СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Методическая разработка учебного занятия по теме "Washington, D.C."

Нажмите, чтобы узнать подробности

В методической разработке представлены интересный материал о столице США г.Вашингтон (округ Колумбия), а также разнотипные задания. Есть и презентация к данному уроку.

Просмотр содержимого документа
«phpAqVG4i_Washington-6-klass-Isaeva_1»
















ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА

ПО ТЕМЕ “WASHINGTON, D.C. – THE CAPITAL OF THE USA”

В 6 КЛАССЕ

УМК “SPOTLIGHT







Разработала

учитель иностранного языка

Исаева О.Н.















2015








Тип урока: учебное занятие открытия новых знаний

Время реализации: 40 мин.

Цель:

обучающая: освоить новые лексические единицы по теме «Англо-говорящие страны. США» во всех видах речевой деятельности; научиться рассказывать о достопримечательностях столицы США;

развивающая: развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности; развивать умение запоминать новые слова; развивать умение работать в паре; способствовать развитию интереса к предмету; развивать способности к слуховой и зрительной дифференциации, непроизвольному запоминанию, конструированию, подстановке; развивать рефлексивные способности учащихся;

воспитательная: воспитывать толерантное отношение к истории и культуре страны изучаемого языка; способствовать развитию способности и потребности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре;

Компетенции:

речевая компетенция – развитие коммуникативных умений в говорении, аудировании, чтении;

языковая компетенция – развитие навыков оперирования языковыми единицами в коммуникативных целях;

учебно-познавательная компетенция – развитие общих и специальных учебных умений, позволяющих совершенствовать учебную деятельность по овладению иностранным языком,

компенсаторная компетенция – развитие умений выходить из положения в условиях дефицита языковых средств при получении и передаче иноязычной информации

Учебно-методическое обеспечение:

Учебно-программное:

Примерная программа основного общего образования Минобрнауки РФ по английскому языку

Учебно-теоретическое:

  1. Английский в фокусе, учебник англ. языка для 5 класса общеобразовательных учреждений, Ваулина Ю.Е., Дули Дж, «Просвещение», 2013г.

  2. Книга для учителя, Ваулина Ю.Е., Дули Дж, «Просвещение», 2013г

  3. Английский язык. Страноведческий справочник.- 2 изд., испр. и доп. – Саратов: Лицей, 2010. – 208 с.

Учебно-практическое:

  1. Компакт диск к страноведческому справочнику. Английский язык. Страноведческий справочник.- 2 изд., испр. и доп. – Саратов: Лицей, 2010. – 208 с.


Оснащение урока: мультимедийная презентация, раздаточный материал (карточки с заданиями), аудиозапись, карта США.




Ход урока

I. Warming-up activity:

1. Listening to a song “America, the beautiful”.

Учитель: Good afternoon, children! I’m glad to see you. Let’s start the lesson with listening to a song.

Учащиеся слушают песню “America, the beautiful”. (Слайд №1-6, звуковое сопровождение слайда).

  1. Guessing the theme of the lesson.

Учитель: Well done! I think you have guessed what we are going to talk about.

Учащиеся предполагают тему урока.

Учитель: You are right. Do you know the capital of the USA?

Учащиеся называют столицу США.

Учитель: Yes, today we’ll talk about Washington, D. C., which is the capital of the USA.

  1. Follow up.

  1. Reading

Учитель: Do you know where Washington, D. C. is located? Can you show it on the map?

Учащиеся отвечают. Показывают Вашингтон на карте.

Учитель: I’ll give you a text about the location of Washington, D.C. Let’s read it and then complete the sentences. But first of all say some new words after me.

Учащиеся повторяют новые слова за учителем. (Приложение 1) Учитель раздает текст о местонахождении Вашингтона. (Приложение 2) Учащиеся читают текст вслух (Слайды 7-9), затем заканчивают предложения, используя текст. (Приложение 3). Осуществляют взаимопроверку.

  1. Listening

Учитель: Do you want to know about the history of Washington, D.C.? Well, I have got a text about its history but there are some gaps in the text. (Приложение 4) Fill in the words which are given above the text. Then listen to the text and check yourselves. (Слайды 10-11)

Учащиеся отвечают на вопрос. Затем заполняют пропуски в тексте, используя слова, данные выше. Прослушивают текст и проверяют себя.

