СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация "Летние каникулы"

Нажмите, чтобы узнать подробности

презентация поможет подготовить детей к монологическому высказыванию по теме.

Просмотр содержимого документа
«Презентация "Летние каникулы"»

Прочитай стихотворение, составь из отдельных картинок-элементов иллюстрацию. Для выполнения задания требуются картинки на магнитах.

Прочитай стихотворение, составь из отдельных картинок-элементов иллюстрацию.

Для выполнения задания требуются картинки на магнитах.

Summer o ay school e u river forest a family ie ea swim evening i a go walk ea a a  Проверка д/з. Опросить пару учеников – чтение письма. Работа с текстом 1.    

Summer

o

ay

school

e

u

river

forest

a

family

ie

ea

swim

evening

i

a

go walk

ea

a

a

Проверка д/з. Опросить пару учеников – чтение письма. Работа с текстом 1.

Answer the questions. When do summer holidays start? When do summer holidays finish? What do children do during summer holidays? Where does your family go in summer? Why do you like summer holidays? Match two parts of the sentence. 1 Summer holidays 2 3 I can go to the river 4 My family A 5 In the evening B 1 with our friends. We go to the forest C to swim. D we go for a walk. 2 E goes to the seaside. 3 start in June. 4 5 E B D C A

Answer the questions.

  • When do summer holidays start?
  • When do summer holidays finish?
  • What do children do during summer holidays?
  • Where does your family go in summer?
  • Why do you like summer holidays?

Match two parts of the sentence.

1

Summer holidays

2

3

I can go to the river

4

My family

A

5

In the evening

B

1

with our friends.

We go to the forest

C

to swim.

D

we go for a walk.

2

E

goes to the seaside.

3

start in June.

4

5

E

B

D

C

A

Translate the sentences: Мы не ходим в школу летом. Летом я могу ходить со своими родителями на реку купаться. Иногда мы ходим в лес с друзьями. Моя сестра и я много плаваем. Мои родители любят загорать. We don’t go to school in summer. I can go to the river to swim with my parents. Sometimes we go to the forest with our friends. My sister and I swim a lot. My parents like to sunbathe.

Translate the sentences:

  • Мы не ходим в школу летом.
  • Летом я могу ходить со своими родителями на реку купаться.
  • Иногда мы ходим в лес с друзьями.
  • Моя сестра и я много плаваем.
  • Мои родители любят загорать.
  • We don’t go to school in summer.
  • I can go to the river to swim with my parents.
  • Sometimes we go to the forest with our friends.
  • My sister and I swim a lot.
  • My parents like to sunbathe.
Choose a card, read the word. Make a sentence with the word. August outdoors swim Карточки можно выбирать в любом порядке. forest parents games

Choose a card, read the word.

Make a sentence with the word.

August

outdoors

swim

Карточки можно выбирать в любом порядке.

forest

parents

games

Transform the story into the Past.  Summer holidays (start) in June and (finish) at the end of August. We (not go ) to school and ( can spend) a lot of time outdoors.  In summer I ( can go) to the river to swim with my parents. Sometimes we ( go ) to the forest with our friends.  In August my family ( go ) to the seaside. I (like) to spend time there. My sister and I ( swim ) a lot. My parents (like) to sunbathe.  In the evening we ( go ) for a walk, (play) different games and ( read ). started finished didn’t go could spend could go went liked went Заготовка для распечатки а разделе дополнений. swam liked played went read

Transform the story into the Past.

Summer holidays (start) in June and (finish) at the end of August. We (not go ) to school and ( can spend) a lot of time outdoors.

In summer I ( can go) to the river to swim with my parents. Sometimes we ( go ) to the forest with our friends.

In August my family ( go ) to the seaside. I (like) to spend time there. My sister and I ( swim ) a lot. My parents (like) to sunbathe.

In the evening we ( go ) for a walk, (play) different games and ( read ).

started

finished

didn’t go

could spend

could go

went

liked

went

Заготовка для распечатки а разделе дополнений.

swam

liked

played

went

read

Happens usually, regularly Happened last summer Plans, dreams Найдите глаголы, соответствующие времени? Объясните употребление того или иного времени в контексте. Find the verbs and read the sentences in … the Present Simple Tense. the Past Simple Tense. the Future Simple Tense.

Happens usually, regularly

Happened last summer

Plans, dreams

Найдите глаголы, соответствующие времени? Объясните употребление того или иного времени в контексте.

Find the verbs and read the sentences in …

  • the Present Simple Tense.
  • the Past Simple Tense.
  • the Future Simple Tense.

At Home: SB: с. 18, упр. 2 – проект. Вариант 1 – оформите проект в виде коллажа, как в упражнении 2. Вариант 2 – оформите проект в виде письма, с соблюдением правил. Уточнить страницы учебника. Кузовлев любит вносить изменения и в учебниках разных годов издания страницы часто не совпадают. Как вариант – проект можно предложить выполнить тем, кого надо подтянуть. Остальные – пишут письмо, получают оценку за письменную работу. Защита проекта – расскажите  о своих каникулах.

At Home:

SB: с. 18, упр. 2 – проект.

Вариант 1 – оформите проект в виде коллажа, как в упражнении 2.

Вариант 2 – оформите проект в виде письма, с соблюдением правил.

