СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План-конспект урока английского языка по теме «Погода и поры года» в 9-м классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

          Предлагается урок в 9 классе по теме «Погода и поры года». Это 1 урок в разделе «Беларусь».

         При проектировании данного урока учитывалось, что учащиеся имеют довольно высокую познавательную активность. Были учтены уровень сформированности языковых навыков и развития речевых умений учащихся, их психологические особенности.

В процессе подготовки к уроку были изучены программные требования, проанализирован предусмотренный программой учебный материал, содержательная база учебника, требования к санитарно-гигиеническому режиму и условия проведения урока. Предложенный урок является уроком развития умений говорения на основе информации, полученной при чтении и в ходе восприятия иноязычной речи на слух, согласно данной цели отбиралось его содержание.

В соответствии с концепцией учебного предмета «Иностранный язык» на уроке планируется использовать коммуникативно-когнитивный личностно-ориентированный подход. Все задания имеют коммуникативную направленность. Учитывалось, что у учащихся есть собственный опыт по предлагаемой ситуации общения, на который можно опираться в процессе урока. В целях создания реальной ситуации общения использовался аутентичный материал (видеосюжет). Для организации обратной связи планируется осуществление различных видов контроля на всех этапах урока, а также  метод «Незаконченное предложение», который поможет учащимся самостоятельно оценить уровень усвоения материала урока, а учителю послужит основой для определения объёма и содержания домашнего задания.

Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока английского языка по теме «Погода и поры года» в 9-м классе»

План-конспект урока английского языка по теме «Погода и климат» в 9-м классе

Этап урока

Содержание этапа


t

Прим


1

Организационно-мотивационный

этап

Good afternoon, my dear pupils! I’m glad to see you. How are you?

So we are going to start our lesson, are you ready?

Let’s start from some questions.

What topic are we discussing now? Do you like listening to music? What music do you like?

I prefer classical music. Would you like to listen to a piece of classical music?

Did you like it? Describe this music with the help of adjectives. This music is very popular. Do you know what is it?( This is the opening for spring for Four Seasons by Italian composer Antonio Vivaldi). Can you guess the topic of our lesson?


до 3 минут

Аудиозапись Антонио Вивальди «Поры года»

Слайд 1




2

Этап актуализации знаний и целеполагания









  1. Обсуждение плана урока, целеполагание

I am sure, you know a lot about seasons. We spoke about weather and climate of different countries. But have we spoken about Belarus? I want you to find out our main goals for today. What should we learn during the lesson?

Our main goals for today are:

1. to discuss ….

2. to practise …..

3. to develop ….

I hope that after the lesson you will become experts in this topic and will be able to tell your classmates, younger brothers and sisters , even parents about weather and seasons in our country.


5 минут

Слайд 2
















3




























Операционно-познавательный этап



Отработка лексических единиц в устной речи (работа с идиомами)











Совершенствование навыков восприятия и понимания речи на слух (просмотр видеоролика)









  1. Активизация лексики. Речевая зарядка

But first of all I`d like you to brush your vocabulary and idioms about the weather. Look at the screen. I will show you pictures with different weather phenomenon. Your task is to name it and give a suitable idiom for it.

Can we use this idioms describing weather in Belarus? Do you understand the meaning of all idioms?

I want to test you on weather idioms. Do the quiz in your pupil’s sheet. Change your papers, please and check your classmates` works (взаимопроверка).

  1. Просмотр видео, работа с лексикой

We are in the beginning of the spring here in Belarus. The weather is still cool but in three month from now, the weather is going to be sunny and warm. Six month from now, it’s going to be raining and miserable, and maybe even snowing. No matter where you live on Earth, you experience seasons, as we pass from spring to summer, to autumn, to winter, and then back to spring again. Why do we have variations at temperatures at all? What is the reason of seasons? Give me your hypotheses.

We are going to watch the video. The topic is difficult, there are some unfamiliar words and we must know them. Let’s read the words. Look at this picture. Let’s identify where axis, angle, North and South Pole are.

2)Watching

Now we’ll watch a video.

  1. After- Watching. Checking the Comprehension

While watching you should complete the task III in your sheets. Be attentive and try to remember all the information. Then we’ll check.

Were your theories right? Who was closer to the truth?


Релаксационная пауза



до 25 минут


























Слайд 3-9





Раздаточный материал

Слайд 10








Слайд 11, 12







Видеоролик






Аудиотрек


4

Контрольно-оценочный этап






Развитие речевых умений












Подведение итогов урока






  1. Работа в группах

And the last point of our plans is seasons in Belarus. I will divide you into four groups and in pairs you will work on your season. Read the text in you books- page 284-286 , exercise 2. We are going to make a poster about seasons. You don’t need to draw , just stick pictures on the paper to make a poster. Say what is happening, what you can do during your season, expand the information you get from the book with your own thoughts and prepare a presentation.

When you are finished, you will share your information with the rest of the group.

  1. Презентация групповой работы

So, we’ll start from winter.

Thanks, it was great, what presentation did you like most?

Thanks.

  1. Подведение итогов урока, объяснение дом. задания, выставление оценок

Now we have to sum up, take these cards and try to continue the phrases.

Who has done everything? Who has any problems?

Ok, let`s read aloud your variants and discuss them.


So, if you have problems with points ______, your hometask will be connected with reasons for seasons, study this information and be ready to discuss this topic.

If you have problems with points ______, your hometask will be connected with vocabulary work.

If you have no gaps, your job is excellent and at home I`d like you to prepare a report about your favorite season of the year.

So, our lesson is almost over. What tasks today were difficult for you? Was it difficult to understand the video? Did you have problems with the words? Did you like to work in a group? Were the tasks easy or difficult? Have you learnt anything new, interesting ?

Are you satisfied with your work today? Your marks are…….

So, I hope the lesson was useful for you. Do you have any questions?

Thank you for the lesson, enjoy your season, whatever it happens to be. See you next time.


до 12 минут





















Слайд 13



8