  1. Relaxation

Учитель: It’ time to relax. Let’s do some exercises.

It’s fun to be this

It’s fine to be that

To leap like a lamb,

To climb like a cat,

To swim like a fish,

To hop like a frog,

To trot like a horse,

To run like a dog.

Учащиеся выполняют физ. разминку под руководством одного учащегося.

  1. Doing the test

Учитель: Now I invite you to the excursion around Washington, D.C. Look at the screen, listen to me and try to remember as much information as you can.

Учитель, используя мультимедийную презентацию (Слайды 12-19) рассказывает о достопримечательностях Вашингтона. Учащиеся прослушивают информацию, затем выполняют тест с выбором ответа.

Учитель: Take these sheets of paper and do the test. (Приложение 5)

5. Speaking

Учитель: Take these maps of Washington, D.C. and take these prompts. Make dialogues asking and giving the directions. Then act the dialogues. (Приложение 6)

Учащиеся работают в группах, составляют диалог, проигрывают его перед классом. Остальные учащиеся выбирают лучший.


  1. Rounding-off.

Учитель: Our lesson is going to be over. Good-bye.

Учитель выставляет оценки.






















Приложение 1


the Potomac River – р. Потомак the Potomac River – р. Потомак

the District of Columbia – округ Колумбия the District of Columbia – округ Колумбия

is located – расположен is located – расположен

Maryland – Мэриленд Maryland – Мэриленд

Virginia – Вирджиния Virginia - Вирджиния

connected – связан connected - связан

independent – независимый independent - независимый

discoverer – первооткрыватель discoverer - первооткрыватель



Приложение 2


Washington, D.C., is the capital of the United States of America. It lies on the Potomac River. It is located in the District of Columbia. The District of Columbia itself is between two states – Maryland and the Virginia.

The District of Columbia is not connected to any American state, because it is an independent territory where the national capital is. This territory got its name after the discoverer of America, Christopher Columbus.

The capital was named after the first U.S. president, George Washington.



Приложение 3


Washington, D.C. is the __________________ of the USA.

Washington, D.C. lies on ____________________________ .

The District of Columbia got its name after ______________________________ .

The capital was named after ___________________________________________ .


Приложение 4


early – ранний early - ранний

government offices – правительственные government offices –

здания правительственные здания

different - разный different - разный

needed – нужно needed - нужно

was chosen – был выбран was chosen – был выбран

argue – спорить argue - спорить

planning – планирование planning - планирование

building - строительство building - строительство

in honour - в честь in honour - в честь

death - смерть death - смерть





government planning death different part

building could work George Washington states to argue


In the early days the __________________offices of the USA were located in _____________ cities. They needed a place where the government _______________ .

This place was chosen by ___________________to be the capital. He did not want __________________, so District of Columbia is not a _____________ of any state.

The ________________ and _________________ of a new capital began when Washington was the president. But only after his ___________ in 1799, the nation’s capital was named in his honour.


Приложение 5

government – правительство

population – население

building - здание

law – закон

forbid – запрещать

sky-scraper – небоскреб

representative – представитель

well-known – известный

except – кроме (исключая)

the Declaration of Independence - Декларация независимости

the Emancipation Proclamation – закон об освобождении рабов

headquarters – штаб

the United States Department of Defence – Министерство обороны США

research centre – исследовательский центр

memory – память

founder – основатель


Choose the correct answer:

  1. Washington is often called …a) “the heart of America”

b) “the head of America”

c) “Big Apple”

2. There is a bronze … a) Statue of Liberty on the top of the Capitol’s dome.

b) Statue of Freedom

c) Washington Monument

3. The Address of the White Hall is… a) 10, Downing Street

b) 12, Wall Street

c) 1600, Pennsylvania Avenue

4. The White House was built in… a) 1800

b) 1791

c) 1799

5. The Capitol is made of…a) bricks

b) precious stones

c) marble and stones



Приложение 6


Use the map and the phrases given below to ask and give directions.

  • from the White House to National History Museum

  • from Air and Space Museum to American Art Museum

  • from Postal Museum to National Gallery of Art

Just cross/ go up/ go down this road/ street/ avenue and…

Take the first/ second turning on your left/ right …

Turn right/left and go straight on.

