Пояснительная записка
Рабочая программа по предмету «Анэдэлъхубзэ» для 4 класса составлена на основе примерной программы по кабардинскому языку и чтению для начальных классов (1-4) авторы:
Багов Н.А.,Гяургиев Х.З.,Эржибов А.К.
Рабочая программа разработана в соответствии:
- с основной образовательной программой начального общего образования МКОУ СОШ №1 с.п. Чегем Второй;
-положением о рабочей программе МКОУ СОШ №1 с.п. Чегем Второй.
Рабочая программа предназначена для изучения кабардинского чтения в 4 классах по учебному пособию «Анэдэлъхубзэ»
Куготова Л.Т.,Куготовой Е.Ж., издательство «Эльбрус», 2014г.
Описание места учебного предмета в учебном плане
В соответствии с примерным недельным учебным планом начального общего образования, учебным планом МКОУ СОШ №1 с.п. Чегем Второй рабочая программа рассчитана на преподавание предмета кабардинское чтение в 4 классах в объеме 51 ч. в год (в неделю 1 час - первое полугодие, в неделю 2 часа- второе полугодие).
Количество часов в неделю – 1,5 ч.
Сочинений -1
Внеклассных чтений-2
Учебно-методическое обеспечение
1.Рабочая программа1-4кл. Багов Н.А.,Гяургиев Х.З.,Эржибов А.К.
2.Гугъуэт Л.Т.. Анэдэлъхубзэ 4класс Налшык: «Эльбрус» 2014.
3.Гугъуэт Л.Т Анэдэлъхубзэр епл1анэ классым. ЕгъэджакIуэхэм папщIэ чэнджэщхэр. Налшык: «Эльбрус 1996.
4.Балэ Л.Ф. Анэдэлъхубзэр зэрегъэджыпхъэр. 4класс
5.В.Х.Умаров. Кабардино-русский словарь. Нальчик. Издательство М.и В.Котляровых
Планируемые результаты освоения учебного предмета
Личностными результатами изучения предмета «Кабардинское чтение» являются следующие умения:
общее представление о мире как многоязычном и поликультурном сообществе;
осознание себя гражданином своей страны;
осознание языка, в том числе кабардинского, как основного средства общения между людьми;
знакомство с миром сверстников с использованием средств изучаемого кабардинского языка (через детский фольклор, некоторые образцы детской художественной литературы, традиции).
Метапредметными результатами является
формирование и развитие умения взаимодействовать с окружающими при выполнении разных ролей в пределах речевых потребностей и возможностей младшего школьника;
развитие коммуникативных способностей школьника, умения выбирать адекватные языковые и речевые средства для успешного решения элементарной коммуникативной задачи;
расширение общего лингвистического кругозора младшего школьника;
развитие познавательной, эмоциональной и волевой сфер младшего школьника;
универсальных учебных действий (УУД).
формирование мотивации к изучению кабардинского языка;
владение умением координированной работы с разными компонентами учебно-методического комплекта (учебником, аудиодиском и т. д.).
Предметными результатами изучения кабардинского чтения в 4 классе являются:
овладение начальными представлениями о нормах кабардинского языка (фонетических, лексических, грамматических);
В аудировании:
понимать на слух речь учителя и одноклассников, основное содержание небольших доступных текстов построенных на изученном языковом материале.
В письменной речи
Языковая компетенция (владение языковыми средствами)
адекватное произношение и различение на слух всех звуков кабардинского языка, соблюдение правильного ударения в словах и фразах;
соблюдение особенностей интонации основных типов предложений;
применение основных правил чтения и орфографии, изученных в курсе начальной школы;
В познавательной сфере:
умение сравнивать языковые явления родного и кабардинского языков на уровне отдельных звуков, букв, слов, словосочетаний, простых предложений;
умение опознавать грамматические явления, отсутствующие в родном языке;
умение систематизировать слова;
умение пользоваться языковой догадкой;
совершенствование приёмов работы с текстом с опорой на умения, приобретённые на уроках родного языка (прогнозировать содержание текста по заголовку, иллюстрациям и др.);
умение действовать по образцу при выполнении упражнений и составлении собственных высказываний в пределах тематики начальной школы;
умение пользоваться справочным материалом, представленным в виде таблиц, схем, правил;
умение осуществлять самонаблюдение и самооценку в доступных младшему школьнику пределах.
