1.Оргмомент Приветствие Обозначение темы урока - постановка цели, которая должна быть достигнута учащимися на данном этапе урока (что должно быть сделано учащимися, чтобы их работа на уроке была эффективной); - определение целей и задач, которых учитель хочет достичь на данном этапе урока; - описание методов организации работы учащихся на начальном этапе урока, настроя учеников на учебную деятельность, предмет и тему урока (с учётом реальных особенностей класса, с которым работает педагог) 2. Warm-up Активизация лексики по теме “Домашние и дикие животные” 3. Развитие навыков аудирования с выборочным извлечением информации в рамках изучаемой темы 4. Развитие аудирования с выборочным пониманием 5. Развитие умений поискового чтения Физическая разминка | Good morning, children! I am glad to see you. How are you today? Take your seats, please. What date is it today? What day is it today? What’s the weather like today? Who is absent today? Fine, let’s start our lesson. Today we have an unusual lesson. During the lesson you are to fulfill 6 tasks. For each task you’ll get one point. If you manage to collect 6 points, you’ll know the secret word. It’s Archie’s favourite place. Let’s look at our board. You can find several pictures there. Do you know these cartoon characters? Answer my questions. Who is it? What are their names? All these animals are considered to be domestic animals. And who is this? Can you describe it? All these animals are considered to be wild animals. So, guess, what is the topic of our lesson today? You are absolutely right. Our today’s lesson is devoted to animals. Animals are very important in people’s life and we must love and protect them. And you get one point for the first task. Let’s go on. What other animals can you name? Please, open your copybooks, write down today’s date and draw the table. Divide your page into two columns: wild and domestic animals. I will give you the cards and you will fill it up. Well done! You did it and you get one more point! . Now, open your Student’s book on p. 68. Now you will hear the story about Halloween. Listen to it attentively. Pay attention to the words in bold and guess their meaning while listening. Let’s read the text about Halloween one by one. Let’s translate it. Let’s fulfill ex 3. Read the sentences and mark them as T (true), F (false) or DS (doesn’t say). Let’s do some exercises. Hands up! Clap! Clap! Clap! Hands down! Shake! Shake! Shake! Hands on hips! Jump! Jump! Jump! Stamp your feet! Turn around! | Good morning, teacher! We are fine. Thank you! How are you? Ученик отвечает на заданные вопросы: Today is the 14th of December. Today is Friday. The weather is fine, it is cold and sunny. All are present. (Smb is absent). Ученики смотрят презентацию (слайды 2-3) высказывают предположения: The Secret Life of Pets It’s a dog. His name is Duke. It’s a rabbit. His name is Snowball. It’s a bird. His name is Sweetpea. It’s a cat. Her name is Chloe. It’s a dog. His name is Max. It’s a hamster. His name is Norman. Zoomania It’s a fox. His name is Nick Wilde. He is artist. He talks very fast, he has a lot of charm. It’s a lion. His name is Mayor Lionheart. It’s an African lion. Leader of Zootopia. It’s a sloth. His name is Flesh. He is a worker of social service. It’s a koala. His name is David Koalabell. He is short and grey-furred. He often carries a briefcase and a microphone because he is a reporter. It’s a sheep. Her name is Dawn Bellwether. She’s an assistant of mayor of the city. It’s a cheetah. His name is Clawhauser. He works as a receptionist. As his job requires very little mobility, he spends most of his time eating unhealthy food. Pets and animals. С помощью метода мозгового штурма обучающиеся активизируют изученную лексику, называя животных. Например: A bear, a tiger, a lion, a snake, a wolf, a monkey, a panther. A frog, a crocodile, a giraffe, a camel, a rhino, a leopard, a deer, an elephant. Ученики записывают дату и т ему в тетради. Каждый получает карточку. Ученик выходит к доске и вносит название животного в табличку.   Ученики слушают и смотрят видео, обращая особое внимание на звуки, издаваемые животными. При прослушивании 2 раз им предлагается выполнить задание на соотнесение. Фронтальный опрос. Ученики читают текст, затем переводят по цепочке. Ученики читают утверждения и отмечают их как: Правда, Ложь или В тексте не сказано. Ответы: 1 DS, 2 T, 3 T, 4 F. Ученики выполняют физическую разминку. | 7 мин Учащееся на этом этапе урока должны принять деятельностное участие в формулировке задач урока и его конечного результата. Цель: привлечь уч-ся к совместной постановке цели урока. Задачи: провести связь с предыду-щими уроками, ознакомить уч-ся с содержа-нием урока на основе сделан-ных ими самостоятельных выводах по задачам урока. Основной метод – фронтальная работа с классом при помощи беседы по задачам урока. Уч-ся наст-раиваются на учебную деятельность во время вводной беседы. На доске представлен слайд с темой урока. 5 мин определение целей и задач, которых учитель хочет достичь на данном этапе урока; 7 мин 5 мин 6 мин 3 мин |
6. Актуализация знаний образования глаголов времени Past Simple. 7. Подведение итогов урока. Домашнее задание. | Let’s look attentively through the text once again. Are there any verbs in Past Simple? Can you find them? Do you remember the rules of Past Simple? If the verb is regular, we add –ed. If the verb is irregular we shall use its second form. Can you explain these rules in Russian? Now, take the card. There are infinitive forms of verbs. Please, write down the past simple of these verbs. Put the verbs into Past Simple. be ( быть) – was/were decide (решить) - decided get (получить, добраться) - got knock (стучать) - knocked open (открывать) - opened hear (слышать) - heard jump (прыгать) - jumped turn (повернуться) - turned see (видеть) - saw rush (мчаться, устремляться) - rushed introduce (представить) - introduced shout (кричать) - shouted give (давать) - gave say (сказать) - said die (умирать) - died Well, our lesson comes to conclusion. Today we discussed the tradition of celebration of Halloween. It is celebrated on the 31st of October. People wear scare costumes. Children go to play trick or treat. We got to know some new words like: trick or treat [ˌtrɪkɔː'triːt] "Откупись, а то заколдую!" a children's custom of calling at houses at Halloween with the threat of pranks if they are not given a small gift (often used as a greeting by children doing this) knock [nɔk] стучать huge creature – большое существо rush - мчаться, нестись introduce – представить naughty ['nɔːtɪ] непослушный ghost [gəust] привидение be puzzled ['pʌzld] озадаченный I really appreciate your work. You were very active today. Please, write down your h/w. You are to fulfill ex 4 on p. 68, ex.1 on p. 70. Do you have any questions? Good bye! | Ученики просматривают текст и называют глаголы в Past Simple: decided, were, got, looked, knocked, opened, heard, jumped, said, turned, saw, rushed, introduced, was, shouted, walked, gave, looked, died. Ученики вспоминают правила образования времени Past Simple. Ученики объясняют правила на русском языке. Ученики получают карточки и пишут вторую форму глаголов. Ученики получают оценки за урок: You get 5/4/3. Ученики записывают домашнее задание. | 10 мин 5 мин |