Уточнить страницы учебника. Кузовлев любит вносить изменения и в учебниках разных годов издания страницы часто не совпадают. Как вариант – проект можно предложить выполнить тем, кого надо подтянуть. Остальные – пишут письмо, получают оценку за письменную работу.

Защита проекта – расскажите о своих каникулах.

- I (don’t) like the project: It’s great! It’s so-so! It’s not good! - There are (no) pictures. There are a lot of great pictures / photos. The project looks nice. There are some pictures / photos. The project needs more. There are no pictures / photos. The project looks dull. Учащиеся сами оценивают проекты одноклассников. Предложите им анкету. Или можно воспользоваться стикерами (отвечающему это понравится). Учитель может помочь с грамматическим анализом. - The story is ... very interesting! I like to hear about … short and there are no many interesting moments! not interesting at all. You should work more.

- I (don’t) like the project:

It’s great!

It’s so-so!

It’s not good!

- There are (no) pictures.

There are a lot of great pictures / photos. The project looks nice.

There are some pictures / photos.

The project needs more.

There are no pictures / photos. The project looks dull.

Учащиеся сами оценивают проекты одноклассников. Предложите им анкету. Или можно воспользоваться стикерами (отвечающему это понравится). Учитель может помочь с грамматическим анализом.

- The story is ...

very interesting! I like to hear about …

short and there are no many interesting moments!

not interesting at all. You should work more.

Guess the riddles: What holidays are we going to speak about? What grammar tense are we going to use? It’s blue by night, By day it’s white. It is cold and not dry It falls from the sky. (What’s this?) What kind of ball doesn’t bounce? Тематика урока I come with cold and snow. But you like me I know.

Guess the riddles:

  • What holidays are we going to speak about?
  • What grammar tense are we going to use?

It’s blue by night,

By day it’s white.

It is cold and not dry

It falls from the sky.

(What’s this?)

What kind of ball doesn’t bounce?

Тематика урока

I come with cold and snow.

But you like me I know.

Fill in the gaps. Use the words from the right side of the slide: holidays January  ________ _________ start at the end of _________ and finish in _________. We celebrate ______________ and _____________ at this time. We don’t go ____________ and can spend a lot of time ___________.  We always _______ and _______ at this time. I like to play __________ and make a ____________ with my friends.  In the ________ I like to read books and __________ TV. I like winter ________________. to school ski skate evenings watch snowballs outdoors Winter very much New Year December Christmas snowman

Fill in the gaps. Use the words from the right side of the slide:

holidays

January

________ _________ start at the end of _________ and finish in _________.

We celebrate ______________ and _____________ at this time. We don’t go ____________ and can spend a lot of time ___________.

We always _______ and _______ at this time. I like to play __________ and make a ____________ with my friends.

In the ________ I like to read books and __________ TV. I like winter ________________.

to school

ski

skate

evenings

watch

snowballs

outdoors

Winter

very much

New Year

December

Christmas

snowman

True or False?    We celebrate New Year and Christmas in winter. We spend a lot of time at home. We always ski and skate in winter. I don’t like playing snowballs. Children usually make snowmen in winter.     Translate the sentences: Мы не ходим в школу и можем проводить много времени на улице. Мы, как правило, катаемся на лыжах и коньках в это время. Я люблю играть в снежки и лепить снеговика со своими друзьями. We don’t go to school and can spend a lot of time outdoors. 2. We always ski and skate at this time. 3. I like to play snowballs and make a snowman with my friends.

True or False?

  • We celebrate New Year and Christmas in winter.
  • We spend a lot of time at home.
  • We always ski and skate in winter.
  • I don’t like playing snowballs.
  • Children usually make snowmen in winter.

Translate the sentences:

  • Мы не ходим в школу и можем проводить много времени на улице.
  • Мы, как правило, катаемся на лыжах и коньках в это время.
  • Я люблю играть в снежки и лепить снеговика со своими друзьями.
  • We don’t go to school and can spend a lot of time outdoors.

2. We always ski and skate at this time.

3. I like to play snowballs and make a snowman with my friends.

Transform the story into the Future .  Winter holidays (start) at the end of December and (finish) in January. We (celebrate) New Year and Christmas at this time. We (not go) to school and (spend) a lot of time outdoors.  We (ski) and (skate) at this time. I (play) snowballs and (make) a snowman with my friends during the holidays.  In the evenings I (read) books and (watch) TV.  I like winter very much. will start will finish will celebrate won’t go will spend will skate will ski will play will make will read will watch

Transform the story into the Future .

Winter holidays (start) at the end of December and (finish) in January.

We (celebrate) New Year and Christmas at this time. We (not go) to school and (spend) a lot of time outdoors.

We (ski) and (skate) at this time. I (play) snowballs and (make) a snowman with my friends during the holidays.

In the evenings I (read) books and (watch) TV.

I like winter very much.

will start

will finish

will celebrate

won’t go

will spend

will skate

will ski

will play

will make

will read

will watch

At Home: Распечатка: Письмо другу о каникулах в деревне.

At Home:

Распечатка:

Письмо другу о каникулах в деревне.

Тексты для распечаток к урокам 8 и 9. (Упражнение) раскрыть скобки и употребить глаголы в нужном времени.

Тексты для распечаток к урокам 8 и 9. (Упражнение) раскрыть скобки и употребить глаголы в нужном времени.

д/з к часу 9

д/з к часу 9