Тешкерюв иш №1 «Мектеп - бильги чокърагъы»
Вариант №1.
1. «Мектеп меним кунешим» шиирини ким язды?
а) Н.Умеров; б) Э.Ибраим.
2. «Сабырлыкъ» икяесинде огъланларнынъ къайсы бири дерслерини биринджи япты?
а) Осман; б) Мустафа.
3. Я.Шакир - Али насыл шиирни язды?
а) Ана тилим; б) Окъу.яз!
4. «Мен лаф этем» йырынынъ бегенген бейитини дефтеринъизге язынъыз.
5. Аталар сёзлерининъ девамыны язынъыз.
Сабырнынъ тюбю - … … .
Китап - … … .
6. Сёзнинъ манасыны анълатынъыз
Джылт-
Эвлят-
Вариант №2.
1. «Окъу,яз» шиирини ким язды?
а) Я. Шакир-Али; б) Э.Ибраим.
2. «Сабырлыкъ» икяесинде «сабырлыкъ» сёзю кимнинъ акъылына келе
а) Османнынъ; б) Мустафанынъ
3. С. Усеинов насыл шиирни язды?
а) Ана тилим; б) Мен лаф этем
4. «Мен лаф этем» йырынынъ бегенген бейитини дефтеринъизге язынъыз.
5. Аталар сёзлерининъ девамыны язынъыз.
Бильги алмакъ - иненен … … .
Китап - … … .
6. Сёзнинъ манасыны анълатынъыз
Ульке-
Илим-
Тестовые задания – динамичная форма проверки, направленная на установление уровня сформированности умения использовать свои знания в нестандартных учебных ситуациях.
Оценки:
«5» – верно выполнено более 3/4 заданий.
«4» – верно выполнено 3/4 заданий.
«3» – верно выполнено 1/2 заданий.
«2» – верно выполнено менее 1/2 заданий.
Незарет иши №1 (Итоговая контрольная работа №1)
Вариант №1.
1. «Тылсымлы юзюк» масалында къызчыкъларнынъ адларыны къайд этинъиз.
а) Фатма,Зоре. б) Айше,Шерфе.
2. «Койлю ве тильки» масалында койлю насыл эйилик япа?
а) Къашкъырны авджылардан къуртара.
б) Тилькини авджылардан къуртара.
в) Авджыларны къашкъырдан къуртара.
3. Тезайтымны бельгиленъиз:
а) Бир, эки, он алты,
Денъиздеки къаралты.
Инанмасанъ сай да бакъ,
Он алтыдыр,он алты.
б) Бир далда эки къартал:
Бири къарт къартал,
Бири яш къартал.
4. Аталар сёзюни девам этинъиз:
Аш десенъ - … , иш десенъ - … .
5. Айненни бу недир?
А) икметли, догъру ве терен маналы ибарелердир
Б) бешик йыры
6.Берильген джумле «Олар фындыкъ ашап, къабукъларыны дагъ ёлуна ташлап – ташлап кетелер» къайсы масалдан алынгъан?
а) «Койлю ве тильки»
б) «Тылсымлы юзюк»
Вариант №2.
1. «Тылсымлы юзюк» масалында къызчыкъларнынъ къайсы бири ишкир эди?
а) Айше б) Шерфе.
2. «Койлю ве тильки» масалында авджылар кимнинъ пешине тюшелер
а) тилькининъ
б) къашкъырнынъ
в) аювнынъ
3. Сайымны бельгиленъиз:
а) Бир, эки, он алты,
Денъиздеки къаралты.
Инанмасанъ сай да бакъ,
Он алтыдыр,он алты.
б) Бир далда эки къартал:
Бири къарт къартал,
Бири яш къартал.
4. Аталар сёзюни девам этинъиз:
Ишлемеген - …… .
5. Аталар сёзлери бу недир?
А) икметли, догъру ве терен маналы ибарелердир
Б) бешик йыры
6. Берильген джумле «Къашкъыр деръал чувалгъа кире ве онынъ ичинде сес-солукъ чыкъармай ята» къайсы масалдан алынгъан?
а) «Тылсымлы юзюк»
б) Койлю ве тильки»
Тестовые задания – динамичная форма проверки, направленная на установление уровня сформированности умения использовать свои знания в нестандартных учебных ситуациях.
Оценки:
«5» – верно выполнено более 3/4 заданий.
«4» – верно выполнено 3/4 заданий.