Go down … until you get to …

It’s on your left/right …

Don’t mention it.

Not really.


  • Excuse me, how can I get to… ? (Excuse me, could you tell me the way to…?)

  • _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Is it far?

  • ______________________.

  • Thank you very much.

  • _______________________ .




Просмотр содержимого документа
«урок Washigton 6 класс»
















ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА

ПО ТЕМЕ “WASHINGTON, D.C. – THE CAPITAL OF THE USA”

В 6 КЛАССЕ

УМК “SPOTLIGHT







Разработала

учитель иностранного языка

Исаева О.Н.















2015








Тип урока: учебное занятие открытия новых знаний

Время реализации: 40 мин.

Цель:

обучающая: освоить новые лексические единицы по теме «Англо-говорящие страны. США» во всех видах речевой деятельности; научиться рассказывать о достопримечательностях столицы США;

развивающая: развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности; развивать умение запоминать новые слова; развивать умение работать в паре; способствовать развитию интереса к предмету; развивать способности к слуховой и зрительной дифференциации, непроизвольному запоминанию, конструированию, подстановке; развивать рефлексивные способности учащихся;

воспитательная: воспитывать толерантное отношение к истории и культуре страны изучаемого языка; способствовать развитию способности и потребности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре;

Компетенции:

речевая компетенция – развитие коммуникативных умений в говорении, аудировании, чтении;

языковая компетенция – развитие навыков оперирования языковыми единицами в коммуникативных целях;

учебно-познавательная компетенция – развитие общих и специальных учебных умений, позволяющих совершенствовать учебную деятельность по овладению иностранным языком,

компенсаторная компетенция – развитие умений выходить из положения в условиях дефицита языковых средств при получении и передаче иноязычной информации

Учебно-методическое обеспечение:

Учебно-программное:

Примерная программа основного общего образования Минобрнауки РФ по английскому языку

Учебно-теоретическое:

  1. Английский в фокусе, учебник англ. языка для 5 класса общеобразовательных учреждений, Ваулина Ю.Е., Дули Дж, «Просвещение», 2013г.

  2. Книга для учителя, Ваулина Ю.Е., Дули Дж, «Просвещение», 2013г

  3. Английский язык. Страноведческий справочник.- 2 изд., испр. и доп. – Саратов: Лицей, 2010. – 208 с.

Учебно-практическое:

  1. Компакт диск к страноведческому справочнику. Английский язык. Страноведческий справочник.- 2 изд., испр. и доп. – Саратов: Лицей, 2010. – 208 с.


Оснащение урока: мультимедийная презентация, раздаточный материал (карточки с заданиями), аудиозапись, карта США.




Ход урока

I. Warming-up activity:

1. Listening to a song “America, the beautiful”.

Учитель: Good afternoon, children! I’m glad to see you. Let’s start the lesson with listening to a song.

Учащиеся слушают песню “America, the beautiful”. (Слайд №1-6, звуковое сопровождение слайда).

  1. Guessing the theme of the lesson.

Учитель: Well done! I think you have guessed what we are going to talk about.

Учащиеся предполагают тему урока.

Учитель: You are right. Do you know the capital of the USA?

Учащиеся называют столицу США.

Учитель: Yes, today we’ll talk about Washington, D. C., which is the capital of the USA.

  1. Follow up.

  1. Reading

Учитель: Do you know where Washington, D. C. is located? Can you show it on the map?

Учащиеся отвечают. Показывают Вашингтон на карте.

Учитель: I’ll give you a text about the location of Washington, D.C. Let’s read it and then complete the sentences. But first of all say some new words after me.

Учащиеся повторяют новые слова за учителем. (Приложение 1) Учитель раздает текст о местонахождении Вашингтона. (Приложение 2) Учащиеся читают текст вслух (Слайды 7-9), затем заканчивают предложения, используя текст. (Приложение 3). Осуществляют взаимопроверку.

  1. Listening

Учитель: Do you want to know about the history of Washington, D.C.? Well, I have got a text about its history but there are some gaps in the text. (Приложение 4) Fill in the words which are given above the text. Then listen to the text and check yourselves. (Слайды 10-11)

Учащиеся отвечают на вопрос. Затем заполняют пропуски в тексте, используя слова, данные выше. Прослушивают текст и проверяют себя.

