Д?рисни? мавзуси: То?улма то?уш
Д?рисни? м?хс?тлири: 1.О?у?училарни то?уш с?нъити бил?н тонуштуруш.
2. О?у?училар?а «столбик», «з?нжир» то?ушни ?гитиш.
3.То?уш ар?или? о?у?училар?а эстетикили? т?рбий?
бериш.
?оллиниди?ан усул: арилаш
П?н арили? ба?линиш: о?уш в? с?р?т п?нлири бил?н
К?рн?киликл?р: ч?ч?к ???риманлирини? иллюстрациялири
?урал сайманлар: илм?к бегиз, жип , ?айча
Д?рисни? бериши
І. Уюштуруш ?исми
1.Саламлишиш
2.Синипни уюштуруш
3. О?у?училарни т?г?лл?ш
4.К?рс?тмиликл?рни т?йярлап бериш
5.Уюштуруш ?исмида д?рисни? ритмини ени?лаш
6.Тил?кл?рни ейтиш
І. Киришм? йол йору? бериш
Балилар, б?г?нки бизни? д?рисимиз ала?ид? т?рд? ?тиду.
Б?г?н биз то?улма то?уш бил?н тонушуп, илм?к бегиз бил?н то?ушни ?г?нимиз. Уни? ?ч?н биз с?я??тк? чи?имиз. С?я??тк? чи?ишимизни с?в?ви, М?лик? сарайини? бе?ида чирайли? г?л ?с?ватиду. Шу г?лни биз елишимиз кер?к.
Сарай?а йетиш йолида к?п тосал?улар бар. ??р бир тосал?уни? тапшурмиси бар. Шу тапшурмиларни орунли?андин кейин йол ечилиду. Шунда? ?илип биз сарай?а йетивалмиз.
?ени йол?а чи?айли.
ІІ. Йе?и мавзуни ч?ш?нд?р?ш. Биринчи тосал?у «?ара?чи»
Тапшурмиси: Б?г?нки йе?и мавзуни ди???т ?оюп ти?ша?лар
То?улма санаити р?хт, к?шт?, тасма, ??р хил жипларни ишл?п чи?ириду. Бу буюмлар ?с?мл?к, жу?, ип?к талчили?лардин ясилиду.
Жипни ?ойни?, ?шкини?, т?гини? жу?идин егириду. Уларни ?ир?ип, жуюп, ?урутуп, тазилап, тивитини йейип тарайду. Шуни?дин кейин р?хт то?уйду, зен?тлик буюмларни то?уп чи?ириду.
Егирилг?н жип- талчи?ларни ешиш, егириш н?тижисид? п?йда бол?ан материал. Жу? жиплардин ??р т?рл?к р?хтл?рни то?уйду. Улар исси?ни яхши са?лайду, сирт?и т?риму чирайли? болиду. Бу р?хтл?рдин пальто, костюм, балилар кийимлирини тикиду. То?улма фабрикилирида жу?дин егирилг?н жиплардин аялларни? к?йн?клирини, костюмлар, шарфлар, исси? баш кийимл?р в? баш?илар то?илиду. Жу? жиплиридин исси? пайпа?, п?л?й в? чирайли?, зен?тлик сувенирларни то?уйди?ан болимиз.
?ол бил?н то?уш на?айити к?? тарал?ан. Уни? ми? жилли? тарихи бар. Бира? ?ол бил?н то?уш с?нъити техи конирап к?ткини йо?. То?уш?а ??р т?рл?к материалларни: жу?, ип?к в? пахта жиплирини пайдилиниш?а башлиди. Бегиз бил?н то?ул?ан буюмлар бил?н салфеткиларни, я?ли?ларни, дериз? п?рдилирини зен?тл?йду. То?уш ар?или? ??р ?анда? кийимни н??ишл?шк? болиду.
ІІІ. Китап бил?н иш. Иккинчи тосал?у «Мистан»
Тапшурмиси: 104- б?ттики м?тинни о?уп ч?ш?нивал.
О?у?училар м?тинни о?уйду. Соаллар?а жавап бериду.
- Жипни немил?рдин ишл?п чи?ириду?
- Жу?дин жип ясаш ?ч?н немил?рни ?илиш кер?к?
- Жу? жиптин немил?рни то?уш?а болиду?
?ир?иш, жуюш, ?урутуш, тазилаш, тивитини йейип тараш, егириш
|
IV. Оюн минутиси ?чинчи тосал?у «Дев?»
Тапшурмиси: ?мг?к то?рисида ма?ал т?мсилл?рни ейти?лар.
V. ?м?лий иш. Т?ртинчи тосал?у. «?жда?а»
Тапшурмиси: Илм?к бегиз бил?н з?нжир то?уп ?гини?лар.
О?у?училар з?нжир тизмисини то?уп ?гиниду
?м?лий иш ж?риянида хатали??а йол ?оймасли? м?хситид?:
а\ о?у?училар ?зини ?зи в? ?з ара назар?т ?илиш?а к???л а?дуруш.
б\ о?у?училар?а ярд?м бериш
в\ ?лгилик ишларни к?рстиш
г\ ?в?тилг?н хаталарни т??лил ?илиш.
?\ ?анда? ?ил?анда иш с?п?тлик болиди?анли?ини ейтиш.
VI.Д?рисни й?к?нл?ш «М?лик? сарийи»
Тапшурмиси: «Г?л» с?зини Сатылай комплекси бойич? таллаш.
Г?Л
Тирик т?би?тни? егиси, с?в?ви у ?сиду, к?пийиду
Г?л чирайли?, с?в?ви ??р т?рл?к р??лик болуп т?би?тни г?з?ллитиду
Г?л ??р т?рл?к, с?в?ви б?лм?, дала, шипали?, г?лл?р болуп б?л?ниду
Г?л ?мг?кни т?л?п ?илиду, с?в?ви уни к?тмис? г?л солуп ?алиду.
Г?л со?а, с?в?ви уни ту?ул?ан к?н, м?йр?м, той т?к?нл?рд? со?а ?илиду.
Г?л ад?м ?мриг? пайдили?, с?в?ви г?л ад?мл?рг? ?аж?тлик ?авани б?л?п
чи?ириду в? б?зи бир т?рлири дора ретид? пайдилиниду.
VII. ?йг? тапшурма бериш
VIII.Синипни жи?иштуруш