Багьудилашалси (образовательные) - Рабадан Нуровла г1ямруличила ва творчестволичила багьуди бедни, илала творчествола тематикаличила аргъахъни, дурх1нала багьуди гьалабях1 арбукни, илдала мух1лила гъай чеункъдарни.
Гьалабях1 башнилашалси (развивающие) - мурхьли пикрибик1ахъес дурх1ни бурсибарни,: х1еруди бузахъес , цугбурцахъес, анализ бирахъес, ахарла пикриличи башахъес дурх1ни бурсибарни; группабазиб бузахъес бурсибарни, дурх1нала творческий бурсидешлуми гьаладях1 ардукни, дарга мезли гъайбик1ахъес бурсибарни.
Бяркълашалси (воспитательные) - адамтала г1якьлулашал жагадеш чебаахъни ; вег1ла культураличи, тарихличи, мезличи диги адикьни, царх1илти миллатуналара х1урматбирахъни.
Гьаладурцути х1екьани (планируемые результаты): г1якьлу-дагьрилашал дурх1ни гьалабях1 арбукни, Рабадан Нуровла творчестволичил тянишбарни.
Дарсла этапуни | Учительла х1янчи | Дурх1нала х1янчи | УУД |
Мотивация познавательной деятельности. |
Дарсличи х1ядурбарни. | Слайд №2: (иллюстрация бабочки в ладонях, спокойная музыка) Гьачам адамли пикрибарили уили сай г1якьлукарлизи аргъахъес.сунени гьар-се сек1ал дални. Илини някълизи диг1янбарили сай къабулдан ва хьарбаили саби: « Бура набзи диг1янбарибси къабулдан миц1ирсил ах1енал?» Сай биалли пикриик1ули сай: « Миц1ирси саби вик1алли – бубк1ахъис, бебк1ибси саби вик1алли – пархбулхъахъис». Пикриухъи, г1якьлукарли иб: « Суал арзни х1ела някъбазиб саби» . - Дурх1ни, ишбарх1и дарс г1ях1ил бетерхни х1ушала някъбазиб саби. | Дарсличи х1ядурбирар. | Иргъу. |
Хъули х1янчи ахтардибарни | -Мурт ак1убсири Х.Г1яб- дуллаева? - Сегъуна манзил х1ерриубсири ил? - Сегъунти далуйта руч1ес рех1ихьибсири ил? -Бег1тани илала кьисматсегъуна чеббик1ибсири ? - Кьисмаличи къашили риъни ил сен-сен багьурра? -Сен ил жявли ребк1ибсири? -Сегъунти жанрла произведениебири Хадижала? -Сунела произведениебазиб – Илини адамти селичи жибири, сеъунтили биахъес дигулри илди? - Чиди миллатла адамри ил? Илала далайла бут1а урк1иличиб бурахъулра. | 2 Актуализация знаний: Х. Г1ябдуллаевала биография ва далай дуру. | П: вег1ла багьудила даража кабизахъни; анализ барни. |
Дарсла тема ва мурад кадизахъни. | Слайд №3: - Чиди манзиллизиб х1ербиубтири далайчиби Г1. Батирай, Инхолан Г1ялих1яжи, Х. Г1ябдуллаева? - Ил манзилла литература селичибли дек1арбулхъули? -Ишбарх1и селичила гъайдик1ех1е? -Бархьси саби, революциялис гьалабси литература буч1ех1е, тянишдирех1е даргала далайчи, революционер Р.Нуровличил. | Учительла суалтас жавабти луга. | П: Бяркълашалти мурадуни кадизахъни К: мух1лила гъайличил вег1ла пикруми дурни; |
Организация познавательной деятельности |
Сагаси тема бурни: Тема кайгахъу: | Биография Р.Нуровла къант1ли буру. Далай «Х1ябал дус» саркъахъили, г1ур баянбирули буч1а. Дурх1нази биографиялизирад бек1лидиубти баянти дургахъу. | Иргъу Жузлизибад сагаси ибси бургу. | П: осознанное построение речевого высказывания в письменной форме Р: чула баркьудлумала гьаб-г1ергъидешличила буру. П: (общеучебные) бек1либиубсиъуна кабилзахъа,х1яжатси материал чеббирк1у. |
Работа в группах с пословицами разных тематических групп. | Кьукьначи бурт1ех1е класс. Гьарил кьукьяла лер к1ап1ри – биографиялизирад баянти делк1ести. . | Группабазиб х1янчи дурабурк1у: - Р.Нуров ак1убси сай…. - Илини багьуди касиб…. - Сен-сен ил гьалабла низамличи къаршили дураухъунсири? - Сен Р.Нуров туснакъварибсири? - Чинав узули калуна далайчи? - Секьяйда ил вебк1ибсири? - Сунела далуйтазир чиди темаби ахъдурцули вири далайчини? | К: кьукьназиббузес бурсибирар. – Р: къияндикибх1ели, вег1 низам-кьяйдаличи вак1ни; – П: анализ, обобщение, классификация; – П: текстлизибад г1яг1ниси чеббикни; – П: сабабра шарт1ра кадизахъни; – К:вег1ла пикри таманни ва г1ячихъли аргахъни; – К: мух1лила гъайличил вег1ла пикри бурни;, ил бархьси биъни аргъахъни; – Л: лебталалра х1янчилизиб гьарилла даражаличила аргъни; – П: х1янчи гьаб-г1ергъили бирни. |
Физминутка. | Адизирая. Нуни дахъал далуйти далас. Х1ушаб лебтасалра дурис.( гьар шайчи ласбирхъу) Нушачи шадир дак1ая (кьяшми ахъдурцу) Мераначи кадиая. | | |
Подведение итогов |
Рефлексия. | Дарсличила х1ушала сегъуна пикри калунал балех1е. Синквейн бирех1е. 1 Существительное. 2 прилагательное. 3 глагол. 4 пикри бух1набуцибси фраза. 5 вывод. Х1ердизирая, дила се бетаурал: Рабадан духуси, жигарчевси Ургъулри, урухх1ек1улри,далайик1улри Г1ях1ти г1ямрулиг1ив умц1улри. Ургъан. | Чула синквенти дуч1а. | – Л: буч1усиматериаллизиб адамдешличила буруси аргъни; – П: текс аргъни, г1яг1ниси ибси чеббик1ни; – Р: чекайзни, бархьбарни, кьимат; – П: рефлексия. – П: х1янчи ахтардибарнива кьиматлабарни; – Л: вег1ла х1янчи кьиматлабарни; – Л: вег1ла сархибдешличила / гьарх1ебизниличила аргъни; – К:вег1ла пикри таманни ва якьинни аргъахъни; – К: вег1ла пикри бархьси биъни кабизахъни; царх1илтала пикрумачилара хъумх1ертни; – К: багьуди касес царх1илтачил х1янчи бузахъни;; – Л: следование в поведении моральным нормам и этическим требованиям. |
Кьиматуни кадатни. | Кьиматуни кадалта ва иргъахъу. | | – П: пикрумала гьаб-г1ергъидеш кабилзахъа, шарт1 кабилзахъа |
Хъули х1янчи. | Хъули х1янчи бедлуга. Хъарбаркь иргъахъу: биография Р.Нуровла чеббурес ва «Х1ябал дус» далайла бут1а урк1иличиб бурес. | Дневникунази хъули х1янчи лук1а. | - П:вег1ли г1яг1ниси ибси чеббик1ес бални. |