Содержание предмета.
« Адыгэ IуэрыIуатэ» Адыгэ IуэрыIуатэм и лIэужьыгъуэ щхьэхуэхэм щыгъуазэ щIын:
псысэхэм, псалъэжьхэм, къуажэхьхэм, псынщIэрыпсалъэхэм, нэщэнэхэм, уэрэдхэм.
«Бжьыхьэ» Бжьыхьэм и зэман лIэужьыгъуэхэм (бжьыхьэпэм,бжьыхьэкум, бжьыхьэкIэм) теухуа тхыгъэхэр. ЦIыхухэмрэ пэущхьэхэмрэ я гъащIэм, бжьыхьэ лэжьыгъэхэм, бжьыхьэм цIыхур зэрыхущытым теухуа тхыгъэхэр. Бжьыхьэм теухуа адыгэ псалъэжьхэмрэ нэщэнэхэмрэ тепсэлъыхьын.
«ЩIымахуэ» ЩIымахуэ зэманым мэзым, губгъуэхэм, псыежэххэм, жыгхэм яIэ щытыкIэм теухуа тхыгъэхэр. ЩIымахуэм балигъхэмрэ сабийхэмрэ я гъащIэр, я IуэхущIафэ нэхъыщхьэхэр къызыщыгъэлъэгъуа тхыгъэхэр. Псэущхьэхэм, хьэпщхупщхэм, къэкIыгъэхэм щIымахуэр зэрырахым теухуа тхыгъэхэр гупсэхуу егъэджын. ЩIымахуэм теухуа псалъэжьхэр, къуажэхьхэр, нэщэнэхэр.
«Си Хэку» Адыгэ лъэпкъыр, ди щIыналъэр зыгъэлъапIэ тхыгъэхэр зэпкърыхын.
«Къытхуеблагъэ гъатхэ» Гъатхэм псэущхьэхэмрэ накъыгъэхэмрэ, гъатхэ лэжьыгъэхэм, балигъхэм я IуэхущIафэхэм, сабийм я гъатхэ джэгукIэхэм теухуахэр куууэ егъэджын. Гъатхэм теухуа псалъэжьхэмрэ нэщэнэхэмрэ щыгъуазэ щIын.
«Гъэунэхуныгъэ инхэм я зэманым» ЦIыхухэр зыхалъхуа дунейм хуэфащэу щытыным къыхуезыджэ усэхэмрэ рассказхэмрэ. Ди Къэралыдзэм, Граждан зауэм, Хэку зауэшхуэм теухуа тхыгъэхэр. Абыхэм ди зауэлIхэм щызэрахьа лIыхъужьыгъэхэмрэ къахьа текIуэныгъэмрэ къызэрыгъэлъэгъуам щыгъэгъуэзэн. Иджырей зэманым дзэм къулыкъу щызыщIэхэм я IуэхущIафэхэр къызыхэщ тхыгъэхэр егъэджын. Хэкур фIыуэ лъэгъуным, ар сакъыу хъумэным теухуа псалъэжьхэр еджакIуэхэм егъэщIэн.
«Дыкъэзыухъуреихь дунейр» (псэущхьэхэмрэ къэкIыгъэхэмрэ) Дыкъэзыухъуреихь дунейм и дахагъыр, цIыхухэм ягъэзащIэ лэжьыгъэхэмрэ я псэукIэмрэ, цIыхухэм унэ псэущхьэхэм хуаIэ щытыкIэр къызыхэщ тхыгъэхэм еджэн, тепсэлъыхьыжын.
«Лэжьыгъэм ц1ыхур егъэбжьыф1э» ЦIыхухэм я лэжьыгъэ зэмылIэужьыгъуэхэр, IэщIагъэ щхьэхуэхэм, цIыху псоми я фейдэ зыхэлъ лэжьыгъэ гуэр блэжьыныр зэрыгуфIэгъуэм теухуа тхыгъэ зэмылIэужьыгъуэхэм щыгъэгъуэзэн. Лэжьыгъэм теухуа нэщэнэхэмрэ псалъэжьхэмрэ зэпкърыхын.
