6
UNIT 4
THE COUNTRY ACROSS THA OCEAN
ПРОВЕРЯЕМЫЕ РЕЗУЛЬТАТЫ
№ задания | Предметные результаты | Метапредметные и личностные результаты |
3—6 | Языковые средства и навыки оперирования ими: Лексика: – знание сочетаемости лексических единиц; – способность выбирать подходящее слово на основе контекста; – владение основными лексическими единицами в рамках изучаемой темы. Грамматика: – грамматические навыки употребления нужной формы слова в соответствии с коммуникативно-значимым контекстом; – умение использовать изученные грамматические явления для оформления своих мыслей. | – владение основами самоконтроля, самооценки; – умение осознанно использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации для выражения своих чувств, мыслей и потребностей; – формирование ответственного отношения к учению, готовности и способности к саморазвитию. |
1—2 5—6 | Коммуникативные умения: Аудирование: – способность понимать основное содержание прослушанных текстов. Чтение: – способность понимать основное содержание прочитанного текста. Письмо: – способность написать краткий рассказ на основе перечня вопросов. Говорение: – способность создавать краткие монологические высказывания на основе плана. |
7 | Социокультурные знания: – базовые страноведческие знания о США. | |
Учитель настраивает учащихся на работу и знакомит с планом урока.
ПЛАН УРОКА:
На уроке мы научимся самостоятельно оценивать:
сочетаемость изученных лексических единиц;
употребление нужной формы слов в коммуникативно значимом контексте;
понимание основного содержания текста;
чтение текста с запрашиваемой информацией;
чтение текста с полным пониманием;
умение создавать краткие монологические высказывания на основе плана;
написание текста (рассказа) о США с опорой.
Аудирование
Задание № 1
Ключи:
1. T, 2. F, 3. T, 4. F, 5. T, 6. F.
СЛАЙД с проверкой
1. Sandra is learning English in New York.
TRUE
2. Sandra has already done a lot of sightseeing.
FALSE
3. Sandra would like to see the Statue of Liberty.
TRUE
4. Sandra doesn’t want to walk the stairs to the top of Lady Liberty.
FALSE
5. Sandra would like to have lunch in Fifth Avenue.
TRUE
6. On Saturdays the Metropolitan Museum is open till 5:30 p.m.
FALSE
Аудиозапись
Martin: Sandra, hi! How are you doing?
Sandra: Hi! I’m fine, thanks.
Martin: Do you like it here in New York? How is your language school?
Sandra: The city is great and the language school is wonderful. The teachers are very good and my English is getting better.
Martin: Great! It was a good decision to come to New York and learn English here! You can also have a lot of practice in everyday life. So, have you got any plans for tomorrow yet?
Sandra: Not yet. But I would like to see New York. I have been here for two weeks already but I haven’t done any sightseeing yet. Too much homework!
Martin: Oh, I see. Where would you like to go?
Sandra: Well, first I would like to go to Liberty Island and see the famous Statue of Liberty.
Martin: Yeah, Lady Liberty is a popular attraction. If you are in the mood, you can walk up the stairs to the crown of the Statue of Liberty. It is hard work but you’ll be able to enjoy a wonderful view of New York City.
Sandra: I’ll definitely do that. It will be a good morning exercise. Then I want to go to the Empire State Building.
Martin: Yeah, it’s in the very heart of Manhattan, near Broadway and Fifth Avenue.
Sandra: I think in the afternoon I will walk along Fifth Avenue and have lunch in one of the cafes there. Because at around 4 I want to go to the Metropolitan Museum.
Martin: Oh, it may be a bit late. I think the museum closes at 5:30.
Sandra: Not tomorrow. Two days a week on Fridays and Saturdays it’s open till 9 p.m.
Martin: I see you’ve planned everything.
Sandra: Almost.
Martin: OK then. Have a wonderful day tomorrow and I’ll give you a call next week. Bye!
Sandra: See you later.
Чтение
Задание № 2
Ключи:
1. a, 2. b, 3. c, 4. b, 5. a, 6. b.
СЛАЙД с проверкой
1. John decided to take a walk because
a) the weather was good
2. On the Brooklyn Bridge there were a lot of
a) bicycles
3. On the old man’s drawings you could not see
c) many colours
4. The old man wanted to
b) draw John’s portrait
5. The boats took tourists to
a) the Statue of Liberty
6. The word vendor means
b) a person who sells things in the street
Лексика
Задание № 3
Ключи:
1. c, 2. c, 3. a, 4. b, 5. a, 6. b.
СЛАЙД с проверкой
1. How many continents are there on our ...?
c) planet
2. When we arrive ... Spain, we will go sightseeing as soon as possible.
c) in
3. The little girl was looking at the rain ... the kitchen window.
a) through
4. All people want to be happy and ... for the better.
b) hope
5. It’s my dream to have a house on the ... of the Black Sea.
a) shore
6. I won’t be able to come to your birthday party ... I get ready for my exam.
b) before
Грамматика
Задание № 4
Ключи:
1. will have, 2. comes, 3. will not go, 4. are moving, 5. brought, 6. most difficult.
СЛАЙД с проверкой
1. Do you think we will have a test tomorrow? — I’m not sure.
2. When the teacher comes, the lesson will start.
3. Until holidays begin, we will not go to the sea.
4. My family and I are moving to another city next month. My parents decided it long ago.
5. It was my birthday yesterday and my friends brought me a cake and a lot of roses. I was very happy.
6. The sailor said it was the most difficult voyage in his life.
Социокультурные знания
Задание № 7
Ключи:
1. с, 2. f, 3. b, 4. e, 5. a, 6. d.
СЛАЙД с проверкой North America - c) a continent New York City - f) the US biggest city Broadway - b) a street Texas - e) a state Washington, D.C. - a) the US capital Thanksgiving - d) a holiday | |
Соотношение количества правильных ответов и баллов в данном задании следующее:
6 верных ответов | 4 балла |
5 верных ответов | 3 балла |
4 верных ответа | 2 балла |
3 верных ответа | 1 балл |
2 и менее верных ответов | 0 баллов |
Unit 4
Диагностическая работа