«3» – верно выполнено 1/2 заданий.
«2» – верно выполнено менее 1/2 заданий.
Тешкерюв иш №1 «Кузь кельди»
Вариант №1
1. «Ягъмур ягъа гедже – куньдюз» сатырлары къайсы шиирден алынгъан?
А) «Кузь»
Б) «Октябрь»
2.Торгъайчыкъ сувукътан къайсы терекнинъ пытакъларында сакълана?
а) пелит; б) чам; в) тал.
3. Х.К.Андерсиннинъ икяесинде насыл къушлар акъкъында айтыла?
А) акъкъушлар
Б) къаралгъачлар
В)торгъайлар
4. «Октябрь» шиирини ким язды?
А) З.Джавтобелли Б) Ф. Мамединов
5.А. Коринецнинъ шииринде насыл мейва акъкъында айтыла?
А) нар Б) алма В) эрик
6. Бу не вакъыт ола?
Пишип бите мейвалар,
Сарарып сола япракълар.
Ягъа сувукъ ягъмурлар,
Учып кетелер къушлар.
А) баарьде Б)кузьде В) язда
Тестовые задания – динамичная форма проверки, направленная на установление уровня сформированности умения использовать свои знания в нестандартных учебных ситуациях.
Оценки:
«5» – верно выполнено более 3/4 заданий.
«4» – верно выполнено 3/4 заданий.
«3» – верно выполнено 1/2 заданий.
«2» – верно выполнено менее 1/2 заданий.
Давушнен окъув№1 (Чтение вслух)
Атеш не олгъаныны билем
(масал)
Омюринде ильк кере учмакъта олгьан торгьайчыкъ этрафта корюнген эр бир шейни анасындан сорай бере:
Ана, я бу не? Бу насыл шей?
Анасы онъа сабырнен ернинъ не олгъаныны, от не экенини, терек не экенини, тавукъ не олгъаныны айры-айры анълата. Торгьайчыкъ кокте нур сачып тургъан топну корип къала ве:
Ана, ана, я бу не? — деп сорай.
Бу кунеш, — дей ана торгьай.
Я о насыл шей?
Баласынынъ суаллеринден джаны сыкъылгъан торгьай ана:
О, атештир! О да санъа не керек олды? — дей ачувнен.
Мен атешнинъ не олгъаныны бильмек истейим,—деп, чивильдей торгъайчыкъ ве кунешке учып кете. Кунешке якъынлашкъанда, къанатчыкълары янып башлагьаныны дуйгъан торгъайчыкъ тез-тез артына къайта.
О, эеджаннен беклеп тургъан анасынынъ янына учып келе ве: — Ана, ана! Мен энди атеш не олгъаныны билем.
Суаллер:
Торгъайчыкъ эр шейни кимден сорай эди?
а) Анасындан; б) бабасындан.
Торгъайчыкъ кокте нени коре?
а) Кунешни; б) айны.
Торгъайчыкъ не ичюн тез-тез артына къайта?
а) Болдургъаны себебинден;
б) къанатчыкълары янып башлагъаныны дуйгъан сонъ.
Кичкене торгъайчыкъ кунеш не олгъаныны бильдими?
а) Бильмеди; б) бильди.
Критерии оценивания техники чтения вслух
«5» - осознанное, правильное чтение целыми словами с соблюдением логических ударений, пауз и интонаций. Темп чтения – более 40 слов в минуту.
«4» - осознанное, правильное чтение целыми словами с соблюдением логических ударений. Слова сложной слоговой структуры прочитываются по слогам. Темп чтения - не менее 35 – 40 слов в минуту.
«3» - осознанное, правильное чтение целыми словами. Слова сложной слоговой структуры прочитываются по слогам. Темп чтения - не менее 30-35 слов в минуту.
«2» - неосознанное чтение с большим количеством ошибок. Темп чтения – менее 30 слов в минуту.
Незарет иши №2 (Итоговая контрольная работа)
Вариант№1
1. Ашагъыдаки сатырлар къайсы эсерден алынгъан?
«Антери ве оглюги,
Озюне пек ярашкъан …»
А) «Ирадели Ильяс»;
Б) «Копек»;
В) «Чебер къызчыкъ».
2. «Эки сабан» икяесинде койлюнинъ сабаны не ичюн йылтырай эди?