  1. Relaxation

Учитель: It’ time to relax. Let’s do some exercises.

It’s fun to be this

It’s fine to be that

To leap like a lamb,

To climb like a cat,

To swim like a fish,

To hop like a frog,

To trot like a horse,

To run like a dog.

Учащиеся выполняют физ. разминку под руководством одного учащегося.

  1. Doing the test

Учитель: Now I invite you to the excursion around Washington, D.C. Look at the screen, listen to me and try to remember as much information as you can.

Учитель, используя мультимедийную презентацию (Слайды 12-19) рассказывает о достопримечательностях Вашингтона. Учащиеся прослушивают информацию, затем выполняют тест с выбором ответа.

Учитель: Take these sheets of paper and do the test. (Приложение 5)

5. Speaking

Учитель: Take these maps of Washington, D.C. and take these prompts. Make dialogues asking and giving the directions. Then act the dialogues. (Приложение 6)

Учащиеся работают в группах, составляют диалог, проигрывают его перед классом. Остальные учащиеся выбирают лучший.


  1. Rounding-off.

Учитель: Our lesson is going to be over. Good-bye.

Учитель выставляет оценки.






















Приложение 1


the Potomac River – р. Потомак the Potomac River – р. Потомак

the District of Columbia – округ Колумбия the District of Columbia – округ Колумбия

is located – расположен is located – расположен

Maryland – Мэриленд Maryland – Мэриленд

Virginia – Вирджиния Virginia - Вирджиния

connected – связан connected - связан

independent – независимый independent - независимый

discoverer – первооткрыватель discoverer - первооткрыватель



Приложение 2


Washington, D.C., is the capital of the United States of America. It lies on the Potomac River. It is located in the District of Columbia. The District of Columbia itself is between two states – Maryland and the Virginia.

The District of Columbia is not connected to any American state, because it is an independent territory where the national capital is. This territory got its name after the discoverer of America, Christopher Columbus.

The capital was named after the first U.S. president, George Washington.



Приложение 3


Washington, D.C. is the __________________ of the USA.

Washington, D.C. lies on ____________________________ .

The District of Columbia got its name after ______________________________ .

The capital was named after ___________________________________________ .


Приложение 4


early – ранний early - ранний

government offices – правительственные government offices –

здания правительственные здания

different - разный different - разный

needed – нужно needed - нужно

was chosen – был выбран was chosen – был выбран

argue – спорить argue - спорить

planning – планирование planning - планирование

building - строительство building - строительство

in honour - в честь in honour - в честь

death - смерть death - смерть





government planning death different part

building could work George Washington states to argue


In the early days the __________________offices of the USA were located in _____________ cities. They needed a place where the government _______________ .

This place was chosen by ___________________to be the capital. He did not want __________________, so District of Columbia is not a _____________ of any state.

The ________________ and _________________ of a new capital began when Washington was the president. But only after his ___________ in 1799, the nation’s capital was named in his honour.


Приложение 5

government – правительство

population – население

building - здание

law – закон

forbid – запрещать

sky-scraper – небоскреб

representative – представитель

well-known – известный

except – кроме (исключая)

the Declaration of Independence - Декларация независимости

the Emancipation Proclamation – закон об освобождении рабов

headquarters – штаб

the United States Department of Defence – Министерство обороны США

research centre – исследовательский центр

memory – память

founder – основатель


Choose the correct answer:

  1. Washington is often called …a) “the heart of America”

b) “the head of America”

c) “Big Apple”

2. There is a bronze … a) Statue of Liberty on the top of the Capitol’s dome.

b) Statue of Freedom

c) Washington Monument

3. The Address of the White Hall is… a) 10, Downing Street

b) 12, Wall Street

c) 1600, Pennsylvania Avenue

4. The White House was built in… a) 1800

b) 1791

c) 1799

5. The Capitol is made of…a) bricks

b) precious stones

c) marble and stones



Приложение 6


Use the map and the phrases given below to ask and give directions.

  • from the White House to National History Museum

  • from Air and Space Museum to American Art Museum

  • from Postal Museum to National Gallery of Art

Just cross/ go up/ go down this road/ street/ avenue and…

Take the first/ second turning on your left/ right …

Turn right/left and go straight on.

Go down … until you get to …

It’s on your left/right …

Don’t mention it.

Not really.


