СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Faraday Puts Electricity to Work

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный материал может быть использован при изучении темы "Знаменитые люди страны изучаемого языкая". Снабжён послетекстовым грамматическим заданием и заданием для развития устной речи.

Просмотр содержимого документа
«Faraday Puts Electricity to Work»

Faraday puts electricity to work

  1. Michael Faraday, who was born in 1891 and died in 1867, gathered together and set in order all the work of the scientists who had worked on electrical problems before him.

  2. In 1823, he discovered how to make an electrical motor. In 1831, he build the first generator, then called it dynamo. The modern car has both a starting motor and the generator. The starting motor draws electric current from the car battery to start the powerful gasoline engine. The generator is driven by the gasoline engine to recharge the battery and to furnish electric power for all the electrical conveniences in the car.

  3. In 1833, Faraday discovered the effect of passing an electric current through certain solutions. He called these effects the laws of electrolysis. This has made possible the refinement of metals, silver and gold plating, and the manufacture of many chemical products.

  4. As a result of Faraday’s work, Morse was able to invent the electro-magnetic telegraph, Bell – the telephone, and Edison – the electric light.

Выпишите из текста по абзацам следующие грамматические явления:

  1. глагол в Past Simple из 1 абзаца,

  2. глаголы в Past Simple из 2 абзаца, выражающие последовательность действий,

  3. глаголы в форме Infinitive со значением “для того чтобы…” из 3 абзаца,

  4. существительное и два прилагательных из 3 абзаца, образованных при помощи словообразовательных суффиксов,

  5. глагол, говорящий о результатах исследования Фарадея, из 3 абзаца,

  6. глагол, выражающий возможность дальнейших изобретений, из 4 абзаца.

Ответьте на вопросы:

  1. Was Faraday a true scientist?

  2. He lived in the 19th century, didn’t he?

  3. Why did he work at passing an electric current through certain solutions?

  4. Was Faraday’s work useful only for chemistry or for any other inventions?

Объясните, пожалуйста:

  1. “He gathered together all the work of the scientists…”

  2. “He called these effects the laws of electrolysis.”

  3. Morse, bell and Edison were able to make their inventions.

Обсудите:

  1. “Faraday puts electricity to work.”

  2. Inventions are very closely connected (or interact).

Кратко перескажите текст по абзацам.