План - конспект урока по английскому языку
в 7 классе
Английский язык: учебник для 7 кл. общеобразовательных учреждений/В.П. Кузовлев, Н.П. Лапа, Э.Ш. Перегулова и др.- 3-е изд.-М: Просвещение 2008.-319 с.: ил.- ISBN 5-09-012251-2.
План - конспект урока.
Дата:17.02.2010
Unit -7 «Do You Have an Example to Follow?"
Урок -5
Тема урока: «Does Being Famous Make You Нарру? » Цели:
1. Практическая: формирование лексических навыков, формирование
навыков понимания англоязычного текста
Задачи:
развивать умение давать четкие ответы;
развивать способности к выбору средств выражения, адекватных речевых ситуаций, используя речевые функции saying you agree, saying you disagree, saying you are partly agree
2. Общеобразовательная: расширение кругозора учащихся
Развивающая: развитие познавательных процессов, развитие интереса к предмету.
Воспитательная: формирование понимания важности общечеловеческих ценностей, воспитание творческого отношения к выполнению заданий.
5.Оборудование: доска, учебник.
План урока:
Организационный момент. Приветствие./ 1 мин/
Teacher: Good morning!!! Sit down, please! I'm glad to see you. How are you ...? And you?( учитель спрашивает 4-5 учеников).
Речевая зарядка./5 мин/
Teacher: The theme we are studying is very important. At our previous lesson you’ve learnt a great number of famous, well –known people both in Russia & in Great Britain. I'm sure that you can easily name them. They are …….P1-P2-P3-P4-(ученики называют имена известных писателей, музыкантов и т.д.) On the 9th of May we’ll celebrate the 65 anniversary of the Great Patriotic War. Mankind remembers, it can’t but remember the names of the heroes of the Great Patriotic War. Heroism & selfnessnes became ordinary standards of behavior for millions of people from Penza. Do you remember their names? They are …….P1-P2-P3-P4-(ученики называют имена, например, Kizhevatov, Anokhin, Krylov, Glazunov, Kolosov, Yurkin, Markin & others)
Проверка домашнего задания. / 12-15 мин/
Учитель спрашивает 5-6 учеников
Teacher : - Good of you!
Well-done!
Not bad!
Thank you!.......
Основная часть урока. Работа по теме урока./ 20 мин /
Teacher : There are a lot of famous people in the world. Sometimes it is very difficult to answer the question: «Does Being Famous Make You Happy? » Now open your books at page 160, ex. 1. There are different opinions about this question. Listen to me attentively, please! And find how the children a) agree b) disagree c) partly agree. ( учитель читает текст) What phrases do they use? (когда ученики отвечают, учитель заполняет таблицу на доске, а ученики в своих тетрадях)
На доске:
agree | disagree | partly agree |
Sure! | I don't think that | To a certain extent, yes |
How true! | I don't see why | Yes, but on the other hand |
I’ m with you there | | |
Look at page 160. What are some other ways of saying that you agree, disagree, partly agree? (Ученики находят и называют их)
You see that a happy person in the children's opinion is a person who has money. They think that money makes them happy. Do you agree, disagree or partly agree with them? (Ученики высказывают свое мнение). То a certain extent, yes money makes a person financially independent. Money helps you to buy what you want, to travel & visit different places. Can you buy friendship, love and respect? (учитель обращается к нескольким ученикам). После ответа ученика, учитель задает вопрос: « Do you agree, disagree or partly agree with……(имя)?(Т – Р1 – Р2 - Р-3 ….)
Teacher: What can make you happy? When are you happy? As for me, I'm happy when my family is with me. (Ученики строят свои предложения)
Teacher: Now look at page 161 ex.2 Do you think popular people have reasons for being happy or unhappy& respond to the statements saying if you agree, disagree or partly agree. (Учитель распределяет тексты между учениками). После того как ученики ответили на вопрос, учитель делает обобщение и задает вопрос: «So, what phrases do you help to show your agreement, disagreement or partly agreement ?( ученики называют их).
Домашнее задание. Итоги. /1 мин /
Teacher: Open your diaries, please! Your home task is ex. 4, page 162. (учитель записывает домашнее задание на доске). That's all we have time for. Our lesson is over. Thank you for your work. Good-bye, children!