СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

«Күүнə кеерүл – келн»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
««Күүнə кеерүл – келн»»

Муниципальное казенное общеобразовательное учреждение

«Большецарынская средняя общеобразовательная школа №1»











Методическая разработка урока развития речи в 5 «а» классе

Тема: «Күүнə кеерүл – келн»









Разработала: учитель

калмыцкого языка и литературы

Мукебенова Оксана Анатольевна



2022-2023уч.год.





Кичәлин технологическ зура (Технологическая карта урока)



Багшин нер-усн: Мукебенова Оксана Анатольевна

Көдлдг ормнь: «Ик Царңга 1-гч тойгта дундын школ» гидг муниципальн бюджетәс теткгддг дунд сурһалин бүрдәмҗ

Дааҗах үүл: хальмг келнә болн утх зокъялын багш

Предмет: хальмг келн

Класс: 5 “а” класс

УМК: «Хальмг келн» даслур 7 кл., Харчевникован Р.П., Җинцана Е.А., Жимбин С.В.., Элст, Барин Гер “Герл”, 2008,

көдлмшин девтр «Хальмг келн», 7 кл., Манҗин Е., Онтан З., Элст, Барин Гер “Герл”, 2012

Кичәлин зүсн (Тип урока):келлһ өргҗүллһнә кичәл; усвоения новых знаний,шин медрл олзллһна интегрированн кичәл (интегрированный урок применения знаний на практике).

Метапредметн залһан (связь): литература (поэзия), музыка.

Кичәлин кев (Форма урока): урок-дискуссия с применением ИКТ

Күүкдин көдлмшин кев (Формы работы детей):хамцу болн һанцарн, багар көдллһн (коллективная, индивидуальная, работа по цепочке, в группах)

Багшин көдлмшин кев (Формы работы учителя): сурһульчнрта шинҗллһнә күүндвр тогталһн, (аналитическая беседа с учащимися, демонстрация слайдов).







Технологическая карта урока

Кичәлин күсл:

Цели урока:

1.Дидактическ

1.Дидактическая

- амн урн үгин зѳѳрəс үлгүрмүд, тəəлвртə туульмуд йѳрəлмүд давтллһн

- повторение ранее изученного материала по устному народному творчеству (загадки, пословицы, благопожелания).

- текстәр тодрхаһар көдлдг чадвр өгх, тектсин һол учр-утхинь йилһдг дасхх,

- формировать навык у учащихся вдумчиво работать с текстом, выделяя ключевые понятия и выявляя их основные признаки,

- текст шинҗлдг медвринь гүүдүлх,

- совершенствовать умения учащихся по работе над анализом текста

-толь олзлдг чадвр өгх, орчуллһна кѳдлмш гүүдүлх.

- формировать умение работать со словарем, переводить текст с калмыцкого на русский язык

2. Сурһмҗллһна

2. Воспитательная

Сурһмҗллһна төлә дидактическ күсл күцәлһнә иим таал бүрдәх:

В ходе решения дидактических целей создать условия для воспитания:

- нәрн шагшавдта чинр шиңгәлһнә таал,

- нравственные качества

- хальмг келндəн хару боллһн

- привитие любви к родному языку

- амн урн үгəн медлһн

- бережное отношение к устному народному творчеству

3.Көгҗлтин

3.Развивающая

Төлҗлһнә төлә дидактическ күсл күцәлһнә ... таал бүрдәх:

В ходе условия решения дидактических целей создать условия для развития:

- шунҗ соньмсдг

- познавательной активности

  • оньган өгдг

- наблюдательности

- диалогическ келлһнә

- диалоговой речи

  • сурһульчнрин келлһнә көрң икдүлдг дамшлтын

  • обогащение речевого опыта учащихся

- ухан-тоолвран амн үгәр келдг чадвр өгх;

- формируем умение оформлять свои мысли в устной форме;



Регулятивн УУД:

Регулятивные УУД:

1) Көдлмшин ашар текстин учр-утхин туск ухан-тоолвран медүллһн,

1) формируем умение высказывать своё предположение на основе работы по содержанию текста;

2) Сурһулин үүлдврән тәвгдсн күсллә үнлдг чадвр өгх;

3) Соньмслһна .. чадвр өгх

2) формируем умение оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей;

3) формируем умение осуществлять познавательную рефлексию

Личностн УУД:

Личностные УУД:

1) текстд келгдсн дүрин тускар ухан-тоолврарн хувалцдг чадвр өгх;

1) формируем умение выказывать своё отношение к родному языку,

выражать свои эмоции;

2) Сурһульчнриг үүдәгч чинртәһәр сурһлһна керг-үүлд орлцдг, дассн чадврмудан хоорндан хәрлцәнд идвгтә кевәр олзлдг дассх.

