СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Методическая разработка урока по теме "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Методическая разработка  урока по теме "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии" предназначена для изучения дисциплины "Иностранный язык" студентами специальности 38.02.07 , обучающимся на базе основного общего образования.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка урока по теме "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"»


Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение

высшего образования

РОССИЙСКАЯ АКАДЕМИЯ

НАРОДНОГО ХОЗЯЙСТВА и ГОСУДАРСТВЕННОЙ СЛУЖБЫ

при ПРЕЗИДЕНТЕ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ


ОМСКИЙ ФИЛИАЛ










Методическая разработка учебного занятия по теме


«СОЕДИНЕННОЕ КОРОЛЕВСТВО ВЕЛИКОБРИТАНИИ И СЕВЕРНОЙ ИРЛАНДИИ»













Преподаватель: Власенко И.Г.















Омск, 2020 г.





The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland


Warm – up

What people or things are connected with Great Britain?

Great Britain




Queen









Reading

  • Pre-reading

Activity 1. Read geographical names from the text after the speaker.

Произнесите географические названия, упомянутые в тексте.


Northern Ireland -  [ˈnɔːðən ˈaɪələnd]

Northwest England - [ˈnɔːðən ˈɪŋglənd]

The British Isles -  [ðəˈbrɪtɪʃ ˈaɪl] 

The Strait of Dover - [ðə streɪt ɔv ˈdəʊvər] 

The English Channel - [ðə ˈɪŋglɪʃ ʧænl]

Birmingham -  [ˈbɜːmɪŋəm]

Liverpool - [ˈlɪvəpuːl]

Manchester - [ˈmænʧɪstər]

Glasgow - [ˈglæzgəʊ]

Edinburgh - [ˈedɪnbrə] 

Belfast - [ˈbelfɑːst]

The Highlands - [ðə ˈhaɪlənd]

The river Thames - [ðə ˈrɪvə temz]

The river Severn - [ðə ˈrɪvə sevn]

Gloucester - [ˈglɔstə] 

Gloucestershire - [ˈglɒstəʃər]


  • While-reading:

Activity 2. Read the text Some Facts About the United Kingdom ( Planet of English p.154-155) and mark on the map geographical names from the text (the parts of the UK, cities, rivers, mountains, etc.)

Прочитайте текст (учебник Planet of English с.154-155) и отметьте на контурной карте географические названия (города, реки, горы и т.д.).





Watching the video Windsor Castle

Pre-watching


Activity 3. What’s the official residence of the British queen? Choose the correct answer.

Выберите из предложенных вариантов название официальной резиденции королевы Великобритании.

  • Buckingham Palace

  • Windsor Castle

  • Tower of London


Activity 4. Study new vocabulary.

Познакомьтесь с новыми словами.

Tapestry [ʹtæpıstrı] – гобелен

Porcelain [ˈpɔ:səlɪn] – фарфор

Shield [ʃiːld] - щит

The Order of the Garter - Орден Подвязки

To put out – тушить

To sweep (swept, swept) through – снести с лица земли, уничтожить


Activity 5. Work in pairs. Match the words with their definitions. If you need help you can use a dictionary to translate the words.

Работа в парах. Соотнесите слово с толкованием его значения. В случае затруднений, для перевода слова воспользуйтесь англо-русским словарем.


a monument

to live in a palace

a monarch

a building where someone lives

an occasion

a place where someone is going

a residence

a king or a queen

a restoration

metal clothes that soldiers had in the past to protect their bodies

a destination

to rebuild a building to look like a new one

to inhabit

an important event or ceremony

an armour

an old building or place that is important in history

a skyline

a person who saves people and buildings from the fire

a firefighter

shape


While – watching

Activity 6. Circle the best answer to the questions.

Выберите правильный ответ на вопрос.