«Гъэмахуэ» Гъэмахуэ дунейм и теплъэм, ц1ыхухэм гъэмахуэм ягъэзащ1э лэжьыгъэхэмрэ я псэук1эмрэ 1эзэу, удихьэхыу къыщыгъэлъэгъуа тхыгъэхэр. Гъэмахуэм дыкъэзыухъуреихь дунейм и дахагъэм теухуа усэхэм еджак1уэхэр гъэхуауэ къегъэджэн.
Тематическое планирование
№ | Тема ( раздел ) программы | Кол-во часов | Письменные работы (Сочинения. Изложения) |
I | Адыгэ IуэрыIуатэ | 9 | |
2 | Бжьыхьэ | 1 | |
3 | ЩIымахуэ | 3 | |
4 | Дапщэщи щапхъэу щыт | 5 | |
5 | Си Хэку | 4 | |
6 | Гъатхэ. | 3 | |
7 | Гъэунэхуныгъэ инхэм я зэманым. | 5 | |
8 | Дыкъэзыухъуреихь дунейр. | 7 | |
9 | Лэжьыгъэм ц1ыхур егъэбжьыф1э. | 4 | |
10 | Хабзэм щыщхэр | 3 | |
11 | Гъэмахуэ. | 7 | Сочиненэ жьэры1уатэ" Гъэмахуэр тхак1уэхэм зэрыдагъэлъагъур" |
Псори | 51 | |
№ урока | Тема урока | Кол-во часов | Тип/форма урока | Планируемые результаты обучения | Виды и формы контроля | Дата проведения |
Освоение предметных знаний | УУД | План | Факт |
Адыгэ IуэрыIуатэ (9ч) |
| Нэщэнэхэр. Къуажэхьхэр. ПсынщIэры-псалъэхэр. | 1 | Къэпщытэжурок | Ящ1эн хуейр: нэщэнэхэр къызыхэкIамрэ абыхэм я мыхьэнэмрэ ящIэн. ЦIыхум игъэунэхуа нэщэнэхэр ягу ираубыдэн. Яхузэф1эк1ыпхъэр къуажэхьхэр зищIысым, абыхэм я гъэпсыкIэм, я мыхьэнэм щыгъэгъуэзэн ЦIыхум къыфIэщIым къыхэкIа нэщэнэхэмрэ цIыхум игъэунэхуа Iуэхугъуэхэмрэ зэхэгъэкIауэ къегъэIуэтэн | Еджак1уэм езым еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): еджэныгъэм тэмэму хущытын, и къэухьым зегъэужьыным иужь итын, адэ – анэм, анэшхуэ, адэшхуэм, бзэм теухуауэ щ1эуэ зыгуэр къищ1эну хуеин, и1э щ1эныгъэм хигъэхъуэн. Унэт1ыныгъэ (Регулятивные): усэр къещтэ мурадыр едж, ар гъэзэщ1а зэрыхъуным хущ1окъу, езым план егъэув ик1и абы тету мэлажьэ (Коммуникатив-ные): упщ1эхэр ет, адрейхэм йода1уэ, упщ1эхэм жэуап ирет; езым и еплъык1э и1эжщ, яф1эщ ещ1ыф | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Псысэ «Мыщэ и къуэ Батыр». | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Псысэ «ЛIымрэ жыгымрэ» . | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: таурыхъхэр зытеухуар цIыхухэмрэ абыхэм я хьэл-щэнхэрауэ зэрыщытыр ящIэн. Планым иригъуазэурэ таурыхъыр зэпкъырыхын. . | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Псысэ «ПцIащхъуэ цIыкIу». | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Таурыхъ «ЩIалэм и насып». | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Нарт хъыбар «Бэдынокъуэ чынтым зэрезэуар». | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: хъыбархэр нэхъыбэу зытеухуар тхыдэм пэжу къыщыхъуа Iуэхугъуэ нэхъ ин дыдэхэр арауэ зэрыщытыр ящIэн. Хъыбарыр Iыхьэурэ гуэшу къыжыIэжын, Iыхьэ къэс псалъащхьэ хуэщIын Яхузэф1эк1ып хъэр: щыгъуазэ зызыхуащ1а чъыбарым 1уэхугъуэ щхьэхуэхэр къыхэгъэбелджылык1ын, къызэджар убгъуауи хэчыхьури къа1уэтэжыфын. | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): тхылъ еджэн яф1эф1у, таурыхъым хэлъ гъэсэныгъэ щ1агъыбзэр зыхащ1эрэ абы дерс къыхахыфу, гулъытэ зыхэлъ ц1ыхуу щытын, щ1эуэ зыгуэр къищ1эну хуеин, и1э щ1эныгъэм хигъэхъуэн. Унэт1ыныгъэ (Регулятивные): къещтэ, мурадыр едж, ар гъэзэщ1а зэрыхъуным иужь итщ | Сыт щыгъуи ек1уэк1 Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Андемыркъан и хъыбар. | 1 | Урокыщ1э етын |
