3. Тренировать навыки построения предложений с использованием моделей; закрепить названия продуктов и спортивных игр, тренировать глаголы движения.
материал (карточки для тренировки введенной лексики, для развития умения и навыка аудирования).
Этап урока | Деятельность учителя | Деятельность учащихся | Предполагаемый результат |
Организационный момент (1 мин) | Создание условий для подготовки учащихся к иноязычной деятельности | Отвечают на различные вопросы учителя. | T - Good morning, boys and girls! (Good morning, Natal’a Petrovna!) - I am glad to see you. (We are glad to see you too.) - Who is absent today? (All pupils are present.) - OK. Let's start our work. |
Целеполагание и мотивация (2 мин) | Определяет тему и задачи урока. | Воспринимают тему, задачи урока. Слайд 1 | T - Health is above wealth. Last time we discussed the role of food and sport in peoples’ life. Today we go on to speak what influences peoples’ health. You’ll know the names of some diseases; discuss what medical problems we might have and why. Besides you’ll know some advices (советы) ho to keep your health. |
Актуализация прежних знаний и способов действий. (4 мин) | Организует проверку домашнего задания через фонетическую и речевую разминку. | Работа в режиме P1-Cl Фронтальный опрос | T - Our health depends on food we eat. Every day we have three or four meals a day. Look at the blackboard and name the food on the pictures. Слайд 2 P1 - hamburgers, mushrooms, pizza, apples, chips, cabbage soup, porridge, potatoes, sausage, milk, butter. Cl - hamburgers, mushrooms, pizza, apples, chips, cabbage soup, porridge, potatoes, sausage, milk, butter, tea, coffee, juice, sweets. T - What do you like or do you dislike eating and drinking? Why? P1 – I like … . It’s tasty. P2 – I dislike coffee. It’s not tasty. P3 – I eat porridge. It’s healthy. T – Please, what food you think is unhealthy. Name, please. P4 – I think, hamburgers are unhealthy. P5 – To my mind, a lot of butter is bad. *P6 – I think, a lot of sweets cause a toothache. |
III. Формирование новых знаний и способов действия ( 10 мин) | Вводит новый лексический материал и организует его тренировку в речи учащихся. Организует самопроверку. Развитие умений и навыков аудирования. Организует работу в паре | Режим работы T-Сl Слайд 3 Индивидуальная работа с карточками. Слайд 4 P1, P2, P3 …Pn Коллективная/индивидуальная Режим работы Р1-Р2, Р3-Р4 | T – Look at the blackboard, please. What medical problem you might have if you eat a lot of sweets. P7 – I might have a stomachache/toothache. T – That’s right. Listen to and read after me. A sore throat (eye, finger)/ a headache/ a stomachache/ a toothache/ a backache/ a runny nose/ a cough/ a cold/ the flu. Cl - A sore throat (eye, finger)/ a headache/ a stomachache/ a toothache/ a backache/ a runny nose/ a cough/ a cold/ the flu. T – Match the pictures with medical problems. You’ve got 2 minutes to think of the task. T - Check yourselves. T – Now I’d like you to comment on the pictures. These word combinations help you to express people’s feeling: to feel well, to be tired, to look tired, feel fine/feel well/sick/ill/bad. For example, the boy feels bad, because he has a backache. P8 - … T- Take the cards. Now you listen to the song. Write what are the names of these children? Match which health problems do they have? T – Open your books, please. Ex.1 p.110 Work in pairs. Read the dialogue and say “What health problem has the brother got? Why (is the boy tired)? Р1-Р2 читают диалог. Р11- He is tired, because the basketball game was hard. |
IV. Физкультминутка (3 мин) | Организует релаксацию в форме игры | | T – I think you are tired too. Let’s rest a little. Слайд 5 |
V. Применение новых знаний и способов действий. (10 мин) | Организует первичное закрепление новой лексики в устной речи через игру «Незнайка Хвастун» Организует работу в группах. | Фронтальный опрос. Делятся на группы: задание – за 2-3 минуты выбрать слово- сочетания, составить предложе- ния, аргументируя свое мнение. | T - Let’s play a little. "Neznayka is a Boaster". Listen to Neznayka and explain what medical problems he can have. Ex.45 p.110 can help you. Слайд 6 T- Neznayka boasts “I eat quickly”. P1 – Neznayka, you might have a stomachache if you eat too fast. T - I eat a lot of sweets and chocolate. P2 - Neznayka, you might have a toothache if you eat a lot of sweets and chocolate. T - I don’t eat fruit and vegetables. P3 - Neznayka, you might have … T – I enjoy walking when it is rainy. P4 - Neznayka, you might catch a cold if you get wet on a cold day. T – I am brave. I am not afraid to fall down. P5 - Neznayka, you might break your …if you fall down. T - You see Neznayka has got a lot of problems. Join groups, discuss and say what you do to keep your health. G1 - … Gn - … |
Закрепление введенного лексического материала в письменной речи. (10 мин) | Организует письменную работу. С целью контроля упр. 1(b), стр. 75 AB собирать в конце урока для проверки. | Выполняют упр. l (a, b), стр. 75 из АВ в письменной форме. Упр. 1(a), стр. 75 выполняется в течение 3-4 минут, а затем проводится взаимопроверка. | T - I want you to open your Activity Books, page 75, exercise 1. Andrew, help us, please, read the task and say what you will do. A – Переписать фразы в две колонки: о здоровье и состоянии. T – You have 4 minutes. T- Change your Activity books to check the exercise. T – Write sentences with four word combinations. You have 4 minutes. T – Thanks. Give me your copybooks. |
Подведение итогов урока. (5 мин) | Подводит итоги урока, благодарит детей за работу, объясняет домашнее задание. | | - It brings us to the end. That's all for today. Good-bye, boys and girls. - Домашнее задание: варианты заданий - 1) учебник: упр. 14 стр. 121 или упр. 46 стр. 110 *2) рабочая тетрадь упр.1(b) стр.75 |