“TRAVELING TO AMERICA!”
Задачи урока:
1.Образовательные задачи:
- активизация и закрепления об истории Америки, символики США;
- активизация грамматических навыков по изученным темам;
- отработка навыка построения монологического высказывания по теме; навыков чтения, диалогической речи и аудирования;
- обобщение страноведческого материала.
2. Воспитательные задачи:
- формирование уважения, интереса и положительного отношения к культуре и традициям страны изучаемого языка;
- формирование ответственности и инициативы учащихся в индивидуальной и совместной работе;
- формирование умения адекватно оценивать свой уровень знаний и умений;
- формирование позитивного отношения к своей успешности или не успешности в работе.
3. Развивающие задачи:
- формирование навыков устной и письменной речи на языке;
- развитие произвольного внимания и запоминания;
- развитие социально-культурной осведомленности;
- развитие навыков языковой догадки, мышления, восприятия и инициативы.
Оборудование и материалы: компьютер, проектор, интерактивная доска, раздаточный материал к уроку.
ЛУУД:
- формирование умения проявить себя;
- формирование умения импровизировать в соответствии с ситуацией;
- формирование уважительного отношения, интереса к культуре, истории и традициям страны изучаемого языка.
РУУД:
- формирование умения строить свою деятельность в соответствии с образцом.
КУУД:
- формирование умения строить самостоятельные монологические высказывания на заданную тему или как ответ на поставленный вопрос;
- формирование умения строить и вести диалог.
ПУУД:
- самостоятельное выделение и формулирование темы урока;
- поиск и выделение необходимой информации;
- осознанное и произвольное построение речевого высказывания в устной и письменной форме;
- рефлексия способов и условий действия, контроль и оценка процесса и результатов деятельности;
Ход урока:
T: Good morning, my dear friends! Nice to see you again!
P: Good morning, teacher!
T: Sit down, please!
1.2. Введение в тему.
T: What’s the weather like today
T: Great! And what season is the warmest, the sunniest? In what season do we have the longest holidays for all three months?
P2: Summer
T: Right you are. And what are your associations with the word “summer”?
Учащиеся проговаривают свои ассоциации со словом “лето”.
T: That’s right. People usually travel in summer. So, today we are going to speak about travelling. Please, look at the board and read the saying.
Travelling may teach us more than anything else. Sometimes one day in a different place gives us more than ten years at home (Anatole France).
«Путешествия учат больше, чем что бы то ни было. Иногда один день, проведенный в других местах, дает больше, чем десять лет жизни дома»
(Анатолъ Франс)
Teacher: Before our trip I want to ask you some questions about the USA.
Who discovered America? (Christopher Columbus)
Who was the first president of the USA? ( George Washington)
What is the national symbol of America? (The bald eagle)
What is the capital of the USA? (Washington)
What can you see on the American flag? ( 50 stars, 13 stripes, white and red colors)
What is the largest city of America? ( New York)
When do Americans celebrate the Independence Day? (July, 4)
2.
- Well done! Thank you! And what do the people do before their trip?
Of course, they chose transport . What transport do you know? Now I will show different kind of transport? and you should call them.
Ok, well down. Now, tell me about next step…what we have to do before visiting America?
Let’s pack our baggage.
Молодцы ребята, мы с вами собрали много вещей в дорогу, давайте немного отдохнем! (физ минутка)
Teacher : -well, let’s go to the airport! And do some exercises with music and sing the song!
Now we are at CUSTOMS. Listen to the dialogue between Customs Inspector and one of you. Who wants?
O.K.! (ученики выходят к доске и разыгрывают сценку « На таможне»)
Where are you from?
I am from Russia.
Are you traveling alone?
No, I am traveling with my teacher and my classmates.
What is the purpose of your visit?
We want to see America.
Where are you going to stay?
In Atlanta with American families.
Do you have anything to declare?
No, I don’t.
Open your luggage, please.
Here you are!
Have a good time in America!
Thank you!
That’s all right! Now I’ll give you the sheets of paper and you’ll fill them before arriving to America.
(Учитель раздает бланки въездной визы и ученики заполняют их на английском языке). Затем все бланки учитель собирает, чтобы поставить оценки за эту работу.
Teacher : -And now we are on a plane! How do you feel? Fine! Remember some English sayings and proverbs. Переведите на английский язык :
В гостях хорошо, а дома лучше! (East or west, home is best!)
Teacher: - And now we are in New York, at Kennedy Airport. May I introduce you Natalie? She is a Russian girl but she has been living in America for 2 years. She is studying English here. Natalie will be our guide .
I want to tell you about Atlanta. We’ll be there in an hour. Atlanta, Georgia- is one of the most beautiful cities in the USA, it’s the capital of state Georgia. Look at the map! You can find it in the North central part of Georgia. Georgia is famous for its magnolia trees and beautiful flowers. Like many big cities, Atlanta is multicultural city. People from all over the world call Atlanta their native home.
Dr. Martin Luther King, the hero of America, lived in Atlanta. He was brave, he wanted people of all races to march together for peace love. He was a Minister and his church is here in Atlanta.
Have any questions about Atlanta? NO? Well, and now I want to ask you some questions about America.
Let’s go to another city…. Look at the map please….
В каждом новом городе дети узнают информацию и выполняют задания .(кроссворд, вставить необходимые глаголы, аудирование)
We have learnt a lot of interesting facts about travelling today. Now we know how to make a plan of travelling: where to go, how to get there, what to take and what to see.
What did you like? What was interesting? Difficult?
I will see some blanks. Fill them, please.
Teacher:- We have had an interesting lesson today! I’ll give you excellent marks! Thank you very much! The lesson is over! Have a rest! Good bye!