  1. Which of the following is NOT a function of Windsor Castle?

  1. The Queen’s home b) a restoration project c) a national monument


  1. Who built Windsor Castle?

  1. William the Conqueror b) Henry III c) Queen Victoria


  1. What did George IV do at Windsor Castle?

  1. He opened the state departments to the public.

  2. He doubled the height of the castle’s round tower.

  3. He paid for the restoration of the castle after the fire.


  1. What can you find at the St. George’s Chapel?

  1. Treasures collected by monarchs.

  2. The shields and armour of over a thousand Garter Knights.

  3. The armour of Henry VIII.


  1. What was the result of the restoration project?

a) It put out the fire.

b) It returned the castle to exactly how it looked before the fire.

c) It repaired the damages and added new interiors.


  1. Is Windsor a working castle?

  1. Yes, it is the official residence of the Queen.

  2. Yes, but only for state ceremonies.

  3. No, it is only a museum.


Activity 7. Match the numbers with the things they describe.

Соотнесите даты с событиями, к которым они относятся.


The number of visitors of Windsor Castle every year

39

The distance the castle is from London in miles.

11th

The century the castle was built.

IV

The number of monarchs who have lived in Windsor Castle.

1848

The monarch George who gave the Windsor its famous skyline.

200

The year when Queen Victoria opened the sate apartments to the public.

1992

The year the fire swept through the castle.

a million

The number of firefighters it took to put out the fire at the castle.

23


Activity 8. Work in pairs. Tick the thing that can be found at Windsor Castle.

Работа в парах. Отметьте предметы, которые можно увидеть в Виндзорском замке.


paintings shells shields a doll’s house

a monuments tapestries porcelain firefighters


Activity 9. Fill in the gaps with active or passive forms of the verbs.

Вставьте в пропуски активную или пассивную форму глагола в нужном грамматическом времени.


  1. Winsor Castle __________ (will be built, was built, builds) by William the Conqueror in the 11th century.

  2. George the IV _________ (doubles, doubled, was doubled) the castle’s round tower.

  3. Queen Victoria _________ (were opened, opened, opens) the state apartments to the public.

  4. The castle _______ (is restored, restored, was restored) after a great fire in 1992.

  5. The Order of the Garter’s annual ceremony _______ (holds, is held, was held) at St. George’s Chapel.

  6. Windsor Castle _______ (is enjoyed, enjoys, enjoyed) by visitors from all over the world.


Speaking

Activity 10. A glimpse of Britain (Home presentations). Расскажите о любой части Великобритании (Англии, Шотландии, Уэльсе, Северной Ирландии).

Let’s listen and watch your presentations about the UK. Make notes.



Capital,

emblem

Population/

territory

Interesting facts

England






Scotland






Northern Ireland





Wales







Extra Activity. Quiz “Do you know the UK?”

Дополнительное задание. Викторина «Знаете ли вы Великобританию?». Работайте в группе (4 студента).

Work in groups of four students.

Answer the questions and put your answer in the answer sheet. Your answer is correct if you haven’t made any mistakes (spelling, grammar, vocabulary)/ each correct answer is 1 ball.

Впишите ответы в ответный лист. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Правильным считается ответ, в котором нет смысловых, грамматических, орфографических ошибок.



Question

Answer

Balls

  1. What is the official name of the country?



1

  1. What is the total area of the country?


1

  1. 3) What is the number of population?


1

  1. What is the nickname of the national flag?


1

5)Who is the head of state?


1


Feedback Рефлексия

What your personal achievements at the lesson? What can you put in your RUCKSACK OF YOUR ENGLISH LANGUAGE ACHIEVEMENTS? Отметьте личные достижения.




Yes

Not sure

No

I can find the necessary information in the text




I can watch and understand a video




I can use topical vocabulary




I can use Active Voice constructions




I can use Passive Voice constructions




I can present my homework




I can speak about the UK





Homework Find 5 interesting facts about life in the United Kingdom.



Appendix


Vocabulary Box Write any new word you have learnt in this lesson.