А) Чюнки, о, янъы эди;
Б) Чюнки, о, чалыша эди;
В) Чюнки, о, тюкянда ята эди.
3. «Юзюмджи къарт» шиирини ким язды?
А)Э. Ибраим
Б)Ю.Аким
4. Наджие Аметованынъ «Къаракъаш» икяесинде къызчыкънынъ ады не эди?
А) Ление; Б) Левае; В) Ленуре.
5. Аталар сёзюнинъ девамыны бельгиленъиз.
«Адам иш башында …»
А) … къуветлидир»;
Б) … белли олур»;
В) … тот басар».
Тестовые задания – динамичная форма проверки, направленная на установление уровня сформированности умения использовать свои знания в нестандартных учебных ситуациях.
Оценки:
«5» – верно выполнено более 3/4 заданий.
«4» – верно выполнено 3/4 заданий.
«3» – верно выполнено 1/2 заданий.
«2» – верно выполнено менее 1/2 заданий.
Вариант №2
«Чебер къызчыкъ» шииринде къызчыкънынъ ады:
А)Мерьем Б)Айше В)Эмине
1. «Эки сабан» икяесининъ муэллифи ким?
А) Константин Ушинский;
Б) Константин Паустовский;
В) Корней Чуковский.
2. Ашагъыдаки эсерлер къайсы эсерден алынгъан?
«Озю кичичик олса да,
Файдасы буюктир пек».
А) Юсуф Аким «Юзюмджи къарт»
Б) Адхат Сеногъул «Къырмыскъа»
В) Лёман Сулейман «Чебер къызчыкъ»
3. Къайсы шиирде Энвер адлы огълан къушчыкъларгъа ярдым эте?
А) Эшреф Ибраим «Унерлер»
Б) Юсуф Аким «Юзюмджи къарт»
В) Рефат Чайлакъ «Энвер къафес япмакъны …»
4. К. Ушинскийнинъ икяесинде къайсы сабан тотланып къала?
А) Койлюнинъ къолуна тюшкен сабан.
Б)Базиргяннынъ тюкянындаяткъан сабан.
5. «Юзюмджи къарт» шиирининъ эсас фикри къайсы сатырларда бельгиленген?
А) «…Сыр дегиль чалышкъангъа,
Чалышмагъа яшлыкътан
Алышкъангъа».
Б) «… Бильмейим шай асрадыкъ,…»
В) «… О, алтындай сарарды, Пишкен эльбет».
Тещкерюв иш №3 «Къыш»
Вариант №1
Къышта не ола?
А) япракълар сола
Б) къар ягъа
В) отлар ешере
2. «Къышбабай» шиирини ким язды?
А)А. Сеногъул
Б)О. Амит
3. Гъ.Булгъанакълынынъ шииринде къардан адамнынъ ады не?
А) Юнус
Б)Садыкъ
4. Сансарчыкъ къышта неден къоркъмай?
А) къашкъырдан ве тилькиден;
Б) аяздан ве рузгярдан;
В) ягъмурдан ве сыджакътан.
5. Балалар кимден къарбаба ясадылар?
А) Сейтнафеден
Б)Асандан
6. Тавшанчыкълар догъгъанынен …
А) чапмагъа бильмейлер;
Б) чапмагъа билелер.
Вариант №2
Къыш не вакъыт келе?
А) кузьден сонъ
Б) яздан сонъ
2. «Биринджи къар» шиирини ким язды?
А)А. Сеногъул
Б)О. Амит
3. Къартбаба дагъгъа не ичюн бара?
А) аювчыкъларгъа бакъмагъа
Б) одун кесмеге
5. Къайсы икяеде айванчыкълар терекни пычалар?
А)»Къыш зевкъы»
Б)»Къартбаба ве аювчыкълар»
В) «Сансарчыкъ къышны насыл кечире»
4. Тавшан балачыкълары насыл алда догъалар?
А) козьлери юмукъ, сыджакъ тончыкънен;
Б) козьлери ачыкъ, сыджакъ тончыкънен;
В) козьлери ачыкъ, чыплакъ теринен.
5. Сансарнынъ ювасы неден япылгъан?
А) тобандан;
Б) чамурдан;
В) чырпычыкълардан.
Тестовые задания – динамичная форма проверки, направленная на установление уровня сформированности умения использовать свои знания в нестандартных учебных ситуациях.
Оценки:
«5» – верно выполнено более 3/4 заданий.
«4» – верно выполнено 3/4 заданий.