2) формируем мотивации к обучению и целенаправленной

познавательной деятельности;

Кичәлд олзлгдх технологий (Технологии урока): умшлһна

технологий, хамцу - групповая, информационно – коммуникативн

технологий.


Технология продуктивного чтения;


Методическ прием: текстиг әңгләд умшлһн, әңг болһниг шалһлһн, зургар көдллһн

Методические приёмы: чтение с остановками, анализ по частям текста, работа с картиной


Кичәлин үзмр дөңцл: компьютер, мультимедийный проектор,

Оборудование: мультимедийный проектор, экран, компьютер, презентация, раздаточный материал.




















Кичәлин девсң

(Этап урока)

Багшин үүлдвр

(Деятельность учителя)

Сурһульчнриг үүлдвр

(Деятельность учеников)

Тогтасн УУД

(Формируемые УУД)

Бүрдәцин кем Организационный момент

Мендллһн. Кичəлин белдвр шинҗллһн.

Сурһульчнртаһан мендллһн, кичәлд яһҗ белдсинь шинҗлх (Приветствие учащихся; проверка их готовности к уроку).

Мендллһн.

1)Личностные: - нравственно-этическая ориентация

Күүндлһн.

Вводная беседа

Кичәлин төр, күсллә таньлдулх (Сообщение темы, целей и задач урока).


1) Познавательные:

- анализируют, доказывают, аргументируют свою точку зрения

2) Регулятивные:

- постановка цели учебной задачи -планирование своей деятельности

3) Коммуникативные:

- планирование учебного сотрудничества с учителем и со сверстниками, умение слушать и вступать в диалог 4)Личностные:

- умение слушать и вступать в диалог


Кичәлин төр хаһллһна тускар сурвр тәвлһн (Постановка проблемного вопроса):

Тачин Анҗан «Хальмг келн» шүлгəр дамҗад, кичəлин тѳр һарһҗ авлһн:

-Эн шүлгт юуна тускар келгднə?

-Эндр кичəлд юуна тускар күундхвидн?

(Сурһульчнрин хәрү.)






-Эн шүлгт хальмг келнə тускар келгднə?

- Тѳрскн хальмг келнə тускар.

Толин кѳдлмш

- Энд таднд медгдго үгмүд бәәнә. Эн үгмүд экран деер бичәтә. Нааран оньган өгтн.

Заяч(заясн) - бог, ангел хранитель

Кишг – счастье

Зөөр – богатство

Зөв – утверждение, согласие

Хазн – казна Слайд 4





Үлгүрмүд умшад, келнə ээдрлһ һарһлһн.





Аң аңгасн аң аңнна.

Җирмәхәг җаал җаҗлҗана.


Багшин үг: Ямаран чигн келн орс, хальмг , чичен даргин … күүнә кеерүл болдмн. Мана Хальмг Таңһчд олн келн эмтн бәәнә. Тадн медҗ автн. Ик Царңгд хөрн долан келн әмтн бәәнә. Мини герин зүн таласнь – орс өрк-бүл, барун таласнь – чечен.

Сурврмуд тəвлһн:

- Чини патьрин өөр ямаран келн-улс бәәнә?

- Элст балһснд ямаран келн-улс бәәнә?

- Элтин эмтн хоорндан яһҗ бәәнә?

Багшин үг: Мана нарт делкән улс ни- негн бәәх зөвтә.Мана Ик Царнг улс , ни-негн бәәх зәвтә. Тер цагт дән-да Ямаран чигн келн эмтн эврә келтә. Мини Төрскн келн- хальмг келн. Би хальмг келндән дуртав!Мини хальмг келн күчтә, байн, хааҗ болшго нарн! Би үлгүрмүд, тәәлвртә туульс, дуд дуулнав. Хальмг келн мини - кеерүл.

