Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Белоевская средняя общеобразовательная школа»
«Рассмотрено» на заседании ШМО Руководитель ШМО ------------/ / Протокол №____ от «___»_____________2020г. | «Согласовано» Заместитель директора по УВР ___________/Канюкова О.В./ «___» _____________ 2020 г. | «Утверждено» Приказ №_____ от «___» __________ 2020 г. Директор___________ /Нешатаева Л.В./ |
КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ
для промежуточной аттестации
по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
для 7 класса
на 2020-2021 учебный год
Составитель: учитель английского языка
Тукачева М.А.
2020
Пояснительная записка
Цель контрольной работы - определить уровень освоения учащимися 7-х классов предметного содержания курса английского языка и выявить элементы содержания, вызывающие наибольшие затруднения у учащихся.
Контрольная работа охватывает содержание Примерных программ основного общего образования по английскому языку. Содержание работы опирается на планируемые результаты освоения учебного материала для 7 класса.
Форма проведения: контрольная работа, состоящая из 4 разделов: аудирования, чтения, лексики/ грамматики и написания личного письма.
Продолжительность контрольной работы - 45 минут.
Используемый УМК:
Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Английский язык: Английский с удовольствием / Enjoy English: Учебник для 7 класса общеобраз. учрежд. – Москва: Астрель, 2016. – 160с.
Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Английский язык: Английский с удовольствием / Enjoy English:: Рабочая тетрадь к учебнику для 7 класса общеобраз. учрежд. – Москва: Астрель, 2016. – 80с.
Система и критерии оценивания: За верное выполнение каждого задания с выбором ответа и с дополнением пропуска обучающийся получает 1 балл, а также за каждое правильно установленное соответствие в заданиях на установление соответствия позиций, представленных в двух множествах и за верное преобразование предложенной начальной формы слова в нужную грамматическую форму.
Если в кратком ответе сделана орфографическая ошибка, ответ считается неверным. За неверный ответ или отсутствие ответа выставляется 0 баллов.
Таким образом, максимальное количество баллов, которое можно набрать в данной работе – 41 и отдельно за личное письмо – 6 баллов.
Максимальное количество баллов – 47 баллов.
47 – 40 баллов (100 - 85%) - «5»
39 – 32 баллов (84 - 68%) - «4»
31 – 24 баллов (67 - 51%) - «3»
23 баллов и меньше (50% и менее) - «2»
КРИТЕРИИ ОЦЕНИВАНИЯ ВЫПОЛНЕНИЯ ЗАДАНИЯ VIII
«Личное письмо по заданной теме»
(Максимум 6 баллов)
Критерий | Баллы |
2 балла | 1 балл | 0 баллов |
Решение коммуникативной задачи (содержание) | Задание выполнено полностью: даны полные ответы на три заданных вопроса. | Задание выполнено частично: - в основной части 2 развернутых предложения; - либо есть ответы на все 3 вопроса, НО они не развернуты или не все они по указанным в задании вопросам | Задание не выполнено: - в основной части менее 2-х предложений; - либо 2 предложения, НО все они не по указанным в задании вопросам |
Социокультурный аспект | | Нормы вежливости, принятые в английском языке, соблюдены практически полностью (обращение, прощальная фраза, подпись на отдельных строках и в соответствии с неофициальным стилем) | Нормы вежливости, принятые в английском языке, соблюдены частично (более 2-х нарушений) |
Лексико-грамматическая сторона речи | Ошибок практически нет (не более 3-х) | Отдельные ошибки, не препятствующие пониманию текста (не более 5-и в сумме) | Более 5-и ошибок, в том числе затрудняющие понимание текста |
Орфографическая правильность речи | | Ошибки отсутствуют или отдельные ошибки, не препятствующие пониманию текста (не более 2-х в сумме) | Более 3-х ошибок, в том числе препятствующие пониманию текста |
Итоговая контрольная работа по английскому языку 7 класс
PART I.
LISTENING COMPREHENSION
I. Listen to the interview with Angela and choose the correct answer.
a) What sport does Angela do?
1) Windsurfing
2) Tennis
3) Cycling
b) Why did Angela start doing her sport?
1) She wanted to keep fit.
2) Her friend did it.
3) Her family are fans of it.
c) Where is Angela planning to spend her summer holidays?
1) Abroad.
2) In the country.
3) At the seaside.
d) Why didn’t Angela take part in the latest competition?
1) She was ill in bed.
2) She was taking an exam.
3) She had injured her leg.
PART II.
READING
II. Read the short texts. For questions 1—6, choose from the information the texts A—F.
Choose in which text you can find the information about:
the typical holiday presents.
the holiday food tradition.
the history of the main symbol.
the colours of the holiday.
a celebration in the countryside.
a cookery sports competition.
A. Orange and black is a great match. We often associate them with Hallowe’en. Traditionally, orange is a symbol of energy and warmth. Orange, brown and gold remind us of autumn and the harvest. Black is a universal symbol of darkness and death. They are used a lot in Hallowe’en celebrations because once it was a festival that marked the line between life and death.
B. In our imagination Christmas always goes together with a nicely decorated Christmas tree. It is believed that the first person to decorate a Christmas tree was Martin Luther, the Protestant reformer. It happened in the 16th century. According to the legend, Martin Luther once saw the stars shining between the branches of a fir tree. He was so impressed by the beauty of the sight that he decided to show this wonderful image to his children. So he brought home a green tree and decorated it with candles.