«3» – верно выполнено 1/2 заданий.
«2» – верно выполнено менее 1/2 заданий.
Незарет иши №3 (Итоговая контрольная работа)
Вариант №1
«Къартанам » шиирни ким язды?
А)А.Сеногъул
Б) Э. Керменчикли
2. «Джаным къадар северим» сатыры къайсы шиирден алынгъан?
А) «Гузель анам»
Б) «Къартанам»
3. Амет бабасынен насыл чечек сачтылар?
а) мелевше; б) ляле; в) глициния.
4. Улачыкъкъа тылсымлы отны ким бере:
А) къаргъа
Б)къарынджа
В)къарылгъач
5. Н.Умеровнынъ шииринде насыл къазан акъкъында лаф кете:
А) эски къазан
Б)чоюн къазан
В)балабан къазан
6.Эчкиге ким ярдым эте?
А)къаргъа Б) къарынджа В)къарылгъач
Тестовые задания – динамичная форма проверки, направленная на установление уровня сформированности умения использовать свои знания в нестандартных учебных ситуациях.
Оценки:
«5» – верно выполнено более 3/4 заданий.
«4» – верно выполнено 3/4 заданий.
«3» – верно выполнено 1/2 заданий.
«2» – верно выполнено менее 1/2 заданий.
Ичтен окъув (чтение про себя)
Эки рессам (масал)
Бир кунь эки рессам озьара къонушып отургьанда, бири экинджисине:
-- Айды, экимиз де бирер ресим сызып бакъайыкъ, ангимиз гузель сызар экенмиз?— дей.
Экиси де ишке кирише. Биринджи рессам юзюм салкъымларыны пек гузель этип тасвирленген ресим сызып, оны багъда асып къоя. Багъгъа учып кельген къушлар алданып, ресимни акъикъий юзюм салкъымлары беллеп, чокъумагъа башлайлар. Ресимни корьген адамлар да, пек бегенип, макътайлар. Бу ресимни сызгъан рессам экинджи рессамнынъ эвине барып ондан:
- Сенинъ япкъан ресиминъ къана? — деп сорай.
- Ана, анавы перденинъ артында, — дей къонакъбай рессам.
Мусафирликке кельген рессам перденинъ янына барып, элини узатып.пердени котереджек ола. Амма шу ань бу перде дегиль де, ресимнинъ озю экенини анълай. Шундан сонъ кулип, рессам достунынъ къолуны тутып:
- Аферин санъа, тебриклейим, достум. Сен менден де уста экенсинъ, чюнки мен ойле ресим яптым ки, къушлар алданды. Сенинъ япкъан ресиминъден исе рессам биле алданды,— деген.
Суаллер:
Биринджи рессам не ресимини сызды?
а) Юзюм салкъымынынъ;
б) орманнынъ.
Бу ресимни корьген адамлар оны бегендилерми?
а) Бегенмедилер;
б) бегендилер.
Экинджи рессам не ресимини сызды?
а) Перде ресимини;
б) урба ресимини.
4. Экинджи рессамнынъ ресимини корип ким я да нелер алдандылар?
а) Къушлар.
б) биринджи рессам.
КОНТРОЛЬ НАВЫКА ЧТЕНИЯ МОЛЧА
Критерии оценивания работы с текстом
Работы с заданиями оцениваются по сумме верных ответов:
«5» — если все задания выполнены верно;
«4» — если выполнено не менее 3/4 всех заданий;
«3» — если выполнено не менее 1/2 всех заданий;
«2» — если выполнено менее 1/2 всех заданий.
Тешкерюв иши №4 «Баарь кельди» болюги боюнджа
1 вариант
Баарьде не ола?
А) къар ягъа
Б)алмалар пише
В) тереклер чечек ача
«Буллюр тамчы» шиирини ким язды?
А) Ю. Аким
Б)Л. Сулейман
3. Л.Сулейман къайсы баарь чечеги акъкъында шиир язды?
А) мелевше
Б) акъбардакъ
4. Наврез - бу не демектир?
А) янъы мевсим
Б)янъы йыл
В)янъы ай
5. Хыдырлез байрамынынъ экинджи ады недир?
А) Тепреч Б)Къурбан В)Дервиза
6. Тавшанчыкъ эмен теректен не сорай?