  • Excuse me, how can I get to… ? (Excuse me, could you tell me the way to…?)

  • _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Is it far?

  • ______________________.

  • Thank you very much.

  • _______________________ .




Просмотр содержимого презентации
«phpAqVG4i_Washington-6-klass-Isaeva_0»

SIGHTS OF THE USA

SIGHTS OF THE USA

WASHINGTON,D.C.

WASHINGTON,D.C.

THE POTOMAC RIVER

THE POTOMAC RIVER

CHRISTOPHER COLUMBUS GEORGE WASHINGTON

CHRISTOPHER COLUMBUS

GEORGE WASHINGTON

OLD WASHINGTON, D.C.

OLD WASHINGTON, D.C.

Washington is called “the heart of America”. The government of the States works and the President lives here.  Since 1800 it has been the federal capital.  Washington is not an industrial city.  The population of Washington is not big. And the city itself is small in size.  The buildings in Washington are not high. It is so because of a special law, which forbids to build houses taller than the Capitol. So, Washington is the city with no sky-scrapers.

Washington is called “the heart of America”. The government of the States works and the President lives here.

Since 1800 it has been the federal capital.

Washington is not an industrial city.

The population of Washington is not big. And the city itself is small in size.

The buildings in Washington are not high. It is so because of a special law, which forbids to build houses taller than the Capitol. So, Washington is the city with no sky-scrapers.

THE CAPITOL The American Capitol is the place where the American Congress sits. It is the symbol of American power. In 1791 the corner-stone of the Capitol was laid by George Washington. A bronze Statue of Freedom is on the top of the Capitol’s dome .

THE CAPITOL

The American Capitol is the place where the American Congress sits. It is the symbol of American power. In 1791 the corner-stone of the Capitol was laid by George Washington. A bronze Statue of Freedom is on the top of the Capitol’s dome .

The Capitol is very beautiful. It is made of marble and stones. There are the Hall of Representatives and the Senate Chamber where the U.S. congress meets .

The Capitol is very beautiful. It is made of marble and stones.

There are the Hall of Representatives and the Senate Chamber where the U.S. congress meets .

THE HALL OF REPRESENTATIVES THE SENATE CHAMBER

THE HALL OF REPRESENTATIVES

THE SENATE CHAMBER

LIBRARY OF CONGRESS It is one of the two biggest libraries in the world. It contains about 5 million books.

LIBRARY OF CONGRESS

It is one of the two biggest libraries in the world. It contains about 5 million books.

THE WHITE HOUSE

THE WHITE HOUSE

The White House is the official Presidential residence. It has the most well-known address in the USA – 1600, Pennsylvania Avenue. The White House was built in 1799. All the presidents of the USA lived in it except for George Washington.

The White House is the official Presidential residence. It has the most well-known address in the USA – 1600, Pennsylvania Avenue.

The White House was built in 1799. All the presidents of the USA lived in it except for George Washington.

These are memorials to George Washington , the first president of the USA, to Thomas Jefferson, the author of the Declaration of Independence, to Abraham Lincoln, who wrote the Emancipation Proclamation.

These are memorials to George Washington , the first president of the USA, to Thomas Jefferson, the author of the Declaration of Independence, to Abraham Lincoln, who wrote the Emancipation Proclamation.

THE PENTAGON is the headquarters of the United States Department of Defence. It was built during World War II. The building was called so, because it has five corners. Now the name “Pentagon” is used to refer to the Department of Defence rather than the building itself.

THE PENTAGON is the headquarters of the United States Department of Defence. It was built during World War II. The building was called so, because it has five corners. Now the name “Pentagon” is used to refer to the Department of Defence rather than the building itself.

THE SMITHSONIAN INSTITUTION  is the world’s largest museum complex. It consists of 19 museums and eight research centres, buildings of the Smithsonian Institution and a zoo. It was called Smithsonian in the memory of the Englishman James Smithson who was the founder of it.

THE SMITHSONIAN INSTITUTION is the world’s largest museum complex. It consists of 19 museums and eight research centres, buildings of the Smithsonian Institution and a zoo.

It was called Smithsonian in the memory of the Englishman James Smithson who was the founder of it.

THANK YOU! WELCOME TO WASHINGTON, D.C.!

THANK YOU!

WELCOME

TO WASHINGTON, D.C.!