Урок развития речи по коми языку (как неродному) в 5 классе по смысловому чтению по теме «Береги себя! Комплексная работа с текстом»
Тип урока: урок развивающего контроля (урок коррекции и контроля знаний, умений, навыков)
Цели урока:
Обучающие: Развитие навыков работы с текстом.
Задачи: 1. Формирование умения применять на практике знания о структуре текста.
2.Развитие умения выражать свои мысли, воспринимать и усваивать полезную
информацию.
3. Обогащение словарного запаса языка.
Развивающие: 1. Развитие чувства языка посредством анализа текста.
2. Развитие учебно-информационных и коммуникативных умений.
3. Развитие умения давать самооценку своей деятельности.
Воспитательные: 1. Формирование личностно-ценностных отношений к природе и к своему здоровью.
2. Воспитание интереса к родному коми языку.
Оборудование: учебник, компьютер, проектор, экран, раздаточный материал
Планируемые результаты: предметные – проявляют позитивное отношение к правильной устной и письменной речи; знают и соблюдают нормы коми литературного языка; знают признаки текста, определяют в учебнике, понимают основную мысль текста и находят языковые особенности текста.
Метапредметные:
- Личностные - выражают положительное отношение к процессу познания; оценивают собственную учебную деятельность; принимают и осваивают социальную роль обучающегося
- Познавательные - воспроизводят по памяти информацию, необходимую для решения учебной задачи; находят информацию, используя справочную литературу; осознанно и произвольно строят высказывание в устной форме; структурируют знания; строят рассуждения
- Регулятивные - принимают и сохраняют учебную задачу; планируют своё действие в соответствии с поставленной задачей; корректируют деятельность после его завершения на основе оценки и характера ошибок; анализируют свою работу; оценивают уровень владения учебным действием.
- Коммуникативные - умеют координировать различные позиции в сотрудничестве; контролировать действия партнёра; формировать собственное мнение и позицию.
ХОД УРОКА
Организационный момент. Мотивирование к учебной деятельности.
- Видза оланныд ,челядь! Менö шуöны Людмила Николаевна. Локті ме Щельябöж сиктысь. Тіян пызан выланыд куйлöны смайликъяс. Лэптöй сійö смайликсö , коді лöсялö тіян талунъя рулы. -На столах у вас по 2 смайлика, выберите тот, который соответствует вашему настроению.
-Как много улыбок! Спасибо! А это мое настроение (показывает свой смайлик)
-Значит с хорошим настроением начнем наш урок.
(Организационный момент позволяет положительно настроить учеников, организовать их внимание. На этом этапе формируется умение внутренне организовать себя, сосредоточиться)
2.Мотивация урока. (Вступительное слово учителя).
-Неважöн воис Выль во! Кöдзыд пöль ваис меным юöр, мый тіянлы колö сетны медводдза отсöг, либö велöдны тіянöс сетны сійöс… Вот тайö письмöыс (Мыччöдö ыджыд конверт. Приложение 1.)… Кöсъянныд тöдмавны, мый сэтчö гижöма? (да)
Лыддьö:
Видза оланныд, челядь! Ме кывлі, ті унатор нин тöданныд «дзоньвиддзалун»тема кузя: мортлöн вывтыр юкöн , нуöдны врачкöд диалог… А радейтанныд- ö ветлыны вöрö? А кужанныд – ö ті сетны медводдза отсöг? Кöсъянныд велöдчыны? Да, кö, мöдöда тіян дорö Людмила Николаевнаöс. Сійö тöдмöдас тіянöс öти зонкакöд, кодлы вöрын ковмис отсöг… Бураа уджалöй, а ме пока дасьта тіянлы неыджыд заданиеяс да уджалöмысь козинъяс! Аддзысьлытöдз!
-Челядь, вот ті висьтвлынныд, мый косъянныд велöдчыны сетны медводдза отсöг, радейтанныд ветлыны вöрö. Ме тöда öти зонкаöс, коді веськаліс неминучаö. Ті кісъянныд тöдмавны, мый сыкöд лоис вöрын? Сідзкö, мый миянлы колö вöчны,медым, тöдмавны,мый жö лои зонкакöд?(слайд 1)
3. Цель – Кутшöм сьöкыдлунъяс вермасны лоны тексткöд уджалігöн? Какие затруднения могут возникнуть при работе с текстом? ( Незнакомые слова - тöдтöм кывъяс)
- что нам необходимо выяснить?