А) не ичюн къарлар ирий
Б) не ичюн чечек ача
В) не ичюн баарь кельмей
Тестовые задания – динамичная форма проверки, направленная на установление уровня сформированности умения использовать свои знания в нестандартных учебных ситуациях.
Оценки:
«5» – верно выполнено более 3/4 заданий.
«4» – верно выполнено 3/4 заданий.
«3» – верно выполнено 1/2 заданий.
«2» – верно выполнено менее 1/2 заданий.
Давушнен окъув№2
Кимнинъ копеги?
Эки огъланчыкъ сокъакъта бир копек корелер. Копекнинъ аягъы сынгьан экен. Балалар копекни берабер алып бакъалар ве копекнинъ аягъы тюзеле. Балалар экиси де копекнинъ саиби олмакъ истейлер.
Бир кунь олар дагъгъа баралар. Копек огде чапып кете эди. Балалар давалашмагъа башлайлар:
-Копек менимки! - дей биринджи огълан. - Оны башта мен корьдим.
-Ёкъ менимки! - дей экинджи огълан. - Онынъ аягъыны мен багъладым ве мен беследим.
-Бу кимнинъ копеги? - деп сорай о.
-Менимки! - дей, элинде таякъ олгъан огъланчыкъ.
-Ёкъ менимки! - деп, къычырышалар балалар.
Бирден дагъджынынъ азбарындан эки балабан копек атылып чыкъа ве балаларнынъ копегине атылалар. Огьланчыкъларнынъ бириси шу саат терекке тырмаша ве аркъадашына да тырмашмагъа буюра. Лякин огъланчыкъ элине таякъ алып, копегине ярдымгъа чапа. Бу арада дагъджы пейда ола ве копеклерини чагъырып ала.
Аркъадашы исе терек устюнде сесини чыкъармайып отура. ( Н. Извековдан)
Суаллер:
1 .Балалар тапкъан копекке не олгъан?
а) Аягъы сынгьан;
б) башы яралангъан.
2. Бир кунь дагъгъа кеткенде балалар не япып башлайлар?
а) Ойнап башлайлар;
б) давалашалар.
3. Бирден дагъджынынъ азбарындан нелер атылып чыкъа?
а) Эки балабан копек;
б) эки мышыкъ.
4. Терекке тырмашып чыкъкъан огъланчыкъ дагъджынынъ суалине не ичюн джевап бермеди?
а) Пек къоркъкъаны ичюн;
б) копекке ярдым этмегени ичюн.
Критерии оценивания техники чтения вслух
«5» - осознанное, правильное чтение целыми словами с соблюдением логических ударений, пауз и интонаций. Темп чтения – более 40 слов в минуту.
«4» - осознанное, правильное чтение целыми словами с соблюдением логических ударений. Слова сложной слоговой структуры прочитываются по слогам. Темп чтения - не менее 35 – 40 слов в минуту.
«3» - осознанное, правильное чтение целыми словами. Слова сложной слоговой структуры прочитываются по слогам. Темп чтения - не менее 30-35 слов в минуту.
«2» - неосознанное чтение с большим количеством ошибок. Темп чтения – менее 30 слов в минуту.
Незарет иши №4 ( Итоговая контрольная работа)
«Гузель Къырым» шиирини ким язды?
А) С Саттарова
Б) В.Бекирова
В) Ю. Къандым
2. Симферопольнинъ эски ады недир?
А) Кезлев
Б) Акъяр
В)Акъмесджмт
3. Акъмесджитнинъ ортасында насыл озен кече?
А) Кача
Б) Салгъыр
4. «Дагъ чокърагъы» шиирден балаларнынъ юреклери неден джошты?
А) Табиатны корьгенде
Б) Айванчыкъларны корьгенде
В)Достларыны корьгенде
5. Ю. Къандымнынъ шииринде не акъкъында айтыла?
А)Байракъ акъкъында
Б)чокъракъ акъкъында
В)табиат акъкъында
6. «Шифалы» сёзюнинъ манасы не?
А) просторный
Б)богатый
В) целебный
7. Аталар сёзюнинъ девамыны тап. «Халкънынъ бир эви бар-……..
А) севгилернинъ энъ буюгидир.
Б) о да Ватан.
Тестовые задания – динамичная форма проверки, направленная на установление уровня сформированности умения использовать свои знания в нестандартных учебных ситуациях.
Оценки:
«5» – верно выполнено более 3/4 заданий.
«4» – верно выполнено 3/4 заданий.
