СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Даргала литературала дарс. Тема Р.Нуров "Х1ябал дус"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Знакомство с творчеством известного дагестанского поэта, революционера Р. Нурова. Произведение основано на реальных событиях, так как поэт описывает свои годы проведенные в тюрьме.

Просмотр содержимого документа
«Даргала литературала дарс. Тема Р.Нуров "Х1ябал дус"»

Технологическая карта урока литературы в 7 классе на тему:


Р. Нуров «Х1ябал дус»


Дарсла мурад: Рабадан Нуровла г1ямрула ва творчествола гьуйчил дурх1ни тянишбарни. Революцялис гьаларти г1ямруличила аргъахъни, цугдуцахъни ишх1елила г1ямруличил.

Масъулти:

  • Багьудилашалси (образовательные)  - Рабадан Нуровла г1ямруличила ва творчестволичила багьуди бедни, илала творчествола тематикаличила аргъахъни, дурх1нала багьуди гьалабях1 арбукни, илдала мух1лила гъай чеункъдарни.

  • Гьалабях1 башнилашалси (развивающие) - мурхьли пикрибик1ахъес дурх1ни бурсибарни,: х1еруди бузахъес , цугбурцахъес, анализ бирахъес, ахарла пикриличи башахъес дурх1ни бурсибарни; группабазиб бузахъес бурсибарни, дурх1нала творческий бурсидешлуми гьаладях1 ардукни, дарга мезли гъайбик1ахъес бурсибарни.

  • Бяркълашалси (воспитательные) - адамтала г1якьлулашал жагадеш чебаахъни ; вег1ла культураличи, тарихличи, мезличи диги адикьни, царх1илти миллатуналара х1урматбирахъни.
    Гьаладурцути х1екьани (планируемые результаты): г1якьлу-дагьрилашал дурх1ни гьалабях1 арбукни, Рабадан Нуровла творчестволичил тянишбарни.

Г1илмулашалти (предметные): адамтала гьалав дурх1ни урухх1ек1ахъули гъайбик1ахъес бурсибарни, художественный девличи чекабизниличи бурсибарни, белч1унсиличила яра аргъибсиличила таманси чула пикри абикьни, гьарил дурх1яла сунела багьудила даража, пикри, сунени х1янчи бирес бални, тема багьес ибси кьас, сагаси багьес гъира адикьни.

Метапредметные: историяличил, географияличил бархбас бузахъни.

Вег1ла (Личностные) чула белч1удилис бархьси кьимат бедлугни, вег1ла багьудила даражалис кьимат бедни, х1ергъибси багьес ибси кьас ак1ахъни.

Бяркълашалти (Познавательные) – дарсличиб касибси багьуди бут1ни, чула чуни бархьли пикри мух1лилашал ва белк1лашал каргьни, белч1ни, аргъни, илабад х1яжатси чеббик1или, вывод барни.

Низам – кьяйдаличи бушнилашал (Регулятивные) – багьудилашал мурад аргъни, ил мурад х1ясибли чула х1янчи чеббирк1у, г1яг1нити дарсдешлуми диру, хат1аби баяндиру, учительли кадатурти кьиматуни дархьти диъни иргъу, чула х1янчи бархьли кьиматлабиру.

Тип урока: комбинированный.


Технологическая карта



Дарсла этапуни


Учительла х1янчи


Дурх1нала х1янчи


УУД


Мотивация познавательной деятельности.



Дарсличи х1ядурбарни.

Слайд №2: (иллюстрация бабочки в ладонях, спокойная музыка)

Гьачам адамли пикрибарили уили сай г1якьлукарлизи аргъахъес.сунени гьар-се сек1ал дални. Илини някълизи диг1янбарили сай къабулдан ва хьарбаили саби: « Бура набзи диг1янбарибси къабулдан миц1ирсил ах1енал?» Сай биалли пикриик1ули сай:

« Миц1ирси саби вик1алли – бубк1ахъис, бебк1ибси саби вик1алли – пархбулхъахъис». Пикриухъи, г1якьлукарли иб: « Суал арзни х1ела някъбазиб саби» .

- Дурх1ни, ишбарх1и дарс г1ях1ил бетерхни х1ушала някъбазиб саби.


Дарсличи х1ядурбирар.

Иргъу.




Хъули х1янчи ахтардибарни




-Мурт ак1убсири Х.Г1яб-

дуллаева?

- Сегъуна манзил х1ерриубсири ил?

- Сегъунти далуйта руч1ес рех1ихьибсири ил?

-Бег1тани илала кьисматсегъуна чеббик1ибсири ?

- Кьисмаличи къашили риъни ил сен-сен багьурра?

-Сен ил жявли ребк1ибсири?

-Сегъунти жанрла произведениебири Хадижала?

-Сунела произведениебазиб – Илини адамти селичи жибири, сеъунтили биахъес дигулри илди?