| Махуэшхуэ хъуэхъу. Ф1эхъус ехык1эхэмрэ хъуэхъухэм щыщхэмрэ. | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: фIэхъус сэлам пхыныр цIыхум гуапагъэу бгъэдэлъ Iуэхугъуэу зэрыщытыр ящIэн. Жэбагъы губзыгъагъэ, Iущагъ куэд хэлъу зэрыщытар ящIэн. | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): фIэхъус сэлам ехыкIэхэр къыжегъэIэн; еджэныгъэм тэмэму хущытын, и къэухьым зегъэужьыным иужь итын Жэбагъы и хъуэхъухэр къыжегъэIэн. | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Жэбагъы и хъуэхъуэкIэр | | Урокыщ1э етын |
Бжьыхьэ (1ч) | | | Урокыщ1э етын |
| Гъубжокъуэ Лиуан «Бжьыхьэ» Тхьэгъэзит Зубер «БжьыхьэкIэ» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: бжьыхьэм дунейм игъуэт щытыкIэхэмрэ ахэр цIыхум къызэрыщыхъумрэ теухуауэ ящIэм хэгъэхъуэ БжьыхьэкIэмрэ бжьыхьэпэмрэ зэщхьэщызыгъэкI нэщэнэхэм щыгъэгъуэзэн. «БжьыхьэкIэ» фIэщыгъэцIэр зиIэ тхыгъэр планым тету къэIуэтэн | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): сурэтым еплъурэ, бжьыхьэ зэманым кIэлъыплъурэ планымкIэ бжьыхьэм тепсэлъыхьын Унэт1ыныгъэ (Регулятивные): бжьыхьэм и нэщэнэу зи гугъу ищIхэр планым тету къэIуэтэн, гъэхуауэ усэм къеджэн. | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
ЩIымахуэ (3ч) | | | Урокыщ1э етын | | | Сыт щыгъуи ек1уэк1 |
| Нало Заур «ЩIымахуэ». "Щ1ымахуэм" | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: шIымахуэм и нэщэнэхэр ящIэн. «ЩIымахуэ» сурэтым еплъурэ планым тету щIымахуэм тепсэлъыхьын. Яху зэф1эк1ыпхъэр: дунеягъэм щIымахуэм зэхъуэкIыныгъэу хилъхьахэр ящIэн. Усэ зэпкърыхыкIэм зегъэужьын. | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): дунеягъэм щIымахуэм зэхъуэкIыныгъэу хилъхьахэр ящIэн. Усэ зэпкърыхыкIэм зегъэужьын. | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| АбытIэ Владимир «ЩIымахуэ» ЩоджэнцIыкIу Алий «ЩIымахуэ» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: яджа усэр зытеухуар, щ1элъ гупсысэр къа1уэтэн Яхузэф1эк1ып хъэр: усэм гъэхуауэ къеджэныр хуащ1а иллюстрацэм къик1ыр зэпкърахыфын, абыхэм мыхьэнэк1э къепхауэ хэт псалъэухахэр къыхахыфын. | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): ЦIыхухэр щIымахуэм зэрыIущIэ щIыкIэр ящIэн. Рассказым къиIуатэр къыжыIэжын. У нэт1ыныгъэ (Регулятивные): къещтэ мурадыр едж, гуры1уэгъуэ ещ1 | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
Дапщэщи щапхъэу щыт (5) | | | Урокыщ1э етын |
