СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока по теме "IN THE SUPERMARKET"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока по теме "IN THE SUPERMARKET"

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по теме "IN THE SUPERMARKET"»

Конспект урока по английскому языку в 6 классе.

  1. Тема “IN THE SUPERMARKET”

  2. Цель урока: формирование и совершенствование продуктивных умений обучающихся по теме «Магазины. Покупки».

  3. Задачи урока:

Образовательные:

  • Формирование языковых умений в рамках изучаемой темы;

  • Развитие аудио- фонемических навыков учащихся;

  • Развитие умений учащихся оперировать известными понятиями,

  • Контроль усвоения изученной темы.

Развивающие:

  • Формирование способности и готовности вступать в иноязычное общение;

  • Развитие различных видов памяти (вербальной, образной), внимания, коммуникативности, воображения;

  • Развитие мыслительной деятельности, умения переноса знаний в новую ситуацию;

  • Развитие языковой догадки.

Воспитательные:

  • Показать значимость умения решать коммуникативные задачи через диалог;

  • Расширение кругозора, творческих способностей учащихся;

  • Воспитание коммуникативной компетентности учащихся.

Ход урока

I. Оргмомент

1. Приветствие

Т: Good morning . I am glad to see you. Let me begin our lesson with some riddles. If you guess them , you will know what we are going to speak about . Listen to me and think.

2. Определение темы урока учащимися по проблемному заданию, ознакомление учащихся с целями и задачами урока

  • We do it in a special place.

  • We do it very often.

  • Usually women like to do it, men don’t like.

  • We can’t do it without money or credit cards.

T: What is it? 
P: Shopping
T: Yes, we are going tо speak about shopping. We`ll try to make up and act dialogues, to learn new words, tо listen to different stories and dialogues, to watch your presentations, tо write a test .We have a lot of work. Let’s start.

III.

А) активизация ранее изученной лексики по теме «Магазины. Покупки»

T: Do you like to go shopping?

What do you prefer to buy: clothes or food?

Do you go shopping alone?

Do you often go shopping?

Б) отработка употребления местоимений some\ any

Т: We often use pronouns SOME and ANY with the nouns denoting products. Do you remember how to use them?

P: We use some in positive sentences and any in negative and interrogative.

T: Now look at the Starboard and put the necessary pronoun. (упражнение представлено в виде слайда, учащиеся выполняют его с помощью интерактивной доски)

  1. There is …butter in the trolley.

  2. There aren’t ….apples in the fridge.

  3. Is there ….juice in the pack?

  4. There are ….pineapples in my bag.

  5. Are there ….doughnuts on the table?

  6. There isn’t … ham on the plate.

В) отработка вопросительных предложений в Future Simple

T: Good of you! I’m going to do shopping next Sunday. Will you ask me questions about my plans?

P:

  1. Will you go to the supermarket?

  2. Will you buy any sweets?

  3. Will you buy any dairy products?

  4. Will you go to the department store?

  5. What will you buy there?

Г) отработка типов магазинов и наименований товаров

T: Thanks. Now let’s revise the types of shops. Look at the Starboard, please.

T: OK. We know the types of shops very well. But sometimes we do shopping in the other towns. Do you know how to find necessary building in an unknown town? Let’s play the computer game and then you’ll tell me the score.

T: Let’s have a pause. (физкультминутка)

Д) работа с учебником

T: So, many people like doing shopping and our British friends are not an exception. Let’s do ex.6-7.p.115.

Е) контроль домашнего задания

T: Now let’s listen to your dialogues, which you’ve prepared at home.

(учащиеся разыгрывают диалоги, которые подготовили дома с помощью речевых клише, отработанных на предыдущих уроках)

З) Контроль полученных на уроке продуктивных умений.

T: I suppose that you go shopping quite often, don’t you? Now, who wants to tell us about your shopping experience?

T: I want to present you some information about typical English shops. You’re to read the text and answer “True” or “False”. Look at the Starboard, please.

(получение новой информации о британских магазинах и ее интерпретация) текст для чтения и тест представлены в виде раздаточного материала.
The Corner Shop is a small shop on or near a street corner. They usually sell food.
Harrods is a department store. It has 230 departments. It has a library, a bank. It is a very expensive shop. 
Sainsbury’s is the biggest of the supermarket chains. It suggests good food, wine, do it yourself goods.
Mark & Spencer is a chain store. It is a number of department stores which sell men’s and women’s clothing, home furniture, plants and food. The company has over 700 stores over the world. 
The Body Shop sells perfumes, soap, shampoo, skin-care products for men and women.

  1. The corner shop usually sells food.

  2. «Harrods» isn’t a very expensive shop.

  3. «Sainsbury’s» is the biggest of the sports equipment chains.

  4. «Mark & Spencer» has over 700 stores over the world.

  5. «The Body Shop» sells skin-care products for men and women.

T: And now it’s time to sum up what we have learned at the lesson. This test will show what you’ve learned at today’s lesson.

Test

1. Fish and chips is....................... food.

A) Russian
B) English
C) Italian 
D) Chinese

2. People don't eat................. when they are on a diet.

a) fruit 
b) vegetables 
c) fish 
d) biscuits and sweets

3. You can buy a............... of sugar.

a) litre 
b) kilo 
c) bar

d) bottle

4. Englishmen use.................. in the shops.

a) pounds and pence 
b) roubles and kopecks 
c) dollars and cents

d) dinars

5. Sausage is a...............product.

a) fish
b) meat 
c) sweet 
d) dairy

6. We can buy bread at the...................

a) baker's
b) grocer's 
c) fishmonger’s 
d) greengrocer's

7. If you want to make an omelet you need.................

a) eggs, salt, milk
b) ham, sugar, eggs 
c) chips, sugar, flour

8. You can buy a mobile phone at……………………..

a) the chemist’s

b) the supermarket

c) the body shop

d) the electronic equipment centre.

9. …………….isn’t a fruit.

a) a banana

b) an apricot

c) a cucumber

d) a pineapple

T: Exchange your works. Check them up (the answers are on the screen). Put down the marks. Используется прием взаимоконтроля.

V. Подведение итогов

  1. Определение и разъяснение домашнего задания.

  2. Анализ и оценка итогов работы учащихся.