СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Foreign languages in my life Подготовила ученица 8Б класса Тедеева Алла.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок подготовлен на День учителя.  Формирование коммуникативной культуры школьников, развитие речевого умения, формирование грамматических навыков говорения, развитие навыков аудирования с различной стратегией;

Просмотр содержимого документа
«Foreign languages in my life Подготовила ученица 8Б класса Тедеева Алла.»

Тема урока:

Foreign languages in my life

Подготовила ученица 8Б класса Тедеева Алла.

Научный руководитель учитель англ. яз. Базаева З.А.


Цели урока:

Образовательная - формирование коммуникативной культуры школьников, развитие речевого умения, формирование грамматических навыков говорения, развитие навыков аудирования с различной стратегией;

Развивающая - развитие способностей к сравнению и сопоставлению, формулированию выводов из услышанного и прочитанного, развитие коммуникабельности (способности к общению в парах и группах), развитие познавательного интереса, вовлечение учащихся в творческую деятельность, развитие способностей к логическому изложению, к формулированию выводов;

Тип урока – систематизация ЗУН.

Воспитательная - воспитание уважительного отношения к другой культуре, более глубокое осознание своей культуры через контекст культуры англоязычных стран, формирование потребности и способности к стремлению понимать истинные причины популярности английского языка, способности понимать чужую точку зрения на проблему причин его популярности, формирование способности к совместной работе в группе, достигать согласия в условиях различных взглядов, воспитание чувства ответственности за совместную работу.

Оборудование: Классная доска, экран, компьютеры, проектор, учебник, раздаточный материал.

Начало урока. (5 мин)

Приветствие:

А.Т. - Good morning! How are you? How are you getting on?

P1- fine, thanks. P2-I’m OK. ….

А.Т. - I’m sure that you are full of energy and ready to work hard. You see we have many guests today. They are English teachers. So they are good at languages. But not all people are good at foreign languages.

А.Т.- You see how hard the work of a teacher is!! So what are we going to talk about today? Did you guess the topic?

P1- Learning English language as a second one.

P2- Problems with learning.

P3- May be, learning strategies

А.Т.-You are right. What questions would you like to discuss today?




P1-Why do people learn foreign languages?

P2-What is the most popular language in the world?

P3-How to be successful in learning English?

P3-What makes people learn English?

P4-How to cope with problems while learning English?

P5-What language is the most/least spoken in the world? …..

А.Т.-Let’s concentrate our attention on 3 main questions. (слайд №3)-1 мин

А.Т.- Let’s start working. You have sheets of paper on the desks. Listen and fill in the chart (видео фрагмент « The Top 10 Languages of the World.»

А.Т. - We have answered to the second question of out lesson. “What is the most popular language in the world?”

P1- Chinise language. Mandarin(***Mandarin) = Mandarin Chinese китайский язык

Синоним: Putonghua, Modern Standard Chinese

(Mandarin) = Mandarin Chinese ист. мандаринский диалект китайского языка)-доска

А.T.-Well, we have mentioned some countries and languages. But it’s not so easy to learn a foreign language. What can be done? Work in pairs and make a dialogue, using the scheme.

P1- Have you ever thought of learning (German)… at any courses?

P2- Oh, what a question to ask? Of course, I have. Have you ever been to …(Germany).?

P1- No, I’m sorry to say, I haven’t, but I’d like to visit this country. That’s why I want to learn ….(German)

P2- O’K. Why not? I think it’s a clever decision. -

Опорная таблица (раздаточный материал)

Country Language

Brazil

Brazilian

Portuguese

China

Chinese

France

French

Germany

German

Japan

Japanese

Poland

Polish

Romania

Romanian

Spain

Spanish

Italy

Italian

Greece

Greek

Korea

Korean

А.Т. -Thanks. By the way, remind me the most well-known English-speaking countries!

P1-Australia, Canada, England, India, Ireland, New Zealand, USA

А.Т. -You are right, but I’d like to increase your list of English-speaking countries. Watch the episode. Practice your reading and pronunciation. (видео фрагмент урока «English-speaking countries» 2 мин

1.England, Wales, Scotland, Northern Ireland are

a) also native English speakers

2.Americans are

b)Wellington

3.the capital of New Zealand is

c)varieties of English

4.the official language in Singapore is

d) all part of Great Britain

5.English is not

e) the most common first language in the world

6.There are many

f)English


Закрепление пройденного материала

А.Т. -All your answers are correct. So, why should we learn English? How to be successful in learning English? Be ready to answer these questions, after watching the film (видео фрагмент « why it is important to learn English» 1 мин (слайд №6)

А.Т. -Work in groups of 3-4. Make a list of reasons why people learn foreign languages.

А.Т. –Let’s compare our lists

А.Т. - OK. Sum everything up and tell me your opinion.

Монологическое высказывание.

P1- Why do people learn foreign languages? Каркусов Михаил

P2- How to be successful in learning English? Каркусов Георгий

А.Т. -Thanks, and one more task for you today. Some people say English isn’t a world language but American is. Work in pairs. You can see some opinions about British and American English.

Ask your partner which side (s)he is in? Why does (s)he think so? Give your opinion.

Заключительная часть

А.Т. - So, I think we have answered the questions we have put at the beginning of the lesson and say what you have learnt at today’s lesson.

Рефлексия

P1- I have learnt about .

P2-I have listened about

P3- As for me, now I have got some information about

P4-I have got some interesting information about ….

А.T.-Our lesson is going to be end. You’ve worked hard and learnt a lot of useful things. Everybody deserves good and explant marks. But I also want you to mark your answer yourselves. Tick in the control cards the columns you took part in.№6 (слайд 11) Приложение№7

Домашнее задание

Make a poster “ Foreign languages in my life”