| Адзын Мухьэмэд «Си щIалэ» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: яджа рассказыр зытеухуар, щ1элъ гупсысэр къа1уэтэн, Темэ пухыкIакIэ рассказ зэхалъхьэфу есэн. Яхузэф1эк1ып хъэр: рассказым гъэхуауэ къеджэныр, тепсэлъыхьыжыныр | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): еджэныгъэм тэмэму хущытын, и къэухьым зегъэужьыным иужь итын, щ1эуэ зыгуэр къищ1эну хуеин, и1э щ1эныгъэм хигъэхъуэн. Унэт1ыныгъэ (Регулятивные): къещтэ мурадыр едж, зыгурегъа1уэ | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| КIуантIэ Iэзид «Гулъытэ» Къуэдзокъуэ Хьэсэн «Блулэ» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр анэм и IэфIагъыр, и гумащIагъэр, абы и быным фIыгъуэу щыIэ псори зэрыхуигъэфащэр, абы къыпэкIуэуи быныр гуапэу, IэфIу анэм зэрыхущытын хуейр ящIэн. Усэ зэпкърыхыкIэм зегъэужьын ЦIыхум лей къыщылъысым деж дэIэпыкъуэгъу зэрыхуэхъун хуейр ящIэн | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): еджэныгъэм тэмэму хущытын, и къэухьым зегъэужьыным иужь итын, щ1эуэ зыгуэр къищ1эну хуеин, и1э щ1эныгъэм хигъэхъуэн Унэт1ыныгъэ (Регулятивные): къещтэ мурадыр едж, егъэзащ1э | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| ЩоджэнцIыкIу Алий «ЩIэблэм папщIэ уэрэд» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: щIэблэм яIэ гъащIэ тыншыр къахузэзыгъэпэщыр балигъэхэрауэ зэрыщытыр ящIэн. Усэ къеджэкIэмрэ зэпкърыхыкIэмрэ хащIыкIым хэгъэхъуэн. | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): еджэныгъэм тэмэму хущытын, гулъытэ, гууз-лыуз зыхэлъ ц1ыхуу, 1эмалшыуэ, гущ1эгъулыуэ, акъылыф1эу сабийхэр гъэсэн. Иджырей зэманым щIэблэм щаIэ тыншыгъуэм тепсэлъыхьын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| ХьэхъупащIэ Амырхъан «Нэлат» | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 |
| Къэзэнокъуэ Жэбагъы «Сыт губзыгъэ жыхуаIэр» | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
Си Хэку (4) |
| «Ижь зэманым адыгэхэм я псэукIар» | 1 | Урокыщ1э етын | Адыгэ лъэпкъыр и фащэмкIэ, и хабзэ дахэхэмкIэ къызэрыхэщыр ящIэн. ЕджакIуэхэм Хэкум хуаIэ фIылъагъуныгъэр къэхутэн, ар егъэфIэкIуэн. Усэ зэпкърыхынымкIэ яхузэфIэкIым хэгъэхъуэн. | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): еджэныгъэм тэмэму хущытын, и къэухьым зегъэужьыным иужь итын, щ1эуэ зыгуэр къищ1эну хуеин, и1э щ1эныгъэм хигъэхъуэн Усэр гукIэ къыжегъэIэн. УпщIэхэм жэуап усэ сатырхэмкIэ ирегъэтын. | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Хьэх Сэфарбий «Дэшхуей тхьэмпэ» | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
Урокыщ1э етын |
| Дыгъужь Къурмэн «Кърухэр». | 1 |
| Бозий Лудин «Хъерлы зыгъэпIейтейр. | 1 | Урокыщ1э етын | | | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
Гъатхэ (3ч) |
