог на вунды сiйöс. Ме любöпырысь шыльöда сiйöс чунь помъясöн, улис бан вывсьысь вештала сибдöм лыс и дзоръяла гöгöр, оз-ö мöд на тыдовтчы.. И сэтшöм нимкодь меным, сэтшöм рад ме, быттьö му вывсьыс медся донаторсö аддзи…

Ок, матушка – тшак, кутшöм тэ мича! Кутшöм топыд да гöгрöс! И кутшöм

лöсьыда да стöча йиджтысьöмаöсь гöрдов бан вылас, банйöм булки кодь вылысас, сукджык рöма кольчаясыс…

Видзчысьöмöн вундi дженьыдик кыз коксö. Ньöти номыр туй оз тöдчы! Зумыд! Кукань яй чиг моз ымралö чöлöсыс, сöдзтысьö пöжöм йöв рöма сирöн… Ме пöляла лыаысь рыжикыслысь алöйгöрд кынöмувсö, кодöс сэтшöм лöсьыда кыöма пинь – чöланъясысь… Ме исала, исала сiйöс. Меным окота унджык кыскыны ас пытшкö сьöлöмöс гильöдысь, му вылас нинöмторкöд öткодявны позьтöм кöрсö сылысь.

(«Тiянлы водзö овны» повесьтысь юкöн» И.Торопов)


А 1. Мый йылысь висьтыс?


А 2. Юрнимав гижöдсö



А3. Тöдмав висьтлысь сикассö гижан мог сертиыс



А4. Кутшӧм рыжик петӧ
-лайков местаын , ласта вылын _____________________________
-верӧтя вылас, рӧчас____________________________________________

А5.Уджав текстöн да содтав кывъяс:

«…Ок, матушка – тшак, кутшӧм тэ мича! Кутшӧм _______________да ___________!
И кутшӧм лӧсьыда да стӧча йиджтысьӧмаӧсь___________________бан вылас,___________________________________вылысас, сукджык рӧма кольчаясыс.

А6. Содтав тырмытöм нимъяс юкöнъяслысь планö:

  1. Телепит лои кежавны кöджас.

  2. ______________________________________________________

  3. А со тай рыжикыс дiзьвидзö!

  4. __________________________________________

  5. ________________________________________________________

А 7. Аддзы текстысь серпаса кывъяс



А 8. Аддзы текстысь орччöдöмъяс:



А 9. Аддзы текстысь ловзьöдöмъяс:



А10. Тшакъяс пиысь корсь рыжик-тшак.








В 1. Кутшöм солалан тшакъяс быдмöны миян вöръясын? (вайöд 3-4-öс)



В 2. Тӧдмав гижысьяс пиысь Иван Тороповöс. (пукты пас)



С1 Кыдз тэ думайтан, мый йылысь тайö гижöдыс? Кутшöм шöр мöвпыс?

Гиж та йылысь öта-мöдыскöд йитчöм 3-4 сёрникузяöн.

























Вариант 2.


Лыддьы гижöдсö да вöч уджъяссö

Вöрса изöрмöм туй бокын сулалö ыджыд да кыз пожöм. Кымын арöс сылы, некод оз тöд. Сiйöс аддзылiсны на миян пöрысь пöльяс да батьяс.

Ылöдз тыдалö шочиник вожъяса пу. Матiгöгöрса козъяс да кыдзьяс сы дiнын кажитчöны карликъясöн. Кокыс пожöмлöн сэтшöм кыз, медся кузь киа морт оз вермы сывъявны сiйöс. Тырмылöма тай ,майбырлы, выныс! Чатöртчылан кö сы вылö, юрсьыд шапкаыд усьö.

Вöлi кö сылöн син, ылöлз вермис видзöдны. Быттьö стöрöж , сулалö да видзö пармаыслысь чöвлунсö. Тайö пу дорас тшöкыда пуксьывлöны шойччыны вотчысьяс, вöрö волысьяс. Быд пöрйö, кор тайö местаас веськавла, пуксьывла сы дорö и ме. Малалышта киöн коксö, нюмъёвта: «Но мый? Кутшöма олан-вылан?»

Мелi шондi лыдтöм - тшöттöмысь киасьлiс да чолöмавлiс вöрса быдтасöс. Шоныд гожся зэръяс мыськавлiсны сылысь ки-коксö, небыд лым чиръяс пуксьывлiсны сы вылö шойччыны. Вöрса гулюяс да сьöла –таръяс гажöдлiсны сiйöс. Кор пожöмыс вöлi томджык, сы кудриясын быд ар öшавлiсны сирöд кольяс. Тэрыб вöраса уръяс да гöрба ныра уркайяс вель тшöкыда чöсмасьлiсны вöрса кöзяйка ордын. Некодöс пуыс эз вомавлы ни чирыштлы. Быдöнлы кöсйис вöчны буртор. Аслас кузь нэмöн вель уна кöйдыс сiйö коявлiс ас гöгöрыс, медым мукöдъяслы сетны олöм.

И со öнi пöч кодь пöрысь пожöм бокын быдмöны вöсньыдик пожöмъяс.Том пуяс тöладжык лунъясö челядь моз дöзмöдчöны öта-мöдныслы. Коркö, дерт, дзикöдз вынсö воштас, вермас пöрöдны и вына тöв. Но том пожöмъяс сы моз жö кутасны гажöдны тайö туй кузяыс ветлысь –мунысьясöс.. Сьывны налы аслыссяма сьыланкывъяс, быдöнлы козьнавны дзоньвидзалун да вöрса чöскыд кöр.

Сiдзкö,эз весьшöрö ов пöрысь пожöм.

(Иван Коданёв)



А 1. Мый йылысь висьтыс?


А 2. Юрнимав гижöдсö



А3. Тöдмав висьтлысь сикассö гижан мог сертиыс



А 4. Мыйла пожöмсö став вöрса лолыс радейтiс?

Мый кöсйис пожöмыс вöчны быдöнлы?





А5.Уджав текстöн да содтав кывъяс:

…Мелi шондi киасьлiс да чолöмавлiс вöрса быдтасöс. Шоныд мыськавлiсны сылысь ки-коксö, пуксьывлiсны сы вылö шойччыны. Вöрса гулюяс да гажöдлiсны сiйöс.


А6. Содтав тырмытöм нимъяс юкöнъяслысь планö:

1. Туй бокын быдмö пожöм.

  1. ______________________________________________________

  2. Сулалö да видзö пармалысь чöвлунсöэ

  3. __________________________________________

  4. ________________________________________________________

А 7. Аддзы текстысь серпаса кывъяс



А 8. Аддзы текстысь орччöдöмъяс:



А 9. Аддзы текстысь ловзьöдöмъяс:



А10. Пуяс пиысь корсь пожöм









В 1. Кутшöм лыска пуяс быдмöны миян вöръясын? (вайöд 3-4-öс)



В 2. Тӧдмав гижысьяс пиысь Иван Коданёвöс. (пукты пас)



С1. Кыдз тэ думайтан, мый йылысь тайö гижöдыс? Кутшöм шöр мöвпыс?

Гиж та йылысь öта-мöдыскöд йитчöм 3-4 сёрникузяöн.










Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!