МКОУ ст.Карланюртовская СОШ
Конспект урока английского языка в 10 классе
Учитель: Карагишиева Айсарат Абубакаровна
Тема: “Food and health”
Тип урока: комбинированный
Оснащение урока: карточки с вопросами для каждой команды, карточки с проблемной ситуацией; компьютер, интерактивная доска, колонки.
Цели урока:
Обучающие: освоить во всех видах речевой деятельности по теме, научиться рассказывать о здоровом питании.
Развивающие: развивать у учащихся умение мыслить, делать предположения, аргументировать свои ответы, анализировать, делать выводы .
Воспитательные: воспитывать чувство ответственности за общее дело; вырабатывать умение работать в команде;воспитывать умение анализировать свои вкусовые привычки.
Ход урока:
T: “Good morning dear students, I’m glad to see you!
T: “Let’s have a talk. Students nowadays prefer fast food.What is your opinion about it?
T: “The food has great influence in our health. These days, being a vegetarian is rather popular. Some people say that they are thinking about becoming vegetarians. But do vegetarian diets really benefit your health? Учащиеся выбирают одно из утверждений и обсуждают их.)
T: Now, you have to discuss: why you support or you are against this diet. Each of you will have 30 seconds for answer; who is taller begins” (Учащиеся образуют пары друг с другом и по очереди начинают высказывать свое мнение).
Time is up! I want you to share with us! Amina, what is your partner’s opinion?” (Учитель опрашивает несколько учеников).
T: “Thanks for sharing! Take your seats”
T: “Look at the screen.Answer my questions (На экране картинка о еде, учащиеся должны ответить на вопросы по картинке):
What do you see? (Фронтальный опрос)
What do you think about it? Discuss with your shoulder partner. Each of you has 20 seconds for answer, who has almond-shaped eyes begins. (Ученики высказывают по очереди свое мнение ).
What does it make you wonder? Discuss in teams. You have 1 minute for that. (Обсуждение в команде в течение одной минуты).
Time is up! I want to share with your teams’ ideas. (Учитель спрашивает, что каждая команда думает по этому вопросу).
T: “ I enjoyed listening to you. Thank you very much for your interesting answers.
T: Now look at the blackboard.Today we are going to talk about" food and health ”
T: “Now, open your books at p.100. You have 2 minutes to look through the text” (Ученики читают текст самостоятельно, учитель ставит таймер).
T: “There are some question cards on your tables. Students №1, you take cards and make a fan. Students №2, you choose one card and read the question. Students №3, answer the question. Students №4, praise or help. Then change your roles. I give you 3 minutes to do the task. (На каждом столе лежат карточки с 5 вопросами. Ученики по очереди отвечают на разные вопросы: “Which colour food should you eat if you want to be creative?”, “Your grandmother is worried about getting lines and wrinkles. What would you recommend her if you were a doctor?”. What should he eat?”, “Name red foods without which you can’t live. Why?”,“Tell me what you eat, and I’ll tell you what you are.”
T: “Your time is over. All students №4 stand up and come to the blackboard. Choose one question and answer it” (Учитель держит карточки с 5 вопросами, учащиеся отвечают.)
T: “Thank you. Take your seats.”
T: “Now, let’s have a rest. Stand up, push in your chairs. You can dance or move around the classroom. When the music stops you should pair up with the person closest to you and give a high five . Let’s begin!” (Разминка.)
T: “Pair up!” (Ученики находят себе пару.)
I have one more question to you. Some people think that genetically modified food is harmful to health. Do you agree with them? Each of you has 30 seconds. Who has higher hills begins”. (Ученики по очереди отвечают на вопросы)
T: “Now I want you to share with us”. (Учитель опрашивает нескольких ребят о его личном мнении или о мнении собеседника).
T: “Thank you very much for your fantastic thoughts! I enjoyed listening to you. Take your places.
T: “You were very active today! Thanks for sharing with such brilliant and creative ideas! Tell me, please, what helped you to answer the questions during the lesson?”(Фронтальный опрос.)
Have a good day! Good bye!