| ЩоджэнцIыкIу Iэдэм «Гъатхэ теплъэгъуэхэр». | 1 | Урокыщ1э етын | ЕджакIуэхэм Хэкум хуаIэ фIылъагъуныгъэр къэхутэн, ар егъэфIэкIуэн. Усэ зэпкърыхынымкIэ яхузэфIэкIым хэгъэхъуэн. Анэдэлъхубзэм хуаIэ фIылъагъуныгъэр егъэфIэкIуэн. Уи бзэм уепцIыжмэ, уи псэм уепцIыжу зэрыщытыр ящIэн. Тхыгъэм Iуэхугъуэ нэхъыщхьэу хэлъыр къэхутэн. Рассказыр Iыхьищу зэпыудын, фIэщыгъэцIэ хуегъэщIын, Iыхьэ къэс щхьэхуэ-щхьэхуэу къыжегъэIэжын. | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): сабийхэм я гупсысэр тэмэму яухуэфу, къа1уэтэжыфу, я жэуапхэр тхыгъэм хэт псалъэхэмк1э щ1агъэбыдэфу, адрей еджак1уэхэм я гупсысэм едэ1уэфу, жа1эм арэзы темыхъуэмэ, 1эдэбу и пэжыр пхигъэк1ыфу, къеда1уэхэм я ф1эщ . | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Тхьэгъэзит Зубер «Гъэрэ щIырэ» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: гъатхэм дунейм игъуэт щытыкIэхэмрэ дыкъэзыухъуреихь денейм зэрызихъуэжымрэ ящIэн. Бзэм зегъэужьын Ях узэф1эк1ыпхъэр: гъэм и лъэхъэнэхэм еджакIуэхэр зэрыщыгъуазэм зегъэубгъун. Усэм къиIуатэм теухуа жьэрыIуатэ сурэт егъэщIын | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): Унэт1ыныгъэ гъатхэм и дахагъэр зэрызэхащIэр нэхъ куу щIын. Къеджэнымрэ зэпкърыхынымрэ яхузэфIэкIхэм хэгъэхъуэн. | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Нало Заур «Гъатхэ» . | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: дунейм гъатхэм зэхъуэкIыныгъэ иIэхэм кIэлъыплъыфу, тепсэлъыхьыфу есэн.Яхузэф1эк1ып хъэр: упщIэхэр, зыплъыхьакIуэ зэрыщыIар къэгъэсэбэпурэ планымкIэ сочиненэ тхын | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): еджэныгъэм тэмэму хущытын, и къэухьым зегъэужьыным иужь итын, щ1эуэ зыгуэр къищ1эну хуеин, и1э щ1эныгъэм хигъэхъуэн | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
Гъэунэхуныгъэ инхэм я зэманым (5ч) | | | Урокыщ1э етын | | | Сыт щыгъуи ек1уэк1 |
| К1ыщокъуэ Алим "Жыр пы1э". | 1 | Урокыщ1э етын Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: зауэ лъэхъэнэм балигъхэм ядэIэпыкъукIэрэ сабийхэм я Хэкур зэрахъумэ-жар ящIэн. Рассказым щIэлъ гупсысэ нэхъыщхьэр къэхутэн. | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): къуажэм щыщу зауэ лъэхъэнэм балигъхэм щIэгъэкъуэн яхуэхъуа сабийхэр къэхутэн, тепсэлъыхьын. Планыр къэдгъэсэбэпурэ хэчыхьауэ тхыгъэм къеджэн (Регулятивные): мурадыр едж, зыгурегъа1уэ (Познавательные): мурадыр къыгуро1уэ, къоджэ, йода1уэ, езыр-езыру зыхуеинухэр тхылъым, тетрадым кърех. Хуиту псалъэмакъым хыбошэ | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Нало Заур «Бжьыхьэ мэзым къыщыхъуар». | 1 |
| Щомахуэ Амырхъан «Мишэ и анэр къигъуэты-жащ». | 1 | Урокыщ1э етын |
| Классщ1ыб еджэныгъэ. Бозий Людин "Лонэ и зы махуэ" | 1 | Б.з. Урокыщ1э етын |
| Тхьэгъэзит Зубер «Уэ дыгъэу удиIэщ». | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
Дыкъэзыухъуреихь дунейр (7ч.) | | | Урокыщ1э етын | | | Сыт щыгъуи ек1уэк1 |
| Къагъырмэс Борис «Жыг лъэдакъэ». | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: дыкъэзыухъуреихь дунейр хъумэн зэрыхуейр ящIэн. Яхузэф1эк1ып хъэр: Жыгхэм я гъащIэмрэ я мыхьэнэмрэ ящIэн. Мэзым и гъащIэр цIыху гъащIэм ехьэлIэн. Рассказым щIэлъ и гупсысэ нэхъыщхьэр къэхутэн. | Рассказым еджакIуэхэм план хузэхалъхьамкIэ къаIуэтэжын. | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Хьэх Сэфарбий «Мэзым» | 1 | Урокыщ1э етын |
