СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Types of popular art

Нажмите, чтобы узнать подробности

План-конспект урока по предмету английский язык для учащихся 9 класса по теме «Искусство».

УМК: Учебник английского языка для 9 классов общеобразовательных учреждений «Spotlight 9» / Ваулина Ю.В., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В. Москва: Просвещение, 2016.

Просмотр содержимого документа
«Types of popular art»

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение физико-математического профиля «Учебно-воспитательный комплекс «Интеграл»

города Евпатории Республики Крым»









План-конспект

открытого урока по предмету

английский язык для учащихся 9 класса

по теме: «Искусство»











Составила учитель английского языка

И.В.Долженкова
















Евпатория


2017 г.


Модуль 5

Тема модуля: ART & LITERATURE (Литература и искусство)

Тема урока: Types of art


Цель урока:

семантизация лексики по теме «Искусство» и расширение лексического запаса обучающихся.


Образовательные задачи:

  • говорение: развивать навыки говорения по теме Types of art;

  • грамматика: тренировать учащихся в использовании временных форм глаголов (практика использования);

  • лексика: отработать новые лексические единицы по теме Types of art и активизировать их в речи учащихся;

  • чтение: развивать умения изучающего чтения – статьи об искусстве.


Развивающие задачи:

  • развивать умения во всех видах речевой деятельности;

  • развивать коммуникативные умения при работе в группе;

  • развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности.


Воспитательные задачи:

  • формировать ценностные ориентации;

  • воспитывать эстетический вкус.


Использованные технологии:

  • информационно-коммуникативные;

  • игровые;

  • здоровье-сберегающие.


Универсальные учебные действия (УУД)


Регулятивные:

  • определение последовательности промежуточных целей овладения речевой деятельностью на иностранном языке с учетом конечного результата – способности использовать иностранный язык как средство общения;

  • умение действовать по предложенному плану и самостоятельно планировать свою учебную и речевую деятельность;

  • вероятностное прогнозирование при восприятии текстов при чтении; предвосхищение результатов своей деятельности по овладению иностранным языком и уровня своих умений;

  • умение сосредоточиться на выполнении речевых действий, умение проявить настойчивость и усилие для достижения поставленной цели.


Познавательные:

  • самостоятельное выделение и формулирование познавательной задачи;

  • поиск и выделение необходимой информации (при чтении на иностранном языке);

  • выбор языковых средств в зависимости от конкретных ситуаций речевого иноязычного общения;

  • рефлексия деятельности по овладению иностранным языком, контроль и оценка процесса и результатов иноязычной речевой деятельности;

  • смысловое чтение и слушание (осмысление цели чтения, выбор вида чтения в зависимости от коммуникативной задачи, извлечение необходимой информации из прослушанного текста, определение основной и второстепенной информации).


Коммуникативные:

  • учет позиции партнеров по общению;

  • умение задать вопросы, необходимые для организации собственной речевой деятельности.


Тип урока: комбинированный


Формы организации деятельности учащихся: индивидуальная, парная, фронтальная.


Оборудование: учебник Spotlight 9, аудиодиск Spotlight 9 для работы в классе, проектор, презентация, созданная преподавателем, раздаточный материал.


УМК:

Учебник английского языка для 9 классов общеобразовательных учреждений «Spotlight 9» / Ваулина Ю.В., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В. Москва: Просвещение, 2016.




ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА


I. Introduction

1. Organization moment: greeting the students. (мотивирование учащихся на урок, постановка учебных задач).

- Good morning! How are you today? Nice to see you and hope you're ready to start our lesson.


II. Presentation of the lesson

Today we’re going to read and speak about art. You’ll know about different types of art and how they affect us.

Our purpose is to learn new words on the topic and learn to work with a text.

(определение целей и задач урока, презентация, слайд 2).

- Is anybody fond of painting or drawing?

- What kind of art do you like?

- What is your favourite artist?

(фронтальный опрос)


III. Основной этап

(фонетическая и речевая разминка, повторение изученного материала, мотивация на работу по теме, развитие навыков говорения по теме Types of art, развитие умений прогнозирования содержания текста по заголовкам, введению к тексту, иллюстрациям, развитие навыков поискового и изучающего чтения).


Let’s continue our lesson. Look at the screen and read the definition of art and its forms (практика в произношении слов по изучаемой теме, презентация, слайд 3, 4, 5).


Развитие навыков аудирования по теме Types of art


At home you have read text about Micro-sculptures. Let’s check your hometask.

(беседа с уч-ся по тексту)

What do you think about micro-sculptures& Do you like them? What is art for you?

Students:

1) Yes/No answers.

2) For me art is …

(Учащиеся выполняют задание, подтверждая свой выбор предложениями из текста, зачитывают их и переводят).

Good. Now I want you to watch a short film about Willard Wigan/ Be attentive and ready to answer my questions.

(просмотр видеоролика Under the Microscope с последующим обсуждением)

  1. Why was Willard interested in micro-sculpture?

  2. Can people see M-sculptures in the usual way?

  3. How do the visitors to Willard Wigan’s exhibition view his work? etc

Well done.


