Урок №39 в 5-а классе
Тема: Все профессии важны
Цель: учебная: развивать лексико-грамматические навыки (в устной и письменной
Речи) по теме « Профессии»; развивать умение аудирования, говорения
Развивающая: развитие психических познавательных процессов;
Воспитательная: воспитание толерантности и уважения к людям профессий
Оборудование: таблица с профессиями, карточки с профессиями, раздаточный материал (тесты); « цветочки»
Ход урока
Оргмомент
T: Good morning, children! I’m glad to see you.
Ch: I’m glad to see you too
T: How are you?
Ch: We are fine, thank you
Сообщение темы и задач урока
T: Lt’s begin our lesson. We continue to speak about professions and the topic of our lesson. Ad Let’s read all together.
3.Введение в иностранную среду
1) Фонетическая зарядка
_And now let’s do some phonetic exercise. Look at the blackboard. Repeat after me.
{i) institute, an institute, an old institute. To work at the old institute.
{h) house, hospital, to work at the hospital
{a:}garden, plant, at the plant. Teachers don’t work at the plant
{^}up, cup, study, to study at school
2) Языковая разминка
- And now let’s talk about professions
a) Работа с таблицей
- Let’s read the names of the professions
b) Работа с карточками
-What profession is it?
- What subjects have you got today?
- What is your favourite subject?
- Now look at the blackboard repeat after me
What are you going to be?
What are you going to be?
I’ll be a _______________
That’ life for me.
c) Стихотворение о профессиях
- What poem about profession do you know? ( хором рассказывают стихотворение)
d) Работа с «цветочками» (пишут названия профессий на лепесточках)
- You can see the flowers on your desks. Write down the names of professions on it (5)
e) Отгадывание загадок
P1: I get up early. I go from house to house. I deliver people newspapers and magazines. Who am I?
Ch: You are a postman
P2: I like children very much. I know many interesting things. I teach pupils. Who am I?
Ch: You are a teacher
P: I am popular. I sing very well. People like to listen my songs. Who am I?
Ch: You are a singer.
P4: I have got a car. I like to drive. Who am I?
Ch: You are a driver
4.Проверка домашнего задания
Ex.1, p. 70
5.Физминутка
«If you are happy and you know it clap your hands»
6. Основная часть урока
Чтение (задание на листочке)
True or false
F 7. t
t 8.f
t 9. f
t 10. f
t 11f
f 12.f
Грамматика . Будущее время. Вопрос к подлежащему.
Ex.6, p. 69 e questions as in example
-Let’s practice Future Simple . Complete th e questions as in example
He will go to Great Britain next week. Great Britain next week?
Who will go to . Great Britain next week?
She will give us a cup of tea.
Who will give us a cup of tea?
Тестирование « Профессии» ( см. приложение)
Заключительная часть урока
Домашнее задание упр. 6, с. 69 (пис.)
Подведение итогов
3) Оценивание
Thank you fore the lesson. Good bye!

Открытый урок в 5-А классе по английскому языку на тему:
« Все профессии важны»
Подготовила
учитель английского
языка
Авдюнина Н.А.
Внеклассное мероприятие по английскому языку КВН в 5 классах
« Мозаика»
Подготовила
Учитель английского
языка
Авдюнина Н.А.