| ГъукIэлI Исуф «Дадэ» | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Гъубжокъуэ Лиуан «ПцIащхъуэ» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: дыкъэзыухъуреихь дунейм яIэ хущытыкIэр егъэфIэкIуэн. Рассказым хэлъ гупсысэ нэхъыщхьэр наIуэ къэщIын.Яхузэф1эк1ып хъэр: гъэхуауэ къеджэныр, тепсэлъыхьыжыныр, еджак1уэхэм я 1уэху еплъык1эхэр ягъэбелджылыфын, | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): еджэныгъэм тэмэму хущытын, и къэухьым зегъэужьыным иужь итын, щ1эуэ зыгуэр къищ1эну хуеин, и1э щ1эныгъэм хигъэхъуэн Унэт1ыныгъ (Регулятивные): къещтэ мурадыр едж (Познавательные): мурадыр къыгуро1уэ, къоджэ, йода1уэ, езыр-езыру зыхуеинухэр тхылъым, тетрадым кърех | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| КIуантIэ Iэзид «Мыр зеиншэщ» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: Яхузэф1эк1ып хъ Псэущхьэхэм хуаIэ гуапагъэр, гу щабагъыр нэхъ куу щIын. Рассказым и гупсысэ нэхъыщхьэр къэхутэн. Губгъуэ псэущхьэхэр хъуэмэным, абыхэм мыхьэнэ яIэм щыгъуазэ щIын. УпщIэхэмкIэ зэпкърыхын, къиIуатэр къыжыIэжын. | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): еджэныгъэм тэмэму хущытын, и къэухьым зегъэужьыным иужь итын, щ1эуэ зыгуэр къищ1эну хуеин, и1э щ1эныгъэм хигъэхъуэн Унэт1ыныгъэ (Регулятивные): къещтэ мурадыр едж (Познавательные): мурадыр къыгуро1уэ, къоджэ, йода1уэ, езыр-езыру зыхуеинухэр тхылъым, тетрадым кърех. | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Елмэс Iэулэдин «Губгъуэ гуэгуш» | | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| ШэджыхьэщIэ Хьэмыщэ «КIэпхъ» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: Хуабагъэрэ фIылъагъуныгъэрэ псэущхьэхэм хуаIэным я гур къыхуэгъэушын. | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Къэрдэнгъущl Зырамыку «КIэбышэмрэ дыгъужьымрэ» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: унэ псэущхьэхэм я псэукIэм хащIыкIым хэгъэхъуэн. Дунеягъэр хъумэнымкIэ къащIар къызэщIэкъуэжын. КъэIуэтэжыкIэмрэ бзэмрэ зегъэужьын. | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): дыкъэзыухъуреихь дунейр рассказым къызэрыщыгъэлъэ-гъуар къэIуэтэн. Рассказым жьэрыIуатэу сурэт хуэщIын. Рассказым хэчыхьауэ къеджэн. | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
Лэжьыгъэм цIыхур егъэбжьыф1э (4ч) | | | | | | Сыт щыгъуи ек1уэк1 |