Семантизация лексики по теме


Let’s go on discussing types of arts and do it in groups. You’re going to read a few texts and we’ll discuss them after that.

(Учитель формирует несколько групп. Каждая группа получает текст об одном из видов искусства. Уч-ся должны прочесть текст и составить описание для слушателей так, чтобы они могли определить, о каком именно виде искусства идет речь и назвать его. Для слабых уч-ся: прочесть и перевести предложения на выбор учителя. См. Приложение №1)


Примерные предложения:


1. People can use canvas, paper, wall or wood panels for this type of art.

It can be grouped depending upon the materials used.

Various subjects are portrayed through it, such as nature, people, living beings, objects, events, places, and so on.


2. Monuments, statues, and carvings are fall under this category

People used different materials for making it.

It is similar to painting.


3. It’s a product of industrial revolution.

Technology leads to use of different techniques for creating these artworks.

The best things are clicked using different light patterns.


4. It is one of the modern visual art types. A story or script is the core or soul of it.


You have met some new words in the texts and film. So now let’s try to explain their meaning. We are going to work with some words and find the definition for each one. Look at the screen, please. You see the word. Try to match the word and its definition (развитие умений изучающего чтения, развитие языковой догадки) (презентация, слайды 6-7):

Well done. Answer the questions, please.

What types of art do you like/don’t you like? Why?

Why is art important?

Students:

I like drawing because it makes me feel relaxed.

I like photography because I enjoy making pictures of people and places.

I don’t like pottery because it’s very messy and you get your hands dirty.


(учащиеся сроят высказывания по образцу, презентация, слайд 8, 9, 10; развитие учебно-познавательных умений).


IV Этап: Рефлексивно-оценочный

Объяснение домашнего задания


The last task will help you to do your homework well. Look at the board, read and translate descriptions of different pictures. Write the underlined phrases in your notebooks.

(Учащиеся читают и анализируют описание картин, записывают выражения-подсказки к себе в тетрадь. Слайд 11 ).

Your hometask is to describe a picture you like. Use the plan we have just discussed.


Выставление отметок за урок

Учитель выставляет отметки за урок учащимся, обосновывая свое решение.

Your marks are … .


Рефлексия


Now let’s analyze our work. What have you learnt at the lesson? Right you are. We’ve learnt new words and practiced them in making sentences.

(Учитель предлагает ученикам ответить на вопрос о том, что им понравилось на уроке).

Teacher: What did you like at the lesson?

Students: I liked matching words to their definitions. I liked reading about pictures.


Заключительный этап


Our lesson is over. I’ve enjoyed your work at the lesson today. You are very active and attentive. Thank you. You may be free. See you soon. Good-bye!












Приложение №1


Different Kinds Of Art


Painting

One of the most common and familiar forms of art is painting. It is a form wherein you apply different pigment types to a medium, particularly on canvas, paper, wall, wood panel, and so on. Nonetheless, painting itself is a broad category which is further classified into different sub-categories. Depending upon the materials used, painting can be grouped into acrylic painting, watercolor painting, mural painting, etc. Also, there are various subjects that are portrayed through painting, such as nature, people, living beings, objects, events, places, and so on.


Sculpture

Monuments, statues, and carvings are not new to any one of us. All these fall under the category of sculptural art. It is a 3-dimensional kind of artwork made from different materials, like rock, wood, clay, plastic, stone, and others. In general, there are two different ways of making sculptures: carving the sculpture from a single piece and assembling different pieces to form one full sculpture. Similar to painting, sculptures, too, are segregated into different types. These include free-standing sculptures, light sculptures, sound sculptures, relief sculptures, and jewelry.


Photography

The new age arts are a product of industrial revolution. Development of technology leads to use of different techniques for creating these artworks. Photography is one such art to have developed with the invention of camera and photographic film.

Photography is one such art form that most of us have been connected with since years. Clicking snaps and pictures are a passion for some people which is reflected through their willingness to take up this art form as a career. The best pictures are clicked using different light patterns that are emitted or reflected from various angles. Aerial photography, black and white photography, fashion photography, glamour photography, portrait photography, wedding photography, astrophotography, digital photography, fine art photography, nature photography, and still life photography are some types of photography.


Digital art

With the development in technology, art has also undergone several changes and modifications. As such, digital art, or computer art, is a kind of modern art that is mostly used in creating websites, video games, clip arts, and templates. Use of computer in the field of visual arts began in the 1960s. The latest buzzword in the field of digital art is animation, especially 3D animation. It is extensively used in making films, TV commercials, and web advertising. Digital technology has given a boost to the art industry since newer and innovative tools have been developed.


Movie Making

Though movie making, or film making, is one of the modern visual art types, it is a broad category that includes several other art forms. The art of filmmaking comes under the discipline of visual arts. However, scriptwriting, music, and many such arts converge and complement each other in this art form. A story or script is the core or soul of a film. It acts as a thread that guides the process of making a film.