СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Методическая разработка открытого урока английского языка по теме «Выбор профессии» (для профессиональных групп колледжа, занимающихся по программе 11-го класса средней общеобразовательной школы)

Нажмите, чтобы узнать подробности

В методической разработке дается описание открытого урока по заявленной теме.

Цели урока:

Практическая (учебная): развитие коммуникативной компетенции в английском языке как иностранном, способности переключаться с одного вида речевой деятельности на другой.

Воспитательная: формирование представлений о профессиях, осознание необходимости выбора специальности.

Развивающая: совершенствование умений внимательно слушать, запоминать, применять информацию, развитие памяти, когнитивных способностей и стратегий.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка открытого урока английского языка по теме «Выбор профессии» (для профессиональных групп колледжа, занимающихся по программе 11-го класса средней общеобразовательной школы)»

МБОУ «Цнинская средняя общеобразовательная школа № 2» Тамбовского района Тамбовской области



Методическая разработка открытого урока английского языка по теме «Выбор профессии» (для профессиональных групп колледжа, занимающихся по программе 11-го класса средней общеобразовательной школы)



Автор: Григорьева Ирина Николаевна, учитель английского языка



Цели урока:

Практическая (учебная): развитие коммуникативной компетенции в английском языке как иностранном, способности переключаться с одного вида речевой деятельности на другой.

Воспитательная: формирование представлений о профессиях, осознание необходимости выбора специальности.

Развивающая: совершенствование умений внимательно слушать, запоминать, применять информацию, развитие памяти, когнитивных способностей и стратегий.

1. Начало урока.

Teacher: Have you decide on a career yet?

После обсуждения вопроса учащиеся проходят анкетирование:

2. Questionnaire


yes

no


yes

no

  1. Do you like to travel?



1

10

5

  1. Do you prefer to work indoors?



2

10

5

  1. Do you like talking to people?



3

10

10

  1. Do you prefer to work alone?



4

2

2

  1. Are you energetic?



5

20

5

  1. Do you like organizing things?



6

1

0

  1. Are you patient?



7

5

0

  1. Do you like animals?



8

4

3

  1. Are you noisy?



9

0

5

  1. Do you like to work with your hands?



10

1

2

  1. Are you artistic?



11

5

5

  1. Do you like working with numbers?



12

2

2

  1. Do you like children?



13

2

5

  1. Do you like looking after people?



14

10

2

  1. Are you calm?



15

2

10

  1. Are you musical?



16

4

2

  1. Do you like sport?



17

5

4

  1. Do you like working at night?



18

5

7

  1. Do you mind seeing blood?



19

1

4

  1. Do you like talking on the telephone?



20

5

4



3. Role play

Для ролевой игры раздаются карточки

Name: Sam Surname: Crawford

Qualification(s) and / or experience: I have a driving license, have been driving for 1,5 years.

Preferences: I like working with machines.

Other information: The idea if going to university gives me the creeps. ( To tell

you the truth) I’m not very good at dealing with people.


Name: Lisa Surname: Morrison

Qualification(s) and / or experience:

I sometimes babysit for my neighbours and … (stuff like that)

Preferences: (To tell you the truth) I’d like to go into service or work with children.

Other information: I’d like to start working as soon as possible as my family needs my financial support. My friends say (know for a fact) I’m quite sociable. My teachers say I’m not very advanced academically


Name: Melissa Surname: Colins

Qualification(s) and / or experience: none

Preferences: I’d like to go to University, but I’m not quite sure what course to take. (I’d like to give languages and history a try). I’m good at writing, languages and history. I don’t mind biology.

Other information: (To tell you the truth) My parents press me to go into medicine, but(I know for a fact) it’s not my first choice. I like reading and working with books, I think that I’m a bookworm.

Name: Kevin Surname: Wilson

Qualification(s) and / or experience: I’ve been helping with washing up in a hotel, restaurant on Saturdays for over 3 years. (Now I have walked off). I’m quite a good driver.

Preferences: I’d like to be my own boss (I don’t like somebody to tell me off)and do something in the way of arts (and give something in a way of arts a try). I’m not sure that I want to go to university.

Other information: I’ve won prizes at photo competitions. I love taking pictures

and giving them to my friends as presents.




Possible recommendation:

1. Auto-mechanic 2. kindergartener 3. librarian

4. photographer 5. veterinarian



4. Презентации проектов, выполненных учащимися.

5. Рефлексия и подведение итогов.