«3» – верно выполнено 1/2 заданий.
«2» – верно выполнено менее 1/2 заданий.
Кузь кельди. Къыш
1. «Ягъмур ягъа гедже – куньдюз» сатырлары къайсы шиирден алынгъан?
2.Торгъайчыкъ сувукътан къайсы терекнинъ пытакъларында сакълана?
а) пелит; б) чам; в) тал.
3. Х.К.Андерсиннинъ икяесинде насыл къушлар акъкъында айтыла?
4. «Кузь» шиирининъ сатырларыны девам этинъиз:
« Бизнен къалды босторгъайлар, … … …».
5. «Октябрь» шиирини ким язды?
6. Бу не вакъыт ола?
Пишип бите мейвалар,
Сарарып сола япракълар.
Ягъа сувукъ ягъмурлар,
Учып кетелер къушлар.
7. Къышта не ола?
8. «Къышбабай» шиирини ким язды?
9. Балалар кимден къарбаба ясадылар?
10. Гъ.Булгъанакълынынъ шииринде къардан адамнынъ ады не?
1. Сансарчыкъ къышта неден къоркъмай?
А) къашкъырдан ве тилькиден;
Б) аяздан ве рузгярдан;
В) ягъмурдан ве сыджакътан.
«Баарь кельди» «достлукъ акъкъында»»Коранта
1.Сачакътан асылгъан буллюр тамчы недир?
2. Метин парчасыны девам этинъиз:
«Къырымнынъ дагълары, … … … …».
3.Л.Сулейман къайсы баарь чечеги акъкъында шиир язды?
4.Тавшанчыкъ баарь кельгенини анъладымы?
5. «Баарь мевсими» шиирини ким язды?
6. Наврез - бу не демектир?
7. Хыдырлез байрамынынъ экинджи ады недир?
8. Халкъымыз байрамда не япа?
9. «Джаным къадар северим» сатыры къайсы шиирден алынгъан?
10. Амет бабасынен насыл чечек сачтылар?
а) мелевше; б) ляле; в) глициния.
11. Копек дагъда насыл айванларнен достлашмагъа истей?
Эдебий окъув 2 сыныф Тертип этти Аблякимова М.Э.
Урие Эдемованынъ терджимеси «Сансарчыкъ къышны насыл кечире» икяесине тестлер
1. Сансарчыкъ къышта неден къоркъмай?
А) къашкъырдан ве тилькиден;
Б) аяздан ве рузгярдан;
В) ягъмурдан ве сыджакътан.
2. Авасы бозулып, боран котерильгенинен сансарчыкъ къайда ашыкъа?
А) ювасына;
Б) дагъгъа;
В) чалылар арасына.
3. Сансарнынъ ювасы неден япылгъан?
А) тобандан;
Б) чамурдан;
В) чырпычыкълардан.
4. Юванынъ ичинде …
А) къуру, йымшакъ, онъайтлы, сыджакъ тёшеме бар.
Б) къуру, йымшакъ, онъайтлы, сыджакъ памукъ бар.
В) къуру, йымшакъ, онъайтлы, сыджакъ кроват бар.
5. Сансар озь ювасында …
А) отурып ашай.
Б) юмакъ киби топлана, къабарыкъ, юньлю къуйругъынен орьтюнип ята ве юкълай.
В) ойнап отура.
6. Авасы бираз ятышкъан сонъ, сансарчыкъ ювасындан чыкъа ве …
А) этрафкъа бакъып отура
Б) теректен-терекке сычрай, ойнап юре.
В) теректен-терекке сычрай, озюне аш къыдырып башлай.
7. Сансарчыкъ мантар къуруларыны къайдан тапа?
А) терек пытакъларынынъ чаталлары арасындан;
Б) къувушларнынъ ичинден;
В) ерде тереклернинъ тюбюнден.
8. Сансарнынъ эсас емеги …
А) арча терегининъ карпасиналары;
Б) кузьде азырлап, къарт терекнинъ къувушларына сакълагъан шейлердир;
В) къарынджа ве боджеклер.
Эдебий окъув 2 сыныф Тертип этти Аблякимова М.Э.
Урие Эдемованынъ терджимеси «Къар ичиндеки тавшанчыкълар» икяесине тестлер
1. Тавшан балачыкълары насыл алда догъалар?
А) козьлери юмукъ, сыджакъ тончыкънен;
Б) козьлери ачыкъ, сыджакъ тончыкънен;
В) козьлери ачыкъ, чыплакъ теринен.