- Чиди миллатла адамри ил?



Илала далайла бут1а урк1иличиб бурахъулра.

2 Актуализация знаний:



Х. Г1ябдуллаевала биография ва далай дуру.




П: вег1ла багьудила даража кабизахъни; анализ барни.




Дарсла тема ва мурад кадизахъни.

Слайд №3:

- Чиди манзиллизиб х1ербиубтири далайчиби Г1. Батирай, Инхолан Г1ялих1яжи, Х. Г1ябдуллаева?

- Ил манзилла литература селичибли дек1арбулхъули?

-Ишбарх1и селичила гъайдик1ех1е?

-Бархьси саби, революциялис гьалабси литература буч1ех1е, тянишдирех1е даргала далайчи, революционер Р.Нуровличил.




Учительла суалтас жавабти луга.



П:

Бяркълашалти мурадуни кадизахъни

К: мух1лила гъайличил вег1ла пикруми дурни;

Организация познавательной деятельности

Сагаси тема бурни:






Тема кайгахъу:



Биография Р.Нуровла къант1ли буру.

Далай «Х1ябал дус» саркъахъили, г1ур баянбирули буч1а.



Дурх1нази биографиялизирад бек1лидиубти баянти дургахъу.





Иргъу







Жузлизибад сагаси ибси бургу.









П: осознанное построение речевого высказывания в письменной форме


Р: чула баркьудлумала гьаб-г1ергъидешличила буру.


П: (общеучебные) бек1либиубсиъуна кабилзахъа,х1яжатси материал чеббирк1у.

Работа в группах с пословицами разных тематических групп.

Кьукьначи бурт1ех1е класс. Гьарил кьукьяла лер к1ап1ри – биографиялизирад баянти делк1ести.









.























Группабазиб х1янчи дурабурк1у:


- Р.Нуров ак1убси сай….

- Илини багьуди касиб….

- Сен-сен ил гьалабла низамличи къаршили дураухъунсири?

- Сен Р.Нуров туснакъварибсири?

- Чинав узули калуна далайчи?

- Секьяйда ил вебк1ибсири?

- Сунела далуйтазир чиди темаби ахъдурцули вири далайчини?


К: кьукьназиббузес бурсибирар.

– Р: къияндикибх1ели, вег1 низам-кьяйдаличи вак1ни;

– П: анализ, обобщение, классификация;

– П: текстлизибад г1яг1ниси чеббикни;

– П: сабабра шарт1ра кадизахъни;

– К:вег1ла пикри таманни ва г1ячихъли аргахъни;

– К: мух1лила гъайличил вег1ла пикри бурни;, ил бархьси биъни аргъахъни;

– Л: лебталалра х1янчилизиб гьарилла даражаличила аргъни;

– П: х1янчи гьаб-г1ергъили бирни.

Физминутка.

Адизирая.

Нуни дахъал далуйти далас.

Х1ушаб лебтасалра дурис.( гьар шайчи ласбирхъу)

Нушачи шадир дак1ая (кьяшми ахъдурцу)

Мераначи кадиая.




Подведение итогов

Рефлексия.


Дарсличила х1ушала сегъуна пикри калунал балех1е.

Синквейн бирех1е.

1 Существительное.

2 прилагательное.

3 глагол.

4 пикри бух1набуцибси фраза.

5 вывод.


Х1ердизирая, дила се бетаурал:

Рабадан

духуси, жигарчевси

Ургъулри, урухх1ек1улри,далайик1улри

Г1ях1ти г1ямрулиг1ив умц1улри.

Ургъан.



Чула синквенти дуч1а.













– Л: буч1усиматериаллизиб адамдешличила буруси аргъни;

– П: текс аргъни, г1яг1ниси ибси чеббик1ни;

– Р: чекайзни, бархьбарни, кьимат;

– П: рефлексия.

– П: х1янчи ахтардибарнива кьиматлабарни;

– Л: вег1ла х1янчи кьиматлабарни;

– Л: вег1ла сархибдешличила / гьарх1ебизниличила аргъни;

– К:вег1ла пикри таманни ва якьинни аргъахъни;

– К: вег1ла пикри бархьси биъни кабизахъни; царх1илтала пикрумачилара хъумх1ертни;

– К: багьуди касес царх1илтачил х1янчи бузахъни;;

– Л: следование в поведении моральным нормам и этическим требованиям.

Кьиматуни кадатни.


Кьиматуни кадалта ва иргъахъу.


– П: пикрумала гьаб-г1ергъидеш кабилзахъа, шарт1 кабилзахъа


Хъули х1янчи.


Хъули х1янчи бедлуга. Хъарбаркь иргъахъу: биография Р.Нуровла чеббурес ва «Х1ябал дус» далайла бут1а урк1иличиб бурес.

Дневникунази хъули х1янчи лук1а.

- П:вег1ли г1яг1ниси ибси чеббик1ес бални.