- Чини төрскн келн ямаран?

- Чини хальмг келнә багш кемб?

Сурһульчнр Зая-Пандитан туск ахр презентац хәләлһн.









Мини патьрин өөр орс,…,… келн-улс бәәнә.

- Элст балһснд …,…. келн-улс бәәнә.















- Мини төрскн келн хальмг келн.

- Мини хальмг келнә багш …….


- Мина кичәлин төр эн үлгүрин нег әңгнь. Хойрдгч әңгнь – «…,келнә кеерүл – үлгүр» Слайд 7

- Ямаран үлгүрмүд меднәт, келтн

- Ямаран тәәлвртә туульс меднәт, келтн?

Үлгүрмүд, тәәлвртә туульс – эн мана хальмг келнә кеерүл. Амн урн үгин зөөр медсн күн цецн. Әмтн дунд эн күн сәәхн болҗ тоолгдна.






Күүкд медсн тəəлвртə туульмудан, үлгүрмүдəн, йѳрəлмүдəн келҗ ѳгнə.



Текстəр кѳдллһн, орчлуллһн, сурврмудт хəрү ѳглһн,умшлһн.


Мини келн - хальмг келн .Эн һольшг, сəəхн келн. Хальмг улст «Күүнə кеерүл - келн, келнə кеерүл- үлгүр» гидг цецн үгмүд бəəнə. Эврə келəн медсн күн байн. Мана классин сурһульчнр тѳрскн келəн дасхар зүткҗəнə. Би шүлгүд чееҗəр дасхдан дуртав. Мана багш: «Келəн дастн, күүндтн» - гиж келнə. (Слайд 8)

А) Сурврмуд тəвлһн:

- Чини тѳрскн келн ямаран?

- Хальмг келн ямаран?

- Келнə туск хальмг улст ямаран үлгүр бəəнə?

- Орс келнд эн үлгүриг орчултн.

- Тадн тѳрскн келəн дасчанат?

- Кен хальмг келəр шүлгүд меднə? Слайд 9




Нег-хойр сурһульчар умшулх,цугтан текст орчуллһн.









Мини тѳрскн келн хальмг келн?

- Хальмг келн һольшг,сəəхн….?

- Орс келнд эн үлгүриг орчултн.


1) Познавательные:

- поиск и выделение необходимой информации

- умение структурировать знания, постановка и формулировка проблемы, умение осознанно и произвольно строить речевые высказывания

3)Личностные:

- умение слушать и вступать в диалог

Синквейн тогталһн


2 багд хувагдад, текстəс 1 бəəлһнə нер, 2 чинрлгч нер, 3 үүлдəгч болн һол уха медүлҗəх үг олҗ авлһн.

Келн

Һольшг,сəəхн

Дастн,зүткҗəнə.

Хальмг келн

2) Регулятивные:

- целеполагание как постановка учебной задачи,

- планирование,

- прогнозирование.


Грамматикар кѳдллһн


3. А) Удан эгшгтə үгмүд шүүҗ келлһн.

Б) Дуута болн дүлə хадврмуд темдглһн.

В) Үлгүрт бəəх бəəлһнə нердин киискврмүдинь темдглһн.






Ашлвр (рефлексия):

(Слайд 7) Хальмг тег. Шин төр батллһн Закрепление изученного материала

Дегтрәр көдллһн (2-гч д., 108 х.). Цегмүдин орчд олзлх үгмүд кергтә киискврт буулһҗ бичлһн.


2) Регулятивные:

Дать оценку своей работе.

III. Товчлгч девсң (Заключительный этап)


- Мана кичəлин тѳр ямаран билə?

- Юуна тускар бидн күүндүвидн?

- Мана келн ямаран?

- Көвүд-күүкд, кенд эндрк кичәл таасгдв?

- Күүнə кеерүл –келн,келнə кеерүл-үлгүр.

Хальмг келнə тускар күүндвидн


V. Герин даалһвр (Домашнее задание)


Тана дурар, нег шүлг, ду, эс гиҗ үлгүр чееҗəр дастн.




VI. Темдгүд (Оценки)