СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

КВН Sports and games

Нажмите, чтобы узнать подробности

разработка внеклассного мероприятия в виде КВН по теме "Sports and games"

Просмотр содержимого документа
«КВН Sports and games»

Аннотация

Данная методическая разработка предназначена для повторения и совершенствования лексического материала по теме «Sports and games».

Урок разработан в форме КВН для студентов первого курса всех специальностей.





























содержание

Введение………………………………………………………………………….3

Основная часть……………………………………………………………...…...4

Заключение………………………………………………………………………8

Список используемых источников…………………………………………….9

Приложения



























Введение

В наши дни спорт является неотъемлемой частью нашей жизни. Он помогает быть в хорошей форме, поддерживать здоровье. Многие люди увлекаются тем или иным видом спорта, ходят в тренажерные залы. Существует и отдельный «вид спорта» - кибер спорт, которым очень увлекается современное поколение. Чтобы заинтересовать молодежь другими различными видами спорта и привить у них интерес к таковым и была разработана данная методическая работа. Она показывает, что в мире существует большое количество различных видов спорта, которые не обязательно требуют от них больших физических нагрузок.

























Основная часть

  1. Приветствие. Речевая разминка.

Hello, boys and girls. Welcome to KVN. Our today’s game is about Sports and games. Let’s talk a little bit.

-What winter sports and games do you know?

-What summer sports and games do you know?

-How do you think why is sport so important? What should people do to keep good health?

And the last question. – What do you know about the Olympic Games and how often do the Olympic Games take place? Ok. Very good answers.

So, today we have two teams: “team number 1” and “team number 2”. Each team will be given 5 tasks one after another. Now, let the game begins.

I want to wish you good luck!

Now I’ll give you your first task.

  1. Основная часть. Выполнение заданий.

  1. It’s called «Guess what it’s all about». You have to read the texts and guess about what game each text is. You have 10 minutes to complete the task.

Team 1

Team 2

It is a game between two teams and is played on a field with a bat and a small white ball. Each team consists of nine players. The game has nine innings. The teams take turns playing in the field and batting the ball.

Отв - baseball

This game is played on a court with a large orange ball. There are five players on each team. Each team moves the ball across the court by bouncing it. The players can also throw, or pass the ball to each other. They try to shoot the ball into the basket.


Отв - basketball

It is a field game between two teams, played with a white round ball. The goalkeeper is the only one who can touch the ball with his hands. The other players are only allowed to kick the ball past the goalkeeper into the goal.

Отв - Soccer

It is a game of two players. Each of them starts with sixteen different playing pieces to move on a board. The aim is to move your pieces so that your opponent’s king will be taken.



Отв - chess

Now please give us your answers. We will check them.

  1. Your next task is called «codebreaker». There are some letters on your cards. You have to make words.

For example, you have TCIREKC. The answer is CRICKET. You have 8 minutes to complete this task.

Team 1

Team 2

GINBTAO (boating)

TWFGOUAR (tug of war)

STTCTNOAEN(contestant)

IONCHPMA (champion)

DGARTHUS (draughts)

NDWRFNIISUG (windsurfing)

KIINHG (hiking)

SSNOORPDTGRU (sportsground)

PAODUGYLRN (playground)

TTHLAEE (athlete)

Put your pens down. Your time is over. We’ll check the answer

  1. Task number three. You need to find words. They can be arranged vertically or horizontally as well. You have 10 minutes to complete this task.

G

N

I

W

O

R

O

M

Y

P

V

S

D

C

R

I

C

K

E

T

O

G

O

L

F

H

U

T

K

E

A

S

A

I

L

I

N

G

C

N

S

W

I

M

M

I

N

G

O

N

L

L

A

B

T

O

O

F

H

I

E

S

K

I

I

N

G

J

W

S

Q

I

Z

N

G

N

I

X

O

B

G

Y

B

G

U

R

A

K

R

L

A

T

H

L

E

T

I

C

S

V

  1. cricket, 2) tennis, 3)climbing, 4) skiing, 5) athletics, 6) hockey, 7) rugby, 8)golf, 9) swimming, 10) boxing, 11) sailing, 12) football, 13) rowing.

Now please give us your answers. We will check them.

  1. Your next task is rebus. You have 5 minutes.

Team 1

Team 2

Please give us your answers.

  1. And the last task. You have 2 questions on your cards. You have to match words with numbers. You have 12 minutes.

Team 1

Team 2

What kind of sport is the most popular among Russian teenagers?

What sports game is the most popular in Russia?

a) skateboarding (37)

b) athletics (28)

c) swimming (18)

d) ice-skating (12)

e) cycling (5)



a) football (37)

b) hockey (29)

c) basketball (22)

d) volleyball (8)

e) chess (4)



What kind of sport and sports games are Russian people good at?

What kind of sport and sports games are less popular in Russia?

a) skiing (34)

b) figure skating (28)

c) boxing (24)

d) playing chess (8)

e) swimming (6)



a) fencing (6)

b) sailing (8)

c) archery (24)

d) mountaineering (28)

e) water-skiing skiing (34)



Now please give us your answers.

  1. Подведение итогов

We will check them and we will count your total points for every task.

And the winner of our game is team number __. Congratulations! Thank you for your good job! Thank you for coming out today! Once again congratulations and goodbye!





Заключение

Данная методическая разработка является проверкой следующих знаний студентов:

- уровень усвоения лексического материала по теме;

- умение использовать материал в устной и письменной речи;

- формулирование и высказывание своей мысли.

Данная разработка охватывает как устную, так и письменную речь обучающихся.

При проведении урока, был выявлен высокий уровень усвоения студентами лексического материала и умение применить полученные знания.





















Список используемых источников

https://preply.com/blog/2014/06/12/nazvaniya-igr-i-vidov-sporta-na-anglijskom-yazyke/

http://iloveenglish.ru/vocabulary/sports

http://www.homeenglish.ru/sport.htm

http://english-lessons-online.ru/chitalka/topics/sport-5

http://study-english.info/vocabulary-chess.php

http://english-exam.ru/konkursy-sochinenii/4-i-konkurs/o-bask%20%20%20%20%20%20%20etbole-3939.html#axzz49Udj8Lij

http://slovo.ws/topic/sport/20.html

http://english-lessons-online.ru/chitalka/topics/sport-19



















Приложения

Раздаточный материал