СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока по английскому языку с использованием мобильного приложения по теме "Past Continuous", 8 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по английскому языку с использованием мобильного приложения по теме "Past Continuous", 8 класс»

УМК: Английский язык для 8 класса (авторы: М.З.Биболетова, Н.Н. Трубанева)

ЦЕЛИ: знакомство с прошедшим длительным временем с использованием мобильного приложения ЯКласс

Задачи:

1) познакомиться с прошедшим длительным временем.

2) научиться находить глаголы в прошедшем длительном времени в предложении.

3) научиться строить предложения в прошедшем длительном времени.

4) научиться работать на образовательной платформе ЯКласс

Учебно-методическое обеспечение:

Учебник английского языка «Enjoy English» для 8 класса общеобразовательных школ (Student’s Book): М. З. Биболетова, Н. Н. Трубанёва. Г. Обнинск, издательство «Титул», 2012 г.

Формы работы на уроке:

работа в группах;

индивидуальная.

Оборудование урока:

ТСО: мобильный телефон или планшет, WI-FI

Ход урока:

I. Организационный момент.

Приветствие.

T: Good morning, pupils!

P: Good morning, teacher!

T: I'm glad to see you.

P: We’re glad to see you too.

II. Актуализация знаний.

T: Pupils, look at the blackboard, please. You can see four sentences here. Let’s translate them and define the tense form used in these sentences.

  1. Y. Gagarin is a famous spaceman. (настоящее простое время)

2. He was the first astronaut. (прошедшее простое время)

3. I am speaking about space now. (настоящее длительное время)

4. A small satellite was coming towards us. (прошедшее длительное время)

(Учащиеся переводят предложения, при переводе 4 предложения возникает проблема).



P: We can’t translate the 4th sentence as we don’t know this tense form.

III. «Открытие нового знания»

T: So, let’s compare the 3rd and the 4th sentences. What is common here? And what is different?

P: In both sentences there are verbs with –ing.

T: Well, what can you say about the verbs am and was?

P: It’s the verb to be in the present and past simple.

T: Right you are. So, can you tell me what tense form we are going to speak about this lesson?

(Определение темы урока)

P: I think we are going to speak about the Past Continuous Tense.

T: Yes, you are right. What for do we need the Past Continuous Tense?

Now you should take your mobile phone and enter the application YAClass. Find “English Language” from 5 to 9 classes. At number 9 you can see our topic “Past Continuous”. We read the theory under numbers 1, 2, 3, 4, 6 and write out the rule briefly. (1)

  1. Действие, которое продолжалось какой-то период в прошлом;

  2. Подчеркнуть сам процесс, а не результат;

  3. Описание кратковременной, непродолжительной ситуации в прошлом.

(2) Составление формулы



+ to be (was(ед.ч)/were(мн.ч)) + ing.



Negative sentence (3)

was/were NOT ing.

Questions (4)

Was/Were ing?

Слова-маркеры (6)

At 5 pm, when, while, all day (long), the whole day, all the time, from 3 pm to 4 pm.





IV. Первичное закрепление.


T: Now, boys and girls, look at the task below?

(1) What is the tense? (что это за время)

(3) образование предложений.

(4) past simple or past continuous

V. Применение знаний и умений в новой ситуации

T: I believe you can use you knowledge to make up your own sentences using the Past Continuous tense. Make up 2 sentences.
Group 1.

Sunday /the whole day / playing / I /football / was /yard / in the /last.

Mike / tennis at 5 p.m. / the day /were/ playing/ and / John /before /yesterday.

Group 2.

was / the whole / yesterday /a letter / Dan / evening / writing.

were / we / at 8 a.m./ translating / yesterday / the article.

Group 3.

my/ in the office /was / yesterday/ father /from 9 a.m. to 6 p.m./ working.

yesterday /friends /his/ reading/ a book / were /the whole day.

Group 4.

was / yesterday /TV/ Dolly/ from 5 p.m. to 7 p.m. / watching.

homework / yesterday / doing/ they /at 8 p.m. were/.



VI. Этап рефлексии.

T: Our lesson has come to an end. To sum up our work let’s complete the sentences.

Учащиеся оценивают свою работу на уроке по следующей схеме:

а) прием незаконченного предложения

Сегодня на уроке я

узнал …

познакомился …

запомнил …

выучил …

b) рефлексия достижения цели

теперь я знаю, как …

умею …

VII.  Итог урока.

T: Dear boys and girls, I hope you like our lesson. Your marks for the lesson are… Now open your diaries and write down your homework. It is exercise _, page _. Our lesson is over. I`ll be glad to see you again. Goodbye!









































Приложение 1

Group 1.

Sunday /the whole day / playing / I /football / was /yard / in the /last.

Mike / tennis at 5 p.m. / the day /were/ playing/ and / John /before /yesterday.

Group 2.

was / the whole / yesterday /a letter / Dan / evening / writing.

were / we / at 8 a.m./ translating / yesterday / the article.

Group 3.

my/ in the office /was / yesterday/ father /from 9 a.m. to 6 p.m./ working.

yesterday /friends /his/ reading/ a book / were /the whole day.

Group 4.

was / yesterday /TV/ Dolly/ from 5 p.m. to 7 p.m. / watching.

homework / yesterday / doing/ they /at 8 p.m. were/.

Answers

Group 1.

I was playing football in the yard the whole day last Sunday.

Mike and John were playing tennis at 5 p.m. the day before yesterday.

Group 2.

Dan was writing a letter the whole evening yesterday.

We were translating the article at 8 a.m. yesterday.

Group 3.

My father was working in the office from 9 a.m. to 6 p.m. yesterday.

My friends were reading a book the whole day yesterday.

Group 4.

Dolly was watching TV from 5 p.m. to 7 p.m. yesterday.

They were doing homework yesterday at 8 p.m.