- (ребята говорят: определять главную мысль , идею текста, языковые особенности текста, тип текста и т.д.)
- Правильно. т.е будем учиться развивать навыки работы с текстом.
(слайд 2,3)
4. Тöдöмлунъяс мöдпöвъёвтöм.
- Медводз, челядь, вöчам разминка: мöдпöвёвтам мортлысь вывтыр юкöн.(Экран вылын и уджалан кабалаын). Тіян водзын уджалан кабала. (Приложение 2)Медводдза заданиеыс – филворд, кытчö дзебöма мортлысь вывтыр юкöнъяс, дас витысь не этшаджык. Командир гижö, мукöдыс аслас уджлан кабалаын торйöдö кывсö. Командаяс пиысь коді унджык аддзас.Сета тіянлы öти минут.
5. Текст кузя уджалöм:
1)-А öні кутам лыддьыны текстсö. Медым тіянлы вöлі кокньыдджык, ме вуджöді сійöс роч кыв вылö. Тіян водзын учебник да вуджöдöм текст.(Приложение 3) Ме кута лыддьыны комиöн, а ті рочöн, но онö ставныд. Группааныд бöрйöй öтиöс, коді кутас лыддьыны.Мукöд группаяскöд сьöрсьöн-бöрсьöн. Ставныд бура следитöй и менам лыддьöм бöрся, и тіян бöрйöм ёрт бöрся.Ми кутам лыддьыны сувталöмöн и кутшöмсюрö уджъяс вöчалöмöн. Нöшта менам эм тільгун. Кор ті кыланныд сійöс, лэптöй юрнытö – лоас кутшöмкö юöр. 2)Мый оз тырмы текстас? (ним) Думыштöй, пока кутам лыддьыны.
(слайд 4)
3)Лыддям остановкаясöн (тöдтöм кывъяс гöгöрвоöдöм . Уджалан кабалаö найöс гижöм)
4)Кор лыддьöны тшакъяс йылысь, разöда памяткаяс «Сёян тшак нимъяс».(Приложение 4)
5) Индан- юалöмъяса кабала (листочки с наводящими вопросами).
6)А мый ті тöданныд дозмöр йылысь? (сообщения) + видео (слайд 5) .
6.Физминутка (слайд 6)
7)Медводдза отсöг сетöм (практика вылын велöдчам сетны медводдза отсöг: сетö челядьлы кык беддьöн, кöвйöн, бинтöн. Ачыс петкöдлö öти морт вылын медводдза отсöг ки чегöм дырйи. Куимнан команда вöчöны сідзи жö).
8)Кöдзыд пöль мöдöдіс тіянлы заданиеяс. Со кутшöм мича конвертъясын.(разöдö конвертъяссö командаяслы). Быд команда сьöрсьöн – бöрсьöн кутас вочавидзны текст кузя юалöмъяс вылö. Сета дасьтысьны кык минут. Вочавидзöмъяс.
9)Синтаксис боксянь сёрникузяяс видлалöм. (слайд 7)
10)Тöдчöд, мый лоöмторйыс…Найди подтверждение тому, что…(заданиеыс учебникын)
7. Рефлексия.
-Мый ми талунъя урокысь петкöдам? Кутшöм кывкöрталöм ми талун вöчам? (Видзны асьтö да ёртъястö волöн быд кадö. Видзчысьны (беречь себя) неминучаысь. Кужны сетны медводдза отсöг)
Челядь, донъялöй ассыныд уджнытö урок вылын. (Лэптам ки)
«5» - ставсö гöгöрвои, уджалі бура, вöчалі кывкöртöдъяс
«4» - вöлі сьöкыд, эг сяммы вöчны тырбура кывкöртöдъяс, но уджалі
«3»- эмöсь юалöмъяс, колö мöдпöвъёвтны.
8. Домашнее задание. На выбор учащихся: (слайд 8)
1.Дасьтыны синквейн дзоньвидзалун йылысь.(Сочинить синквейн о здоровье) (Приложение 5).
2. Дасьтыны пересказ кажитчана юкöн серти. ( Подготовить пересказ понравившейся части рассказа).
3. Дасьтыны текстыслы прöстöй план.(Составить простой план текста).
9. Ме дзикöдз вунöді, мый Кöдзыд пöль мöдöдіс тіянлы козин. (Учитель лэптö вевта кöрöб(аптечка сяма), а сэні гематоген да «Медводдза отсöг сетöм» буклетъяс (Приложение 6) ). Аттьö урок вылын уджалöмысь! Аддзысьлытöдз!