2. Олар догъгъанынен …
А) чапмагъа бильмейлер;
Б) чапмагъа билелер.
3. Аналары оларны ташлап кеткенде, тавшанчыкълар не япалар?
А) сессиз, шаматасыз, чаяланмай, тынч яталар;
Б) тышта чапып юрелер;
В) шаматалайлар, чаяланалар.
4. Не ичюн тавшанчыкъларгъа тышта чапмакъ олмай?
А) эр ер чамурлы;
Б) кокте авланып юрьген къыргъый уджюм этер, я да излерине тильки тюшер;
В) анасы рухсет бермей.
5. Ач тавшанчыкъларны ким эмиздирди?
А) ябанджы тавшан;
Б) озьлерининъ аналары.
6. Ана тавшанларнынъ сютю насыл ола?
А) къою, татлы; Б) шинген, дамсыз; В) экши.
7. Секиз-докъуз кунь кечкен сонъ тавшан балачыкълары не ашап башлайлар?
А) тереклернинъ къабугъыны; Б) отларны; В) шорба.
Эдебий окъув 2 сыныф Тертип этти Аблякимова М.Э.
«Иштен къоркъма, иш сенден къоркъсын» болюк боюнджа тешкерюв тестлер.
1. Ашагъыдаки сатырлар къайсы эсерден алынгъан?
«Антери ве оглюги,
Озюне пек ярашкъан …»
А) Эшреф Ибраим «Унерлер»;
Б) Асан Чергеев «Копек»;
В) Лёман Сулейман «Чебер къызчыкъ».
2. «Эки сабан» икяесининъ муэллифи ким?
А) Константин Ушинский;
Б) Константин Паустовский;
В) Корней Чуковский.
3. «Эки сабан» икяесинде койлюнинъ сабаны не ичюн йылтырай эди?
А) Чюнки, о, янъы эди;
Б) Чюнки, о, чалыша эди;
В) Чюнки, о, тюкянда ята эди.
4. Ашагъыдаки эсерлер къайсы эсерден алынгъан?
«Озю кичичик олса да,
Файдасы буюктир пек».
А) Юсуф Аким «Юзюмджи къарт»
Б) Адхат Сеногъул «Къырмыскъа»
В) Лёман Сулейман «Чебер къызчыкъ»
5. Наджие Аметованынъ «Къаракъаш» икяесинде къызчыкънынъ ады не эди?
А) Ление;
Б) Левае;
В) Ленуре.
6. Къайсы шиирде Энвер адлы огълан къушчыкъларгъа ярдым эте?
А) Эшреф Ибраим «Унерлер»
Б) Юсуф Аким «Юзюмджи къарт»
В) Рефат Чайлакъ «Энвер къафес япмакъны …»
7. Аталар сёзюнинъ девамыны бельгиленъиз.
«Адам иш башында …»
А) … къуветлидир»;
Б) … белли олур»;
В) … тот басар».
8. Ашагъыдаки сатырлар къайсы икяеден алынгъан?
« Къартбабасы Рустемни де, эбет, о бираз буюген сонъ, къызгъын демирнен чалышмагъа огретмекни ишандырды».
А) Наджие Аметова «Къаракъаш»
Б) Константин Ушинский «Эки сабан»
В) Эмиль Амит «Демирджилик устаханеси»
9. Ашагъыдаки сатырланынъ муэллифи ким?
« Сиз сайлагъан унерлер
Халкъ ичюн чокъ файдалы».
А) Адхат Сеногъул;
Б) Эшреф Ибраим;
В) Рефат Чайлакъ.
10. «Юзюмджи къарт» шиирининъ эсас фикри къайсы сатырларда бельгиленген?
А) «…Сыр дегиль чалышкъангъа,
Чалышмагъа яшлыкътан
Алышкъангъа».
Б) «… Бильмейим шай асрадыкъ,…»
В) «… О, алтындай сарарды,
Пишкен эльбет».
Тесты
Тестовые задания – динамичная форма проверки, направленная на установление уровня сформированности умения использовать свои знания в нестандартных учебных ситуациях.
Оценки:
«5» – верно выполнено более 3/4 заданий.
«4» – верно выполнено 3/4 заданий.
«3» – верно выполнено 1/2 заданий.
«2» – верно выполнено менее 1/2 заданий.