C. They are popular in England and are held there every year. There are usually several participants and each of them receives a frying pan with a pancake. They have to run, throwing the pancake into the air. The aim is to reach the finishing line without dropping the pancake. It is not easy at all to catch a hot pancake with the frying pan. The winner is the first who crosses the finishing line.
D. People who take St Valentine’s Day seriously think about their gifts in advance — the usual Valentine’s Day gifts include flowers, chocolates, and teddy bears. Many years ago, Valentine’s cards and gifts were sent anonymously. Nowadays people usually write their names on their cards and gifts.
E. Nowadays, many English country towns and villages still celebrate May Day as was done in pre-Roman times. After the cold winter, people welcome the coming of warm and sunny summer. Traditionally, they dance around the maypole, perform the famous Morris dance and choose a May Queen. At the end of the village green party everyone enjoys a huge bonfire.
F. One of the most famous British holiday dishes is figgy pudding, also known as Christmas pudding. It is a bit richer than the usual pudding. Figgy pudding includes fruit, nuts, spices and black treacle. It is usually topped with liqueur. According to tradition, all members of the family take part in making the pudding. One by one they stir the pudding and make wishes. Sometimes the wishes come true.
PART III.
USE OF ENGLISH (GRAMMAR/ VOCABULARY)
III. Put in the article “the” where it is necessary.
Los Angeles is in ………USA.
I often dream of fishing in the rivers of ……. . Russian Federation.
……Italy will always be the best place in the world.
……Australia is famous for kangaroos.
Who had not heard of ……. . . . capital of ………. .Norway?
IV. Put in who or which.
You can’t sit on a chair ……. . is broken.
Give me a book……. . I bought yesterday.
This is a boy……. I met in the cinema.
Don’t eat the mushrooms……… are toxic!
V. Use each verb in Present Simple Passive, Past Simple Passive or Future Simple Passive.
Bread (eat) every day.
The letters (receive) yesterday.
Nick (send) to Moscow next week.
I (give) a very interesting book at the library last Friday.
Many houses (build) in our town every year.
This work (do) tomorrow.
VI. Put in the right form of pronoun.
… (Her/Hers) car is slower than … (my/mine).
What colour are … (your/yours) eyes?
… (Hers/Her) hair is as dark as … (my/mine).
That house over there is … (their/theirs).
These are Nina's toys. The toys are … (mine/his/hers).
VII. Match the word combinations with their translation:
1 | to have problems with homework | a | принимать участие в школьных мероприятиях |
2 | to be frightened | b | учить стихотворения наизусть |
3 | to get a bad marks at school | c | быть напуганным |
4 | to be late for classes | d | посещать школу |
5 | to be fed up | e | иметь чувство юмора |
6 | to be lazy during lessons | f | иметь проблемы с домашним заданием |
7 | to be attentive to your friends problems | g | быть ленивым во время уроков |
8 | to have a sense of humor | h | опаздывать на занятия |
9 | to attend the school | i | быть внимательным к проблемам друзей |
10 | to take part in school activities | j | получать плохие отметки в школе |
11 | to learn long poems by heart | k | быть «сытым по горло» |
PART IV.
WRITING
VIII. You have received a letter from your English-speaking friend, Steve.
...I have caught a bad cold. And I’m staying in bed now. I feel very bored...
... What do you do when you are ill and have to stay at home? What books do you like to read? What do you do to stay healthy? ...
Write him a letter and answer his 3 questions.
Remember the rules of letter writing.
Ключи к итоговой контрольной работе
по английскому языку 7 класс
PART I.
LISTENING COMPREHENSION
I. Listen to the interview with Angela and choose the correct answer.
a) What sport does Angela do?
3) Cycling
b) Why did Angela start doing her sport?
2) Her friend did it.
c) Where is Angela planning to spend her summer holidays?
2) In the country.
d) Why didn’t Angela take part in the latest competition?
1) She was ill in bed.
PART II.
READING
II. Read the short texts. For questions 1—6, choose from the information the texts A—F.
D
F
B
A
E
C
PART III.
USE OF ENGLISH (GRAMMAR/ VOCABULARY)
III. Put in the article “the” where it is necessary.
the
the
-
-
the, -
IV. Put in who or which.
which
which
who
which
V. Use each verb in Present Simple Passive, Past Simple Passive or Future Simple Passive.
Bread is eaten every day.
The letters were received yesterday.
Nick will be sent to Moscow next week.
I was given a very interesting book at the library last Friday.
Many houses are built in our town every year.
This work will be done tomorrow.
VI. Put in the right form of pronoun.
Her car is slower than mine.
What colour are your eyes?
Her hair is as dark as mine.
That house over there is theirs.
These are Nina's toys. The toys are hers.
VII. Match the word combinations with their translation:
1 | to have problems with homework | f | иметь проблемы с домашним заданием |
2 | to be frightened | c | быть напуганным |
3 | to get a bad marks at school | j | получать плохие отметки в школе |
4 | to be late for classes | h | опаздывать на занятия |
5 | to be fed up | k | быть «сытым по горло» |
6 | to be lazy during lessons | g | быть ленивым во время уроков |
7 | to be attentive to your friends problems | i | быть внимательным к проблемам друзей |
8 | to have a sense of humor | e | иметь чувство юмора |
9 | to attend the school | d | посещать школу |
10 | to take part in school activities | a | принимать участие в школьных мероприятиях |
11 | to learn long poems by heart | b | учить стихотворения наизусть |