| КIыщокъуэ Алим «Къуэ» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: дэтхэнэ зы лэжьыгъэми пщIэ хуащIу, фIыуэ ялъагъуу къэтэджын. Хъыбарым щIэлъ гупсысэ нэхъыщхьэр наIуэ щIын, ар зэпкърыхын. | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): еджэныгъэм тэмэму хущытын, и къэухьым зегъэужьыным иужь итын, щ1эуэ зыгуэр къищ1эну хуеин, и1э щ1эныгъэм хигъэхъуэн Унэт1ыныгъэ (Регулятивные): къещтэ мурадыр едж (Познавательные): мурадыр къыгуро1уэ, къоджэ, йода1уэ, зыхуеинухэр щ1эныгъэр | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| «Лэжьыгъэм емыкIу хэлъкъым» (Хъыбар) | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Нало Заур «УдзгъэкI» | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Щомахуэ Амырхъан «Космос» | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Хабзэм щыщхэр (3) | | | Сыт щыгъуи ек1уэк1 |
| Адыгэ ф1эхъусхэр. | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1ан хуейр: Яхузэф1эк1ып хъэр: усэм гъэхуауэ Ди цIыхубэм и гъащIэр лIыхъужьыгъэ защIэу зэрыщытыр ящIэн. Хэчыхьауэ къеджэурэ текстыр зэпкърыхын.къеджэныр, гук1э зэгъэщ1эныр | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): къеджэнымк1э еджак1уэхэм яхузэф1эк1хэр егъэф1эк1уэн, еджэныгъэм тэмэму хущытын, и къэухьым зегъэужьыным иужь итын, щ1эуэ зыгуэр къищ1эну хуеин, и1э щ1эныгъэм хигъэхъуэн Унэт1ыныгъэ (Регулятивные): къещтэ мурадыр едж (Познавательные): мурадыр къыгуро1уэ, къоджэ, йода1уэ, зыхуеинухэр щ1эныгъэр 1уэхухэмк1э къыгуро1уэ, езыр-езыру зыхуеинухэр тхылъым, тетрадым кърех. | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| 1эубыд сэлам. | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Хьэщ1эм хуэгъэза хабзэхэр. | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
Гъэмахуэ (7ч) | | | Урокыщ1э етын | | | Сыт щыгъуи ек1уэк1 |
| КIыщокъуэ Алим «Гъэмахуэ уэшх» | 1 | Урокыщ1э етын | Ящ1эн хуейр: дунейм и къэхъукъащIэхэмрэ ахэр цIыхум къызэрыщыхъумрэ еджакIуэхэр зэрыщыгъуазэм хэгъэхъуэн. КъеджэкIэмрэ усэ зэпкрыхынымрэ теухуауэ ягъуэта зэфIэкIыр егъэфIэкIуэн.Яхузэф1эк1ып хъэр: къызэджэр тэмэму къагуры1уэу, зыхащ1эу, псалъэхэр зэрыщыту кърахыу къеджэн, | еджэныгъэм хуи1э щытык1эр (Личностные): еджэныгъэм тэмэму хущытын, и къэухьым зегъэужьыным иужь итын, щ1эуэ зыгуэр къищ1эну хуеин, и1э щ1эныгъэм хигъэхъуэн Унэт1ыныгъэ (Регулятивные): къещтэ мурадыр едж (Познавательные): мурадыр къыгуро1уэ, къоджэ, йода1уэ, зыхуеинухэр щ1эныгъэр 1уэхухэмк1э къыгуро1уэ, езыр-езыру зыхуеинухэр тхылъым, тетрадым кърех. | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Нало Заур «Уэшх». | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Ацкъан Руслан «Мэгъуагъуэ уафэр». | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Классщ1ыб къеджэныгъэ. Тхьэмокъуэ Барасбий «Гъэмахуэ» | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Сонэ Абдулчэрим «Пшэ цIыкIу» | 1 | Урокыщ1э етын | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Жьэры1уатэ сочиненэ " "Гъэмахуэр тхак1уэхэм зэрыдагъэлъагъур". | 1 | Б.з | Ящ1эн хуейр: Дунеягъэр хъумэнымкIэ къащIар къызэщIэкъуэжын. КъэIуэтэжыкIэмрэ бзэмрэ зегъэужьын. | | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |
| Илъэс псом яджар къызэщ1экъуэжын. | 1 | Къызэщ1экъуэжыныгъэ урок | Сыт щыгъуи ек1уэк1 | | |